Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Kleine app of sociale koopwoning zonder badkamer en keuken.

Hallo

Ik zou graag iets willen kopen zoals gezegd. Nu ben ik aan het twijfelen tussen een appartement op de privémarkt of een sociale koopwoning.

Bv een appartement in Antwerpen heb je vanaf 150k plus btw

https://www.heylenvastgoed.be/nl/app...erhout/3870450

Of een sociale koopwoning + 180k met drie slaapkamers inc btw, Maar je moet wel zelf uw keuken en badkamer nog installeren. Optie garage.

Ik ben van Antwerpen en kom voor een sociale koopwoning in aanmerking.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niemandsland Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo

Ik zou graag iets willen kopen zoals gezegd. Nu ben ik aan het twijfelen tussen een appartement op de privémarkt of een sociale koopwoning.

Bv een appartement in Antwerpen heb je vanaf 150k plus btw

https://www.heylenvastgoed.be/nl/app...erhout/3870450

Of een sociale koopwoning + 180k met drie slaapkamers inc btw, Maar je moet wel zelf uw keuken en badkamer nog installeren. Optie garage.

Ik ben van Antwerpen en kom voor een sociale koopwoning in aanmerking.
    Ik zou gaan voor sociale koopwoningen. Dit voor op langer termijn als je een gezin wilt starten moet je niet meer terug verhuizen en kan je blijven wonen.

Zijn er geen opties waar ze een keuken en badkamer installeren voor jou?

antHraxx's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sociale koopwoning slechtste maatregel ooit van de overheid. Cadeau voor het leven, terwijl iemand die nu misschien in aanmerking komt zijn/haar leven over 10jaar zijn leven/inkomsten er totaal anders uitzien. Vandaar dat ik meer in geloof in sociale huurwoningen.
    Ik reflecteer niet persoonlijk op u, maar hier in de gemeente staan vaak de duurste auto's op de opritten van sociale koopwoningen. Zijn dan vaak zelfstandige ondernemers die gewoon lagere inkomsten doorgeven dan ze effectief ontvangen & ondertussen aan voordeeltarief een huis kopen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dank u! Mijn beslissing staat inmiddels vast, het wordt een koopwoning. Inderdaad is niet goed bij nagedacht. Als ik mijn master dan zal niemand niet begrijpen hoe ik in godsnaam aan dat nieuwbouw met drie slaapkamers kom.

Anderzijds betaal ik in dit apenland genoeg belasting. Das het minste dat die roversbende mij in Brussel kan terug geven.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Dank u! Mijn beslissing staat inmiddels vast, het wordt een koopwoning. Inderdaad is niet goed bij nagedacht. Als ik mijn master dan zal niemand niet begrijpen hoe ik in godsnaam aan dat nieuwbouw met drie slaapkamers kom.

Anderzijds betaal ik in dit apenland genoeg belasting. Das het minste dat die roversbende mij in Brussel kan terug geven.
    Als je in aanmerking komt dan zal die roversbende wel niet veel aan u pikken ze. Dus shut Da crap
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Als je in aanmerking komt dan zal die roversbende wel niet veel aan u pikken ze. Dus shut Da crap
    Roversbende of roverheid. Het modewoord van het forum.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als je in aanmerking komt voor een sociale woning zou je in een land met een minder ontwikkeld sociaal beleid sowieso kunnen gaan huren, uren pendelen, of gewoon geen woonst hebben.

Kus dus maar je twee handjes dat er in dit land zo'n hoop geld wordt herverdeeld van mensen die nooit aanspraak kunnen maken op een sociale woning, naar mensen zoals jij, door die roversbende.
    Laatst gewijzigd door Sylverscythe; 3 januari 2020 om 11:36
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er gaat elke maand bijna 600 euro af van mijn loon, en voorts ben ik onlangs naar de tandarts geweest en heb ik hiervoor twee keer een aanzienlijk som moeten betalen. 1250 euro te samen voor drie uren in mijn mond te rommelen, om maar twee dingen op te noemen. De tijd dat het hier spic en span is zoals jij wilt laten uitschijnen is echt al verleden tijd. En dat ik kan ‘profiteren’ is mijn recht dat mij toekomt voor die keer dat ik hier heb afgedragen zonder daar iets rechtstreeks van terug te zien. Tenzij het onderwijs, dat geef ik gerust toe.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Er gaat elke maand bijna 600 euro af van mijn loon, en voorts ben ik onlangs naar de tandarts geweest en heb ik hiervoor twee keer een aanzienlijk som moeten betalen. 1250 euro te samen voor drie uren in mijn mond te rommelen, om maar twee dingen op te noemen. De tijd dat het hier spic en span is zoals jij wilt laten uitschijnen is echt al verleden tijd. En dat ik kan ‘profiteren’ is mijn recht dat mij toekomt voor die keer dat ik hier heb afgedragen zonder daar iets rechtstreeks van terug te zien. Tenzij het onderwijs, dat geef ik gerust toe.
    Ik zeg niets over spic en span, ik zeg dat jij de laatste bent die moet afgeven op het systeem aangezien je er zelf voordeel uit haalt.

Overigens is een verschil van €600 tussen bruto en netto niet echt om van achterover te vallen, en zou je in veel landen een meervoud voor de tandarts betalen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    1250 euro voor tandarts, wat heb jij dan laten doen? En je trekt er niets van terug? Anyway dan had je nog altijd een verzekering kunnen nemen zoals in veel andere landen.

En 600 euro is peanuts, heb vanaf job 1 al meer bijgedragen dan u.

Volgens uw redenering zou eigenlijk een persoon met goedbetaalde job recht hebben op sociale woning en jij niet want die betaald nog een pak meer aan belastingen

moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    "Tenzij het onderwijs"
    Zoek maar eens op wat daar de kost van geweest is en trek dat van je bijdragen af. Met een beetje geluk sta je over een paar jaar niet meer in de min en kan je echt beginnen bijdragen.
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Mensen zullen zien dat het een sociale woning is, omdat die huizen er gewoon goedkoper uitzien, daar hangen ook voorwaarden aan vast zoals de eerste zoveel jaar niet verkopen (of boete betalen), wie gaat die sociale woning dan nog kopen? Mensen gaan zeker niet denken, ah die heeft een master-diploma en kan dus een nieuwbouw kopen.Loop jij misschien rond met een t-shirt met je diploma op? Overigens liggen die wijken ook apart, dus gewone mensen gaan daar niet zomaar passeren. De enige mensen die je gaat zien, zijn andere mensen die ook een sociale woning gekocht hebben, meestal niet de mensen met een master-diploma, als ze al weten wat dat is...
    Laatst gewijzigd door Chauffagist; 5 januari 2020 om 08:37

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    1250 euro voor tandarts, wat heb jij dan laten doen? En je trekt er niets van terug?
    Dat vraag ik mij toch ook wel af, ik ben de afgelopen 3 jaar een kleine 10 keer bij de tandarts geweest en heb daar alles samen tussen de 700 en de 800 euro voor betaald waarvan ik zo'n 80% heb terug gekregen van het ziekenfonds.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    2 ontzenuwingen en onderseren en vier tanden die gevuld moesten worden en dit gespreid over twee bezoeken.

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    2 ontzenuwingen en onderseren en vier tanden die gevuld moesten worden en dit gespreid over twee bezoeken.
    Als je op jaarlijkse controle bent geweest zijn de vullingen voor 90% ongeveer terugbetaald. De ontzenuwen denk ik ook dat deze onder ingrepen als 'verwijderen tandzenuw' vallen. Zie:
    https://www.oz.be/gezondheid/verplic...gen/tandartsen & https://www.cm.be/diensten-en-voorde...nde-verzorging

Naar mijn mening kan je dus niet klagen als je een master diploma aan het behalen bent maar je wel een sociale woning zou kunnen kopen. Dat de tandartsrekening hoog is uitgevallen is niet de schuld van de staat, maar jezelf (als mijn informatie volledig klopt natuurlijk).

Ik zou vooral heel blij zijn met deze voordelen die je krijgt, velen krijgen minder en moeten meer afgeven hoor...

EDIT: hiermee bedoel ik dus voor het sociaal koopkuis gaan, profiteren nu je kan!
    Laatst gewijzigd door Bramstep; 10 januari 2020 om 12:05

Regels voor berichten