Pagina 9 van 10 Eerste ... 5678910 Laatste

Discussie: Domotica Topic

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Is er baat bij een oudere mazout ketel om een slimme thermostaat te hangen?
    Enkel radiators
    Work like a Captain, play like a Pirate

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Toch wel ja. Wij hadden het in onze vorige woning zeer lastig om een stabiele binnentemperatuur te krijgen (zware gietijzeren radiatoren + oude mazoutketel) met een klassieke thermostaat. hebben toen een Nest gehangen en na een week of 2 was dat echt stukken beter.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    En zijn er zo merken die je beter kan mijden?
    Of merken waar je makkelijk iets kan mee uitbreiden/koppelen

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Theben en honeywell hebben normaal een goeie PID regeling

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Massa's tevreden van mijn tado thermostaat
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben fundamenteel tegen de huidige generatie smart-thermostats. De mensen moeten zelf maar uitmaken of ze dit belangrijk vinden
    Ik stoor mij enorm aan het feit dat deze enkel naar behoren werken als ze verbinding hebben met de server van de fabrikant. Dat betekent dus als je internet plat ligt, er een probleem is met de diensten van de fabrikant, de fabrikant beslist om de stekker uit te trekken, ... dat je opeens met een thermostaat zit die enkel manueel te bedienen is zonder programma. Bij mijn zoektocht naar een thermostaat zelfs genoeg mensen tegengekomen die problemen hadden na een stroomuitval omdat de bridge/gateway niet automatisch terug verbinding maakte (toch bij die Tado's).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is gewoon onbetrouwbaar. Vaak heb je geen beeld. Of is het geluid vervormt.
    Ook is hij vaak niet extern benaderbaar.

Bij loxone zijn ze zich ook bewust van deze problematiek en geven bij de opleiding mee deze niet aan te raden aan klanten.
    Is ook een product dat extern aangekocht wordt en gewoon doorverkocht wordt natuurlijk.
    Ik heb da ding nu al een paar maand hangen, nog geen enkel issue mee gehad. Perfect bereikbaar van buiten en beeld geen problemen. Heb het zelfs zo ingesteld dat mijn NAS de beelden constant zit te filmen en daar niets issue. Geluid ook geen problemen mee.

That being said, het is redelijk counter intuitief om dat ding in te stellen. Dus het is al zeker niet iets voor leken. En zelfs de installateur wist ni goe hoe da ding tegoei werkte -.-

Kameraad van me heeft hem ook, sinds mei, ook nog geen enkel issue mee.
    --Because I can--

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lookoutordie Bekijk bericht
    Vind er niet direct iets van terug.
    Ketel is een Junkers TOP 22-28 ZWB.
    In de handleiding zeggen ze van enkel thermostaten van Junkers zelf te gebruiken.
    https://www.warmteservice.nl/Verwarm...arch%20Results

Je zal dit moeten aankopen en monteren als tussenpunt tussen de thermostaat en de ketel. Dus je moet in principe je ketel opendoen en deze module er tussen plaatsen.
    Hier geprobeerd (zelfde ketel zoals jou) met een Nest.
    Maar heb de Nest dan weer weggedaan, was iets beneden mijn verwachtingen.
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pa5cal Bekijk bericht
    Momenteel ben ik ook lekker bezig met domotica. Ik zeg in deze topic al verschillende merken voorbij komen, waaronder Sonoff (van ome Ali). Thuis heb ik veel dingen 'slim' gemaakt met lampen, schakelaars etc van Ome Ali. ;-) Zo heb ik een plafondlamp van Sonoff, een ledstrip van Sonoff, 1 stopcontactschakelaar van Sonoff (2 schakelaars van den Action), een Google Nest Hub + Google Mini en bij de voordeur een Ring Deurbel. Het enige waar ik spijt van heb is de Ring Deurbel. Je hebt een abonnement die je met creditcard moet betalen en het werkt niet met Google Nest Hub. Ben voorlopig iig nog niet klaar! ;-)
    En zeggen dat Ring een 'partner' was/ging zijn binnen google assistant, maar sinds overname Ring door Amazon is dit liedje ook gedaan...
    Nest deurbel overweeg ik niet, hun abo's zijn waanzinning duur in vergelijking met de Ring.. Ring is 'maar' 30 euro per jaar en je kan 2 maand teruggaan.
    Hier gebruiken we de Ring vooral voor motion detect. Voor een bel te antwoorden ben je meestal te laat ( trage trage app). En het wifi signaal op Ring is ook barslecht door hun slechte receiver.
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

StevieZonder's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb hier in een huis van ongeveer 20j oud 12V teleruptors op schakelaars om de lichten te bedienen. Heeft er iemand weet van een module ofzo die ik daar zou kunnen tussen steken om ook Zigbee aan te spreken? Idee zou zijn om die oude schakelaars die 12V signaal aan teleruptor geven en de 250V kring sluiten ook een Zigbee signaal te laten geven zodat ik additioneel (of zelfs alternatief) ook scenes kan aansturen met die schakelaars..?

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Ik ben fundamenteel tegen de huidige generatie smart-thermostats. De mensen moeten zelf maar uitmaken of ze dit belangrijk vinden
    Ik stoor mij enorm aan het feit dat deze enkel naar behoren werken als ze verbinding hebben met de server van de fabrikant. Dat betekent dus als je internet plat ligt, er een probleem is met de diensten van de fabrikant, de fabrikant beslist om de stekker uit te trekken, ... dat je opeens met een thermostaat zit die enkel manueel te bedienen is zonder programma. Bij mijn zoektocht naar een thermostaat zelfs genoeg mensen tegengekomen die problemen hadden na een stroomuitval omdat de bridge/gateway niet automatisch terug verbinding maakte (toch bij die Tado's).
    Nest werkt perfect standalone. Internet verbinding dient enkel voor remote control en statistieken

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Nest werkt perfect standalone. Internet verbinding dient enkel voor remote control en statistieken
    Nope, Nest zal zijn huidige schedule blijven gebruiken maar je kan hem niet meer aanpassen zonder internet + na een tijdje zal hij klagen over geen verbinding (geen idee of hij dan gewoon zijn schedule blijft volgen). Enige dat je kan doen is de manual override.
    Want het is niet enkel voor remote control en statistieken; je smart schedule wordt opgesteld/aangepast door de analyses en compute power op de Google/Nest servers. En je kan de smart schedule afzetten, maar dat kan enkel als hij verbonden is met internet...

Voor de overname door Google had je nog de optie om lokaal via API calls wijzigingen te doen, maar dat hebben ze al bijna een jaar geleden disabled.

iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ben geneigd om zo een Nest aan te kopen.
    Lijkt me wel een handig dingetje. Ook makkelijk door het google gebeuren en philips hue

Wil in de keuken een philips hue aurelle 120x30 hangen
    En boven de eettafel wss een philips hue ensis (hoewel ik twijfel als dit wel past bij mijn Scandinavisch getint interieur

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Honeywell t6 kan perfect werken zonder internet, idem evohome systeem.

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Nope, Nest zal zijn huidige schedule blijven gebruiken maar je kan hem niet meer aanpassen zonder internet + na een tijdje zal hij klagen over geen verbinding (geen idee of hij dan gewoon zijn schedule blijft volgen). Enige dat je kan doen is de manual override.
    Want het is niet enkel voor remote control en statistieken; je smart schedule wordt opgesteld/aangepast door de analyses en compute power op de Google/Nest servers. En je kan de smart schedule afzetten, maar dat kan enkel als hij verbonden is met internet...

Voor de overname door Google had je nog de optie om lokaal via API calls wijzigingen te doen, maar dat hebben ze al bijna een jaar geleden disabled.
    Allez vooruit, uw Nest werkt dan anders dan de Nest die ik effectief in bezit heb gehad en nog altijd bij de grootmoeder van mijn vriendin hangt. De Nest waar ik gewoon met de rotary een schedule in gezet heb en die met adaptive learning zijn verwarmingsintervallen heeft aangepast naar die radiatoren. Dat mens heeft nog geen dag in haar leven internet gehad.
    Nest werkt perfect zonder internet.

Pagina 9 van 10 Eerste ... 5678910 Laatste

Regels voor berichten