Pagina 4 van 10 Eerste 12345678 ... Laatste

Discussie: Domotica Topic

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilSwordfish Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Klotige me loxone vindk da da allemaal over http verloopt
    Dit was bij Niko Home Control I ook, in II hebben ze die nu encrypted.

Iemand al met die Hobby API van Niko iets kunnen doen?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Wa doet loxberry eigenlijk? Kheb nog ne Pi liggen da ik eigenlijk ni gebruik

Kheb nu issues me men verwarming wel maar da's vooral de schuld van de elektricien.

Ik heb die ventiel regelaars op mijn collectors staan. Maar for some reason hebben die mannen da zo gezet da mijn berging en mijn inkomhal op 10% constant open staan. Wa dus betekend, da het nu daar 24.5 graden is, en da sijpelt door naar mijn keuken en living. En ik kan het niet regelen aan ketel staat mijn comfort temp op 22 graden.

Best vervelend, ondertussen al naar die manne gebeld da ze moeten zorgen da ik da in ELKE kamer kan regelen maar ze doen moeilijk -.-

Heeft ook verdomme lang geduurt vooraleer ze mijn sip hadde gefixed en dan bleek gewoon dak te complex paswoord had. Zoiet dom.

Er zijn gewoon een aantal services die je kan gebruiken. Bij mij worden er 2 services gebruikt:
    1) WeatherService (die vervangt die van Loxone)
    2) Google Calendar integratie

Het is eigenlijk gewoon een opensource project voor services die Loxone zelf "vergeten" te integreren is.

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Er zijn gewoon een aantal services die je kan gebruiken. Bij mij worden er 2 services gebruikt:
    1) WeatherService (die vervangt die van Loxone)
    2) Google Calendar integratie

Het is eigenlijk gewoon een opensource project voor services die Loxone zelf "vergeten" te integreren is.
    Voorwa die google calendar dinge? Ge gebruikt da me u madam voor aan te duiden wanneer ge van huis zijt en dieje gaat da overpakken om u dinge in "sleep" te zetten ofzo?
    --Because I can--

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Voorwa die google calendar dinge? Ge gebruikt da me u madam voor aan te duiden wanneer ge van huis zijt en dieje gaat da overpakken om u dinge in "sleep" te zetten ofzo?
    De agenda van de vuilkar staat daar in en wij geven daarin ook aan wanneer iemand verlof heeft waardoor de gordijnen niet 's morgens automatisch omhoog gaan bvb.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    De agenda van de vuilkar staat daar in en wij geven daarin ook aan wanneer iemand verlof heeft waardoor de gordijnen niet 's morgens automatisch omhoog gaan bvb.
    Best wel interessante info voor een inbreker.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Best wel interessante info voor een inbreker.
    Waarom? De meeste dagen dat wij verlof hebben, zijn we net thuis... En als google calendar zo makkelijk te hacken is, dan denk ik dat de meeste mensen een serieus probleem hebben.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom? De meeste dagen dat wij verlof hebben, zijn we net thuis... En als google calendar zo makkelijk te hacken is, dan denk ik dat de meeste mensen een serieus probleem hebben.
    Ik denk dat hij het omgekeerde bedoelt, dat de inbreker weet dat er niemand thuis zou zijn als de gordijnen omhoog zijn. En dan moet je toch al heel paranoia zijn om te denken dat een inbreker zo lang alles in't oog gaat houden om zoiets op te merken om te bepalen wanneer iemand niet thuis is (en dan nog op klaarlichte dag gaat inbreken)...

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Google Calendar misschien niet, maar die info deel je wel met je domoticasysteem en langs die weg is het misschien gemakkelijker. Hoe meer mensen een domoticasysteem gebruiken hoe interessanter het wordt om op voorhand al gegevens te verzamelen en op basis daarvan je doelwitten te kiezen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Ik denk dat hij het omgekeerde bedoelt, dat de inbreker weet dat er niemand thuis zou zijn als de gordijnen omhoog zijn. En dan moet je toch al heel paranoia zijn om te denken dat een inbreker zo lang alles in't oog gaat houden om zoiets op te merken om te bepalen wanneer iemand niet thuis is (en dan nog op klaarlichte dag gaat inbreken)...
    Als het helpt om mijn reacties te kaderen... Ik denk wel dat ik op dat vlak wantrouwiger ben dan de gemiddelde mens, maar paranoïde is toch wat overdreven.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Toen ik nog in A'pen woonde, hield ik daar rekening mee (rol aan voorkant was gewoon altijd naar beneden, zodat niemand een idee had of ik thuis was of niet). Nu niet meer door verschillende redenen:
    1) Alarm
    2) Camera's
    3) Onze buren hebben geen garage, dus daar kan je gewoon op de oprit kijken of ze thuis zijn of niet.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Google Calendar misschien niet, maar die info deel je wel met je domoticasysteem en langs die weg is het misschien gemakkelijker. Hoe meer mensen een domoticasysteem gebruiken hoe interessanter het wordt om op voorhand al gegevens te verzamelen en op basis daarvan je doelwitten te kiezen.
    En er zijn 1001 verschillende systemen, allemaal met beveiliging. Als je een inbreker hebt die dat allemaal kan kraken, dan zal die eerder een ander carrièrepad kiezen of meer high-level targets kiezen dan een forumlid hier
    Allez, alles hangt af van de implementatie natuurlijk. Maar als je de meeste systemen bekijkt zijn er al meerdere levels van security eer je aan de kalendergegevens kunt.

En of je nu je rol zelf manueel naar boven doet wanneer je het huis verlaat als je gaat werken en iets later wanneer je thuis bent of je hebt een systeem die het automatisch doet; de inbreker krijgt dezelfde info...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Maar deel van het plezier voor mij is net om die totale controle over het systeem te hebben.
    Ik stel mij gewoon de vraag waar dan juist die totale controle zit. Want zoals ik het zie is dit zuiver een rad voor uw ogen draaien. Een vals gevoel van vrijheid.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik stel mij gewoon de vraag waar dan juist die totale controle zit. Want zoals ik het zie is dit zuiver een rad voor uw ogen draaien. Een vals gevoel van vrijheid.
    Ik had niet kunnen vermoeden dat mijn keuze van domoticasysteem hier zou leiden tot een filosofische discussie over wat nu al dan niet vrijheid voor mij zou zijn.

Enfin, ik heb toch eens kostelijk kunnen lachen

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Ik had niet kunnen vermoeden dat mijn keuze van domoticasysteem hier zou leiden tot een filosofische discussie over wat nu al dan niet vrijheid voor mij zou zijn.

Enfin, ik heb toch eens kostelijk kunnen lachen
    Nee maar dat is effectief een vraag.
    waar schuit voor u dan de vrijheid in?
    Want ik zie niet goed waar het juist meer vrijheid zou bieden, of meer openheid zou hebben.

Naar I/O ben je alvast niet vrij. Daar hang je ook vast aan dezelfde leverancier. Dus daar maak je het verschil niet.

Ik kan u volgen van enkel de basisfuncties. Maar uiteindelijk is het een keuze om uw systeem zo slim of dom te maken zoals je zelf wilt.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik ben precies blij dat ik geen domotica in huis heb. Het leven is wat simpeler zo
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wa doet loxberry eigenlijk? Kheb nog ne Pi liggen da ik eigenlijk ni gebruik

Kheb nu issues me men verwarming wel maar da's vooral de schuld van de elektricien.

Ik heb die ventiel regelaars op mijn collectors staan. Maar for some reason hebben die mannen da zo gezet da mijn berging en mijn inkomhal op 10% constant open staan. Wa dus betekend, da het nu daar 24.5 graden is, en da sijpelt door naar mijn keuken en living. En ik kan het niet regelen aan ketel staat mijn comfort temp op 22 graden.

Best vervelend, ondertussen al naar die manne gebeld da ze moeten zorgen da ik da in ELKE kamer kan regelen maar ze doen moeilijk -.-

Heeft ook verdomme lang geduurt vooraleer ze mijn sip hadde gefixed en dan bleek gewoon dak te complex paswoord had. Zoiet dom.

Je moet ook eens een keer kijken hoe de regeling is. Kan zijn dat de ketel wordt aangestuurd door de buitenvoeler, waarbij de ketel en pomp constant aan staan, dan moet je zorgen dat er minstens een kring openstaat zodat die zijn warmte kwijt kan. Anders springt u ketel altijd in safety, omdat u ventielen dicht gestuurd worden, omdat in de ruimtes de temperatuur behaald zijn en zijn warmte niet kwijt kan. Ze zullen dan de inkomhal en berging genomen hebben, mij lijkt het dan interessanter om de badkamer te nemen.

Ze kunnen dan eens kijken of ze de ketel kunnen afzetten als alle ventielen dicht staan , maar ik ben geen loodgieter, dus weet niet of het mogelijk is bij elke ketel.

Ik heb ook voorzieningen genomen om de verwarming aan te sturen (elke ruimte heeft een temperatuur meting en er ligt een kabel naar elke collector, enkel nog de zone ventielen plaatsen), maar ik merk dat het bij mij niet echt van belang is.
    Ik heb overal vloerverwarming en gelijkvloers staat die handmatig ingesteld op 1,5l/m op alle kringen. Badkamer op 1ste verdiep staat volledig open, de slaapkamers staat net open, zodat er net een debiet is en badkamer op 2de verdiep staat ook op 1,5l/min. De buitenvoeler regelt de aanvoertemperatuur en ik heb nog een thermostaat staan die zorgt dat de ketel ook afslaat als de temperatuur gehaald is. (bv als in de winter de zon eens fel schijnt bij 0 graden of het is bewolkt bij 0 graden, voor de buitenvoeler blijft het 0 graden, maar de woning krijgt wel extra warmte winst in geval 1.).
    Ik merk dat het geen zin heeft om de debieten te regelen bij mij, dus ik ga het niet regelen. Eenmaal dat je het hebt ingesteld blijft dat toch hetzelfde.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 24 oktober 2019 om 10:44

Pagina 4 van 10 Eerste 12345678 ... Laatste

Regels voor berichten