iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Huis of eigen appartement kopen - Advies nodig

Hallo

Ik woon in Antwerpen (naast zurenborg) en wil graag het tweede huis kopen van mijn vader, die in de praktijk gebruikt wordt als gezinswoning. Ik heb momenteel +/- 120k spaargeld. Dit huis kan ik kopen voor 120k ongeveer (ouders weten wat mijn spaargeld is). Het groot voordeel is dat dit huis 375k waard is op de vastgoedmarkt. Dus daarom wil ik deze kans en investering niet laten schieten. Ik zie hier mezelf niet in wonen, maar ik zie dit voor mij zelf als een investering en een soort van levensverzekering. Als mijn vader komt te overlijden dan zal de waarde van dit huis door negen worden gedeeld/verdeeld. Ik wil dit vermijden.

Noot: ik zie hiermezelf niet in wonen. Ik ben de enige van mijn broers en zussen die dit bedrag op tafel kan leggen.

Hiertegenover staat:

- dat ik al mijn spaargeld 'kwijt' ben en dat ik terug van nul kan beginnen. Uit dit huis kan ik ook geen inkomsten/vruchten van genieten omdat dit zeker nog 5 jaar dienst zal doen als tweede gezinswoning;
    - Ik kan voorlopig zelf geen appartement kopen (aanzienlijk deel zal vader voorschieten mocht eerste optie niet doorgaan);
    - Mijn eerste spaargeld zal ik pas vanaf december 2019 hebben. Het zal minimum 1,5 k zijn.

Ik verdien 2000 euro ongeveer en heb tal van legale voordelen, en woon momenteel nog thuis.

Lenen is de allerlaatste mogelijkheid maar dan heb ik 'cash' meer en dit huis brengen onder de rechtsfiguur van 'hypotheekoptie of belofte'. Gaat de bank u geld lenen met een kleine 10k spaargeld?

Wat zouden jullie doen?
    no votes  

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat als de andere broers en zussen hun deel van het huis vragen?
    Waarde 375k/9, ga je elk uitbetalen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat als de fiscus eens komt vragen waarom een goed twv bijna 400k aan 1/3de vd prijs is verkocht?
    no votes  

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    don't feed the troll
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀
    no votes  

Regels voor berichten