Pagina 1 van 3 123 Laatste
    akoekaracha's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Angry Dikte vloertegel geen 1cm maar 0,8cm ; rechten?

Om de situatie even kort te beschrijven;

Na een promotie gezien te hebben op facebook beslist om eens naar van calster te gaan kijken voor nieuwe vloertegels die geprijsd stonden aan 10€/m2. Het begon al dat deze natuurlijk toevallig uitverkocht waren maar ik kon bijna dezelfde kopen aan een nog steeds attractieve prijs van 14€/m2. De kwaliteit van deze zou ook veel beter zijn vertelden ze me daar.
    Uitdrukkelijk heb ik gevraagd dat deze zeker ook 1cm dik waren want mijn vloeropbouw is hier voor op voorzien, ik heb namelijk ook VVW.
    Omdat de levering de week erop zou gebeuren is mij gevraagd om het ganse bedrag direct te betalen, wat ik dan ook gedaan heb.

Nu leveren ze dus de tegels zoals afgesproken zonder problemen en doe ik een pak open en controleer of het de juiste tegels zijn. Kwa uitzicht ook geen enkel probleem dit zijn de tegels zoals verwacht. Ik teken de leverbon af en klaar. Ik draag dus alle tegels van buiten naar binnen en bedenk mij dat deze toch nogal "licht" uitvallen. Na al de tegels binnen te zetten besluit ik de tegels eens nader te bekijken en het valt mij op dat deze niet zo dik lijken dan ze zouden moeten zijn. Ik meet 1 pakket tegels na van 4 tegels en deze zijn 3.2cm dik in totaal. Ik doe er nog één open en deze blijkt dezelfde hoogte te geven.

Ik kijk dus direct mijn factuur na waar duidelijk op staat dat deze tegels 1 cm dik zouden moeten zijn. Ook heb ik een foto uit de showroom van de tegels waar duidelijk op staat dat deze 1 cm dik zijn.

Ik bel dus een uur na levering naar van calster dat dit niet de tegels zijn die ik besteld heb en dit een inferieur product is. Ik word daar letterlijk afgescheept met de uitleg dat een tegel van 1 cm niet altijd 1 cm is maar "iets" kan afwijken.
    Ik ben natuurlijk niet akkoord met deze uitleg en ga in discussie tot het voorstel komt dat ik de tegels mag terug brengen en mijn geld zou terug krijgen.
    Nu dit is 72m2 aan tegels wat een gewicht geeft van ongeveer 1.5ton. Onmogelijk voor mij deze dus zomaar even terug te brengen. Het is voor van calster onmogelijk deze te komen halen of te ruilen tegen dezelfde tegel van wel 1 cm volgens hun.

Na meerdere email's en telefoons blijven zij bij hun uitleg dat ik ze gewoon kan plaatsen of ze terug kan brengen. Nu lijkt mij dit toch wel heel straf dat je dus denkt tegels te kunnen verkopen die kwalitatief minderwaardig zijn en dus goed gelovige mensen probeert op te lichten.

Mijn vraag is dus wat zouden mijn rechten hier in kunnen zijn? Uit principe weiger ik ze ook zelf terug te brengen nu (is ook een kost voor mij; huur lichte vracht) en ik heb zo'n vermoeden dat ik ook nog maanden op mijn geld ga mogen wachten...

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    You pay peanuts you het Monkeys

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Afwijkingen in kleur en maatvoering zijn altijd mogelijk en hoe goedkoper/mindere kwaliteit een tegel is hoe groter die afwijkingen kunnen/mogen zijn, daar bestaat een normering en labels enzo voor maar ik weet ff niet meer hoe die markering weer was.

En ook, we spreken over 2mm, dat vangt ge vlotjes op met uw lijmbed.
    Ik denk dat afwijkingen van 2mm in een gelegde vloer, afhankelijk vd afstand, zelfs nog ruim aanvaard worden.

sypro9000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat een drama. Hoeveel mm nog tot aan de nul/pas ? Je zal een beetje meer lijm moeten gebruiken.
    PC||Antec P182 4x Noctua NF-P12 :: Asus P7P55D LE :: i7 860 @ 4.0 (20x200 Vcore 1.35v IMC 1.40v Scythe Mugen II) :: 4x2gig Corsair Dominator @ 1600 (8-8-8-20 1.6v) :: Asus 5870 @ 930/1250 :: 40gig Bootdisk SSD 500gig workdisk :: Roccat Kave :: Roccat Kone :: Logitech G19

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    You pay peanuts you het Monkeys
    14euro voor een tegel, whut.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    14 euro per vierkante meter, niet per tegel.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door akoekaracha Bekijk bericht
    Mijn vraag is dus wat zouden mijn rechten hier in kunnen zijn? Uit principe weiger ik ze ook zelf terug te brengen nu (is ook een kost voor mij; huur lichte vracht) en ik heb zo'n vermoeden dat ik ook nog maanden op mijn geld ga mogen wachten...
    http://www.fctgranito.es/en/pdf/cap_...eriores_en.pdf

pagina 27-28 staat de beschrijving van toleranties bij gewone tegels (zijn EU-normen, dus ook geldig in België).

Aangetekend protesteren met verwijzing naar deze EU-normen en zeggen dat alle kosten voor vertraging van de werken door levering van niet-conforme producten voor hen zullen zijn als de tegels niet binnen de 2 weken opgehaald worden. Eventueel verwijzen naar de geschillencommissie bouw indien ze aangesloten zijn bij deze federatie.

Waar je de nieuwe tegels zal halen is natuurlijk een andere zaak
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    http://www.fctgranito.es/en/pdf/cap_...eriores_en.pdf

pagina 27-28 staat de beschrijving van toleranties bij gewone tegels (zijn EU-normen, dus ook geldig in België).

Aangetekend protesteren met verwijzing naar deze EU-normen en zeggen dat alle kosten voor vertraging van de werken door levering van niet-conforme producten voor hen zullen zijn als de tegels niet binnen de 2 weken opgehaald worden. Eventueel verwijzen naar de geschillencommissie bouw indien ze aangesloten zijn bij deze federatie.

Waar je de nieuwe tegels zal halen is natuurlijk een andere zaak
    Hier heb ik dus iets aan, alvast bedankt JPV!

Aan de andere;
    Ik weet dat 2 mm peanuts is daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat erom dat dit 20% afwijkt van wat het zou moeten zijn. Zij kopen deze tegels spotgoedkoop in om dan te concurreren tegen andere grote spelers maar hun materiaal is kwalitatief veel slechter. Of zouden jullie graag eens een volkswagen kopen en een dacia geleverd krijgen? Beiden brengen u van punt A naar punt B maar je betaalde toch echt wel voor een betere auto me dunkt.
    Komt dan nog bij dat deze op VVW gaat liggen en er meer kans bestaat op breuk en wie gaat er dan opdraaien voor de schade?

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    14 euro per vierkante meter, niet per tegel.
    Das toch peanuts?
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier heb ik dus iets aan, alvast bedankt JPV!

Aan de andere;
    Ik weet dat 2 mm peanuts is daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat erom dat dit 20% afwijkt van wat het zou moeten zijn. Zij kopen deze tegels spotgoedkoop in om dan te concurreren tegen andere grote spelers maar hun materiaal is kwalitatief veel slechter. Of zouden jullie graag eens een volkswagen kopen en een dacia geleverd krijgen? Beiden brengen u van punt A naar punt B maar je betaalde toch echt wel voor een betere auto me dunkt.
    Komt dan nog bij dat deze op VVW gaat liggen en er meer kans bestaat op breuk en wie gaat er dan opdraaien voor de schade?
    Je hebt helemaal gelijk hoor. Die zever van uwe lijm wat dikker leggen.. ja dat zal wel werken maar je hebt nu eenmaal tegels van 1cm dikte gekocht en niet van 0.8cm
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Das toch peanuts?

Het gaat er toch niet om of ze 14 of 300€ kosten? Als ik iets koop verwacht ik namelijk gewoon wat er beloofd is en wat op factuur staat. Niks meer, niks minder. Ik betaal namelijk voor een "product" dat aan vereisten moet voldoen en deze winkel denkt daar duidelijk anders over. Als een bepaald product 20%(!!) afwijkt van hetgeen ge koopt denk ik dat u zelf ook snel in de winkel zult terug staan.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou langs 2 kanten tegelijk druk uitoefenen: langs de ene kant sowieso het advies van JPV opvolgen door aangetekend Van Calster aan te schrijven. Dit is het officiële gedeelte. Anderzijds zei je dat je een actie van hen hebt gezien op Facebook. Zo'n bedrijven zijn als de dood voor negatieve commentaar op Facebook. Post heel duidelijk, met exacte tijdstippen en foto's van uw latje boven een tegel op Facebook en vermeld hen meermaals. Vertel ook dat je de rest op de hoogte gaat houden van het vervolg, de terugbetaling, dat je hen al meermaals hebt gebeld, gemaild enz. Uiteraard alleen op een beleefde en correcte manier. Je zal zien hoe snel het plots wel kan gaan.

Ik heb zelf geen Facebook maar mijn vriendin wel en het is opvallend hoe snel wij iets geregeld krijgen van bedrijven op zo'n manier.

Tegelijk denk ik dat je beter eens goed nadenkt over uw aankoop. Je koopt tegels van 14 euro/m² bij een groot bedrijf als Van Calster. Wat had je verwacht? Het is alsof je naar Ikea rijdt voor de allergoedkoopste kast en dan verwacht dat het maatwerk is van een ervaren schrijnwerker.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Je hebt helemaal gelijk hoor. Die zever van uwe lijm wat dikker leggen.. ja dat zal wel werken maar je hebt nu eenmaal tegels van 1cm dikte gekocht en niet van 0.8cm
    Sommige snappen de essentie niet echt vrees ik

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De breuk zit toch altijd in een voeg, het is eerder als je iets laat vallen dat de tegel delicater is.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarK-OnE Bekijk bericht
    Ik zou langs 2 kanten tegelijk druk uitoefenen: langs de ene kant sowieso het advies van JPV opvolgen door aangetekend Van Calster aan te schrijven. Dit is het officiële gedeelte. Anderzijds zei je dat je een actie van hen hebt gezien op Facebook. Zo'n bedrijven zijn als de dood voor negatieve commentaar op Facebook. Post heel duidelijk, met exacte tijdstippen en foto's van uw latje boven een tegel op Facebook en vermeld hen meermaals. Vertel ook dat je de rest op de hoogte gaat houden van het vervolg, de terugbetaling, dat je hen al meermaals hebt gebeld, gemaild enz. Uiteraard alleen op een beleefde en correcte manier. Je zal zien hoe snel het plots wel kan gaan.

Ik heb zelf geen Facebook maar mijn vriendin wel en het is opvallend hoe snel wij iets geregeld krijgen van bedrijven op zo'n manier.

Tegelijk denk ik dat je beter eens goed nadenkt over uw aankoop. Je koopt tegels van 14 euro/m² bij een groot bedrijf als Van Calster. Wat had je verwacht? Het is alsof je naar Ikea rijdt voor de allergoedkoopste kast en dan verwacht dat het maatwerk is van een ervaren schrijnwerker.
    Hah, reacties op hun facebook of recensies zijn uitgeschakeld uiteraard. Enkel google recensies zijn mogelijk en die ga ik ook gebruiken dit weekend

Ik ga naar een grote tegelwinkel voor een degelijk product te krijgen dat binnen de normen valt ongeacht de prijs. Als jij een kast in ikea koopt en de schuiven schelen zoveel dat ze moeilijk in & uit gaan dan ga je niet klagen? Volgens uw redenering moogt ge dan nog dankbaar zijn dat ge 1000€ moogt betalen voor iets..

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten