Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Discussie: Hoogste bod huis

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Hoogste bod huis

Goeiemiddag

Ik heb een huis bezocht wat helemaal mijn ding is. Blijkbaar zijn er meerdere mensen die ook interesse hebben, waardoor de eigenaars (is niet via immo) iedereen de kans geven om 1 bod te doen en het hoogste zal worden aanvaard. Het huis is een pak onder mijn budget, maar ik wil natuurlijk niet een pak hoger bieden dan de andere hoogste bieder. Wat bieden mensen? Is er een bepaald percentage die de meeste hanteren? Kan ik nadien vragen wat anderen geboden hebben?

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goldie79 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Goeiemiddag

Ik heb een huis bezocht wat helemaal mijn ding is. Blijkbaar zijn er meerdere mensen die ook interesse hebben, waardoor de eigenaars (is niet via immo) iedereen de kans geven om 1 bod te doen en het hoogste zal worden aanvaard. Het huis is een pak onder mijn budget, maar ik wil natuurlijk niet een pak hoger bieden dan de andere hoogste bieder. Wat bieden mensen? Is er een bepaald percentage die de meeste hanteren? Kan ik nadien vragen wat anderen geboden hebben?
    Euhm bieden wat je ervoor wilt geven...
    Is het u 300.000 euro waard en heeft de andere maar 280.000 geboden is dit toch geen probleem, je hebt het huis dat je wou.

Ok 20.000 te veel, maar anders had je het huis misschien niet en kon je zo3ktocht terug beginnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja uiteraard kan ik geven wat ik wil, maar achteraf dan horen dat je 40k meer geboden hebt dan een ander lijkt me niet bepaald een goed gevoel, al vind je dat de woning het waard is. Er zijn naar mijn weten zo’n 15 anderen die een bod zullen doen en maar 1 kans om te bieden.

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bied wat je zelf vind dat het waard is. Dan maakt het toch niet uit wat een ander geboden heeft. Wil je het echt, dan moet je ruim bieden hé. Of zeg tegen die mensen, toon mij het hoogste bod en ik geef 20k meer. Dat zullen ze dan wel doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vraag aan verkoper of met u contact op te nemen voor ze iets beslist. Blijft wel een risico.

De vraag is: hoe hard wil je het?

.Sinister.'s schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    In zelfde situatie gezeten.
    Eigenaar gebeld en gemeld dat we vraagprijs zouden bieden als hij onmiddellijk akkoord zou gaan.
    Hij ging hiermee akkoord en iedereen tevreden: wij ons favoriete huis, vorige eigenaar zijn gewenste prijs en snel afgehandeld.

Het zou inderdaad kunnen dat we wat meer betaalden dan de andere bieders, maar daar hebben we geen seconde meer aan gedacht.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door .Sinister. Bekijk bericht
    In zelfde situatie gezeten.
    Eigenaar gebeld en gemeld dat we vraagprijs zouden bieden als hij onmiddellijk akkoord zou gaan.
    Hij ging hiermee akkoord en iedereen tevreden: wij ons favoriete huis, vorige eigenaar zijn gewenste prijs en snel afgehandeld.

Het zou inderdaad kunnen dat we wat meer betaalden dan de andere bieders, maar daar hebben we geen seconde meer aan gedacht.
    Ik heb reeds aangegeven dat ik de vraagprijs wou geven, maar dat wilden enkele anderen ook al. Vandaar dat ze nu met een laatste bod willen werken.

Ik vraag me af hoeveel er afhaken hierop? Sommigen gaan kijken naar een huis die net boven budget is met de bedoeling om een lager bod te doen denk ik? Dus er zullen er wel enkele sowieso afhaken dan? Maar hoeveel hoger gaan de meeste?

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    De gemiddelde Vlaming biedt 7.892 euro boven de vraagprijs.

DeGreg's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    De gemiddelde Vlaming biedt 7.892 euro boven de vraagprijs.

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maat van mij heeft zijn droomhuis verloren omdat iemand anders 5.000eur meer geboden had.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Of zeg tegen die mensen, toon mij het hoogste bod en ik geef 20k meer. Dat zullen ze dan wel doen.
    Als je int geniep mensen wilt afzetten dan ook niet verschieten dat je zelf wordt afgezet.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goldie79 Bekijk bericht
    Goeiemiddag

Vergelijk de prijs met de prijs van andere huizen die in de richting gaan van wat uw ding is. Tel er dan de kost bij om het uw ding te maken. Dat lijkt mij dan uw maximum bod.
    Daarna is het gewoon afwegen hoe graag je die woning wilt, en er niet wilt naast grijpen. Als het exact die woning moet zijn, tsja dan moet je ook maar tevreden zijn dat je er veel te veel geld aan hebt gegeven. Kun je leven met erlangs te grijpen. Dan moet je maar een bod instellen waarbij je uzelf goed bij voelt.

Er zijn geen magische manieren om te weten wat het exacte bedrag gaat zijn dat 15 andere mensen gaan bieden om te garanderen dat je er dan boven zit.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Een droomhuis bestaat trouwens niet. Een verborgen gebrek kan later uitkomen, jouw gebuur (of later nieuwe gebuur) kan tijdens de week feestjes bouwen tot 4u in de morgen, er kan een haan komen die iedere morgen om 5u de buurt wakker schreeuwt, enz...

iTrader
    17 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En denk er aan je gaat ook kosten hebben met verbouwingen tenzij het een recent huis is. Want de normen zijn dees jaar strenger geworden.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Als je int geniep mensen wilt afzetten dan ook niet verschieten dat je zelf wordt afgezet.
    da's toch ni afzetten? uw bod is gewoon "het hoogste bod +20 000"?
    afzetten zou zijn dat die verkoper nog eens 5-10 000 bij dat hoogste bod zou bijtellen

Regels voor berichten