Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kreeg je dan nog de korting als je brandverzekering in je pakketje neemt? Want daar gaat het ook wel deels om, ze spreken van +0.2% indien geen brandverzekering..
    Gewoon tekenen en brandverzekering bij de bank nemen. Als je een makelaar hebt die ook dezelfde maatschappij in z'n portefeuille heeft kan je gewoon achteraf je polis bij je makelaar zetten (en eventueel wat korting krijgen), je zal je korting op je rentevoet niet verliezen, want je blijft je polis behouden.

Ik kreeg toen telefoon van de bank (toen BNP) met de vraag waarom ik weg ging. Ik zei dat ik liever alles bij m'n eigen makelaar had staan en dat ik toch klant bleef bij dezelfde maatschappij. (AG)

Was geen probleem voor de bank.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Gewoon tekenen en brandverzekering bij de bank nemen. Als je een makelaar hebt die ook dezelfde maatschappij in z'n portefeuille heeft kan je gewoon achteraf je polis bij je makelaar zetten (en eventueel wat korting krijgen), je zal je korting op je rentevoet niet verliezen, want je blijft je polis behouden.

Ik kreeg toen telefoon van de bank (toen BNP) met de vraag waarom ik weg ging. Ik zei dat ik liever alles bij m'n eigen makelaar had staan en dat ik toch klant bleef bij dezelfde maatschappij. (AG)

Was geen probleem voor de bank.
    Oke bedankt.
    Ik ga vanavond op gesprek bij de bank in kwestie maar ga dit wel aankaarten. Lijkt mij dat ze niet moeilijk kunnen doen over het feit dat ik een polis bij de juiste verzekeringsmaatschappij neem, maar dan op eigen initiatief. Wel gebonden voor 25 jaar natuurlijk.

Indien hij dat niet wil, dan kan ik akkoord gaan met zijn voorstel en van zodra de lening loopt (en de brandverzekering dus ook) dit gewoon gaan overzetten bij een makelaar?
    Of zijn hier addertjes onder het gras die mij kunnen verbieden om dit via mijn eigen makelaar te laten regelen, iets geschreven in het akkoord van lening bvb dat we verplicht 25 jaar lang de bank als bevoegde over ons brandverzekeringsdossier moeten hebben?

iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Belfius verzekert zich via Belfius Insurance, of iets in die aard, en die staan eigenlijk gewoon naast DVV in dezelfde overkoepelende groep. Echter kunnen we niet van de volledige korting genieten als we voor DVV zouden kiezen.

Time to think dus..

Furiez's schermafbeelding
    iTrader
    78 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oke bedankt.
    Ik ga vanavond op gesprek bij de bank in kwestie maar ga dit wel aankaarten. Lijkt mij dat ze niet moeilijk kunnen doen over het feit dat ik een polis bij de juiste verzekeringsmaatschappij neem, maar dan op eigen initiatief. Wel gebonden voor 25 jaar natuurlijk.

Indien hij dat niet wil, dan kan ik akkoord gaan met zijn voorstel en van zodra de lening loopt (en de brandverzekering dus ook) dit gewoon gaan overzetten bij een makelaar?
    Of zijn hier addertjes onder het gras die mij kunnen verbieden om dit via mijn eigen makelaar te laten regelen, iets geschreven in het akkoord van lening bvb dat we verplicht 25 jaar lang de bank als bevoegde over ons brandverzekeringsdossier moeten hebben?
    Ik ben ook aan het kijken voor een lening en heb dezelfde vraag gesteld aan de bank, wegens mindere ervaring (minder persoonlijk en ge moogt het vooral zelf regelen ipv een makelaar die alles voor u doet) met onze huidige brandverzekering via dezelfde bank. Dit staat dus inderdaad in de overeenkomst en als je ervanaf wijkt is het contractbreuk. Geen idee wat dan de gevolgen zijn.

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Belfius verzekert zich via Belfius Insurance, of iets in die aard, en die staan eigenlijk gewoon naast DVV in dezelfde overkoepelende groep. Echter kunnen we niet van de volledige korting genieten als we voor DVV zouden kiezen.

Time to think dus..
    Klopt, DVV is gewoon een merknaam voor Belfius Insurance.
    Ik vroeg destijds ook of ik die brandverzekering dan niet gewoon bij de DVV-makelaar kon nemen gezien het toch hetzelfde is en dat mocht dus niet.

Indien ik deze voorwaarde of een andere niet meer respecteerde kwam er 0,5% bij dacht ik.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dan heb ik precies chance gehad, want bij BNP zeiden ze dat het niets uitmaakte zolang ik maar bij AG verzekerd bleef.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk bericht
    Klopt, DVV is gewoon een merknaam voor Belfius Insurance.
    Ik vroeg destijds ook of ik die brandverzekering dan niet gewoon bij de DVV-makelaar kon nemen gezien het toch hetzelfde is en dat mocht dus niet.

Indien ik deze voorwaarde of een andere niet meer respecteerde kwam er 0,5% bij dacht ik.
    Same, maar de enige reden is omdat DVV en Belfius Insurance toch nog niet volledig hetzelfde is. Je kan ze zien als broer en zus. Ze eisen dus dat je bij 'broer' verzekerd bent ipv bij 'zus' voor de volledige korting, maar op het einde van de dag is het uit dezelfde portemonnee dat je betaald wordt mocht je beroep moeten doen op die verzekering.
    Heel stom dat ze dit dan niet doortrekken, want die korting gaat het mij wel op + de service van een echte verzekeringkantoor. Zo scoort Belfius Insurance beduidend lager (3/5) en DVV (5/5) qua service, met enige reden dat de aanspreekbaarheid van de bank veel kleiner is dan van een DVV kantoor.

Bij het kantoor vechten ze voor je, bij de bank veel minder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Dan heb ik precies chance gehad, want bij BNP zeiden ze dat het niets uitmaakte zolang ik maar bij AG verzekerd bleef.
    Goh, niet perse chance, gewoon de structuur die anders in elkaar zit (zie hierboven).

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hier paar jaar geleden nieuwe woning gekocht met de vriendin. Lening was via Fortis en men stelden ons een brandverzekering voor via AG insurance via hun bank. Doordat er 10 m² vanachteren in mijn tuin overstroomgevoelig is, wou men mij de extra polis doen betalen. Ook al is de tuin hellend en 40 meter diep voor hij aan de woning komt.

Via onafhankelijke verzekeraar eens gepolst. Heb toen Generali Assurance (nu Athora) brandverzekering genomen.... Scheelde 600 euro met dezelfde voorwaarden en men liet de polis van overstromingsgevoeligheid vallen. Keuze was snel gemaakt

Zelf ook net een nieuwe autoverzekering gaan afsluiten wegens aankoop nieuwe wagen. Is uiteindelijk AG Insurance geworden maar dan via dezelfde onafhankelijke makelaar. Exact dezelfde verzekering, maar via de Bank BNP Paribas Fortis wel 200 euro duurder...

iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door khendro Bekijk bericht
    Hier paar jaar geleden nieuwe woning gekocht met de vriendin. Lening was via Fortis en men stelden ons een brandverzekering voor via AG insurance via hun bank. Doordat er 10 m² vanachteren in mijn tuin overstroomgevoelig is, wou men mij de extra polis doen betalen. Ook al is de tuin hellend en 40 meter diep voor hij aan de woning komt.

Via onafhankelijke verzekeraar eens gepolst. Heb toen Generali Assurance (nu Athora) brandverzekering genomen.... Scheelde 600 euro met dezelfde voorwaarden en men liet de polis van overstromingsgevoeligheid vallen. Keuze was snel gemaakt

Zelf ook net een nieuwe autoverzekering gaan afsluiten wegens aankoop nieuwe wagen. Is uiteindelijk AG Insurance geworden maar dan via dezelfde onafhankelijke makelaar. Exact dezelfde verzekering, maar via de Bank BNP Paribas Fortis wel 200 euro duurder...
    Bij Fortis vragen ze inderdaad via AG Insurance te gaan, maar je kan het mandaat overzetten naar een fysiek kantoor die dan je dossier beheert, heb ik nu al geleerd.

€600 verschil in prijzen? Onze brandverzekering is nog geen €600? De beste offerte die we nu hebben is brandverzekering + diefstal tot 53.000 + inboedel tot 53.000 voor €430. Dit wordt €252 als we geen inboedel of diefstal zouden willen. Hoe kom jij aan die hoge bedragen?

De ene was dus €600 duurder en tegen de €1000 veronderstel ik? Pittige bedragen..
    De banken willen heeeeeel graag extra geld verdienen met de verzekeringen bovenop de leningen, zoveel is duidelijk. Ze smeken ons bijna om onze brandverzekering bij Belfius te nemen..

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten