Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Spijt van aankoop appartement

Hey

Ik heb in december een nieuwbouwappartement gekocht in Antwerpen. Dit moet nog gebouwd worden en de indeling en matarialen etc moet allemaal nog besproken worden. Nu was mijn eerste idee om dit appartement te kopen als investering voor later en dan in een groter appartement te gaan wonen met mijn vriendin. Het is een 1-slaapkamer appartement.

Nu merk ik toch dat ik liever een groter appartement zou hebben. Ik vroeg me af wat er voor mij nog mogelijk is. Is er bv nog een mogelijkheid om de verkoop ongedaan te laten maken omdat het bv nog gebouwd moet worden of eventueel met een verlies. Of kan ik de aankoopprijs van dit appartement laten samenvoegen met de aankoop van een 2 slaapkamerappartement dat ze eventueel nog hebben. Of gaan ze dit nooit toestaan?

Ik heb ook al een mail gestuurd naar de projectontwikkelaar , maar ze antwoordden niet op mijn mail.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ben je al bij de notaris geweest?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ben je al bij de notaris geweest?
    Nee zou ik dat als eerste moeten doen? Ik zal ze nu een mail sturen.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door westelboy Bekijk bericht
    Nee zou ik dat als eerste moeten doen?
    Dan is dat appartement nog niet uw eigendom.
    En ga ik er dus vanuit dat je enkel nog maar een aankoopbelofte hebt getekend?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    114 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat staat er in het contract/document dat je hebt ondertekend?
    PSN: rscaboy_belgium

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De akte is getekend natuurlijk. Dit was nodig om nog in aanmerking te komen voor de woonbonus.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rscaboy Bekijk bericht
    Wat staat er in het contract/document dat je hebt ondertekend?
    Ik heb nu een bericht gestuurd naar de notaris wat er mogelijk is. Ik denk eerlijk gezegd dat getekend is getekend. En anders moet ik overdreven veel boete betalen denk ik.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik heb nu een bericht gestuurd naar de notaris wat er mogelijk is. Ik denk eerlijk gezegd dat getekend is getekend. En anders moet ik overdreven veel boete betalen denk ik.
    Natuurlijk is getekend getekend
    Dat appartement is uw eigendom logischerwijs. Je kan dat verkopen, maar dan moet je wel iemand vinden.
    Theoretisch denk ik wel dat dit moet lukken. De ontwikkelaar wilt zijn geld gewoon, of dat van Piet of Jan komt dat gaat niet veel uitmaken. Maar hij zal ook geen maanden meer willen wachten op zijn geld, dat moet zo snel mogelijk af zijn en opgeleverd worden zodat hij asap zijn geld ziet.

Ik denk dat je dus beter het laat opleveren en het dan te koop zet. En misschien in het vervolg ook eerst even nadenkt, je koop een onroerend goed en geen broek

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Natuurlijk is getekend getekend
    Dat appartement is uw eigendom logischerwijs. Je kan dat verkopen, maar dan moet je wel iemand vinden.
    Theoretisch denk ik wel dat dit moet lukken. De ontwikkelaar wilt zijn geld gewoon, of dat van Piet of Jan komt dat gaat niet veel uitmaken. Maar hij zal ook geen maanden meer willen wachten op zijn geld, dat moet zo snel mogelijk af zijn en opgeleverd worden zodat hij asap zijn geld ziet.

Ik denk dat je dus beter het laat opleveren en het dan te koop zet. En misschien in het vervolg ook eerst even nadenkt, je koop een onroerend goed en geen broek
    Denk het ook. Ik heb vooral schrik van de afmetingen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    - Aangezien het nog gebouwd moeten worden, vraag eens of er nog 1 of ander kan aangepast worden zodat het wel moet uw wensen kan overeenkomen?
    - Of kijk eens met de bouwheer of er nog andere grotere units beschikbaar zijn?
    - Na oplevering verhuren (voor hopelijk minstens uw afbetaling) en voor u eigen iets anders zoeken?

En pak aub eens uw telefoon vast ipv mails te versturen

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    De akte is getekend natuurlijk. Dit was nodig om nog in aanmerking te komen voor de woonbonus.
    Woonbonus is enkel geldig als het enige eigen woonst is. En je wilt er zelf niet in wonen dus ...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Ik denk dat een upgrade naar een 2 slaapkamer appartement jou de beste kansen biedt om geen euro te verliezen!

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Aangezien het een appartement op plan betreft heb je normaal gezien een Wet Breyne overeenkomst getekend.

Daarin zal normaal een verbrekingsvergoeding instaan indien je de overeenkomst eenzijdig verbreekt zonder reden. (doorgaans +-15%).

Daarin zal ook staan dat je het goed niet mag vervreemden (lees:doorverkopen) voor het goed opgeleverd werd en dus alle schijven werden betaald.

De enige oplossing zou zijn om inderdaad in hetzelfde project een groter appartement te nemen, alleen is jouw akte al getekend, registratierechten (op het grondaandeel) zijn dus al betaald, dus dat vormt ook een probleem. Eigenlijk kan je bijna niet anders dan het appartement dan terug te verkopen aan de ontwikkelaar en een nieuw te kopen. Dus aankoopkosten voor de ontwikkelaar (die ze uiteraard op u zullen verhalen) en nieuwe aankoopkosten voor u (geen meeneembaarheid meer en je verliest je woonbonus wellicht, tenzij de bank een pandwissel wil doen. Indien geen pandwissel dus ook opnieuw aktekosten en dossierkosten voor uw nieuw lening).

Enfin, gezien de akte dus reeds getekend is denk ik dat je enige optie is de oplevering af te wachten en het dan te verkopen. Je kan natuurlijk reeds kandidaat kopers zoeken, maar je zal dus pas zoals gezegd kunnen verkopen na oplevering. Tenzij de ontwikkelaar toch met jou een akkoord maakt dat die koper het goed en alle verplichtingen van jou overneemt op voorwaarde dat je een nieuw appartement koopt in het gebouw, maar heb eerlijk gezegd nog geen ervaring met hoe dit dan omschreven wordt. Geeft ook problemen met eventuele termijnen, wat ga je eerst laten ondertekenen, stel dat toch 1 van de 2 verkopen (jij aan de kandidaat koper, de ontwikkelaar opnieuw aan jou) niet doorgaat, wat dan met de andere overeenkomst,... allé, moeilijk dus, en ik denk dat uw notaris u dat ook wel zal duidelijk maken.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik snap niet helemaal hoe de vork hier in de steel zit.

Klopt het dat je dat appartement had gekocht als een investering om het dan te verhuren? Of wilde je er eerst zelf een tijdje gaan inwonen (met vriendin) om daarna over te stappen naar een groter appartement en je eigen appartement dan op de huurmarkt te plaatsen?

Ik zou proberen van het beste te maken van de situatie zoals ze nu is. Daarmee wil ik zeggen verhuur het appartement desnoods onmiddellijk. Je hebt een nieuwbouw appartement(je) in Antwerpen gekocht en daar is sowieso vraag naar op de huurmarkt. Alle andere denkpistes gaan je handen vol geld kosten. Geld dat je niet meer gaat terugverdienen met een potentieel hogere huurprijs van een "beter" appartement.

Post anders eens het grondplan of wat 3D renders. Misschien is het allemaal niet zo klein als het nu in je hoofd zit.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Ik snap niet helemaal hoe de vork hier in de steel zit.

Klopt het dat je dat appartement had gekocht als een investering om het dan te verhuren? Of wilde je er eerst zelf een tijdje gaan inwonen (met vriendin) om daarna over te stappen naar een groter appartement en je eigen appartement dan op de huurmarkt te plaatsen?

Ik zou proberen van het beste te maken van de situatie zoals ze nu is. Daarmee wil ik zeggen verhuur het appartement desnoods onmiddellijk. Je hebt een nieuwbouw appartement(je) in Antwerpen gekocht en daar is sowieso vraag naar op de huurmarkt. Alle andere denkpistes gaan je handen vol geld kosten. Geld dat je niet meer gaat terugverdienen met een potentieel hogere huurprijs van een "beter" appartement.

Post anders eens het grondplan of wat 3D renders. Misschien is het allemaal niet zo klein als het nu in je hoofd zit.
    Hey

Leuk dat je wilt meedenken.

Dus ik was al een tijd op zoek naar een nieuwbouwappartement in Antwerpen. In het begin was ik op zoek naar een 2 persoonsappartement, maar dit was naar mijn gevoel altijd iets boven mijn budget (achteraf gezien had het wel gekunnen eigenlijk). Daarom besloot ik toch maar om een 1 slaapkamerappartement te kopen, zodat ik hier eerst kan in wonen en dit later kan verhuren als ik bij mijn vriendin bv zou gaan wonen. Nu begin ik elke dag meer spijt te hebben dat ik toch niet meer geleend heb voor een 2 persoonsapparement, een extra kamer is toch altijd handig. Ook al is het maar voor een extra kast, iemand te laten slapen, wat nerdspullen etc :-). Maar vrees dat het nu te laat is om hier iets aan te wijzigen.

Ik denk dat ik idd best hier voor een tijdje kan wonen en dan zo snel mogelijk verhuren aan deftige mensen. In deze link kan je een plan vinden van het appartement, maar alles is nog te bepalen kwestie van indeling en keuze van materiaal. Er is nog een parkeerplaats en kleine berging in de kelder. Denk dat ik gewoon een beetje gerustgesteld wil worden.
    https://drive.google.com/file/d/1uja...ew?usp=sharing
    Laatst gewijzigd door westelboy; 28 maart 2020 om 22:12

Regels voor berichten