Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik blijf het wel een maat voor niks vinden. Sloop en heropbouw allemaal goed, maar al die sjarels die verkopen willen wel gewoon de prijs van een woning en niet de prijs van de grond. Ook al is ze rijp voor de sloop.
    Naast mijn zus staat ook zo een krot eerste klas, is al zeker 8 jaar niet meer ingestookt, verf pelt van de ramen af, tuin is compleet overwoekerd. Staat op 9 are. 350.000 EUR aub, want allez hier staat wel een huis op he!

Ze zouden beter de BTW op nieuwbouw naar 6% brengen.
    Het zijn de uilen die dat kopen wat er voor zorgt dat ze die prijzen kunnen vragen hé

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Voordeel aan sloop en her opbouw is ook wel dat ge wel een betere locatie kunt vinden als enkel bouwgronden.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Bovenstaande zaken zijn makkelijk te counteren nochtans. Voor lege percelen bestaat er een bouwverplichting, voer voor gebouwen een bezettingsverplichting in.
    Van zodra uw huis zonder aantoonbare reden 5j leegstaat een dikke en incrementele boete. Indien na 10j nog altijd niet bewoond -> gedwongen verkoop aan de overheid, woning slopen en verkopen als bouwperceel.

Slayerbe's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Staat op 9 are. 350.000 EUR aub, want allez hier staat wel een huis op he!
    Afhankelijk van de locatie is €390/m2 vrij conform tot zelfs goedkoop te noemen.
    Komt nog bij dat de registratierechten op huizen maar 6% is in plaats van 10% op gronden. Als men dan nog effectief kan bouwen aan 6% BTW in plaats van 21% is het al helemaal geen slechte prijs.

De akte van onze bouwgrond is net getekend dus ik ben voorstander Gaat alleen nooit gebeuren want ze hebben nu al tekorten tot en met dus ik zie ze daar niet plots cadeautjes geven, in tegendeel...

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Vandaag naar een huis gaan kijken, fenomenale ligging, compleet te renoveren maar de prijs is er ook naar. Direct rondleiding gekregen door de buren, het huis was van hun ouders die overleden zijn (zelf ook al gepensioneerden) en die ligging.... Als alles wat er reeds gebouwd is, effectief vergund is, heeft het enorm veel potentieel ook. Doodlopend straatje aan de rand van een bos... Als van in: de overkant van de straat is een gigantisch bos!

En dan begin ik weer te twijfelen over de ligging... Dichtstbijzijnde bushalte: 4km. School van de dochter 15 minuten rijden langs smalle boerenwegen... (of 30 minuten rijden langs gewestwegen) 10km verder van mijn werk ook nog eens. Waarom kan dat niet wat dichter bij...- Nuja, alles! - Liggen?
    Als het dit is, is "compleet te renoveren" wel een understatement...
    https://www.immoweb.be/en/classified...s/7890/8934797

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G63 Bekijk bericht
    Nog eens de mening vragen vd gangsters hier:

https://www.morpho.immo/nl/te-koop/w...rugge-8000/122

Gevel vind ik minder mooi, maar de binnenkant en vooral de prijs is dik in orde voor een woning met tuin centrum Brugge... 1 badkamer renoveren we sowieso en 1 badkamer wss eruit smijten samen met de muur om zo 1 grote kamer te hebben. Keuken ook een ietwat rare kleurencombinatie, na verloop van tijd dit ook veranderen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ik ga het nooit snappen, de combinatie historisch gebouw met klinische inrichting. Dan zit je met iets wat een geschiedenis heeft en dan maak je er iets van wat niet te onderscheiden valt van tienduizend huizen die het laatste jaar zijn opgeleverd. Alleeh, de trap en wat vloeren mogen blijven. En de rest van het huis is ingericht alsof er een bom met witte verf is ontploft.
    Idem met die tuin: we willen groen, maar we willen ook geen groen eigenlijk. En voor de vier vierkante meter niet-nuttig groen die onze latte-slurpende tuinarchitect dan heeft voorgesteld hangen we een lelijke haspel aan de achtergevel.

Soit, smaken verschillen zeker? Rest mij nog te zeggen dat ik trost ben dat ik mij heb kunnen inhouden om geen mop te maken over het feit dat ge in de Oude Zak zou wonen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Ik ga het nooit snappen, de combinatie historisch gebouw met klinische inrichting. Dan zit je met iets wat een geschiedenis heeft en dan maak je er iets van wat niet te onderscheiden valt van tienduizend huizen die het laatste jaar zijn opgeleverd. Alleeh, de trap en wat vloeren mogen blijven. En de rest van het huis is ingericht alsof er een bom met witte verf is ontploft.
    Idem met die tuin: we willen groen, maar we willen ook geen groen eigenlijk. En voor de vier vierkante meter niet-nuttig groen die onze latte-slurpende tuinarchitect dan heeft voorgesteld hangen we een lelijke haspel aan de achtergevel.

Soit, smaken verschillen zeker? Rest mij nog te zeggen dat ik trost ben dat ik mij heb kunnen inhouden om geen mop te maken over het feit dat ge in de Oude Zak zou wonen.
    Duidelijk dat smaken verschillen.
    Dit is gewoon modern ingericht met een moderne tuin. Niks mis mee, zeer goed gedaan met behoud van de toch typische elementen.
    Ik zie ook niet in hoe meer groen je zo een tuin kan maken hoor. Dit is een stadstuin eh.
    Maar vertel vooral hoe jij die tuin dan zou inrichten.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    24 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Als het dit is, is "compleet te renoveren" wel een understatement...
    https://www.immoweb.be/en/classified...s/7890/8934797
    Ik heb hier aan mijn huis evenveel werk gehad (3 buitenmuren laten staan en voor de rest alles tussen riolering en dak vervangen) als ik daaraan zou hebben
    En dat is het inderdaad!
    In het echt is het wel veel kleiner dan de foto's laten vermoeden, maar voor mijn dochter en ik zeker voldoende als de stallen mee verbouwd mogen/kunnen worden.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Haha
    Van een ongezouten mening gesproken!
    Op het K3 forum zou een mop over de straatnaam idd in de smaak vallen

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Duidelijk dat smaken verschillen.
    Dit is gewoon modern ingericht met een moderne tuin. Niks mis mee, zeer goed gedaan met behoud van de toch typische elementen.
    Ik zie ook niet in hoe meer groen je zo een tuin kan maken hoor. Dit is een stadstuin eh.
    Maar vertel vooral hoe jij die tuin dan zou inrichten.
    Tuurlijk. Een chance dat niet iedereen mijn stijl mooi vindt of ik had mijn huis niet kunnen betalen. Maar hij vroeg nu eenmaal een mening he.
    Ik weet dat het modern is, maar die stijl kom je gewoon in elk interieurmagazine tegen. Over twintig jaar loop je zo'n huis binnen en denk je 'ah, 2020'.

En over de tuin, ik ben geen tuinarchitect. Maar wederom dat wit overal, dat is toch niet aangenaam? Twee maagdelijk witte wanden waar je wat mee kan doen. Zet daar zo'n hangende moestuin, wat extra klimplanten, en laat baksteen nu eens gewoon de kleur van baksteen hebben. Zet een boom waar je effectief kan onderzitten in plaats van een sierboom omringd door een zee van toefkes gras waarvoor een computerprogramma heeft berekend wat de ideale tussenruimte is om het er random geplant te doen uitzien. En al zeker weg met die verharding achteraan.
    Als je wil ontspannen in een steriel witte omgeving heb je meer dan genoeg keuze uit kamers binnenshuis...dus de tuin mag toch wat de natuurlijke kleur van een tuin hebben? Deze tuin is zoals blauwe ketchup. Diep vanbinnen weet je dat het ketchup is, maar je weet gewoon dat blauwe ketchup niet hoort en vloekt tegen de beginselen van ons bestaan.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik blijf het wel een maat voor niks vinden. Sloop en heropbouw allemaal goed, maar al die sjarels die verkopen willen wel gewoon de prijs van een woning en niet de prijs van de grond. Ook al is ze rijp voor de sloop.
    Naast mijn zus staat ook zo een krot eerste klas, is al zeker 8 jaar niet meer ingestookt, verf pelt van de ramen af, tuin is compleet overwoekerd. Staat op 9 are. 350.000 EUR aub, want allez hier staat wel een huis op he!

Mogen ze niet van Europa. Ben er vrij zeker van dat deze algemene regel van 6 op hernieuwbouw ook gaat worden afgeschoten.

Er is geen marge in het budget, nul komma nul, de overheid kan geen cadeaus uitdelen.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tuurlijk. Een chance dat niet iedereen mijn stijl mooi vindt of ik had mijn huis niet kunnen betalen. Maar hij vroeg nu eenmaal een mening he.
    Ik weet dat het modern is, maar die stijl kom je gewoon in elk interieurmagazine tegen. Over twintig jaar loop je zo'n huis binnen en denk je 'ah, 2020'.

En over de tuin, ik ben geen tuinarchitect. Maar wederom dat wit overal, dat is toch niet aangenaam? Twee maagdelijk witte wanden waar je wat mee kan doen. Zet daar zo'n hangende moestuin, wat extra klimplanten, en laat baksteen nu eens gewoon de kleur van baksteen hebben. Zet een boom waar je effectief kan onderzitten in plaats van een sierboom omringd door een zee van toefkes gras waarvoor een computerprogramma heeft berekend wat de ideale tussenruimte is om het er random geplant te doen uitzien. En al zeker weg met die verharding achteraan.
    Als je wil ontspannen in een steriel witte omgeving heb je meer dan genoeg keuze uit kamers binnenshuis...dus de tuin mag toch wat de natuurlijke kleur van een tuin hebben? Deze tuin is zoals blauwe ketchup. Diep vanbinnen weet je dat het ketchup is, maar je weet gewoon dat blauwe ketchup niet hoort en vloekt tegen de beginselen van ons bestaan.
    Nu overdrijf je wel vind ik. Die tuin vind ik best knap en is duidelijk aangelegd naar vraag van de bouwheer. Iets modern dat gemakkelijk te onderhouden is.

Ik vermoed dat dit huis voor de ingrijpende energetische renovatie een afgeleefd herenhuis was zoals je er velen kan vinden in de betere Vlaamse steden. Denk niet dat ze daar een originele mosaic hebben uitgebroken in de gang of dergelijke zaken. Veel van die huizen zijn in de voorbije eeuw trouwens al eens (slecht) gerenoveerd.
    Er schiet dan meestal weinig tot niets over van de originele elementen. Hoeveel herenhuizen ik in het Leuvense al heb gezien met vieze tegels in de originele inkom en een uitgelebberde keuken van de jaren 70 (mest asbest).

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Nu overdrijf je wel vind ik. Die tuin vind ik best knap en is duidelijk aangelegd naar vraag van de bouwheer. Iets modern dat gemakkelijk te onderhouden is.
    Natuurlijk overdrijf ik wat, tmoeten toch niet altijd droge teksten zijn op een forum. Maar ik blijf wel bij mijn basispunt, een historisch pand op deze manier renoveren vind ik wat zonde. Je haalt er alle karakter uit door er een dertien-in-een-dozijn interieur in te pleuren.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)

100% akkoord ivm de tuin

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Mogen ze niet van Europa. Ben er vrij zeker van dat deze algemene regel van 6 op hernieuwbouw ook gaat worden afgeschoten.

Er is geen marge in het budget, nul komma nul, de overheid kan geen cadeaus uitdelen.
    In het kader van sociaal woningbeleid zal het verlaagd btw-tarief van 6 procent voor de afbraak en de heropbouw van gebouwen worden uitgebreid tot heel het Belgisch grondgebied.

Regels voor berichten