Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gines Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is dit niet zeer weinig of zit er een addertje onder het gras?
    https://www.biddit.be/nl/catalog/detail/186275
    Kijk gewoon naar de prijshistoriek van pan zijn link. Daar is tussen instelprijs en uiteindelijk verkoopprijs grofweg 150k bijgekomen (+ nog kosten)
    Je hebt nog 5+ dagen te gaan, dat stijgt nog enorm. Dus kijk niet naar die instelprijs. Is nietszeggend.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    En @LaCucaracha heb je nog iets nieuws gezien?

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    25 Post(s)
    Vandaag naar een huis gaan kijken, fenomenale ligging, compleet te renoveren maar de prijs is er ook naar. Direct rondleiding gekregen door de buren, het huis was van hun ouders die overleden zijn (zelf ook al gepensioneerden) en die ligging.... Als alles wat er reeds gebouwd is, effectief vergund is, heeft het enorm veel potentieel ook. Doodlopend straatje aan de rand van een bos... Als van in: de overkant van de straat is een gigantisch bos!

En dan begin ik weer te twijfelen over de ligging... Dichtstbijzijnde bushalte: 4km. School van de dochter 15 minuten rijden langs smalle boerenwegen... (of 30 minuten rijden langs gewestwegen) 10km verder van mijn werk ook nog eens. Waarom kan dat niet wat dichter bij...- Nuja, alles! - Liggen?

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Kijk gewoon naar de prijshistoriek van pan zijn link. Daar is tussen instelprijs en uiteindelijk verkoopprijs grofweg 150k bijgekomen (+ nog kosten)
    Je hebt nog 5+ dagen te gaan, dat stijgt nog enorm. Dus kijk niet naar die instelprijs. Is nietszeggend.
    Net nog eens gekeken en damn, opeens 226k geboden. Wat waarschijnlijk nog redelijk goedkoop is maar het kan snel gaan idd.

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Vandaag naar een huis gaan kijken, fenomenale ligging, compleet te renoveren maar de prijs is er ook naar. Direct rondleiding gekregen door de buren, het huis was van hun ouders die overleden zijn (zelf ook al gepensioneerden) en die ligging.... Als alles wat er reeds gebouwd is, effectief vergund is, heeft het enorm veel potentieel ook. Doodlopend straatje aan de rand van een bos... Als van in: de overkant van de straat is een gigantisch bos!

En dan begin ik weer te twijfelen over de ligging... Dichtstbijzijnde bushalte: 4km. School van de dochter 15 minuten rijden langs smalle boerenwegen... (of 30 minuten rijden langs gewestwegen) 10km verder van mijn werk ook nog eens. Waarom kan dat niet wat dichter bij...- Nuja, alles! - Liggen?
    Omdat het dan niet zo groen zou gelegen zijn (of een pak meer zou kosten)?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gines Bekijk bericht
    Net nog eens gekeken en damn, opeens 226k geboden. Wat waarschijnlijk nog redelijk goedkoop is maar het kan snel gaan idd.
    Het omgekeerde kan ook gebeuren, vandaag een appartement zien staan dat 11 maanden geleden te koop stond aan 40% meer dan nu... Welke zot er toen die prijs op geplakt heeft, weet ik niet.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Er zou dit staan in regeerakkoord:

6 procent btw voor afbraak en heropbouw op het hele Belgische grondgebied.
    Dus mensen die willen bouwen zoeken best een krot waar gewoon de grond betaald dient te worden

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Er zou dit staan in regeerakkoord:

Dus mensen die willen bouwen zoeken best een krot waar gewoon de grond betaald dient te worden
    In mijn ervaring staan die er niet zo heel veel helaas. Ik herinner me wel 1 huis naar waar we zijn gaan zien zijn, waar het het misschien dan wel waard zou zijn om het plat te gooien en een ander in de plaats te zetten, maar echt winst hadden we er ook niet mee gedaan denk ik. Mensen hechten vaak echt nog te veel waarde aan het huis dat er op staat.
    Laatst gewijzigd door Shaddix; 30 september 2020 om 14:41
    PSN: Shaddix-be
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht

[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200929/e184d8929aa50b0a8fe20b190a50ffcb.jpg[/MG]
    Ik hoop dat ge nen 4x4 hebt want als het eens sneeuwt en ge woont op zulke plek..

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    Ik hoop dat ge nen 4x4 hebt want als het eens sneeuwt en ge woont op zulke plek..
    Op weg er naar toe, waze gevolgd en zelfs in 2de stil gevallen omdat mijn stadswagentje dacht "nope, die helling is te steil voor mij, effe een break!"

Terugweg via de lange ommetoer langs de steenweg gedaan en die valt wel goed mee! Alleen wat lang dus...
    Ligt perfect binnen mijn zoekgebied dus gewoon pech dat het aan de verkeerde kant van het bos ligt, lag het aan de andere kant dan zou ik al aan het onderhandelen zijn...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    In mijn ervaring staan die er niet zo heel veel helaas. Ik herinner me wel 1 huis naar waar we zijn gaan zien waar het het misschien dan wel waard zou zijn om het plat te gooien en een ander in de plaats te zetten, maar echt winst hadden we er ook niet mee gedaan denk ik. Mensen hechten vaak echt nog te veel waarde aan het huis dat er op staat.
    Can confim. In sommige steden was dat het geval, en hier kan ik er in ieder geval van meespreken dat 'enkel de grond' bijna nooit voorkomt. De makelaars weten dat natuurlijk ook, soms staat het op Immoweb gewoon onder 'grond' ipv 'huis' . Ik ben benieuwd of zit dat dan gaat verderzetten als dit erdoor komt.

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    In mijn ervaring staan die er niet zo heel veel helaas. Ik herinner me wel 1 huis naar waar we zijn gaan zien zijn, waar het het misschien dan wel waard zou zijn om het plat te gooien en een ander in de plaats te zetten, maar echt winst hadden we er ook niet mee gedaan denk ik. Mensen hechten vaak echt nog te veel waarde aan het huis dat er op staat.
    De realiteit is dat het ook al lang gedaan werd aan 6% door gewoon een stuk van een muur te laten staan.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    De realiteit is dat het ook al lang gedaan werd aan 6% door gewoon een stuk van een muur te laten staan.
    Er waren wel heel wat meer voorwaarden aan verbonden dan gewoon een stuk muur te laten staan hé. Dat werd nogal rap zo gezegd

Nu goed, als ik de uitleg erop nalees dan is het vrij vaag, maar gewoon een stuk van een muur laten staan zal niet lukken:

Alleen als de renovatiewerken nog op een relevante wijze steunen op de oude dragende muren (inzonderheid de buitenmuren) en, meer algemeen, op de wezenlijke elementen van de structuur van het te renoveren gebouw en de overige voorwaarden zijn vervuld kan het verlaagd-tarief van 6% toegepast worden. Zoniet is het normaal btw-tarief van 21% van toepassing.

Om zeker te zijn of het verlaagd btw-tarief van 6% van toepassing is op de uit te voeren werken, gelieve het centrum KMO - Beheer te contacteren waar het gebouw zich bevindt.

https://financien.belgium.be/nl/part.../verbouwen#q13

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik dacht dat dit niet toegestaan was van Europa, een veralgemeende 6%-regeling voor afbraak en wederopbouw.
    Dat was in het verleden toch hun paraplu om het niet veralgemeend in te voeren...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Nog eens de mening vragen vd gangsters hier:

https://www.morpho.immo/nl/te-koop/w...rugge-8000/122

Gevel vind ik minder mooi, maar de binnenkant en vooral de prijs is dik in orde voor een woning met tuin centrum Brugge... 1 badkamer renoveren we sowieso en 1 badkamer wss eruit smijten samen met de muur om zo 1 grote kamer te hebben. Keuken ook een ietwat rare kleurencombinatie, na verloop van tijd dit ook veranderen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Ik blijf het wel een maat voor niks vinden. Sloop en heropbouw allemaal goed, maar al die sjarels die verkopen willen wel gewoon de prijs van een woning en niet de prijs van de grond. Ook al is ze rijp voor de sloop.
    Naast mijn zus staat ook zo een krot eerste klas, is al zeker 8 jaar niet meer ingestookt, verf pelt van de ramen af, tuin is compleet overwoekerd. Staat op 9 are. 350.000 EUR aub, want allez hier staat wel een huis op he!

Ze zouden beter de BTW op nieuwbouw naar 6% brengen.

Regels voor berichten