Pagina 1 van 3 123 Laatste
    Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Boxspring kopen: welke ketens zijn betaalbaar?

Hi,

Aangezien wij binnenkort gaan samenwonen, zijn we op zoek naar een bedje.
    Dit moet een boxspring zijn gezien het hoofdbord al aanwezig is in onze slaapkamer (ingebouwde kasten die doorlopend zijn met dit hoofdbord).

Nu, wij vinden heeeeeeeel sterk uiteenlopende prijzen. Op dit moment zijn wij al gaan kijken bij: Gaverzicht, Molecule, Sleepworld, Ikea en Beterbed.

Prijzen tussen 800 euro voor een volledige setup (boxspring, poten, matras) tot 5000+. Ikea was deze laagste, maar de afwerking en gevoel van kwaliteit was voor ons veel te laag, dus deze is al afgeschreven.
    Dan hebben we vooral boxsprings van 2000+ gezien waar dan nog de matras apart gekocht moet worden van weer 1000+ (bij alle andere winkels, behalve Beterbed).

Dan waren we bij Beterbed. Hier vonden we al een complete setup voor zo'n 1600-1800 euro. Ook voelde de kwaliteit even goed aan als de andere duurdere, werden we goed geholpen met uitleg en voelde het solide aan. Toch zijn wij verschoten van de prijzen van een bed als we eerlijk zijn.

Hebben jullie tips over welke winkels we zeker een bezoekje moeten brengen voor ons nieuwe bedje? We hebben net ons eerste huis gekocht dus hoewel we niet helemaal willen cheapen met Ikea, willen we ook geen 2000+ neerleggen hiervoor. Waar haalden jullie je bed en welke prijs gaf dit?

Bedankt!

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Denk dat je overal wel al snel aan 2k komt. Auping even snel gezien en is 2.5k om te beginnen. Maar bord hoort daar bij, geen idee hoe dat bij u kan opgelost worden want die moet daar toch inklikken?

Matras moet gewoon goed liggen dus zien dat uw ruggengraat een rechte is als je op uw zij ligt. Zou daar niet op besparen maar kan evengoed een goedkopere matras zijn dat u ligt

Ons komt van sleepy maar dat bestaat precies niet meer? Anyway was nog wat duurder omdat ik 2m20 bed heb

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Denk dat je overal wel al snel aan 2k komt. Auping even snel gezien en is 2.5k om te beginnen. Maar bord hoort daar bij, geen idee hoe dat bij u kan opgelost worden want die moet daar toch inklikken?

Matras moet gewoon goed liggen dus zien dat uw ruggengraat een rechte is als je op uw zij ligt. Zou daar niet op besparen maar kan evengoed een goedkopere matras zijn dat u ligt

Ons komt van sleepy maar dat bestaat precies niet meer? Anyway was nog wat duurder omdat ik 2m20 bed heb
    De matras hebben we op dit moment 2 kanshebbers, waar we zelf goed op lagen en beide uit goede slaapzaken. Zeker niet de goedkoopste, ook zeker niet de duurste. Maar nu de boxspring zelf, daar verschoten we wel van de prijzen. Sommige durven €400 vragen voor de pootjes alleen!

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Wij hebben onze matras bij een speciaalzaak gekocht en daar ook gekeken naar bodems. Die van Auping kan je bvb met pootjes kopen en daar is de corpulente verkoper gewoon op gaan staan "want ik geloof ècht in die kwaliteit, die gaan vlot 30j mee!"

Wij hebben wel een bed met lattenbodems die aan vervanging toe waren en hebben op advies van de verkoper zelf (!) 2dehands Auping bedbodems gescoord voor ongeveer 100 euro.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben destijds naar een professionele beddenwinkel gegaan, was daar muf en stoffig, verkopers zeer opdringerig. Prijzen, zeker 700 meer dan online. Ben weer weggegaan en online gekocht. Die Nederlanders hebben dat komen brengen en geplaatst.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Wij hebben daar redelijk wat geld aan gegeven (+-5k, Auping) en da's nog steeds de beste 5k die we ooit gespendeerd hebben. Goeie nachtrust is geld waard. (maar moet uiteraard niet persé zo duur zijn)

Ik wil maar zeggen dat je zo'n aankoop een beetje moet zien als een investering in je levenskwaliteit

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Wij hebben daar redelijk wat geld aan gegeven (+-5k, Auping) en da's nog steeds de beste 5k die we ooit gespendeerd hebben. Goeie nachtrust is geld waard. (maar moet uiteraard niet persé zo duur zijn)

Ik wil maar zeggen dat je zo'n aankoop een beetje moet zien als een investering in je levenskwaliteit
    Daar zijn we ons zeker van bewust. Maar die kwaliteit zit hem toch iets meer in de matras dan in de boxspring zelf (toch zeker vanaf bepaalde merken en prijsklasse). Eenmaal de boxspring door een goed bedrijf gebouwd is, denk ik niet dat er zo veel verschil kan zijn als je nog 3k+ extra neerlegt. Ook is ons budget er gewoon nog niet om hier nu zo veel aan te geven. Dat wordt iets voor later, binnen een jaartje of 10 a 15.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Daar zijn we ons zeker van bewust. Maar die kwaliteit zit hem toch iets meer in de matras dan in de boxspring zelf (toch zeker vanaf bepaalde merken en prijsklasse). Eenmaal de boxspring door een goed bedrijf gebouwd is, denk ik niet dat er zo veel verschil kan zijn als je nog 3k+ extra neerlegt. Ook is ons budget er gewoon nog niet om hier nu zo veel aan te geven. Dat wordt iets voor later, binnen een jaartje of 10 a 15.
    Nope klopt volledig, 't is uw matras die de doorslag geeft. Dat zeiden ze bij Auping ook. En je moet zeker niet zoveel geld uitgeven om goed te slapen, absoluut niet. Ik denk ook dat je er naar de juiste manier naar kijkt en dus ook wel de juiste keuze zal maken.

Op veel plaatsen kan je na max enkele maanden je matras ook nog inwisselen tegen een kleine meerprijs moest je echt niet tevreden zijn. Want het is nogal moeilijk te beslissen of je er goed op ligt door zo 1 minuut in de winkel met uw kleren/schoenen aan op dat bed te gaan liggen imo

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Nope klopt volledig, 't is uw matras die de doorslag geeft. Dat zeiden ze bij Auping ook. En je moet zeker niet zoveel geld uitgeven om goed te slapen, absoluut niet. Ik denk ook dat je er naar de juiste manier naar kijkt en dus ook wel de juiste keuze zal maken.

Op veel plaatsen kan je na max enkele maanden je matras ook nog inwisselen tegen een kleine meerprijs moest je echt niet tevreden zijn. Want het is nogal moeilijk te beslissen of je er goed op ligt door zo 1 minuut in de winkel met uw kleren/schoenen aan op dat bed te gaan liggen imo
    Klopt, we krijgen een 100 dagen ruilgarantie voor mocht het toch niet volledig ons ding zijn, dus dat is zeker mooi meegenomen. Thanks voor de tips!
    Slaapwel nu allemaal

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat vond je cheap aanvoelen aan die van Ikea? Ik heb er sinds een jaar of 5 zo een en ik ben daar héél content van. Een zeer grote upgrade tegenover het klassieke oude bed, en mijn vriendin is er ook zot van, die kan niet wachten tot we verhuisd zijn en dat ons vaste bed wordt.

Ik moet toegeven dat ik wel nog niet veel ervaring heb met high-end dingen als Auping, dus kan goed zijn dat andere dingen nóg beter slapen. Maar ik kan wel zeggen dat het bed zeer stevig aanvoelt en dat er niet snel slijt aan komt.
    PSN: Shaddix-be

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Wat is eigenlijk het voordeel van een boxspring t.o.v. een deftige lattenbodem? Wij slapen op een redelijk dure, goede matras, met daaronder zo een vrij standaard lattenbodem. De laatste jaren hoor ik iedereen altijd over boxsprings praten, maar heeft dat nu eigenlijk een meerwaarde?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Wat is eigenlijk het voordeel van een boxspring t.o.v. een deftige lattenbodem? Wij slapen op een redelijk dure, goede matras, met daaronder zo een vrij standaard lattenbodem. De laatste jaren hoor ik iedereen altijd over boxsprings praten, maar heeft dat nu eigenlijk een meerwaarde?
    Boxspring of lattenbodem?

Door de grote populariteit van de boxspring zou je bijna gaan denken dat deze bedbodem beter is dan een lattenbodem. Maar is dat ook zo? Neen. Het is een fabeltje dat een boxspring per definitie beter is dan een lattenbodem of omgekeerd. Hoewel de bodem van een boxspring uit veren bestaat in plaats van flexibele latten, bieden beide type bedbodems een gelijkwaardig ligcomfort en lichaamsondersteuning.

Is er dan helemaal geen verschil? Toch wel, zij het puur visueel. De bodem van een boxspring is standaard gestoffeerd, waardoor die meteen een luxueuze uitstraling aan je slaapkamer geeft. Plaats je lattenbodem in een gestoffeerd bedkader en je bekomt een gelijkaardig effect.

https://sleeplife.be/nl/event/wat-zi...-een-boxspring
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Boxspring of lattenbodem?

Door de grote populariteit van de boxspring zou je bijna gaan denken dat deze bedbodem beter is dan een lattenbodem. Maar is dat ook zo? Neen. Het is een fabeltje dat een boxspring per definitie beter is dan een lattenbodem of omgekeerd. Hoewel de bodem van een boxspring uit veren bestaat in plaats van flexibele latten, bieden beide type bedbodems een gelijkwaardig ligcomfort en lichaamsondersteuning.

Is er dan helemaal geen verschil? Toch wel, zij het puur visueel. De bodem van een boxspring is standaard gestoffeerd, waardoor die meteen een luxueuze uitstraling aan je slaapkamer geeft. Plaats je lattenbodem in een gestoffeerd bedkader en je bekomt een gelijkaardig effect.

https://sleeplife.be/nl/event/wat-zi...-een-boxspring
    Dat is wat ik intuïtief ook verwachtte eigenlijk, uiteindelijk is de kwaliteit van de matras het belangrijkste, en of daar nu latten onderliggen of veren leek mij weinig verschil te maken. Hier wordt het bij onze verhuis ook gewoon een lattenbodem verwacht ik.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Voor max. €1500 moet je zeker een goed bed+matras kunnen vinden.

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Wat vond je cheap aanvoelen aan die van Ikea? Ik heb er sinds een jaar of 5 zo een en ik ben daar héél content van. Een zeer grote upgrade tegenover het klassieke oude bed, en mijn vriendin is er ook zot van, die kan niet wachten tot we verhuisd zijn en dat ons vaste bed wordt.

Ik moet toegeven dat ik wel nog niet veel ervaring heb met high-end dingen als Auping, dus kan goed zijn dat andere dingen nóg beter slapen. Maar ik kan wel zeggen dat het bed zeer stevig aanvoelt en dat er niet snel slijt aan komt.
    De box zelf voelde helemaal niet robuust of stevig aan, de modellen uitgestald kwamen de naailijnen al wat los in een hoekje en vooral de indrukbaarheid van de veringen was veeeeeeel groter dan die van andere boxsprings van de dure merken. Wil dit zeggen dat Ikea niet goed is, nee dat denk ik niet. Het is zeker al een upgrade ivm iets kopen in een uitverkoop van de Aldi bvb. Maar het voelde verre van kwaliteitsvol aan vonden wij meteen..

Regels voor berichten