Pagina 3 van 3 Eerste 123
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het prijsverschil zit ergens natuurlijk.
    Bij goedkope tegels zijn dat de toleranties die wat groter zijn.
    het prijsverschil heeft er idd iets mee te maken. De toleranties mogen "groot" zijn voor goedkope tegels (1,5 mm maximaal), duurdere tegels die betere beloftes maken (bvb de gecalibreerde), zullen een mindere tolerantie toelaten.

Jij denkt ergens dat een afwijking groter dan het wettelijke maximum kan voor goedkope tegels, terwijl dat ALTIJD de ondergrens is, zelfs bij tegels die aan 1 euro per vierkante meter verkocht worden TENZIJ expliciet erbij gezegd wordt dat er een grotere tolerantie is. Quod non hier.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    8mm ipv 10mm is niet normaal, da's gewoon een ander formaat.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Als ik een onderbroek in de zeeman koop verwacht ik ook 2 pijpen en niet maar 1 omdat het toch maar o zo goedkoop is.

iTrader
    0
    Ik begrijp eindelijk niet waarom je geen deftig budget vrijmaakt voor een deftige tegel.... Niets zo bepalend voor de uitstraling van uw woning dan uw vloer. Imo besparen op vloer = op alles bespaard in een woning. Mijn faiancen in de douche kosten meer dan een vloer voor uw volledige woning... Tis zeker niet om te stoefen. Veel kwaliteit kun je niet verwachten he van een vloer die minder dan 7€ kost/m2 om te fabriceren

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lasportiva Bekijk bericht
    Ik begrijp eindelijk niet waarom je geen deftig budget vrijmaakt voor een deftige tegel.... Niets zo bepalend voor de uitstraling van uw woning dan uw vloer. Imo besparen op vloer = op alles bespaard in een woning. Mijn faiancen in de douche kosten meer dan een vloer voor uw volledige woning... Tis zeker niet om te stoefen. Veel kwaliteit kun je niet verwachten he van een vloer die minder dan 7€ kost/m2 om te fabriceren
    Je snapt het probleem niet. Hij heeft een tegel gekocht die aan zijn voorwaarden voldeed, maar achteraf blijkt dat ze hem proberen af te zetten door 20% minder materiaal te leveren dan afgesproken.

iTrader
    0
    Even mijn visie neerpennen.

1) de betreffende leverancier, wel ik kan er niets positief over zeggen Dus zwijg liever.
    2) als de tegels nu 9mm dik zijn is er eigenlijk geen bal aan de hand. (Te tolereren) 8mm zou eigenlijk inderdaad niet mogen.
    3) de prijsklasse, dit zijn tegels die meestal genomen worden voor een opbrengstpand of dergelijk. Geen hond kijkt die dikte na, voor een plaatser is dat ook onbelangrijk.
    Het is belangrijker dat ze maatvast zijn, en niet varieren van 8mm tot 11 bv. (Drama om te plaatsen) bv die van 10€/m2 zijn gegarandeerd hobbelig eenmaal geplaatst.

Particulieren vs bouwwereld. ,Zoals ik eerder gemeld heb hou ikzelf die 2 ver uit elkaar.
    Don't be a worrier, be a warrior!

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    het prijsverschil heeft er idd iets mee te maken. De toleranties mogen "groot" zijn voor goedkope tegels (1,5 mm maximaal), duurdere tegels die betere beloftes maken (bvb de gecalibreerde), zullen een mindere tolerantie toelaten.

Jij denkt ergens dat een afwijking groter dan het wettelijke maximum kan voor goedkope tegels, terwijl dat ALTIJD de ondergrens is, zelfs bij tegels die aan 1 euro per vierkante meter verkocht worden TENZIJ expliciet erbij gezegd wordt dat er een grotere tolerantie is. Quod non hier.
    Ik discussieer niet over wat nu wel of niet binnen tolerantie is. Maar ik geef maar aan dat de prijs ook wel een rol speelt op vlak van toleranties. Zo zal een dure tegel gewoon zeer maatvast zijn, mooi recht en noem maar op. Daar betaal je voor. Die toleranties zijn voor hem een formaliteit en spelen zelfs nooit mee.

Koop je een goedkope tegel dan moet je beseffen dat je dit in feite niet mag verwachten. Zo zal de maatvastheid een pak minder zijn. Wat uit in een plaatsing die niet optimaal is. Iemand op het werk tegelt buiten zijn uren. Hij weigert goedkope tegels te plaatsen omdat het resultaat nooit proper te krijgen is. En hij geen gezever wilt daarover, met alle goede wil van de wereld is het onmogelijk om die gewoon goed te leggen. En ik kan u zeggen dat die kerel zijn stiel echt gewoon uitmuntend kent.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik discussieer niet over wat nu wel of niet binnen tolerantie is. Maar ik geef maar aan dat de prijs ook wel een rol speelt op vlak van toleranties. Zo zal een dure tegel gewoon zeer maatvast zijn, mooi recht en noem maar op. Daar betaal je voor. Die toleranties zijn voor hem een formaliteit en spelen zelfs nooit mee.

Koop je een goedkope tegel dan moet je beseffen dat je dit in feite niet mag verwachten. Zo zal de maatvastheid een pak minder zijn. Wat uit in een plaatsing die niet optimaal is. Iemand op het werk tegelt buiten zijn uren. Hij weigert goedkope tegels te plaatsen omdat het resultaat nooit proper te krijgen is. En hij geen gezever wilt daarover, met alle goede wil van de wereld is het onmogelijk om die gewoon goed te leggen. En ik kan u zeggen dat die kerel zijn stiel echt gewoon uitmuntend kent.
    Daarom dat er toleranties uitgevonden zijn. Ongeacht hoe goedkoop of hoe duur een tegel is, het moet minimaal aan die eisen voldoen. In dit geval is dat gewoon niet gebeurd. Kan je argumenteren of het goedkoop of duur is, maar er is gewoon niet voldaan aan de minimale eisen (= de tolerantie die je zegt). Dus die winkel is gewoon in gebreke
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het tolerantie-argument slaat hier ook op niet veel. Dat dient om de dikteverschillen te beperken, maar om de een of andere manier lijken ze er wel in te slagen om elke tegel 8mm dik te laten zijn. Dat is het probleem dus duidelijk niet.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    @MrKendl: uw collega is, no offense, een blaaskaak. den duurste tegel van bij Billa hier was 21 EUR inc btw per m². Die zijn allemaal kaarsrecht en dat zijn 60x120. De goedkoopste (weliswaar restpartij) was 11 EUR per m² inc btw. Opnieuw kaarsrecht en maatvast. Allemaal ook effectief 1cm dik.
    Die van Impermo waren in promotie 26 EUR per m². opnieuw recht, maatvast en 1cm dik.

Van Calster = Van Gangter. Das de échte conclusie.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    @ op: zet uw klacht op test-aankoop, volgens google zitten die mannen daar wel op, toch hun juridische dienst :')

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten