Pagina 12 van 13 Eerste ... 28910111213 Laatste
    gamer5's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb enorm veel last van een vettig gezicht + haar. Ik was mijn haar met babyshampoo (dat is heel mild) en heb speciale gezichtsbehandeling. Ik voel me iedere ochtend echt vuil en douch daarom zeker iedere ochtend.

Tegen dat ik 's avonds thuiskom, heb ik gezweet, is mijne kop vettig. Ik sport ook veel. Dus 's avonds proper in bed kruipen is ook wel fijn.

Vandaar 2x per dag.

Haha, logisch. Dom van mij.
    Waterharder is digitaal en van 2018 geplaatst. 'k Zal dat eens bekijken.

Alright. Vanavond eens werk van maken.

Geen idee. Ik zal het bekijken.

Gisteren toch eens ons verbruik in kaart gebracht.

Interessant om weten:
    Alle sanitaire leidingen (behalve CV) zijn in 2018 volledig vernieuwd.
    Alle apparaten (wasmachine, vaatwas,...) zijn relatief nieuw.

Maar, ik douch 2x per dag en sta al snel 15 minuten per douchebeurt onder de douch. Want ik vind dat leuk.
    Vrouw om de 2 dagen, ertussen wast ze zich aan de wastafel. Blijkt slecht te zijn om lang haar iedere dag te wassen, vandaar.

Kinderen spelen heel graag in de douche. Ik steek die daar in en douche loopt makkelijk 30 minuten. Dit om de 2 dagen, anders ook gewassen aan de wastafel.

Wasmachine en vaatwas draaien 1 tot 2 maal per dag.

Ontharder spoelt veel, door hoog verbruik.

Toiletten staan al geruime tijd op stadswater. Gisteren deze toch terug op regenwater gezet.
    Maar ook daar zijn we allesbehalve zuinig. Als ik de kindjes hun neus laat snuiten, gooi ik dat in het toilet en spoel ik door i.p.v. dat in de vuilbak 1 meter verder te gooien. Een plasje: doorspoelen. 2 minuten er na nog een plasje: doorspoelen. Een pluisje gevonden in de gang: doorspoelen. Een spin in de gang: nemen met toiletpapier en doorspoelen. You get it.

Scheren: kraan open laten staan om af en toe scheermes eens af te spoelen.

O ja, ik laat de douche lopen en lekker warm krijgen terwijl ik mij scheer. Die staat daar ook snel 4-5 minuten open zonder er iemand onder staat.
    Het werd dus al snel duidelijk dat het aan ons zal liggen.

Ik ben beschaamd.
    Ja amai met een regendouche gaat dat toch wel zeker doorwegen. Kan goed zijn dat je aan 200L per douche zit dan, als je dat dan 2x per dag doet en uw wc dan nog eens als vuilbak gebruikt dan ga je rap aan 500L per dag zitten.
    'If you're not sure what to do with the ball, just pop it in the net and we'll discuss your options afterwards.' Bill Shankly. LFC YNWA!

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Dan doe je uw wasgoed vaker in de was of was je niet met volle trommel? Want dat is niet zo goed:
    Wij spoelen nu ook al wel eens makkelijker vaker.

En inderdaad wij letten niet meer op of we een volle trommel hebben of niet. De fabrikant geeft dan ook aan dat het niet uitmaakt en wasmachine zijn eigen daarop aan past. Enkel uit ecologisch standpunt raden ze het af (wat nu dus geen punt meer is bij ons).
    Zelf merken wij dan ook totaal geen verschil tussen een volle trommel of een halve trommel.

Spijtig is consumentenbond niet echt duidelijk (welk programma, welk kledingstof, hoe vervuild waren de kleren, op welke temperatuur,....)

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gamer5 Bekijk bericht
    Ja amai met een regendouche gaat dat toch wel zeker doorwegen. Kan goed zijn dat je aan 200L per douche zit dan, als je dat dan 2x per dag doet en uw wc dan nog eens als vuilbak gebruikt dan ga je rap aan 500L per dag zitten.
    Een gemiddelde regendouche zijn kop zit ronde de 10l per minuut dus 200l is inderdaad niet onrealistisch. Mijn vriendin staat elke keer zo lang onder den douche dat ik al heb gezegd dat ik liever heb dat ze een bad neemt elke keer, ook al "verbruikt een vol bad wel veel water he"

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Een gemiddelde regendouche zijn kop zit ronde de 10l per minuut dus 200l is inderdaad niet onrealistisch. Mijn vriendin staat elke keer zo lang onder den douche dat ik al heb gezegd dat ik liever heb dat ze een bad neemt elke keer, ook al "verbruikt een vol bad wel veel water he"
    Een standaard douchekop zit dacht ik rond de 10l/min, regendouches gaan toch snel richting 20-25l/min dacht ik.
    Al bestaan er wel van minder ook, en meer ook.
    Dus moeilijk om daar zomaar een getal op te plakken

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Ik heb enorm veel last van een vettig gezicht + haar. Ik was mijn haar met babyshampoo (dat is heel mild) en heb speciale gezichtsbehandeling. Ik voel me iedere ochtend echt vuil en douch daarom zeker iedere ochtend.

Tegen dat ik 's avonds thuiskom, heb ik gezweet, is mijne kop vettig. Ik sport ook veel. Dus 's avonds proper in bed kruipen is ook wel fijn.

Vandaar 2x per dag.

Haha, logisch. Dom van mij.
    Waterharder is digitaal en van 2018 geplaatst. 'k Zal dat eens bekijken.

Alright. Vanavond eens werk van maken.

Geen idee. Ik zal het bekijken.

Gisteren toch eens ons verbruik in kaart gebracht.

Interessant om weten:
    Alle sanitaire leidingen (behalve CV) zijn in 2018 volledig vernieuwd.
    Alle apparaten (wasmachine, vaatwas,...) zijn relatief nieuw.

Maar, ik douch 2x per dag en sta al snel 15 minuten per douchebeurt onder de douch. Want ik vind dat leuk.
    Vrouw om de 2 dagen, ertussen wast ze zich aan de wastafel. Blijkt slecht te zijn om lang haar iedere dag te wassen, vandaar.

Kinderen spelen heel graag in de douche. Ik steek die daar in en douche loopt makkelijk 30 minuten. Dit om de 2 dagen, anders ook gewassen aan de wastafel.

Wasmachine en vaatwas draaien 1 tot 2 maal per dag.

Ontharder spoelt veel, door hoog verbruik.

Toiletten staan al geruime tijd op stadswater. Gisteren deze toch terug op regenwater gezet.
    Maar ook daar zijn we allesbehalve zuinig. Als ik de kindjes hun neus laat snuiten, gooi ik dat in het toilet en spoel ik door i.p.v. dat in de vuilbak 1 meter verder te gooien. Een plasje: doorspoelen. 2 minuten er na nog een plasje: doorspoelen. Een pluisje gevonden in de gang: doorspoelen. Een spin in de gang: nemen met toiletpapier en doorspoelen. You get it.

Scheren: kraan open laten staan om af en toe scheermes eens af te spoelen.

O ja, ik laat de douche lopen en lekker warm krijgen terwijl ik mij scheer. Die staat daar ook snel 4-5 minuten open zonder er iemand onder staat.
    Het werd dus al snel duidelijk dat het aan ons zal liggen.

Ik ben beschaamd.
    Vaak is het net door het veel wassen met zeep dat je huid en haar vettig wordt.
    Minder wassen met zeep en vaken met enkel water.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monkytiger Bekijk bericht
    Een standaard douchekop zit dacht ik rond de 10l/min, regendouches gaan toch snel richting 20-25l/min dacht ik.
    Al bestaan er wel van minder ook, en meer ook.
    Dus moeilijk om daar zomaar een getal op te plakken
    Dat zijn echt serieuze blaften dan ze. De meeste Raindance modellen van Hansgrohe bv zijn EcoSmart en zitten op 9l/min, enkel de grote jongens als PowderRain, PuraVida zitten op 21l/min

De uitzondering op de regel is de RainMaker, als ge daar de 3 stromen tegelijk activeert zuipt die 66 liter per minuut :')

exCite's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat zijn echt serieuze blaften dan ze. De meeste Raindance modellen van Hansgrohe bv zijn EcoSmart en zitten op 9l/min, enkel de grote jongens als PowderRain, PuraVida zitten op 21l/min

De uitzondering op de regel is de RainMaker, als ge daar de 3 stromen tegelijk activeert zuipt die 66 liter per minuut :')
    Comfort komt aan ne prijs, die PowderRain is zalig.
    We Remember them with pride,
    Those mighty reds of Shankly's side.
    And Kenny's boys of '88,
    There's never been a side so great.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Met wat moet ge zoiets bevoorraden, ne brandslang?

https://www.sanitairwinkel.be/p/7686...BoCsGgQAvD_BwE

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    hier al een aantal jaren stabiel rond de 30m3 per jaar
    2 volwassen en 2 kinderen
    regenwaterput van 10.000l voor toiletten, wasmachine en kraantje buiten

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Ja, inderdaad. Vroeger had ik ook snel last van vettig haar, maar sinds ik mijn haar minder ben gaan wassen, heeft zich dat vanzelf hersteld. Vroeger had ik na 1 dag vaak al het gevoel dat mijn haar vettig begon te worden. Ik heb dat geleidelijk aan teruggebracht naar om de 4 dagen en mijn haar/hoofdhuid blijft nu ook echt 4 dagen fris aanvoelen. Ik gebruik micellaire shampoo.

Hetzelfde met "vettig" gezicht: sindsdien ook geen last meer van. Al had dit waarschijnlijk ook met aanpassingen in voeding te maken.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Met wat moet ge zoiets bevoorraden, ne brandslang?

https://www.sanitairwinkel.be/p/7686...BoCsGgQAvD_BwE
    Alpex 26 is ongeveer 37 liter per minuut dacht ik. Als ge al die koppen tegelijk wilt gebruiken zal daar dus zelfs een Alupex 32 naar moeten.
    Nu soit, voor zo een spel moet ge al een fameuze doorstromer of een apart boilervat van 500l met krachtige pomp apart voorzien. 67 liter per minuut, dan kunde met een vat van 500l misschien 20 minuten douchen :')

Nu aanvoer zou ik mij minder zorgen over maken als afvoer, om 100 liter per minuut afvoer te hebben komde echt niet meer toe met het standaard gootje.
    Een carrodrain bv heeft een van de hoogste debieten van alle lijngoten en dat is 31 liter per minuut voor een goot van 90cm.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Alpex 26 is ongeveer 37 liter per minuut dacht ik. Als ge al die koppen tegelijk wilt gebruiken zal daar dus zelfs een Alupex 32 naar moeten.
    Nu soit, voor zo een spel moet ge al een fameuze doorstromer of een apart boilervat van 500l met krachtige pomp apart voorzien. 67 liter per minuut, dan kunde met een vat van 500l misschien 20 minuten douchen :')

Nu aanvoer zou ik mij minder zorgen over maken als afvoer, om 100 liter per minuut afvoer te hebben komde echt niet meer toe met het standaard gootje.
    Een carrodrain bv heeft een van de hoogste debieten van alle lijngoten en dat is 31 liter per minuut voor een goot van 90cm.
    Ik dacht al zoiets ja, maar goed, als ge zo een zaken als douche begint te zetten dan zal de rest ook wel navenant kunnen zijn.

Vanwaar komen eigenlijk zo een prijzen? Is dat dan echt high tech zoiets? Lijkt mij toch maar gewoon een plaat waar die gaatje allemaal uitgesneden worden met een plasmacutter ofzo? Of zit daar echt een gigantisch (mechanisch) spel achter.

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    En immens veel waterverspilling tot daar warm water uit komt.. Of als da met retourpomp is, dienen boiler ga nogal aanslaan alleen van die pomp

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Als ge 18.000 EUR kunt spenderen aan een douchekop, zal wel lukken om dan uw huis zo in te delen dat uw boiler zo dicht mogelijk bij de badkamer staat

Heb 2 weken terug nog de renovatieplannen mee bekeken voor een totaalrenovatie in Keerbergen. Heel dat huis was volledig onderkelders en daar kwamen 3 warmtepompen in terecht
    1- Luchtverwarming/koeling met zonesturing voor gelijkvloers
    2- Luchtverwarming/koeling met zonesturing voor verdieping
    3- Lucht-Water voor louter het sanitair. Aan de lucht-water waren dan 2 aparte boilervaten gekoppeld, een 500l vat voor de badkamer van de ouders en een 500l vat voor de 2 badkamers van de kinderen.
    Dat huis was volledig onderkelderd louter voor de technieken en die 2 boilervaten stonden effectief vlak onder de te bedienen ruimtes gepositioneerd.

Om u een idee te geven: daar kwam voor meer dan 50kW aan vermogen in terecht (opgewekt he, niet opgenomen).

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    En @Mr.Anderson stop daarmee en pas uw gedrag aan!
    Ja chef, direct chef.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gamer5 Bekijk bericht
    I know right. Maar er komt verandering! Deze morgen douche niet laten lopen tijdens scheren en tanden niet onder douche gepoetst. Scheelt weeral kostelijke minuten.
    I'm going to make my waterverbruik great again!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Heb ik 2 weken geprobeerd, hielp niet. Vandaar ik m'n haar nu dagelijks was met Zwitsal. Geen parabenen en toestanden.
    Gezicht met speciale milde mousse.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Ja, inderdaad. Vroeger had ik ook snel last van vettig haar, maar sinds ik mijn haar minder ben gaan wassen, heeft zich dat vanzelf hersteld. Vroeger had ik na 1 dag vaak al het gevoel dat mijn haar vettig begon te worden. Ik heb dat geleidelijk aan teruggebracht naar om de 4 dagen en mijn haar/hoofdhuid blijft nu ook echt 4 dagen fris aanvoelen. Ik gebruik micellaire shampoo.

Hetzelfde met "vettig" gezicht: sindsdien ook geen last meer van. Al had dit waarschijnlijk ook met aanpassingen in voeding te maken.
    Micellaire shampoo?

Ik was tot 10x maal mijn gezicht per dag met water. Ik kan echt niet anders.
    Vanaf m'n 13 jaar heel veel last van acne, met kapotte wangen als gevolg. En die vettige huid is altijd gebleven. Spoel ik mijn gezicht niet, heb ik tegen 's avonds uitslag.

Nu loop ik rond met een proper totje zonder puisten. Maar er kruipt heel veel werk in en 't is gewoon heel ambetant.
    De gelleke's, waslotions, peelings, pillen,... die ik al genomen heb op aanraden van verschillende dermatologen is enorm.

Verdere protips hieromtrent, mag ook op gebied van voeding zijn, mag altijd via pm. Ik zoek al m'n hele leven naar een degelijke oplossing. Waar dermatologen overigens geen raad mee weten.
    Don't think you are, know you are...

Regels voor berichten