Pagina 1 van 3 123 Laatste
    Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Welke rookmelder aanschaffen

Dacht dat ik hier een tijd geleden een topic over had gezien maar vind deze niet meteen terug. Ik wil graag weten wat voor rookmelders jullie kopen, volgende week toch verplicht, echter zie ik de bomen door het bos niet. Kwaliteit primeert, ikzelf ben niet thuis in de verschillende merken. Belangrijk is dat de batterij 10j mee gaat en liefst dat de verschillende rookmelders (zou er 5 nodig hebben) met elkaar in connectie kunnen staan, dat als die van in de berging af gaat, ze allemaal af gaan.

Hebben jullie trouwens ook een rookmelder in elke kamer + dan elke verdieping?
    \0/

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hebben de onze gekocht via de gemeente. Ze hebben deze een bepaalde periode aangeboden. We hebben er wel geen die met elkaar in connectie staan.

Wij hebben er in ons huis 4
    Berging
    Leefruimte (Is 1 grote ruimte met keuken-eetkamer-living)
    Gang boven
    Zolder

Als je hun richtlijnen zou volgen, zouden we er veel meer moeten hebben. Maar wij vonden dit voldoende
    Silence speaks louder than words.

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Welke rookmelder aanschaffen

Ik heb er 2 van het merk Gira (https://www.gira.com/nl_NL/gebaeudet...lder-dual.html )

Deze zijn met elkaar gekoppeld, er hangt eentje in de garage omdat daar ook de CV-kerel hangt.
    De 2de hangt boven in de nachthall.

Ik zou eventueel nog een 3de op zolder kunnen hangen waar de ventilatie-unit hangt ook.
    Mits bijkopen van een module kunnen ze op mijn alarmsysteem aangesloten worden ook, dat ga ik nog doen.

Ik dacht dat men vooral zei om melders te hangen waar uw vluchtweg is, bij mij is dat min of meer zo.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Google Nest protect. Zit zowat alles op, ook qua functionaliteit. Niet goedkoop wel.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    3 x Nest Protect hier

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Bedankt, beslissing is gemaakt, Nest Protect it is! Heb mezelf er wat in verdiend en we kopen ineens een Nest thermostaat en Nest indoor camera, hebben we ineens wat beveiliging in het huis.

Vooral ook de integratie met Philips Hue verlichting heeft de doorslag gegeven, volgende aankoop (al zal dit voor in de wat verdere toekomst zijn) worden dan de Philips Hue spotjes, hebben er voor onze woonruimte al 13 nodig, ook ineens natuurlijk een serieuze kostprijs, alles bij elkaar een goede 1.300 EUR voor 3 rookmelders, thermostaat, IQ camera, 13 spotjes en Philips Hue Bridge.
    \0/

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb er 2 van het merk Gira (https://www.gira.com/nl_NL/gebaeudet...lder-dual.html )

Deze zijn met elkaar gekoppeld, er hangt eentje in de garage omdat daar ook de CV-kerel hangt.
    De 2de hangt boven in de nachthall.

Ik zou eventueel nog een 3de op zolder kunnen hangen waar de ventilatie-unit hangt ook.
    Mits bijkopen van een module kunnen ze op mijn alarmsysteem aangesloten worden ook, dat ga ik nog doen.

Ik dacht dat men vooral zei om melders te hangen waar uw vluchtweg is, bij mij is dat min of meer zo.
    Heeft alle functies die ik nodig heb. Heb er 3 besteld.

In de kelder hangt de nest protect omdat daar de enige plaats is dat er CO gevaar is. Maar vind die nest protects iets te duur om in u heel huis te hangen.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Bijvraagje, hebben jullie allen de rookmelders in het plafond geschroefd of werken jullie met magnetische plakaatjes en dubbelzijdige plakband op het plafond? Heb nu de Google Nest Protect gehaald en het lijkt mij nogal zwaar om op basis van een magneet te laten hangen?
    \0/

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Bijvraagje, hebben jullie allen de rookmelders in het plafond geschroefd of werken jullie met magnetische plakaatjes en dubbelzijdige plakband op het plafond? Heb nu de Google Nest Protect gehaald en het lijkt mij nogal zwaar om op basis van een magneet te laten hangen?
    Ik heb ze uiteindelijk geschroefd. De magneet op zich is het probleem niet. Had ze eerst zo gehangen met de dubbelzijdige, maar tijdens de zomer toen het ferm warm boven werd is er eentje naar beneden gevallen doordat die lijm te week werd door de warmte
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wij hebben deze. Tegen het plafond geschroefd en werkt op batterijen, koppelbaar met elkaar maar niet met apps. Eentje in de berging, eentje in de gang boven en eentje in de bureau/speelkamer vanwege de elektronische apparaten. Ik heb er nog een op overschot en dacht die in de leefruimte te hangen, klusjesman raadde dit af...
    Last.fm | Followmy.tv
    SW-5777-0196-5984

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Wij hebben deze. Tegen het plafond geschroefd en werkt op batterijen, koppelbaar met elkaar maar niet met apps. Eentje in de berging, eentje in de gang boven en eentje in de bureau/speelkamer vanwege de elektronische apparaten. Ik heb er nog een op overschot en dacht die in de leefruimte te hangen, klusjesman raadde dit af...
    Waarom precies raadde de klusjesman dit af? Heb vooral het gevoel dat er op websites van verkopers van zo'n spul aangeraden wordt van liefst overal 1 te hangen...
    \0/

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    100 euro voor 5 rookmelders die met elkaar kunnen verbonden worden, juist hetgeen wat ik zocht.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    100 euro voor 5 rookmelders die met elkaar kunnen verbonden worden, juist hetgeen wat ik zocht.
    Snap er ook niks van, wij hebben amper iets betaald voor 4.
    Last.fm | Followmy.tv
    SW-5777-0196-5984

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Deze staan ook net in promo in de makro, slechts 9.99 per stuk.

Wel vind ik nergens terug dat je deze kunt koppelen met elkaar.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet echt een antwoord op je vraag. Maar onze brandmelders zijn gekoppeld aan onze inbraakalarm. Op deze manier zijn we nog meer geruster' als je niet thuis zijt en alarm gaat af komen ze kijken met de brandweer.

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten