iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

hout... belachelijk duur??

Samen met de vriendin ga ik een nieuwbouwwoning (laten) plaatsen. Daarbij zouden we een klein stukje van de gevel (+- 12m²) en een dubbele deur (+- 4m²) laten bekleden in afromosia. Bouwen is duur tegenwoordig, maar van de prijzen van die 20m² zijn we echt achterover gevallen. De goedkoopste offerte kwam op maar liefst €6000 excl. BTW uit!
    Nu ben ik zelf eens naar een houthandelaar gestapt en voor het hout zou ik zo'n €1000 kwijt zijn.
    Om €5000 voor de gevelbekleding en een dubbele deur te betalen vind ik er wat over.
    Daarom wou ik vragen of het verantwoord is om dit zelf te plaatsen?
    Wat zou er allemaal komen kijken bij zelfplaatsing?
    Indien iemand een goed adresje heeft van een hobby timmerman in regio Oost-vl. is dat ook altijd welkom!

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    €1000 voor 20m2 afrormosia lijkt me erg goedkoop, ik zou eerder denken €110-€130 per m²?

Welke diktes heb je offerte voor gevraagd?

Moeilijk is het niet nee, maar informeer je wel correct hoe het te plaatsen. (alles RVS, moet je verlijmen, kan verdoken bevestigen met schietnagels onder de overlapping, ...)
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat valt toch nog goed mee, zit zelfs een dubbele deur in.
    Gevelbekleding is op zich gewoon duur e... da's al richting luxe/duurdere afwerking gaan.

Mijn gevelsteen (materiaal) kost 34k euro excl btw.
    Onze aluminium gevelbekleding kost 13k euro excl btw.
    Als ge dan de prijs per m2 vergelijkt is gevelbekleding gewoon belachelijk duur tov gewoongevelsteen zetten. Ik kan begrijpen dat veel mensen dat niet doen.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wij hebben houten afsluiting dat eigenlijk gevelbekleding is en was 2k voor 12m2 (incl palen wel).

Maar bouw je SOD?

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat valt toch nog goed mee, zit zelfs een dubbele deur in.
    Gevelbekleding is op zich gewoon duur e... da's al richting luxe/duurdere afwerking gaan.

Mijn gevelsteen (materiaal) kost 34k euro excl btw.
    Onze aluminium gevelbekleding kost 13k euro excl btw.
    Als ge dan de prijs per m2 vergelijkt is gevelbekleding gewoon belachelijk duur tov gewoongevelsteen zetten. Ik kan begrijpen dat veel mensen dat niet doen.
    Kvrees dat, dat de nagel op de kop is. Potverdikke toch hé.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Wij hebben houten afsluiting dat eigenlijk gevelbekleding is en was 2k voor 12m2 (incl palen wel).

Maar bouw je SOD?
    Dat is echt wel cheap hoor.
    En nee, geen SOD, we hebben tot nu toe 3 offertes voor dat belachelijk stukje gevel allemaal even duur!

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hier gans mijn achtergevel in padouk bekleedt (wel grote glaspartijen) meen mij vaag te herinneren dat het 3000 euro was voor mijn hout, mijn vader deed de bekleding zelf.
    Houtsoorten Deinze | Houthandel Dewahout: zagen, levering aan huis

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    €1000 voor 20m2 afrormosia lijkt me erg goedkoop, ik zou eerder denken €110-€130 per m²?

Welke diktes heb je offerte voor gevraagd?

Moeilijk is het niet nee, maar informeer je wel correct hoe het te plaatsen. (alles RVS, moet je verlijmen, kan verdoken bevestigen met schietnagels onder de overlapping, ...)
    Dat is idd quasi onmogleijk goedkoop. Wij hebben een iets groter stuk laten doen en wij waren al 4400 EUR ex BTW kwijt voor de materialen (gevelisolatie 12cm PUR, geveldoek proclima, proclima tapes, RVS schroeven, geschaaft en geimpregneerd regelwerk en dan afrormosia in H-Age). 3300 EUR daarvan was voor enkel de afrormosia gevelbekleeding en wij hebben ongeveer 30m² gekocht.
    Ook de lange regelschroeven die ze gebruiken om het regelwerk te bevestigen kosten behoorlijk wat, denk dat ze in de lengte die bij ons gebruikt is rond de 2 EUR per schroef zitten.

Uw kostprijs schiet ook de hoogte in omdat ze een deur of poort moeten bekleden. Wij hebben hier nogmaals een goeie 4500 EUR betaald voor enkel de plaatsing en bijna de helf daarvan was om de sectionaalpoort te bekleden.

Het is dan ook wel typerend: afrormosia kiezen wat zowat de duurste houtsoort mogelijk is en dan verbaasd zijn dat het duur is. Doet uw gevel in thermowood en de prijs gaat al een serieus stuk zakken.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinvayne Bekijk bericht
    Dat is echt wel cheap hoor.
    En nee, geen SOD, we hebben tot nu toe 3 offertes voor dat belachelijk stukje gevel allemaal even duur!
    Zonder plaatsing he

Regels voor berichten