Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Het feit dat je de vraag stelt, geeft al aan dat je het bedrag zelf ook hoger vindt dan wat comfortabel voor je is. De singles die ik ken die huren, betalen tussen de 500 en 650 euro huur, exclusief kosten of garage. Die wonen allemaal in een redelijk ruim en relatief recent (allemaal in de jaren 90 of later gezet) 1 slaapkamerappartement.

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het feit dat je de vraag stelt, geeft al aan dat je het bedrag zelf ook hoger vindt dan wat comfortabel voor je is. De singles die ik ken die huren, betalen tussen de 500 en 650 euro huur, exclusief kosten of garage. Die wonen allemaal in een redelijk ruim en relatief recent (allemaal in de jaren 90 of later gezet) 1 slaapkamerappartement.
    Mja, in centrum Antwerpen wordt dat toch even zoeken, denk ik...
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xeonite Bekijk bericht
    Met 2200 euro kan je perfect alleen wonen, man toch

Destijds (enkele jaren geleden) had ik nog een startersloontje van 1680 netto en mijn vriendin studeerde nog.
    Wij hebben 3 jaar op een appartement gewoond (620 euro / maand) met ons 2 van dit loon.

Akkoord, ze deed wel vakantiejobs, en heeft ook eens tussendoor nog eens wat parttime proberen bijklussen om het iets breder te hebben. Maar op zich was het te doen.
    Ik moest mij wel niets permiteren... Geen dure GSM kopen of eens gaan shoppen, dat zat er niet in (tenzij met vakantiegeld / eindejaarspremie / andere bonus...).

Dus met 2200 kom je ruim toe.

Welke kosten heb je in een appartement:
    - Internet/TV
    - Water (was iets van een 75 euro / 3 maand)
    - Gas/Elektriciteit (was 120 euro / maand dachtek)
    Ook nog huurders-/brandverzekering (+/- €100 / jaar) en provinciebelasting (in Oost-Vlaanderen 'algemene provinciebelasting gezinnen': €35 / jaar).

Indien TS net afgestudeerd is / het huis uit gaat, dan houdt hij best ook nog rekening met kosten zoals ziekenfonds (+/- €100 / jaar), jaarlijkse zorgpremie (+/- €50 / jaar) en hospitalisatieverzekering (+/- €50 / jaar, maar krijg je soms gratis van de werkgever).
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Mja, in centrum Antwerpen wordt dat toch even zoeken, denk ik...
    Daar twijfel ik niet aan, maar alles is een kwestie van prioriteiten stellen he

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Ook nog huurders-/brandverzekering (+/- €100 / jaar) en provinciebelasting (in Oost-Vlaanderen 'algemene provinciebelasting gezinnen': €35 / jaar).

Indien TS net afgestudeerd is / het huis uit gaat, dan houdt hij best ook nog rekening met kosten zoals ziekenfonds (+/- €100 / jaar), jaarlijkse zorgpremie (+/- €50 / jaar) en hospitalisatieverzekering (+/- €50 / jaar, maar krijg je soms gratis van de werkgever).
    Je spreekt hier over 335€ per jaar aan facturen. Dat lijkt mij nu toch niet iets wat onoverkomelijk is...
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vergeet ook niet de variabele kosten he. Boodschappen, kledij, kapper, hobbies, onderhoud/vervanging van dingen of toestellen, cadeautjes,...

Niet dat ik denk dat het onoverkomelijk is hoor (verre van), maar het leven is meer dan enkel die vaste kosten hé. Kan je natuurlijk zwaar in besparen, maar toch iets om ook in rekening te nemen.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hier in de streek vind je niks onder de 700 euro en ken genoeg singles die hier wonen. Singles die nog geen 2200 netto verdienen.

Mijn vriendin heeft ook verschillende jaren alleen gewoon in haar huis met een loon van 1900 netto. Had het niet super breed, maar leefde nu ook niet als een kluizenaar.
    Net hetzelfde als veel kameraden.

Met 2200 netto en dit als huur, ga je zeker nog een normaal leven hebben.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Je spreekt hier over 335€ per jaar aan facturen. Dat lijkt mij nu toch niet iets wat onoverkomelijk is...
    Inderdaad (zolang je het geld hebt staan), maar het zijn wel vaste kosten die iedereen maakt dus volgens mij het vermelden waard
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ongeveer dezelfde situatie, perfect doenbaar. Ik ga elke maand uit, op restaurant, op vakantie en koop mij maandelijks alles wat ik wil. Op het einde van de maand spaar ik wel quasi niets, maar dat is mijn eigen keuze momenteel.

Als je sober leeft, ga je zelfs elke maand nog makkelijk wat opzij kunnen zetten.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ge moet u ook de vraag stellen, kan ik dit blijven betalen wanneer in langdurig ziek zou vaĺlen?
    Iedereen hoopt natuurlijk dat dat niet gebeurd, maar de kans is er altijd.

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Met die redenering moet je niets meer doen of kopen.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    825 EUR voor een appartement in Centrum Antwerpen wilt zeggen dat het geen modern/groot appartement zal zijn. Ja, TS kan ergens in Berchem gaan wonen wat ook nog hip & trendy is en zal dan 100 EUR per maand besparen, echter moet hij dat natuurlijk zelf weten.

1375 EUR voor overige kosten zal zijn voor:

- Brandverzekering (huurgevaar + inboedel met diefstal) + Familiale verzekering met telkens aparte RB verzekering: 25 EUR/maand
    - Gas/Elektriciteit: 75 EUR/maand
    - Water: 20 EUR/maand
    - Telefoon/Internet/TV: 80 EUR/maand

Rest: 1.175 EUR/maand

- Voeding: 400 EUR/maand

Rest: 775 EUR/maand

Dit kan je dan gebruiken voor al je vrijetijdsuitgaven, hierin kan je natuurlijk zo spaarzaam of verkwistend zijn als dat je zelf wilt. Het helpt dat je geen auto hebt, indien je er een wagen zou bijnemen mag je, aankoop buiten beschouwing gelaten, toch rekenen op (enkel BA dekking en afhangend van je rijervaring dat je effectief kan aantonen) 60-70 EUR/maand voor verzekering, 30 EUR/maand verkeersbelasting, 50-100 EUR/maand benzine, 30-40 EUR/maand onderhoud, alles samengevat ongeveer 200 EUR à 250 EUR per maand. Wil je per sé een nieuwere auto met een omniumdekking, doe dat dan naar 300 à 350 EUR/maand, afhangend van de waarde van de wagen.

Hou er gerust ook rekening mee dat je loon over 2 à 3 jaar wel gestegen is, ook niet onbelangrijk. In de praktijk is je loonsopslag meestal (zeker in de beginjaren) meer dan de inflatie, denk hier wel over na specifiek op jouw bedrijf/werkplaats.
    \0/

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    825 EUR voor een appartement in Centrum Antwerpen wilt zeggen dat het geen modern/groot appartement zal zijn. Ja, TS kan ergens in Berchem gaan wonen wat ook nog hip & trendy is en zal dan 100 EUR per maand besparen, echter moet hij dat natuurlijk zelf weten.
    https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...2000/id8505399

ziet er nieuw uit, weliswaar niet groot natuurlijk . Kostprijs van een wagen onderschat je imho wel sterk.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...2000/id8505399

ziet er nieuw uit, weliswaar niet groot natuurlijk . Kostprijs van een wagen onderschat je imho wel sterk.
    Touché!

Echter natuurlijk 50m², als ik de douchecel/lavabo zie...

Is ook meer Antwerpen-Noord dan Antwerpen-Centrum, al begint die buurt wel op te leven, dan nog denk ik een groot verschil met de binnenstad.
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een nettoloon van 2200 is netjes. Je kan met alle vaste kosten, zoals zorgverzekering, telefoon, internet + tv prima leven! Ik ken iemand die met een maandloon van 1700/1800 in een koopwoning woont, waarbij diegene 1100/1200 hypotheek betaald. Je moet wel, wat de meeste hier zeggen, letten op je uitgaven.

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten