Pagina 8 van 10 Eerste ... 45678910 Laatste

Discussie: Domotica Topic

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klopgeest Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    NHC videofoon vind ik best duur voor wat het is in vergelijking met concurrenten. Wat zijn de mogelijkheden samen met NHC2? notificaties/livefeed/2-way-audio/opname?
    Het is duur ja, maar tis niet duurder dan de concurrenten eigenlijk.
    Ik vond het overigens nog wel meevallen hoor. De Videofoon XL van Loxono bv kost 1500 EUR. Ok die kan multi-receiver communicatie en heeft een badgereader, maar dat is niet nodig. De gewone intercom kost daar 1200 EUR. Eigenlijk zit dat op dezelfde prijs als de Niko.

Notificaties, automatische opname bij aanbellen (video) met 30seconden pre-ring, livefeed met 2-weg communicatie, tzit er allemaal in.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Het is duur ja, maar tis niet duurder dan de concurrenten eigenlijk.
    Ik vond het overigens nog wel meevallen hoor. De Videofoon XL van Loxono bv kost 1500 EUR. Ok die kan multi-receiver communicatie en heeft een badgereader, maar dat is niet nodig. De gewone intercom kost daar 1200 EUR. Eigenlijk zit dat op dezelfde prijs als de Niko.

Notificaties, automatische opname bij aanbellen (video) met 30seconden pre-ring, livefeed met 2-weg communicatie, tzit er allemaal in.
    Een tip die ik geef is, koop niet die rotzooi intercom van loxone.
    Is echt een groot onding. Ik snap zelfs niet dat ze deze nog verkopen. Loxone raad partners ook af deze te plaatsen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Een tip die ik geef is, koop niet die rotzooi intercom van loxone.
    Is echt een groot onding. Ik snap zelfs niet dat ze deze nog verkopen. Loxone raad partners ook af deze te plaatsen.
    Leg is uit

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Leg is uit
    Is gewoon onbetrouwbaar. Vaak heb je geen beeld. Of is het geluid vervormt.
    Ook is hij vaak niet extern benaderbaar.

Bij loxone zijn ze zich ook bewust van deze problematiek en geven bij de opleiding mee deze niet aan te raden aan klanten.
    Is ook een product dat extern aangekocht wordt en gewoon doorverkocht wordt natuurlijk.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Momenteel ben ik ook lekker bezig met domotica. Ik zeg in deze topic al verschillende merken voorbij komen, waaronder Sonoff (van ome Ali). Thuis heb ik veel dingen 'slim' gemaakt met lampen, schakelaars etc van Ome Ali. ;-) Zo heb ik een plafondlamp van Sonoff, een ledstrip van Sonoff, 1 stopcontactschakelaar van Sonoff (2 schakelaars van den Action), een Google Nest Hub + Google Mini en bij de voordeur een Ring Deurbel. Het enige waar ik spijt van heb is de Ring Deurbel. Je hebt een abonnement die je met creditcard moet betalen en het werkt niet met Google Nest Hub. Ben voorlopig iig nog niet klaar! ;-)

.TiTipower's schermafbeelding
    iTrader
    62 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik weet niet of ik met deze vraag op de juiste topic zit, maar is het mogelijk om een enkelpolige schakelaar om te wisselen tot een drukknop met een relais achter? ( inbouwtype: eltako es61-uc )
    Als je er van uit gaat dat er een nul draad is voorzien tot bij de schakelaar voor dit mogelijk te maken? Ik weet dat dit perfect mogelijk is met een wissel of kruis schakeling als er een nuldraad is voorzien aan de laatste contactdoos, maar ben niet zeker of dit ook voor een enkelpolige schakelaar zou werken?

Edit: ik weet dat er andere betere/makkelijkere manieren zijn voor dit op te lossen (enocean,..) ,maar dit is voor een schoolopdracht en moet op deze manier.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier gestart met 2 timers op lampen in de leefruimte en toen we het huis pas kochten een Junkers Control thermostaat gekocht.
    Ben nu aan het uitkijken naar een deurbel, eventueel die van Google Nest als je dat zonder abonnement kan gebruiken? Dan kunnen we de rookmelders en thermostaat op termijn misschien ook vervangen en koppelen met elkaar (het lief heeft voor Sinterklaas Sonos Beam en speakers gekocht). Als eindejaarsgeschenk op het werk heeft hij ook 2 Philips Hue lampen en bridge gekregen.
    Last.fm | Followmy.tv
    SW-5777-0196-5984

lookoutordie's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb in augustus een appartement gekocht waarbij de thermostaat niet zo heel veel voorstelt.
    Nu vroeg ik mij af of ik willekeurig een nieuwe thermostaat kan installeren of moet deze specifiek compatibel zijn met de gasketel ?

Met de huidige thermostaat kan ik niets programmeren. Aangezien ik heel wisselende uren heb zou het wel leuk zijn als ik van zodra ik vertrek op het werk de verwarming thuis kan aanzetten. Zo een Google Nest zag er al veelbelovend uit maar misschien is er nog iets ?

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lookoutordie Bekijk bericht
    Heb in augustus een appartement gekocht waarbij de thermostaat niet zo heel veel voorstelt.
    Nu vroeg ik mij af of ik willekeurig een nieuwe thermostaat kan installeren of moet deze specifiek compatibel zijn met de gasketel ?

Met de huidige thermostaat kan ik niets programmeren. Aangezien ik heel wisselende uren heb zou het wel leuk zijn als ik van zodra ik vertrek op het werk de verwarming thuis kan aanzetten. Zo een Google Nest zag er al veelbelovend uit maar misschien is er nog iets ?
    Handig om weten is of uw ketel opentherm heeft of niet.
    Indien niet dan moet het gewoon via aan-uit contact. Wat ook werkt, alleen niet zo goed natuurlijk.
    Via opentherm kan je uw ketel laten moduleren. Dus bijvoorbeeld maar 20% laten werken i.p.v. 100%. Wat het rendement en de kosten ten goede komt.
    Google nest thermostaat kan zowel opentherm als aan-uit trouwens. Dus dat is het probleem zeker niet.

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vind er niet direct iets van terug.
    Ketel is een Junkers TOP 22-28 ZWB.
    In de handleiding zeggen ze van enkel thermostaten van Junkers zelf te gebruiken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is gewoon onbetrouwbaar. Vaak heb je geen beeld. Of is het geluid vervormt.
    Ook is hij vaak niet extern benaderbaar.

Bij loxone zijn ze zich ook bewust van deze problematiek en geven bij de opleiding mee deze niet aan te raden aan klanten.
    Is ook een product dat extern aangekocht wordt en gewoon doorverkocht wordt natuurlijk.
    En wat raden ze dan wel aan? Ik zit met een loxone systeem en was aan het overwegen om zo'n intercom van loxone te kopen...
    Laatst gewijzigd door Mothman; 31 december 2019 om 12:29

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    In de handleiding zeggen ze van enkel thermostaten van Junkers zelf te gebruiken.
    Junckers heeft een eigen protocol. Dus rechtstreeks opentherm gaat niet werken.

Er zijn wel hobbyisten die het werkende krijgen via tussenmodules. Kan de moeite zijn. Junckers levert trouwens ook slimme thermostaten, kwaliteit hiervan ken ik wel niet :P

Of anders gewoon aan-uit natuurlijk. Werkt ook, is alleen niet echt super naar rendement toe.

Je hebt toch geen vloerverwarming hoop ik?

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wij hebben een Junkers CT 100. Was niet duur. Intussen is er blijkbaar een Junkers CT 200.
    Last.fm | Followmy.tv
    SW-5777-0196-5984

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Junckers heeft een eigen protocol. Dus rechtstreeks opentherm gaat niet werken.

Er zijn wel hobbyisten die het werkende krijgen via tussenmodules. Kan de moeite zijn. Junckers levert trouwens ook slimme thermostaten, kwaliteit hiervan ken ik wel niet :P

Of anders gewoon aan-uit natuurlijk. Werkt ook, is alleen niet echt super naar rendement toe.

Je hebt toch geen vloerverwarming hoop ik?
    Neen geen vloerverwarming, waarom?

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Neen geen vloerverwarming, waarom?
    Omdat je dan weinig baat hebt bij een smart thermostaat. Een regeling op stooklijn is dan voldoende.

Pagina 8 van 10 Eerste ... 45678910 Laatste

Regels voor berichten