Sprits's schermafbeelding
    iTrader
    81 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Spouwmuurisolatie vraagjes

Hey,

We hebben 3 verschillende firma's laten afkomen om onze spouwmuur te isoleren. Voor en achtergevel (rijwoning). +- 53m2

De eerste firma
    +- 1200€ (premie al afgetrokken)
    EPS parels (20€ m2) en borstels (9€ per meter) omdat de spouwmuur gedeeld is met de buren (relatie met de buren is niet optimaal)
    10 jaar garantie.

2de firma
    +- 1400€ (premie al afgetrokken) (voorschot 30%)
    EPS parels (17€ m2) en borstels (20€ per meter)
    10 jaar garantie.

3de firma
    +- 600€ ( premie afgetrokken)
    Knauf Supafil aangeraden maar deden ook de EPS parels tegen dezelfde prijs. (16€ m2)
    Borstels plaatsen zat mee in de prijs.
    25 jaar garantie.

Hoe kan het verschil zo groot zijn?
    Op wat moeten we zeker letten?
    Ervaringen met de parels of de wol?

We willen zeker kwaliteit en vakwerk en zijn bereidt ervoor te betalen, maar een verschil van 600€ is toch al wel veel.

(Namen van de firma's laat ik achterwege, de resecenties ben ik al gaan opzoeken. De 3 firma's komen er over het algemeen goed uit)

Bedankt

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    16/m² is geen abnormale prijs maar wel zeer schep voor zo'n kleine oppervlakte. Misschien is de agenda minder gevuld en moet je niet verder zoeken.. Neig je naar de supafil? Hoor toch dat dit voorkeur krijgt op parels maar niet veel ervaring mee..

Somewhere in the vast nothingness of space
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb ook gekozen voor Supafil bij mijn spouwmuurisolatie. Waarom? Goedkoper, even goede isolatie, heeft geen lijm op waterbasis wat kan slijten na x-aantal jaar, betere geluidsisolatie, wordt meer gemaakt uit gerecycleerd materiaal en is sterker tegen brand.

Sowieso 1 van de beste investeringen bij een verbouwing.

iTrader
    81 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En wat kan de reden zijn dat de prijzen van die borstels zo verschillen?

Den ene zit mee in de prijs en den andere vraagt 20€ de lopende meter

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Volgens mij zitten daar toch heel veel cowboys tussen. Een werk wat niet gecontroleerd kan worden met het blote oog, kan niet anders denk ik dan.
    Buren hebben 2 jaar geleden spouwmuurisolatie laten inspuiten. Aangezien onze huizen (HOB) aan elkaar hangen wou ik er zeker van zijn dat er borstels tussen de overgang van hun huis naar ons huis zaten. Komen daar 2 Polen toe, beginnen eraan. Wij hadden net nieuwe ramen zitten en de spouw was nog niet afgekit. Alle balletjes vlogen erdoor, ondanks ze beweerden dat er borstels zaten.

Een betere firma gaat achteraf ook met zo'n camera aantonen dat de volledige spouw opgevuld is, bij de buren werd dit niet gedaan. Hoe weet je dat tot hoever uw spouw gevuld is? Makkelijk verdient.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    81 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet dat ik een negatieve denker ben maar kan dit niet door een onafhankelijke firma gecontroleerd laten worden? Met een IR camera? Op te zien of alles in orde is?
    Blijkt van niet, dan heeft die firma toch een probleem? Terug bijspuiten, terug alles opzetten, slechte naam.

De 3 firma's wisten van elkaar de naam en zaten elkaar slecht te maken. Ik weet ook wel dat je alles met een korrel zout moet pakken, maar dit hoort erbij zeker.

iTrader
    81 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook juist nog eens gebeld met een van de firma's met deze vragen.

Zij zelf mogen niet controleren omdat er zogezegd met die apparaten gesjoemeld kan worden. Als we het willen controleren moet het idd met een gecertificeerde onafhankelijke firma gebeuren.

Alle 3 zijn ze ook gekeurd en gecertificeerd. En krijgen bij 1 op de 15 huizen (steekproefsgewijs) controle hierop. Als er dingen niet in orde zijn, kunnen ze hun certificaten kwijtgeraken. En als dit meerdere keren gebeurt, kan de firma opgedoekt worden.

Ergens heb je natuurlijk ook wel de zekerheid van die certificaten of ben ik daar verkeerd in?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een factor 2-3 verschil is normaal voor offertes. Bovendien is er geen correlatie met de kwaliteit van de uitgevoerde werken, daar is de enige garantie nog steeds ervaring uit eerste hand van andere klanten. Het meest extreme geval wat ik ooit heb meegemaakt was een stabiliteitsstudie, 5 offertes met een verschil van maar liefst een factor 10, van 750€ tot 7000€!!!

Als jij in een of ander exotisch land op de markt een kledingstuk wil dan moet je de prijs onderhandelen. Dat is niet anders met die spouwisolatie alleen hebben wij Belgen dat onderhandelen verleerd en geloven vanuit een bepaalde naïviteit dat er een verband is tussen wat die aannemer telt en de werkelijke kost om die taak uit te voeren. M.i. zou dit "sjacheren" terug moeten worden aangeleerd op school.

Regels voor berichten