Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tegels zou ik nu toch ook niet boven willen. Da's mss wel omdat we geen VVW hebben boven.

Hier hebben we visgraadparket laten leggen, niet goedkoop maar normaal gezien quasi voor het leven (en onze oppervlakte op het bovenverdiep is vrij beperkt)

Badkamer zo een keramische parkettegel, maar die lag er al, vind dat echt niet mooi.('t is volgens mij ook maar een broltegel, ik pikeur die rommel er nog wel ooit uit als we de badkamer vernieuwen)
    Parket lijkt me inderdaad ideaal als je geen vloerverwarming hebt: knap en robuust.
    Wat de "mooiheid" van de keramische parkettegel betreft is er echt véél verschil. Zo vind ik de foto van Bimmer wel echt knap.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinvayne Bekijk bericht
    Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Wij wouden initieel ook parket, maar dat werd ons echt afgeraden in combinatie met vloerverwarming. Daarom beginnen kijken naar alternatieven en keramische parket leek ons dan ideaal. Ik vind het ook zeer mooi ogen, met de voordelen van een tegel.
    Trouwens, wij zijn ook nog sterk aan het twijfelen over onze trap: doordat we dan waarschijnlijk overal een keramische parket zouden leggen hadden we schrik dat een eiken trap niet genoeg zou contrasteren met de vloeren (lees als: lelijk). Heb jij ook een foto van de overgang trap/vloer?
    Moest ik geen vvw hebben gehad, dan had ik nu wel overal parket liggen, buiten de natte ruimtes en keuken. Nu heb ik keramisch parket wel door gelegd in de keuken, natte ruimtes wel gekozen voor een andere tegel.

U trap kun je bijna naar elke kleur brengen dat je wilt. Wanneer ze deze gaan oliën, dan kun je ook ineens een kleur kiezen. Ik had dan enkele kleuren gekozen en heb dan vanuit diezelfde boom nog een stuk plank meegekregen met die verschillende tinten op. Zo kun je die eens leggen bij u trap om te kijken welk kleur jij het mooiste vind passen. Wanneer ze deze dan volledig hebben geplaatst, dan kunnen ze die ineens oliën in de kleur dat jij wilt.

Trapleuning was toen nog niet voorzien.
    Spoiler:
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 11 maart 2020 om 12:31

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    in ons vorige woning hadden we beneden keramische parket tegel met vvw, boven laminaat zonder vvw. In onze huidige woning nergens vvw en steentapijt overal.

ik mis echt die parkettegel, zelfs zonder dat de vvw opstaat voelt dat niet koud aan (nu die laminaat boven ook niet) ik weet niet goed of een gietvloer met vvw goed werkt.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik draag sloefen. Heb geen koude voeten en tegels overal gekozen.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinvayne Bekijk bericht
    We hadden normaal los voor kurk gekozen voor de aangename kwaliteit.
    Echter kennen wij verschillende mensen die dit ook hebben gedaan en kurk is de minst duurzame oplossing: het slijt af, verkleurt heel snel en zware objecten (kasten en dergelijke) kunnen een indruk in de vloer achterlaten.
    Klopt totaal niet ofwel hebben ze slechte kurk of vernis gehad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Trapleuning was toen nog niet voorzien.
    Spoiler:
    Mooie vloer. We hebben hier kurk liggen met zowat exact dezelfde look.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Over kurk gesproken: iemand die dat heeft als 'spatwand'?

Wij hebben voorlopig geschilderd (enkel afwasbak, geen koken) maar eens aan het zien naar de mogelijkheden daar

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Over kurk gesproken: iemand die dat heeft als 'spatwand'?

Wij hebben voorlopig geschilderd (enkel afwasbak, geen koken) maar eens aan het zien naar de mogelijkheden daar
    Ik heb dat ook even overwogen, die van santana kwam ik toen eens tegen ergens en vond ik wel mooi.
    https://www.santana.be/nl/een-achter...r-ook-mooi-is/

Maar uiteindelijk voor een keramisch tegel gegaan. Ik wou graag wat een betonlook hebben (vond dat wel mooi passen met het "parket"), dus heb dan keramische betonlook tegels van 80x80 gekocht als spatwand.

Regels voor berichten