Pagina 2 van 2 Eerste 12

Discussie: infraroodverwarming

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mobiele airco's is voor als het echt niet anders kan. Efficientie is nul.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tja, ik was ook niet echt van plan om airco te hangen eerst. Ik ging er vanuit dat dit in de duizenden euro's ging lopen voor ene met buitenunit.
    Sowieso kan ik die niet meer achteraan aan de muur hangen. Deze zijn nu voorzien van een dikke laag XPS (isomo) met een laag crepi op. Deze zal zo'n buitenunit zeker niet meer kunnen ondersteunen.

Dan kan ik die eventueel vooraan hangen, als ik al mag van de gemeente. Maar dan begin ik al gevaarlijk dicht bij de maximum lengte van de leidingen te komen.

Ik kwam deze tegen via hoehel. Jammer dat die leidingen nog best duur zijn.
    Webshop ken ik ook niet.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat kan zeker met crepi, waarom zou dat een probleem zijn? Ze boren nog altijd tot in de steen hoor, daar spuiten ze dan chemisch anker in met draadstangen en daar hangen ze de airco-beugels aan op. Done. Hebben er in de vorige woning zo 3 gehangen.

En als ge denkt dat een fatsoenlijke geplaatse airco duur is (zijn er genoeg die dat al zetten vanaf 1200-1500 EUR), beeld u dan eens in wat het stroomverbruik van zo een mobiele gaat kosten. In koelen is dat al bijna x3.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De crepi is niet het probleem, het is die 10-15cm isomo tussen de crepi en de baksteen
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik denk dat ge mij niet begrijpt. Er wordt een gat geboord door de XPS tot in de baksteen erachter. Daar worden 2 gaaspluggen in geduwd met een fatsoenlijke diameter, waarin ze chemisch anker spuiten en dan 2 draadstangen bevestigen. Aan die draadstangen wordt dan uw airco beugel gemonteerd. Uw crepi/XPS draagt dus niks, buiten de horizontale krachten maar die zijn te verwaarlozen.

Wij hebben zo 3 airco's gehangen op 10cm XPS. Ze hangen er 3j later nog allemaal, dat hangt zelfs steviger vast dan met gewone pluggen in de gevel.

https://www.youtube.com/watch?v=plQIoeUb0yg

https://www.youtube.com/watch?v=plQIoeUb0yg
    Laatst gewijzigd door desolation; 30 oktober 2019 om 09:50

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Jep, ik heb een poort van meer dan 150kg zo aan de gevel gehangen hoor. Die XPS maakt niks uit. En aan dat chemisch anker kan je een koe hangen.

Kies wel voor RVS draadstangen, dan ben je zeker dat er geen roest opkomt die eventueel uw crepi zou kunnen bevuilen. (Galvanise mss goed genoeg, maar je gaat die doorslijpen en dan is de coating daar weg en kan dat alsnog roesten)
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Infraroodverwarming uit = onmiddellijk kou
    Zolang je daar mee kam leven, go for it.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten