iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Vlekken crepi en oplevering

Hallo allemaal,

Vorig jaar namen wij een aannemer onder de arm om gevelisolatie en crepi te plaatsen tegen onze bestaande gevel. Vorige week ontvingen we een email om ons te verzoeken om het laatste openstaande bedrag nog te betalen en de werken als opgeleverd te zien.
    Opgeleverd noemen wij het in ieder geval niet...

In januari kwam een werfleider langs om samen na te gaan waar dat eventueel nog problemen waren. De gevel waar onze voordeur zich bevindt vertoont enkele strepen kleurverschil. Dit kleurverschil zit vooral in de minder grove korrel die daar aanwezig is. De aannemer beloofde om de volledige muur opnieuw te laten bezetten om deze strepen weg te werken. We hebben tot op vandaag niemand hiervoor gezien. Vandaag kreeg ik als uitleg te horen dat men verwacht had dat deze vanzelf zouden wegtrekken. Er werd nu ook vermeld dat er niets aan te doen valt en dat als we dit wensen er opnieuw een laag wordt over gezet maar dat we dit zelf moeten betalen!!! Dit is natuurlijk volledig nieuwe informatie! Als we hiermee niet akkoord waren zou men iemand onafhankelijk langs sturen en er werd meermaals herhaald dat dit ons veel geld zou gaan kosten.
    De aannemer haalde meermaals aan dat dit zoals op andere plaatsen vlekken zijn die je maar enkele minuten per dag kan zien (door lichtinval) en niet op meer dan 2 meter afstand. Deze vlekken waar het om gaat zijn echter vlekken die je onder elk licht kan zien en ook van op 2 meter afstand. Hiermee kunnen we dus niet akkoord gaan.

De onderkant van een van de hoeken van het huis is door zware regen tijdens het plaatsen ook een soort van weggeregend. De hoek is niet netjes en is ook een stuk ruwer dan elders. In januari werd nog verteld dat dit hersteld ging worden. Net zoals voor de gevel wordt nu gezegd dat dit niet te herstellen is en dat dit zo blijft. Ik was verbluft door de arrogantie.

Vorige week kwam de plaatser van de blauwe steen. Deze vertelde dat de steen voor onder de deuren nog niet opgemeten was en dat hij nog contact opnam met de aannemer om dit verder op te lossen. Ik krijg vandaag van de aannemer te horen dat we zouden hebben gezegd dat onze oprit, het pad om het huis en ons terras gelijk zouden komen met de onderkant van de dorpels en zij deze steen niet meer gaan plaatsen... Ookal zit overal rond het huis de rest van de blauwe steen een stuk lager dan de dorpels, als we blauwe steen onder de deur willen zullen we dit zelf moeten bijbetalen. Op mijn opmerking of er dan door hen vanuit werd gegaan dat we heel onze tuin gingen ophogen werd niet gereageerd.

Heeft er iemand iets gelijkaardigs meegemaakt met het plaatsen van crepi of is er iemand die tips heeft als we hier verdere stappen in nemen?

Groeten Caroline

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Welk merk is uw crepi?
    Indien Sto, dan heb je mogelijk een garantieverzekering. Daar kan je zelf een klacht indienen en dan sturen zij iemand langs.

Ook gewoon zelf contact opnemen met de leverancier kan al drukkingsmiddel zijn aangezien zij kunnen weigeren om samen te werken met een plaatser.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De crepi is van het merk Cantillana.
    Er zou iemand bij zijn (werd gezegd) van de firma Cantillana maar ik zag enkel twee wijsneuzen met een trui aan met de firmanaam op.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Zolang al uw klachten schriftelijk zijn overgemaakt hebben ze geen poot om op te staan.
    Hier recent ook herstelling gehad aan onze crepi, uitvoering van kust mijn kl*ten gebeurd. Ze hebben dat gat opgespoten met pur en dan dezelfde dag afwerking over gezet maar die pur is blijven uitzetten dus dat staat daar een beetje bol. Helft van hun factuur betaald, mail gestuurd dat als ze de andere helft willen dat ze het eerst kunnen komen oplossen. Nog een antwoord gehad om wat af te dreigen maar ik heb gezegd dat als ze zo recht in hun schoenen staan dat ze maar langs het gerecht moeten gaan. Opstarten van de procedure kost een pak geld en verdediging betaalt mijn verzekering, dus ze kunnen maar beter zeker zijn dat ze winnen.
    Niks meer van gehoord.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik wil je niet ontmoedigen, maar verwacht niks van Cantillana...verantwoordelijkheid nemen kennen ze daar niet.
    Onze crepi van 4 jaar oud is volledig gebarsten door een probleem met 1 van hun producten.
    Ze hebben hier ook een expertise gedaan waar de volledige aansprakelijkheid op de plaatser werd afgeschoven. Dit terwijl het probleem zich op verschillende andere werven, geplaatst door verschillende firma's, heeft voorgedaan.
    Daarenboven weigert men het expertiseverslag te bezorgen, zowel aan de plaatser als aan mijzelf.

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Crepi... toch ook niet echt iets om op te rekenen...
    Toch al veel slechte verhalen over gehoord alleszins

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Crepi... toch ook niet echt iets om op te rekenen...
    Toch al veel slechte verhalen over gehoord alleszins
    Gij slaat toch ook wat onzin uit uw botten hoor.

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Al veel slechte verhalen over gehoord.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    dus zelf gewoon geen ervaring maar toch uw expertise delen!
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Wat je vaak hoort:
    Vlekken op de crepi. Klopt, is inspuiten met middel en die groene aanslag gaat weg. Ik vind vlekken op crepi een heel pak minder erg dan witte vlekken op gevelsteen bijvoorbeeld.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Wat je vaak hoort:
    Vlekken op de crepi. Klopt, is inspuiten met middel en die groene aanslag gaat weg. Ik vind vlekken op crepi een heel pak minder erg dan witte vlekken op gevelsteen bijvoorbeeld.

Dit dus. Beetje biomix en uwe crepi is gelijk nieuw. Succes met die salpetervlekken(of wat het ook is) in uwe gevelsteen eruit te krijgen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Dit dus. Beetje biomix en uwe crepi is gelijk nieuw. Succes met die salpetervlekken(of wat het ook is) in uwe gevelsteen eruit te krijgen.
    Toevallig vandaag gedaan. Uurtje werk.
    Net buiten geweest, alle groene aanslag al weg. Voelt echt aan als een wondermiddel

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Wat je vaak hoort:

Heb je een link naar dat middel? Helpt dat ook tegen andere vlekken of enkel die groene aanslag?
    Dus gewoon inspuiten en het trekt weg? Zalig.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Heb je een link naar dat middel? Helpt dat ook tegen andere vlekken of enkel die groene aanslag?
    Dus gewoon inspuiten en het trekt weg? Zalig.
    https://avevewinkels.be/Producten/De...er-turbo/32a98

Zitten enzymen in die die mos eigenlijk verteren. Dus werkt enkel tegen groene aanslag.
    250ml bij 5l water in zo'n onkruid-drukspuit en dan kan je zo'n 50-100m² spuiten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tags for this Thread

Regels voor berichten