iTrader
    0

Question Besparen op verlichting in nieuwbouwwoning?

Hallo,

Ik ben recent verhuisd naar een nieuwbouw appartement waar nog geen verlichting in is geïnstalleerd. Het gaat om een appartement van 95m².

Gisteren bezocht ik een bedrijf, waarvan ik ondertussen een offerte van circa 1400 euro alles inbegrepen heb ontvangen.

Gezien ik van plan ben wat op mijn uitgaven te letten,, heb ik ook eens de optelsom gemaakt met materiaal aangekocht van online bronnen. Alles inbegrepen zou dit neerkomen op een bedrag rond de 600 euro. Een heel stuk goedkoper dus, maar dan moet ik nog iemand vinden die alles installeert.

Welk soort vakman zou ik daarover kunnen aanspreken?

En hebben jullie advies of ik beter de goedkopere of de duurdere optie zou kiezen? Is het wel een goed idee om te besparen op verlichting volgens jullie?

Bedankt

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Verlichting plaatsen is nu wel een van de simpelste dingen die er zijn. Je moet natuurlijk wel enige kennis elektriciteit hebben en met een boormachine kunnen werken.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Verlichting plaatsen is nu wel een van de simpelste dingen die er zijn. Je moet natuurlijk wel enige kennis elektriciteit hebben en met een boormachine kunnen werken.
    Hangt ook wel van het type verlichting af. Hier hangen er toch een paar waar we serieus aan hebben mogen knutselen om ze te hangen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Een elektricien die voor en na wat bezig is zal dit wellicht wel kunnen doen.
    Al denk ik dat er hier niet veel serieuze elektriciens staan voor te springen. Zal hooguit een paar uur werk zijn, dus qua verdienste is er sowieso niet veel aan.
    Zal ook geen garantie kunnen geven op de geïnstalleerde verlichting aangezien je die zelf hebt aangekocht.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Garantie op de armaturen geven die zelf sowieso niet, dat is de fabrikant die dat doet.
    Een klusjesdienst lijkt me al eerder op zijn plaats, maar die gade toch ook 35 EUR per uur moeten betalen.

Als je een heel appartement kan equiperen met 600 EUR dan verwacht ik echt de meest basic shit hoor. Als ge wat specialere dingen neemt dan hebt ge voor 600 EUR misschien 1 tot een half armatuur.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Leg vooral uw elektriciteit af.

Ik had alles gehangen zonder dat te doen, met de gedachte: 'als ge wat oplet, ca va nog'.
    Bij het verhuizen heb ik er toch aangehangen. Ik lag van mijn trapladderke.
    Don't think you are, know you are...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Leg vooral uw elektriciteit af.

Ik had alles gehangen zonder dat te doen, met de gedachte: 'als ge wat oplet, ca va nog'.
    Bij het verhuizen heb ik er toch aangehangen. Ik lag van mijn trapladderke.
    Dat is wel de basis als je aan een elektrische installatie werkt maar goed

Je zal zeker niet de eerste, en ook zeker niet de laatste zijn.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    7 (100%)
    Hier waren de armaturen in keuken, living en eetkamer ongeveer 600 euro/stuk. In de andere ruimtes en slaapkamers gewoon Philips spul gekocht rond de 50 euro/stuk

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Hier waren de armaturen in keuken, living en eetkamer ongeveer 600 euro/stuk. In de andere ruimtes en slaapkamers gewoon Philips spul gekocht rond de 50 euro/stuk

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    Ik schrik toch altijd van die verlichtingsprijzen. Dat is toch gewoon van de pot gerukt dat je 600€ betaald voor een ijzeren bar, wat flexibele kabel, een lampenhouder en wat glas dat erover zit.

Het is design. Maar sommige armaturen zijn toch echt vrij DIY, maar del serieus aan de prijs. Bij sommigen heb ik echt het gevoel dat ik een mooier geheel kan maken met een fractie van het geld.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Verschiet hier ook wel wat van jullie armatuur prijzen.
    Mijn volledige woonst is in Philips Hue: keuken zijn opbouwspots en inbouwspots . Woonkamer Hue Runners.
    Armaturen gang/wc/slaapkamers komen van de Gamma, en dan gewoon een Hue lamp er in.
    Prijs van puur armatuur zelf heeft nooit veel boven de 50 euro gezeten, misschien enkele van 100 euro.

Zie ook niet in waarom je 600 euro zou betalen aan een armatuur, maar goed.. Hier heb ik wat meer budget gegeven aan de lamp zelf.

En mbt plaatsing: nadat je de eerste 2 hebt geboord enz lukt het al veel beter hoor. Begin desnoods met de WC waar er maar 1 lamp hangt. En als je een ronde armatuur hebt aan het plafond kan je hem al niet scheef boren .
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

sypro9000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Bij verlichting betaal je echt het merk, alsook het ontwerp. Meestal is het dan ook wel zo dat het kwaliteitsvol is gemaakt.
    Maar technisch gezien, zit er meestal niet veel verschil tussen de hele dure verlichting en de middenklasse.
    Ze gebruiken meestal dezelfde drivers en dezelfde LED modules. Heel veel merken verkopen trouwens OEM verlichting om hun gamma groter te doen lijken.

Er zijn natuurlijk uitblinkers zoals Kreon, Delta light(niet alles in het gamma), Nautic en BEGA. Daar betaal dan ook dik voor.
    PC||Antec P182 4x Noctua NF-P12 :: Asus P7P55D LE :: i7 860 @ 4.0 (20x200 Vcore 1.35v IMC 1.40v Scythe Mugen II) :: 4x2gig Corsair Dominator @ 1600 (8-8-8-20 1.6v) :: Asus 5870 @ 930/1250 :: 40gig Bootdisk SSD 500gig workdisk :: Roccat Kave :: Roccat Kone :: Logitech G19

Tags for this Thread

Regels voor berichten