Pagina 26 van 98 Eerste ... 162223242526272829303676 ... Laatste
    Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hmm die hoeve is misschien wel het overwegen waard, zullen het eens bekijken...

Pfff dat huis in Duffel van 540 leek wel iets voor ons, ik kijk vanmorgen op site van makelaar en "optie"...

Om moedeloos van te worden, staat er amper een paar dagen op.
    Jup .

2de keer, duffel :

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...=5ee0941a9157e
    Te gaan bekijken, op te volgen maar enkel als renovatieproject. Indien de structuur voor u toelaat om er uw droomwoning van te maken (dus zonder breekwerken of te zware breekwerken aan de structuur - ruimtes zoveel mogelijk houden zoals ze zijn), en in functie van een bepaalde top off punt zodat je u niet in een biedingsoorlog laat meeslepen. Moet dan wel weten op voorhand hoe je het zou aanpakken en hoeveel je er zou insteken. Maar locatie moet dan wel het ideale of quasi ideale zijn. Anders gewoon in opvolging zetten om te zien in welke richting de prijs hier uitgaat voor iets wat je in principe als bouwgrond met ruwbouw moet bekijken. Station duffel op 15 minuten.

Woningen zijn af, maar op te klein grondoppervlak in vgl met jullie wensen.

Dit is wat ik noem duurkoop. Hier betaal je dus voor de esthetica dat niet mijn stijl zou zijn. Is wel voldoende groot, is intrekbaar, en als je er geen klop aan gaat doen voldoet het aan al uw eisen. nl station op 6minuten met de fiets.

Niet mijn ding. Weet ook adres niet. In mijn ogen te duur voor wat je krijgt.

Duurkoop in mijn opinie. Structuur lijkt mij wel ok, is enkel als een renovatieproject te bekijken. Moet in mijn opinie 100 -150k van die prijs af voordat ik het zou overwegen. Oppervlakte grond is ietsie kleiner als uw wens. Station op 4 minuten. De woning zelf heeft mogelijkheden voor een kangeroewoning van te voorzien. Of indien je het vergund krijgt om gelijkvloers te bewonen en bovenzijde te verhuren. Lijkt mij dat de prijs dan ook eerder ingesteld is op deze wijze. (2 appartementen - of daar daar een markt voor is, weet ik niet. Familie van mij heeft dat zo ook gedaan waardoor hun lening gratis werd en momenteel woont 1 van de kinderen daar nu in in afwachting dat die hun 1ste huis kunnen kopen - enkel te overwegen indien je dat iets vindt)

Dacht dat ik die al eens een tijd geleden gelinkt had ? Niet ? Zou in principe moeten voldoen aan jullie wensen. Is echter een optie in jullie prijsrange al dacht ik verstaan te hebben vorige keer dat het niet echt uw ding was. Correct ? Of vergis ik mij met iets anders...? 7 minuten met de fiets van het station.

Is in principe bruikbaar. Stijl gaat uw ding echter niet zijn, waardoor het dan ook duurkoop is. Op gebied van structuur is het wel een deftig huis die mogelijkheden biedt. Maar je betaalt voor het feit dat het een groot huis is met een deftige structuur met toch hier en daar opgefriste zaken (vb badkamer). Persoonlijk had ik liever dit huis gehad maar dan afgeleefd (naar esthetische normen) en aan 350-375k. Dan was het interessanter geweest om dan hier en daar een beetje te verfraaien. Ook is de woning in principe gelijkvloers (ik vind dat een voordeel, jij niet :d). Op 13 minuten met de fiets van het station.

Dan was er nog dit : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...=5ee0941a9157e. Maar voor die prijs is het nog niet af, heb je enkel de ruwbouw+ en vind ik sommige andere woningen meer charme hebben. Maar op 5 minuten van het station met de fiets en het is natuurlijk HOB - maar ik ga er vanuit geïsoleerd en dubbele muur - dat maakt een enorm verschil hoor.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    Is meer dan gewoon die 1% rente hé -> zonder lening:
    * geen schuldsaldo verzekering
    * geen verplichting om al je andere verzekering bij die bank te nemen
    * geen notariskosten op hypotheek
    * geen maandelijkse afbetalingen

Heb redelijk wat geïnvesteerd in Maart met de corona-crisis en die aandelen wil ik echt wel eerst zien stijgen, want ben daar toch redelijk zeker van dat dat gaat gebeuren, alleen is het moeilijk om daar een termijn op te plakken natuurlijk ... kan 1 jaar zijn maar evengoed 3 of 5 jaar...
    Als je genoeg cash hebt om een huis te kopen, dan zijn de door jou aangehaalde kosten toch peanuts? Je kunt quasi gratis lenen de dag van vandaag...

Voor een appartement heb ik zelfs de notariskosten kunnen laten opnemen in de lening want dat zal idd de grootste extra kost zijn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    In Leuven is dat net voldoende voor een arbeiderswoning
    Euhm, ik vrees dat we hier naar de categorie appartement moeten kijken voor Leuven.

Of het is iets van voor 1920. Maar dan ben je beter met nieuwbouw appartement gezien de staat van de huizen in Leuven

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G63 Bekijk bericht
    Als je genoeg cash hebt om een huis te kopen, dan zijn de door jou aangehaalde kosten toch peanuts? Je kunt quasi gratis lenen de dag van vandaag...

Voor een appartement heb ik zelfs de notariskosten kunnen laten opnemen in de lening want dat zal idd de grootste extra kost zijn.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    We zijn een beetje off-topic aan het gaan maar geld lenen om op de beurs te beleggen is niet de weg die ik op wil gaan, maar is wel een interessant concept want de rente is idd zeer laag momenteel dus is nog niet zo'n zot idee.

Uiteindelijk willen we toch gewoon in een eigen huis investeren en op ons 45-50 niet opnieuw een lening te hoeven aangaan, binnenkort gaan de kinderen verder studeren dus dat zal ook wel wat kosten, dan is het handig dat je geen lening meer hebt af te betalen zodat je gewoon je zelfde levensstijl kan doorzetten.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Renegade heeft absoluut gelijk hoor... Maar ik koop dan liever een quasi nieuwbouw waarbij de verkoopprijs van de woning niet volledig de aankoopprijs grond en registratierechten + kost constructie en BTW/ weerspiegelt dan dat ik hetzelfde , met nog strengere EPB-vereisten, wat de bouwprijs nog maar eens de hoogte in jaagt...
    Probleem is dat die natuurlijk niet dik gezaaid liggen en dan moet je idd al "hopen" op een scheiding, mensen die boven hun stand geleefd hebben oid.

Die " je betaalt minder energiekosten" is wel een goeie: je wordt zwaar afgeript door al die isolatietoestanden en je bespaart hoop en al 1000 € op een jaar aan energiekosten, maar de meerkost om die EBP-norm te halen is misschien 50 keer zo veel, dat haal je er nooit uit.

Voor een oudere woning zal het quasi nooit voorkomen dat je enkel de grondwaarde betaalt, maar ik heb het inderdaad zeer moeilijk met een premium te betalen voor iets dat ik er direct zou uitsmijten , maar ik vrees dat ik het toch ga moeten proberen
    Er is natuurlijk nog wel een verschil tussen een premium en gewoon way overpriced...
    Goh hier doe je wel heel wat beweringen zonder ze te staven. Overigens, indien je diepgaand wil renoveren, zal je eveneens een energetische renovatie moeten doen. Als je dan al dat geld gaat investeren kan je beter de nieuwbouw kiezen.

Zoals ik je posts lees wil je eigenlijk niet betalen voor een huis dat moet worden afgebroken. Dat is uw goed recht. Maar besef dat bij diepgaande renovaties de vooropgestelde budgetten moeilijk aan te houden zijn. Bij nieuwbouw weet je op voorhand dat het een smak geld zal kosten. Maar normaal gezien blijft dat daarna gewoon binnen budget.

Je kan ook altijd wachten en hopen dat die 6% voor wederopbouw erdoor komt.

herc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    2,5% notariskosten, voor welke meerwaarde dan precies? Alles gebeurt op het platform... Wzt een gangsters zijn dat toch
    Ik zou u wel eerst eens degelijk informeren voor je zulke dwaze uitspraken doet. Alsof het gewoon wat foto's plaatsen op een platform is en die 2,5% rechtstreeks in de zakken van de notaris verdwijnt.
    ik ben groter dan maaltijdbox

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Goh hier doe je wel heel wat beweringen zonder ze te staven. Overigens, indien je diepgaand wil renoveren, zal je eveneens een energetische renovatie moeten doen. Als je dan al dat geld gaat investeren kan je beter de nieuwbouw kiezen.

Zoals ik je posts lees wil je eigenlijk niet betalen voor een huis dat moet worden afgebroken. Dat is uw goed recht. Maar besef dat bij diepgaande renovaties de vooropgestelde budgetten moeilijk aan te houden zijn. Bij nieuwbouw weet je op voorhand dat het een smak geld zal kosten. Maar normaal gezien blijft dat daarna gewoon binnen budget.

Je kan ook altijd wachten en hopen dat die 6% voor wederopbouw erdoor komt.
    + Hij gaat er ook vanuit dat de energiekosten hetzelfde blijven. Kans is echter erg groot dat dat enkel duurder zal worden. Isolatie brengt ook niet alleen een lagere energiekost met zich mee, het verhoogt ook het comfort.

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herc Bekijk bericht
    Ik zou u wel eerst eens degelijk informeren voor je zulke dwaze uitspraken doet. Alsof het gewoon wat foto's plaatsen op een platform is en die 2,5% rechtstreeks in de zakken van de notaris verdwijnt.
    Zelfs al is het meer dan dat, dan nog is het te veel geld dat voor de verstrekte dienstverlening

Notarissen zijn parasieten die profiteren van een kunstmatig
    in stand gehouden monopolie en vvastgelegde tarieven ( diei dan nog eens een percentage zijn van het verkochte pand, dus dan profiteren ze ook nog eens mee van de prijsstijging van de vastgoedmarkt) en die enkel overleven dankzij hun diepgewortelde lobby.

In Nederland hebben ze de vrije markt losgelaten op die parasieten en daar is de kwaliteit van de dienstverlening zeker niet minder geworden, maar de prijzen zijn wel ferm gezakt.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Zelfs al is het meer dan dat, dan nog is het te veel geld dat voor de verstrekte dienstverlening

in stand gehouden monopolie en vvastgelegde tarieven ( diei dan nog eens een percentage zijn van het verkochte pand, dus dan profiteren ze ook nog eens mee van de prijsstijging van de vastgoedmarkt) en die enkel overleven dankzij hun diepgewortelde lobby.

In Nederland hebben ze de vrije markt losgelaten op die parasieten en daar is de kwaliteit van de dienstverlening zeker niet minder geworden, maar de prijzen zijn wel ferm gezakt.
    Op vlak van vastgoedtransacties geef ik u hier gelijk. Maar off-topic.

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Jup .

2de keer, duffel :

Te gaan bekijken, op te volgen maar enkel als renovatieproject. Indien de structuur voor u toelaat om er uw droomwoning van te maken (dus zonder breekwerken of te zware breekwerken aan de structuur - ruimtes zoveel mogelijk houden zoals ze zijn), en in functie van een bepaalde top off punt zodat je u niet in een biedingsoorlog laat meeslepen. Moet dan wel weten op voorhand hoe je het zou aanpakken en hoeveel je er zou insteken. Maar locatie moet dan wel het ideale of quasi ideale zijn. Anders gewoon in opvolging zetten om te zien in welke richting de prijs hier uitgaat voor iets wat je in principe als bouwgrond met ruwbouw moet bekijken. Station duffel op 15 minuten.

Woningen zijn af, maar op te klein grondoppervlak in vgl met jullie wensen.

Dit is wat ik noem duurkoop. Hier betaal je dus voor de esthetica dat niet mijn stijl zou zijn. Is wel voldoende groot, is intrekbaar, en als je er geen klop aan gaat doen voldoet het aan al uw eisen. nl station op 6minuten met de fiets.

Niet mijn ding. Weet ook adres niet. In mijn ogen te duur voor wat je krijgt.

Duurkoop in mijn opinie. Structuur lijkt mij wel ok, is enkel als een renovatieproject te bekijken. Moet in mijn opinie 100 -150k van die prijs af voordat ik het zou overwegen. Oppervlakte grond is ietsie kleiner als uw wens. Station op 4 minuten. De woning zelf heeft mogelijkheden voor een kangeroewoning van te voorzien. Of indien je het vergund krijgt om gelijkvloers te bewonen en bovenzijde te verhuren. Lijkt mij dat de prijs dan ook eerder ingesteld is op deze wijze. (2 appartementen - of daar daar een markt voor is, weet ik niet. Familie van mij heeft dat zo ook gedaan waardoor hun lening gratis werd en momenteel woont 1 van de kinderen daar nu in in afwachting dat die hun 1ste huis kunnen kopen - enkel te overwegen indien je dat iets vindt)

Dacht dat ik die al eens een tijd geleden gelinkt had ? Niet ? Zou in principe moeten voldoen aan jullie wensen. Is echter een optie in jullie prijsrange al dacht ik verstaan te hebben vorige keer dat het niet echt uw ding was. Correct ? Of vergis ik mij met iets anders...? 7 minuten met de fiets van het station.

Is in principe bruikbaar. Stijl gaat uw ding echter niet zijn, waardoor het dan ook duurkoop is. Op gebied van structuur is het wel een deftig huis die mogelijkheden biedt. Maar je betaalt voor het feit dat het een groot huis is met een deftige structuur met toch hier en daar opgefriste zaken (vb badkamer). Persoonlijk had ik liever dit huis gehad maar dan afgeleefd (naar esthetische normen) en aan 350-375k. Dan was het interessanter geweest om dan hier en daar een beetje te verfraaien. Ook is de woning in principe gelijkvloers (ik vind dat een voordeel, jij niet :d). Op 13 minuten met de fiets van het station.

Dan was er nog dit : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...=5ee0941a9157e. Maar voor die prijs is het nog niet af, heb je enkel de ruwbouw+ en vind ik sommige andere woningen meer charme hebben. Maar op 5 minuten van het station met de fiets en het is natuurlijk HOB - maar ik ga er vanuit geïsoleerd en dubbele muur - dat maakt een enorm verschil hoor.
    Dikke merci wederom, al lijkt er niet direct iets interessants tussen te zitten.. Toch wel ff spijt van dat huis van 540...
    Ik denk dat we best mikken op recente huizen rond het miljoen euro en hopen dat die eventjes blijven staan en dan een bod van 800-850k doen zonder opschortende voorwaarde...

Is vrees ik de enige manier om waar voor ons geld te krijgen...
    Al de segmenten eronder zijn in onze streek gewoon veel te drukbevraagd, waardoor je in totaliteit ( incl renovatie) altijd te veel zult betalen

herc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

De haat zit duidelijk diep en dat voor iemand die blijkbaar zelf jurist is. Van zo iemand zou ik verwachten dat hij net iets meer kennis heeft over wat het beroep van een notaris in België nu juist inhoudt.

In elk geval veel succes met de zoektocht. Heb vrienden die in dezelfde regio zoeken met soortgelijk budget en wensen, die ook al enige tijd bezig zijn. En hopelijk kan je uw haat wat voor jezelf houden op het moment dat je een woning hebt gevonden en u moet wenden tot een notaris
    Laatst gewijzigd door Booka Shade; 10 juni 2020 om 14:22 Reden: Opkuis
    ik ben groter dan maaltijdbox

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Vraagje ivm tuinaanleg.

Ik zit met het volgende "probleem":

Onze achterbuur zit +-1,5m lager met zijn tuin dan ons. Dit was al zo toen wij het terrein hebben gekocht paar jaar geleden, hun straat ligt gewoon lager. (bestaande situatie dus, wij hebben niet opgehoogd, zij hebben niet afgegraven)
    Al die jaren werd dit opgevangen door een talud (zowel door vorige eigenaar als nu al enkele jaren door hen)
    Nu wij onze tuin gaan aanleggen, willen zij de hunne ook nog doen en willen ze L-elementen plaatsen.

Zij willen deze plaatsen met de voet onder onze grond. Is dit gebruikelijk ?
    Onze aannemer is hier absoluut tegen, grond zal verzakken op termijn, geplaatste draad kan mee verzakken (wil hij dan ook geen garantie op geven). Hij wil dat ze hogere elementen plaatsen en de voet naar hun kant zetten.

Andere aannemer zijn antwoord is het element dan niet op de scheiding te zetten, maar aan onze kant zodat we de omheining om de elementen kunnen zetten en deze dus niet kunnen zakken.
    Redenen zijn: grotere elementen zijn duurder voor zijn klant, op de voet naar hun kant zal er geen gras kunnen groeien en er staat een boom in de weg in hun tuin dan.

Ik wil geen "ruzie" met de buren, maar ik betaal zelf ook genoeg voor een mooi en goed aangelegde tuin..
    Iemand ervaring mee ?
    Niet echt het juiste topic hiervoor maar soit. De voet van een L-element moet ALTIJD aan de lage kant zitten, dat is gewoon simpele fysica.
    En als die voet onder 10 cm aarde zit, zal dat geen probleem zijn voor dat gras. 5cm is waarschijnlijk al voldoende.
    En het element op uwe grond, hoe gaat dat dan in zijn werk?? Gij die een meter van uwe grond opoffert voor uwe buur die zijnen hof wil laten herdoen of wa?
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

McBr@in's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand een idee of banken nog geneigd zijn om 100% leningen te verstrekken?
    Korte profielschets: echtgenote is kinderarts, ik freelance IT consultant (wel managing partner van een IT consultancy bedrijf).

Echtgenote is pas 2jaar geleden afgestudeerd in haar specialisatie, tot nu dus altijd gehuurd. Nu we allebei onze carrière goed op gang hebben, begint het toch te kriebelen om onze eigen woning te kopen. Alleen wonen we nogal in een dure streek (regio Lint / Hove). Op 2jaar tijd hebben we ongeveer een 80k bij mekaar gespaard, dus sowieso hebben we voldoende voor notariskost en een deel van de aankoop, maar zal geen 10/20% zijn.

Dus zijn nu aan het twijfelen om nog een jaar verder te huren en door te sparen (maar eigenlijk smijten we op dat jaar dan ook weeral 16k weg aan huurgeld).

Ik denk soms dat we wel een aantrekkelijk profiel moeten zijn voor een bank, maar aan de andere kant ben je daar ook nooit zeker van.
    I'm very responsible, whenever something goes wrong they always say I'm responsible.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McBr@in Bekijk bericht
    Iemand een idee of banken nog geneigd zijn om 100% leningen te verstrekken?
    Korte profielschets: echtgenote is kinderarts, ik freelance IT consultant (wel managing partner van een IT consultancy bedrijf).

Echtgenote is pas 2jaar geleden afgestudeerd in haar specialisatie, tot nu dus altijd gehuurd. Nu we allebei onze carrière goed op gang hebben, begint het toch te kriebelen om onze eigen woning te kopen. Alleen wonen we nogal in een dure streek (regio Lint / Hove). Op 2jaar tijd hebben we ongeveer een 80k bij mekaar gespaard, dus sowieso hebben we voldoende voor notariskost en een deel van de aankoop, maar zal geen 10/20% zijn.

Dus zijn nu aan het twijfelen om nog een jaar verder te huren en door te sparen (maar eigenlijk smijten we op dat jaar dan ook weeral 16k weg aan huurgeld).

Ik denk soms dat we wel een aantrekkelijk profiel moeten zijn voor een bank, maar aan de andere kant ben je daar ook nooit zeker van.
    Zeer zeker ga je met jullie profiel een lening krijgen aan Q100.

Echter, als je 40k per jaar kunt sparen, loont het misschien wel de moeite om een paar jaar verder te sparen om die quotiteit omlaag te krijgen? Uiteraard weet ik niet hoe de leningen over een paar jaar staan natuurlijk.

McBr@in's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Zeer zeker ga je met jullie profiel een lening krijgen aan Q100.

Echter, als je 40k per jaar kunt sparen, loont het misschien wel de moeite om een paar jaar verder te sparen om die quotiteit omlaag te krijgen? Uiteraard weet ik niet hoe de leningen over een paar jaar staan natuurlijk.
    Klopt, is ook een beetje een gok nemen dat de leningen nog enkele jaren aantrekkelijk blijven, maar het kan snel keren natuurlijk. We willen het ook niet te lang meer uit stellen. Ondertussen 3 kinderen, waarvan de jongste (6maand oud) nog altijd bij ons op de kamer slaapt. Dat is natuurlijk ook niet iets dat we nog jaren kunnen aanhouden en de andere slaapkamers zijn eigenlijk niet groot genoeg om een bed bij te zetten

We volgen de huizenmarkt in onze buurt wel al enige tijd op, maar je moet echt snel kunnen beslissen want huizen staan hier geen 3 dagen te koop, zelf in prijscategorie 500-600k lijken ze snel verkocht te zijn.
    Toch maar eens bij enkele banken langsgaan en eens polsen wat onze mogelijkheden zijn.

Onze eigen bank speelt het jammer genoeg beetje vuil omdat ze perfect op de hoogte zijn van als onze financiën (privé rekening, mijn zaak, haar zaak) en ze proberen vanalles om ons zoveel mogelijk kapitaal vanuit de zaken naar onze privé te laten brengen (IPT backoffice, lening om haar rekening courant naar privé terug te betalen etc.) Op die manier kunnen ze natuurlijk meerdere keren verdienen op ons doel om een hypotheeklening af te nemen.
    I'm very responsible, whenever something goes wrong they always say I'm responsible.

Regels voor berichten