Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Eén chauffage warmt niet

Ik zag dat er hier vroeger nog al topics over waren geweest dus ik probeer maar .

Ik zit met een radiator die totaal niet warmt. Het vreemde is dat het warme water wel langs de onderblok passeert maar op 1/3e van de cv buis stopt het. De eerste 10cm heeft echt nog heet en dan begint de warmte uit te doven.

Foto ter illustratie van welk type chauffage ik heb (foto van het internet geplukt). De warmte stopt zeg maar waar deze foto afgeknipt is.

Ik heb al wat zitten googlen en je vindt allerhande problemen met radiators maar dit kom ik nergens tegen. Het meest logisch zal wel zijn dat de boel ergens verstopt zit.
    In de aansluiting? Maar hoe kan de eerste 15cm dan toch nog echt heet hebben?
    Dan toch maar in de buis zelf? Dat lijkt me eigenaardig maar de chauffage is nog origineel en het huis is gebouwd begin jaren 80. Ik heb ook geen leiding maar putwater, dus dat is sowieso wat minder zuiver.

|nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Al eens ontlucht?

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja, ontlucht heb ik al.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zelfde al gehad, zal effectief lucht zijn, een luchtbel die niet boven raakt. Eerste dat je nu makkelijk kan testen is alle radiators in het huis volledig dicht draaien en die ene volledig open zetten. Alle druk gaat door de ene radiator gaan en veel kans dat de luchtbel dan wel weg raakt.

McBr@in's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Uw draaiknop eens afhalen, dan zie je normaal in het midden van het stuk waar de draaiknop normaal op zit een pinnetje zitten. Soms komt dat vast te zitten en dan mag je draaien zoveel je wil, je verwarming blijft uit staan.
    Met een tang dat pinnetje pakken en naar buiten trekken. Dan draaiknop opnieuw opzetten.
    I'm very responsible, whenever something goes wrong they always say I'm responsible.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb hetzelfde voorgehad met de radiator in de keuken. Daar was vuil in geraakt en ze hebben die volledig moeten doorblazen/doorspuiten/whatever.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    waar u buizen uitkomen kan je soms ook met een inbussleutel is opendoen en sluiten om het stukje vuil door te laten..

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McBr@in Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Uw draaiknop eens afhalen, dan zie je normaal in het midden van het stuk waar de draaiknop normaal op zit een pinnetje zitten. Soms komt dat vast te zitten en dan mag je draaien zoveel je wil, je verwarming blijft uit staan.
    Met een tang dat pinnetje pakken en naar buiten trekken. Dan draaiknop opnieuw opzetten.
    Neen, zeker niet met een tang aan dat pinnetje gaan trekken! Meeste radiatorkranen hangt dat pinnetje niet vast aan de klep binnenin, en als je te hard trekt kan je dat pinnetje volledig mee hebben en kan het der uit vliegen met nen hoop water der achter..
    Als de cv aan het draaien is eens goed op de zijkant van de radiatorkraan kloppen, dan kan het zijn dat het binnenwerk los springt.

Regels voor berichten