Tim307's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien een rare vraag, maar we zijn vorig weekend tijdens onze huizenzoektocht op een nieuwbouwwoning gestoten die we echt wel zien zitten. We hebben ondertussen het lastenboek gekregen, maar we kennen er zelf niet genoeg van of wat ze daar zeggen voldoende is en kunnen moeilijk inschatten welke extra kosten er waarschijnlijk nog bij zullen komen (dan heb ik het puur over de meerprijs van de dingen die we zouden willen veranderen die in het lastenboek staan).
    Heeft er iemand hier de kennis en de tijd om dat eens door te nemen en ons wat tips te geven?

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim307 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Misschien een rare vraag, maar we zijn vorig weekend tijdens onze huizenzoektocht op een nieuwbouwwoning gestoten die we echt wel zien zitten. We hebben ondertussen het lastenboek gekregen, maar we kennen er zelf niet genoeg van of wat ze daar zeggen voldoende is en kunnen moeilijk inschatten welke extra kosten er waarschijnlijk nog bij zullen komen (dan heb ik het puur over de meerprijs van de dingen die we zouden willen veranderen die in het lastenboek staan).
    Heeft er iemand hier de kennis en de tijd om dat eens door te nemen en ons wat tips te geven?
    Zet dat gewoon hier even op. Als ik mij verveel ga ik er wel eens door. Anonimiseer het wel zodanig dat andere personen eventueel u niet onder uw veren schieten op basis van de door ons gegeven info :d.
    Basisregel is echter budget van 10 - 15% aan de kant zetten tov het geadverteerde nieuwbouwbudget voor verschillende meerwerken zoals andere keuken, vloer, elektriciteit, etc. Maar veel hangt natuurlijk af van uw "smaak" en budget. Kunt alles zo duur maken als je zelf wilt. Buren van mij hadden een meerkost van in totaal 70k+ op een projectkost van 340k. Enkel omdat ze een dure smaak hadden in elektriciteit (was al 30k extra voor domotica, etc), 15 k voor hun badkamer omdat ze gingen voor pur vloer en wanden en top end badkamer, 15k voor de keuken, 10k voor de vloer en plinten, en dan nog wat kleinere uitgaven voor automatisering van de poort, wat extra zonnepanelen, ander type CV dan de basis versie die was voorgesteld,etc.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Die eerste is wel wat raars, tussen de weg en het perceel ligt er gelijk nog een derde lot
    Gok dat dat een gedeelde oprit is die de ontwikkelaar moet voorzien of zoiets dergelijks. Waar ik een woning gekocht heb stond er ook een 2 bouwgronden te koop destijds a rato van 160 - 200k voor 600 en 800m2. En zat er nog een extra lot waarvoor die 2 bouwgronden verantwoordelijk waren voor onderhoud, werken etc omdat dit hun toegangsweg was en geen openbare weg. De verkavelingsverantwoordelijke (en dus niet de stad) moest dit echter aanleggen.
    Laatst gewijzigd door Renegadexxripxx; 8 oktober 2020 om 01:23

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    https://www.arcasa.be/te-koop/413004...ar?t=1&p=7&s=2
    -> keuken van kust mijn gat (goedkope toestellen en gewoon lelijk), tegels van jezekestijd, fokking TAPIJT overal boven, hele de gazon is om zeep, lelijke radiatoren, eigenlijk trekt enkel de badkamer op iets. En dat voor "maar" 900k :')

https://www.arcasa.be/te-koop/407152...le?t=1&p=7&s=2
    -> living is ne postzegel en die metalen schouw is hondslelijk, vloer trekt op niks, interieur is gewoon oud oud oud, wasmachine in de keuken (kan iemand pastoor daens is bellen?),

Ge hebt wel echt uw best gedaan om de lelijkste exemplaren er uit te halen

Die domeinwoning, hoewel niet mijne stijl, dat is wél how it's done.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Daarnaast als ik dat geld eraan zou geven zou ik eerder voor iets als dit opteren : https://www.arcasa.be/te-koop/413004...ar?t=1&p=7&s=2 Al geef ik echt toe dat qua inrichting het echt mijn ding niet is, en de laatste van deze post meer mijne dada is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    -> keuken van kust mijn gat (goedkope toestellen en gewoon lelijk), tegels van jezekestijd, fokking TAPIJT overal boven, hele de gazon is om zeep, lelijke radiatoren, eigenlijk trekt enkel de badkamer op iets. En dat voor "maar" 900k :')
    Die is hier al gepasseerd. Ik herinner mij vooral de opmerkingen over de verticaal geplaatste tegels op de muur in de badkamer Zal eens teruggaan in de thread om te kijken wat er toen allemaal over gezegd is, maar is ook afgeschoten geweest

[edit]gevonden!
    Laatst gewijzigd door the_fox; 8 oktober 2020 om 12:15

Slayerbe's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mijn ouders zijn aan het zien om een huis te kopen. Mening hierover? https://www.immo-optima.be/fiche/4169431/
    Locatie is voor hun alleszins een pluspunt. Rustige straat in het centrum, aan het park en op een scheet van het rusthuis waar de grootmoeder binnenkort naartoe zal gaan.
    Alleen is de living op het eerste zicht nogal klein (de voornaamste reden dat ze naar een huis willen ...) en zouden ze die open haard + muurtje willen uitbreken om een groter geheel te maken.

De makelaar heeft ook al laten verstaan van met het systeem van bod onder gesloten omslag te werken. Ik vind de vraagprijs al aan de hoge kant maar die zal ook maar proberen om een bonus te halen zeker ...

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Den boven is toch ook echt lelijk. Opwijk is zeker geen goedkope regio, maar 600k voor een halfopen bebouwing met nog werk in ....

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slayerbe Bekijk bericht
    Mijn ouders zijn aan het zien om een huis te kopen. Mening hierover? https://www.immo-optima.be/fiche/4169431/
    Locatie is voor hun alleszins een pluspunt. Rustige straat in het centrum, aan het park en op een scheet van het rusthuis waar de grootmoeder binnenkort naartoe zal gaan.
    Alleen is de living op het eerste zicht nogal klein (de voornaamste reden dat ze naar een huis willen ...) en zouden ze die open haard + muurtje willen uitbreken om een groter geheel te maken.

De makelaar heeft ook al laten verstaan van met het systeem van bod onder gesloten omslag te werken. Ik vind de vraagprijs al aan de hoge kant maar die zal ook maar proberen om een bonus te halen zeker ...
    Ik woon in het dorp ernaast, ik heb mijn middelbaar gedaan in de school er tegenover en mijn ouders hun huis is gezet een jaar na dit, door dezelfde SOD bouwfirma (qubo). We zijn toen naar deze woning in opbouw gaan kijken. Mijn ouders waren zeer tevreden over de geleverde diensten van de bouwfirma, daar zijn ook geen lijken uit de kast gevallen achteraf.
    Het is de duurste makelaar van de streek (nog meer als structura), en die huizen zijn steevast overpriced. 600k is echt wel veel voor wat het is. Dat is de Meiseprijs. Maar de ligging is idd top. Wel sporadisch overlast van de nijdrop/HTH-events maar dat zal vermoedelijk wel meevallen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Smaak hé :d. Niet mijn smaak maar het ging dan ook over in vgl met die andere woning van maar 900k :d. Hier kan je voor lange termijn in wonen. Het is functioneel en het kost u geen 200k+ om het structureel te renoveren. Het esthetisch aanpassen is iets wat je kunt doen en meenemen in uw bod. Maar we spreken hier tenminste niet over 200k+ aan structurele kosten en dan weet je nog niet wat je mag verwachten. Dat is eerder tapijt eruit gooien en tegels / linoleum (laten) plaatsen. En met die tegels onder kon ik leven aangezien dat maar in de garage was. En ik geef geen sikkepit welke tegels er liggen in mijn garage voor mijn wagen op te zetten :d.

https://www.arcasa.be/te-koop/407152...le?t=1&p=7&s=2
    -> living is ne postzegel en die metalen schouw is hondslelijk, vloer trekt op niks, interieur is gewoon oud oud oud, wasmachine in de keuken (kan iemand pastoor daens is bellen?),
    Daarom strippen en uw 400k spenderen aan de volledige renovatie. Er is potentieel, het was hier dat ik het over had. In plaats van 900k+ te spenderen aan die andere woning.

Ge hebt wel echt uw best gedaan om de lelijkste exemplaren er uit te halen
    Neen was op zoek gegaan naar stukken grond, en zat er 1 van 500k tussen voor 3000m2+. Dacht dat als je dit zou kunnen verkavelen in 2 stukken dat het dan eventueel een optie zou zijn. 3 stukken leek mij niet direct haalbaar met de grillige vorm. Maar dan zou je als je het verkavelt krijgt kunnen aanbieden voor een 250k en ondercut je de andere prijzen met een 100k en heb je voor de prijs van 250k uw eigen stuk grond van 1500m2. En voor de gein toen maar snel even een search gedaan welke huizen >300k er aangeboden werden :d en kritiek geleverd.
    https://www.arcasa.be/te-koop/380755...aartselaar?t=3

Die domeinwoning, hoewel niet mijne stijl, dat is wél how it's done.
    Idem... stond echter gisteren al in optie. Maar qua technieken, opbouw etc is dat effectief een voorbeeldwoning :d (die kelder ). Echter serieus buiten mijn pricerange, en veel te groot voor ikke alleen. Echter wel sjiek (al is niet alles 100% mijn goesting maar niets waarvan ik zeg daar kan ik niet overheen kijken)
    Alhoewel dat ik eerlijk moet zijn en dat toen ik stelde dat die laatste meer mijn ding was, dat nog voor edit2 was en handelde over die woning van 499k die in optie stond :d.

Den boven is toch ook echt lelijk. Opwijk is zeker geen goedkope regio, maar 600k voor een halfopen bebouwing met nog werk in ....
    Ik vond die woning nog meevallen al is parket bij mij niet echt mijn dada. Persoonlijk liever deze woning dan die van 900k met zijn zwembad :d. Al zie ik eigenlijk niet het werk dat jij nog in gedachten hebt. Al blijft 600k+ (registratierechten etc niet vergeten hé :d) veel geld. Maar ken echt de markt niet in opwijk.
    Laatst gewijzigd door Renegadexxripxx; 8 oktober 2020 om 12:58

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Voornamelijk mooimaak-werk. Nieuwe badkamer bv, de huidige is echt lelijk en met zo een mottig douchecabineke.
    Vloer vervangen, deuren zou ik ook vervangen.
    Dan moet er nog een muur uitgebroken worden om de living te vergroten.

Tis zeker geen slecht huis, maar 600k vind ik persoonlijk heel stevig.

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Voornamelijk mooimaak-werk. Nieuwe badkamer bv, de huidige is echt lelijk en met zo een mottig douchecabineke.

Dat is toch geen douchecabine zoals wat ik mij inbeeld, ergo prefab. Hedendaagse standaard is om de instap zo laag mogelijk te maken. Maar echt kritisch vind ik dat nu ook weer niet hoor. Voor mij perfect bruikbaar en ik vind dat echt niet lelijk.
    Zelfde voor de vloer en de deuren. Dat is echt gewoon smaak volgens mij. Mijn nieuwbouw heeft gelijkaardige deuren met als enige verschil dat ze volledig vlak zijn en geen rondomrond rand hebben en de tegels heb ik echt niets op tegen.
    Muur uitbreken is een keuze hé. Voor mij persoonlijk niet nodig. Maar ja het blijft een stevige prijs, maar het is niet dat het eigenlijk echt moet. Dat is gewoon de voorkeur van de koper. Dit huis is perfect bruikbaar zoals het is.

Nu ja, ik voorzie mooimaak werk eerder voor de zaken waar bezoek in komt. De rest boeit mij eigenlijk geen sikkepit hoe dat eruit ziet, zolang het functioneel is, is dat voor mij goed.

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Voor mij is het simpel: al ge zoveel geld neer legt voor een huis dan moogt ge ook wel iets van eisen stellen. Dit huis is inderdaad perfect bruikbaar zoals het is, maar het afwerkingsniveau is niet hetzelfde als het prijsniveau.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slayerbe Bekijk bericht
    Hun nieuwe manier om rijk te worden. Vraagprijs afspreken en daarop de gebruikelijke commissie. Alles erboven rekenen ze dan 10% commissie.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Zet dat gewoon hier even op. Als ik mij verveel ga ik er wel eens door. Anonimiseer het wel zodanig dat andere personen eventueel u niet onder uw veren schieten op basis van de door ons gegeven info :d.
    Basisregel is echter budget van 10 - 15% aan de kant zetten tov het geadverteerde nieuwbouwbudget voor verschillende meerwerken zoals andere keuken, vloer, elektriciteit, etc. Maar veel hangt natuurlijk af van uw "smaak" en budget. Kunt alles zo duur maken als je zelf wilt. Buren van mij hadden een meerkost van in totaal 70k+ op een projectkost van 340k. Enkel omdat ze een dure smaak hadden in elektriciteit (was al 30k extra voor domotica, etc), 15 k voor hun badkamer omdat ze gingen voor pur vloer en wanden en top end badkamer, 15k voor de keuken, 10k voor de vloer en plinten, en dan nog wat kleinere uitgaven voor automatisering van de poort, wat extra zonnepanelen, ander type CV dan de basis versie die was voorgesteld,etc.
    Meerprijs is uiteraard zeer afhankelijk van wat er in basis zit. Maar je mag altijd PM'en

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)

Maar 'echt lelijk' is natuurlijk wel niet iets dat je kan gebruiken om de prijs aan te vallen dat is puur subjectief.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Ik heb dezelfde pooltafel als die in dat huis van 1,6 miljoen euro..da's dan ook de enige gelijkenis

Regels voor berichten