Pagina 5 van 5 Eerste 12345

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Persoonlijk kan ik parkside voor boormachine best aanraden, de nieuwe 20v reeks is prijs kwaliteit echt wel oké. Ik heb er een hele reeks van waar ik echt wel tevreden over ben ( en ook de verbouwing overleeft hebben) mijn tafelzaag en verstekzaag zijn dan dewalt, niet goedkoop maar precies en goede kwaliteit. Voor mensen die zulke dingen maar af en toe gaan gebruiken snap ik niet dat ze direct grijpen naar de duurdere merken
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chimay123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben van plan om een accu schroefmachine aan te schaffen.

Ik zou dit gemiddeld 1 a 2 keer per maand gebruiken, voor bijvoorbeeld wat ikea stuff in elkaar te steken, of wat kleinere DHZ projectjes. Ik zou wel iets "deftig" willen, dat niet na een paar jaar uit elkaar valt, of begint te haperen wanneer ik eens wat wil schroeven/boren in wat harder hout bijvoorbeeld. Of dat de accu leeg is halfweg een Ikea kast... Ik ben ook niet van plan om hier belachelijk veel aan uit te geven, maar ik denk dat voor bijvoorbeeld ~200 euro wel wat te krijgen is?

Het is echter moeilijk om de bomen door het bos te zien. Als ik in dit topic kijk zie ik veel merken voorbij komen die goed zouden zijn, maar elk merk heeft dan nog belachelijk veel types... Ook in mijn omgeving hoor ik persoon x zeggen: Bosch blauw is goed, de andere zegt: Metabo, maar daar ben ik uiteraard niet veel mee... Ook het internet/webshops maken me het er niet makkelijker op

iemand die een aanbeveling heeft voor een bepaald merk, en meer specifiek een exact type?
    Ik heb voor zo'n soort werk een groene Bosch. Sommigen doen alsof dat brol is, maar voor zo'n kluswerk is dat prima. De batterijen zijn na bijna 10 jaar nog goed. En ik heb er de bouw mee gedaan (toch hetgeen wat we zelf deden). Daar hoort ook het dak bij, dus zwaarder werk lukt er ook mee (ik heb nu ook niet het lichtste model, ik denk ergens tussen 150 en 200 euro).

Mijn vader was schrijnwerker, en heeft bij het dak geholpen met z'n zware Metabo. Toen zijn batterij op was wilde hij helemaal beneden de andere gaan halen om toch maar niet met mijn groene Bosch te moeten werken. Ik heb de Bosch in zijn pollen geduwd, en hij heeft er dan maar mee geschroefd (om zijn punt te maken dat dat niet gaat in hard hout vermoed ik). Hij was zelf verbaasd van de kracht dat dat ding had, en heeft em daarna nog af en toe vast gehad. Er is een duidelijk verschil met zijn Metabo, maar voor occasioneel werk heb je echt geen duur machien nodig.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brixarion Bekijk bericht
    Persoonlijk kan ik parkside voor boormachine best aanraden, de nieuwe 20v reeks is prijs kwaliteit echt wel oké. Ik heb er een hele reeks van waar ik echt wel tevreden over ben ( en ook de verbouwing overleeft hebben) mijn tafelzaag en verstekzaag zijn dan dewalt, niet goedkoop maar precies en goede kwaliteit. Voor mensen die zulke dingen maar af en toe gaan gebruiken snap ik niet dat ze direct grijpen naar de duurdere merken������
    Thanks, enkele reviews bekeken, en lijkt wel degelijk materiaal voor dat geld. Ook wel vrij veel positieve youtube reviews te vinden (voor hoeveel het waard is...)
    Ik ben aan het twijfelen tussen die "performance" schroefboormachine en een klopschroefboorbmachine van de gewone serie. De eerste lijkt me degelijker, maar de 2e heeft een klopfunctie (maarja, hoeveel heb je dit nodig...)

"performance"
    https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...0-V/p100272168

"gewone":
    https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...amp/p100285726

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Groene Bosch is geen pure brol, maar omdat ge het bij een consumentenwinkel moet halen is het veel te duur voor wat ge krijgt.
    https://hd-gereedschap.nl/makita-dlx...r-dk18000.html
    Dit is bv een betaalbaar setje met een zeer krachtige schroefboormachine met klopfunctie, slagschroevendraaier en 2 accu's in.

Kan je later nog goedkoop uitbreiden met bv een cirkelzaag, boorhamer of haakse slijper
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Thanks, enkele reviews bekeken, en lijkt wel degelijk materiaal voor dat geld. Ook wel vrij veel positieve youtube reviews te vinden (voor hoeveel het waard is...)
    Ik ben aan het twijfelen tussen die "performance" schroefboormachine en een klopschroefboorbmachine van de gewone serie. De eerste lijkt me degelijker, maar de 2e heeft een klopfunctie (maarja, hoeveel heb je dit nodig...)

"performance"
    https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...0-V/p100272168

"gewone":
    https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...amp/p100285726
    Het lijkt mij vooral belangrijk dat je voor uw doeleinden goede bits koopt.
    Als ik het hoor maakt kracht niet zo veel uit. Maar als je elke keer uw vijzen kapotdraait omdat uw bits brol zijn dat gaat vervelend zijn.

Een klopfunctie is handig als je eens een gat in de muur wilt maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Groene Bosch is geen pure brol, maar omdat ge het bij een consumentenwinkel moet halen is het veel te duur voor wat ge krijgt.
    Dit is bv een betaalbaar setje met een zeer krachtige schroefboormachine met klopfunctie, slagschroevendraaier en 2 accu's in.

Kan je later nog goedkoop uitbreiden met bv een cirkelzaag, boorhamer of haakse slijper
    Direct met een slagschroevendraaier en al
    Dat is al meer dan sommige professionals
    Dat is echt zo een machine die ondergewaardeerd is. Maar eenmaal je ermee gewerkt heb wil je niks anders meer. Natuurlijk ook wel zijn specifieke doeleinden natuurlijk.

Top setje uiteraard. Maar is toch wel een beetje overkill voor de vraagsteller.
    Laatst gewijzigd door MrKend54l; 27 maart 2020 om 15:50
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht

150 VS 350e is ook niet weinig verschil natuurlijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Het lijkt mij vooral belangrijk dat je voor uw doeleinden goede bits koopt.
    Als ik het hoor maakt kracht niet zo veel uit. Maar als je elke keer uw vijzen kapotdraait omdat uw bits brol zijn dat gaat vervelend zijn.

Een klopfunctie is handig als je eens een gat in de muur wilt maken.
    Enige suggesties voor goede bits?

Direct met een slagschroevendraaier en al
    Dat is al meer dan sommige professionals
    Dat is echt zo een machine die ondergewaardeerd is. Maar eenmaal je ermee gewerkt heb wil je niks anders meer. Natuurlijk ook wel zijn specifieke doeleinden natuurlijk.

Top setje uiteraard. Maar is toch wel een beetje overkill voor de vraagsteller.
    slagschroevendraaier is voor mij inderdaad wat overkill

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

https://www.gereedschapcentrum.nl/bo...ni-l-boxx.html

https://www.gereedschapcentrum.nl/de...70523t-qz.html

Twee goede setjes.
    Goed gevormde bits die goed passen in de schroeven zijn echt heel belangrijk.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    https://www.gereedschapcentrum.nl/bo...ni-l-boxx.html

https://www.gereedschapcentrum.nl/de...70523t-qz.html

Twee goede setjes.
    Goed gevormde bits die goed passen in de schroeven zijn echt heel belangrijk.
    thanks,

Ik zou echter verwachten dat niet zozeer de vorm maar de materiaalkeuze belangrijk is bij bits?

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    gojah, goed gereedschap koopt ge bijna voor uw leven als hobbyist. dan vind ik 350 EUR niet overdreven.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik heb ook die slagschroevendraaier van parkside en dat is echt iets handig voor te hebben. De kracht dat in die dingetjes zit en voor een appel en een ei te koop

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    qua bits kan ik u zo een setje van WERA aanraden. Ik heb de meest uitgebreide IMPAKTOR set, zit in een handig doosje inclusief bithouder: https://www.klium.be/wera-bit-check-...MaAhKREALw_wcB
    Zijn zeker niet de goedkoopste bitjes, maar ik heb die al echt mishandeld en die passen nog altijd perfect

Regels voor berichten