Pagina 1 van 3 123 Laatste
    Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Offerte plaatsing keramisch parket

Ik wil keramisch parket laten leggen op 60m², living, hal, keuken, wc
    Heb een offerte van een goede plaatser voor 32 euro / m² + we moeten de vloer bij hem kopen aan 30 euro m² (dus daar nemen ze ook marge op)
    Is dit een normale all-in prijs?
    alle prijzen exc. BTW
    Laatst gewijzigd door Herman De Croo; 13 oktober 2019 om 15:32
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

Oij's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ge zijt nog snel afgestapt van uwen laminaat precies. :c

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een huis heeft meerdere verdiepingen ;-)

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Heb je vloerverwarming? 72€/m² is een correcte prijs inclusief plaatsing, alleen moet je wel zeker zijn dat de ontkoppelingsmatten er ook in zitten natuurlijk, anders komt dat er ook nog eens bij.

Hou wel rekening met de zettingsvoegen. Bij keramische parket voorziet men die soms gewoon dwars, door de tegels heen, en dat is verschrikkelijk lelijk. Je tegels liggen in de lengte in wildverband, en dan loopt daar plots dwars een voeg door.

Ik ben geen voorstander van keramische parket, ik vind het absoluut niet mooi. Voor dezelfde prijs heb je een deftige gelaagde parket, en dat is toch een pak knapper en warmer.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zou eens moeten kijken naar mijn offerte thuis maar ik kwam, dacht ik, uit op ongeveer 8200€ incl PUR en chape. Tegel kwam uit op ongeveer 70€ incl plaatsing. Cerdomus baita beige heb ik gekozen en oppervlakte is ongeveer 65m2
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb vorig jaar €27/m² excl BTW betaald voor keramisch parket. Ik heb toen de tegels ook zelf mogen kopen, maar ik heb die dan uiteraard zelf moeten verdelen over de woning.
    Als het €32/m² incl btw is bij u en je weet dat het een goede is, dan is het zeker niet slecht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb je vloerverwarming? 72€/m² is een correcte prijs inclusief plaatsing, alleen moet je wel zeker zijn dat de ontkoppelingsmatten er ook in zitten natuurlijk, anders komt dat er ook nog eens bij.

Hou wel rekening met de zettingsvoegen. Bij keramische parket voorziet men die soms gewoon dwars, door de tegels heen, en dat is verschrikkelijk lelijk. Je tegels liggen in de lengte in wildverband, en dan loopt daar plots dwars een voeg door.
    Als je ontkoppelingsmatten legt, dan moet je u uitzetvoegen niet meer volgen in u tegels. Zou inderdaad zonde zijn en op niet veel trekken dat je een lijn door u keramische parket hebt.

Je kunt ook de flexmortel S2 gebruiken, dan zou je geen ontkoppelingmat moeten gebruiken en de fabrikant geeft u daar garantie op.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 11 oktober 2019 om 01:26

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Ik ben geen voorstander van keramische parket, ik vind het absoluut niet mooi. Voor dezelfde prijs heb je een deftige gelaagde parket, en dat is toch een pak knapper en warmer.
    Als ge een ontkoppelingsmat gebruikt dan moet ge geen uitzetvoegen gebruiken.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    bij ruimtes in bv een L-vorm wordt toch nog steeds aangeraden om ook uitzettingsvoegen te voorzien, ook met ontkoppelingsmatten.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Incl of excl btw?
    Lijkt me zeker geen slechte prijs, zou wel diezelfde tegel eens zoeken bij een tegelzaak. Omdat zij vaak 30% korting krijgen, betaal je als klant meestal hetzelfde als de winkelprijs dus voel je als klant het verschil niet financieel op dat vlak.

Vind je diezelfde tegel (zonder promo erop) aan bvb 28 euro, zou ik dat gebruiken als argument om te onderhandelen. Maar hoogst waarschijnlijk zal die tegel tussen de 35-45 euro kosten als je hem zelf zou kopen.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is exclusief BTW, en met verplichte aankoop van de tegels via hen. Geen vloerverwarming.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Ik heb vorig jaar €27/m² excl BTW betaald voor keramisch parket. Ik heb toen de tegels ook zelf mogen kopen, maar ik heb die dan uiteraard zelf moeten verdelen over de woning.
    Als het €32/m² incl btw is bij u en je weet dat het een goede is, dan is het zeker niet slecht..
    Is dan toch wel een pak duurder dan jou, bij mij is het 32 exc. BTW

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    bij ruimtes in bv een L-vorm wordt toch nog steeds aangeraden om ook uitzettingsvoegen te voorzien, ook met ontkoppelingsmatten.

Als je ontkoppelingsmatten legt en dan desnoods nog een uitzetvoeg om u L vorm in 2 rechthoeken te splitsen, dat je op u 2 oortjes kunt slapen. Deze uitzetvoeg kun je dan laten uitkomen op u voeg.

Veel vloerders geven al garantie zonder uitzetvoeg icm ontkoppelingsmat.

Je zou eigenlijk ook al in het begin voordat je begint te vloeren u vloer stilletjes opwarmen en nadien stilletjes terug laten afkoelen, dat is ook de advies.
    Maar ik denk dat geen ene SOD bouwfirma dat doet, want dat neemt wel wat tijd in beslag, meestal is de ketel pas in dienst, wanneer de vloer er al ligt. Veel van die bouwfirma's plaatsen ook keramisch parket, zonder ontkoppelingsmatten. Ik ken genoeg wijken met SOD woningen met allemaal een L living, met keramisch parket (tegenwoordig kom je dat vaak tegen) zonder ontkoppelingsmatten, maar enkel flexlijm en uitzetvoegen. (Meestal is dat maar 1 uitzetvoeg bij L vorm en die is dan in dezelfde richting als de voegen). Die SOD woningen geven daar ook garantie op. Ik ben zelf ook wel wat meer een "angsthaas", dus ik wel wat wat extra voorzien.

Rond ontkoppelingsmatten bestaat dan ook veel verschillende verhalen rond.
    Ik denk ook dat er een verschil is tussen oudere systemen. Kijk naar vloerverwarming met een aanvoertemperatuur van 50°C in 1 keer en afspringt door de thermostaat, zonder flexlijm en uitzetvoegen. Die vloer krijgt daar schokken van het kan niet meer.
    De nieuwere systemen die werken meestal met WAR regeling, waarbij het geleidelijk aan verwarmt wordt, huizen zijn beter geïsoleerd waarbij aanvoertemperatuur ferm zakt, met flexlijm werken, dubbel verlijmen,...
    Ik denk om die reden dat veel bouwfirma's en vloerders er geen probleem mee hebben en garantie op geven.
    Ik heb ook een L vorm en keramisch parket, zowel de architect, vloerder, chapper en persoon die VVW tekende zag er geen probleem mee in. Ik heb uiteindelijk gekozen voor die S2 flexmortel en de uitzetvoegen te behouden. Volgens al de adviezen was 1 uitzetvoeg daar voldoende en de S2 heeft dezelfde werking als ontkoppelingmat.

Btw bij echt parket moet je dan ook een uitzetvoeg voorzien en verlijmen volgens de adviezen, die uitzetvoegen zijn dan ook nog eens groter (advies is rond de 1,5cm). Nochtans zie ik meestal zwevend parket en geen uitzetvoegen.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 11 oktober 2019 om 15:13

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Is dan toch wel een pak duurder dan jou, bij mij is het 32 exc. BTW
    Ik zou zeggen ik geef zijn gegevens, want ben daar zeer tevreden van.

Maar jij woont te ver en dat gaat die nooit doen, heeft werk genoeg bij ons in de streek.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Keramisch parket is veel eenvoudiger in onderhoud.
    Wij hebben dat in badkamer en ons terras dus ook niet meteen plaatsen om parket te leggen

sypro9000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Als ge een ontkoppelingsmat gebruikt dan moet ge geen uitzetvoegen gebruiken.
    Van waar heb je die info ? Of is dat gewoon een eigen conclusie.
    PC||Antec P182 4x Noctua NF-P12 :: Asus P7P55D LE :: i7 860 @ 4.0 (20x200 Vcore 1.35v IMC 1.40v Scythe Mugen II) :: 4x2gig Corsair Dominator @ 1600 (8-8-8-20 1.6v) :: Asus 5870 @ 930/1250 :: 40gig Bootdisk SSD 500gig workdisk :: Roccat Kave :: Roccat Kone :: Logitech G19

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten