Pagina 1 van 4 1234 Laatste
    RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Keuken betalen voor levering

In mei hebben wij een keuken besteld bij een grote firma (met spotjes op tv). Na de opmeting een voorschotfactuur van 30% gekregen en betaald. Nu een kleine maand voor de levering krijg ik een factuur voor het resterende bedrag die 10 werkdagen voor levering moet betaald worden.

Dat is toch te zot voor woorden. Heeft nog iemand dat al voorgehad en hoe heb je dat dan aangepakt?

Ik heb de algemene voorwaarden momenteel helaas niet bij de hand of daar melding van wordt gemaakt.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    ik betaal zulke dingen nooit voor het er staat en deftig nagekeken is. blijkt er iets slecht te werken achteraf zullen ze hun wel haasten om alles in orde te brengen als je nog geld moet. als alles al betaald is hebben ze toch niets te verliezen...

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is het niet standaard

30% bij bestelling
    60% bij start van de werken
    10% na de werken als alles in orde is.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Was bij ons ook zo. Ik had dezelfde bedenking, maar dit bleek wel in de voorwaarden te staan. Na telefonisch contact ("als er iets scheelt brengen wij dit absoluut in orde") dan maar gedaan, veel keuze had ik er precies niet in.

Aan de andere kant, die belofte hielden ze ook wel. We hadden nog een aantal opmerkingen mbt plaatsing en alles is snel en gedetailleerd aangepakt (zelfs volledig nieuwe spoelbak geplaatst).

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Was bij ons ook zo. Ik had dezelfde bedenking, maar dit bleek wel in de voorwaarden te staan. Na telefonisch contact ("als er iets scheelt brengen wij dit absoluut in orde") dan maar gedaan, veel keuze had ik er precies niet in.

Aan de andere kant, die belofte hielden ze ook wel. We hadden nog een aantal opmerkingen mbt plaatsing en alles is snel en gedetailleerd aangepakt (zelfs volledig nieuwe spoelbak geplaatst).
    Ik vreesde er al voor.

Hieronder een uittreksel uit de algemene voorwaarden, die bepalingen zijn wel tegenstrijdig m.i.:
    Art. 4 Betalingen

Alle betalingen dienen in één keer te gebeuren met bankcheue bij de levering of afhaling van de meubelen en toestellen, of met overschrijving 5 dagen vooraf; de betaling moet onze firma bereikt hebben vooraleer tot levering of afhaling kan worden overgegaan.
    In geval van niet-betaling is onze firma gerechtigd de levering uit te stellen tot aan die betaling. Ook de voorschotten dienen tijdig te worden betaald teneinde vertraging in de uitvoering van de overeenkomst te vermijden. Onze firma is niet verplicht de keuken in productie te nemen of leveringsdata voor te stellen zolang het overeengekomen voor niet werd betaald.
    ....

Yones's schermafbeelding
    iTrader
    148 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Was bij ons toch ook de gang van zaken. Die mannen gaan geen keuken beginnen zetten voor ze al hun geld hebben.
    Xbox Live: kTs Yones

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom zouden ze dat niet doen? Je betaalt een loodgieter die een volledige installatie zet toch ook niet op voorhand?

Ik heb de algemene voorwaarden voorgelegd aan de boekhouddienst en hieronder hun antwoord. Probleem opgelost dus.

---------- Forwarded message ---------
    Date: di 24 sep. 2019 om 09:11
    Subject: RE: Pro forma factuur keuken

Beste

U kan inderdaad ook betalen met een bankcheque.

In dit geval mag u de bankcheque (met vermelding van ‘Betaalbaar aan DSM’ + handtekening) bij levering van de keuken afgeven aan de chauffeur.
    Ik ga de keuken zelf plaatsen dus als de levering correct is verlopen heb ik er geen probleem mee om te betalen.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hebben onze keuken laten plaatsen door KVIK.

Hetzelfde systeem. Op voorhand alles betalen of ze komen niet af. Bleek ook in hun voorwaarden te staan.
    Achteraf was er miserie. Na veel discussie hebben ze toch alles komen oplossen, gelukkig. Want als ze hun geld hebben, gaan ze niet meer staan springen om nog zaken op te lossen.

Edit: wel moet ik zeggen dat zo'n zaken een keerzijde heeft ook. Het gaat om veel geld en ik zou echt wel ver gaan indien ze het vertikken om het in orde te brengen. Een verkoper opwachten aan hun winkel of showroom trashen incl. Als zij het lef hebben om mij zoveel geld af te snoepen en de afspraken niet te respecteren, heb ik ook lef. Zo simpel is het.

Edit 2: Maar zo ver ben je natuurlijk niet. Haha. Alles komt goed.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tijdje geleden heb ik een gesprek gehad met iemand die keukens afleverde voor een middelgroot bedrijf. Hij vertelde dat vooraf betalen wel gebruikelijk is. De chauffeur die de keuken komt leveren kan deze namelijk niet direct plaatsen. Daar heeft het bedrijf ander personeel voor in dienst die wel verstand heeft van het plaatsen van een keuken.

Wel kan je altijd terugvallen op garantie van het bedrijf, mocht je problemen krijgen na het plaatsen. Je kan inderdaad wel de algemene voorwaarden erbij houden, maar ik zou dan ook het garantiebeleid van het bedrijf ernaast houden. Dan weet je zeker waar je terecht kan, mocht je eventueel lekkages krijgen.

Daarnaast staat een bedrijf wel meer open om problemen op te lossen, als er netjes betaald is. Ga je niet betalen, dan zal een bedrijf minder moeite willen doen om problemen op te lossen. ;-)

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pa5cal Bekijk bericht
    Daarnaast staat een bedrijf wel meer open om problemen op te lossen, als er netjes betaald is. Ga je niet betalen, dan zal een bedrijf minder moeite willen doen om problemen op te lossen. ;-)
    Dat is behoorlijk naïef moet ik zeggen. Het gaat trouwens niet over helemaal niet betalen maar over een deel achterhouden tot na de plaatsing/afwerking.

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Wij hebben onze keuken laten plaatsen door KVIK.

Hetzelfde systeem. Op voorhand alles betalen of ze komen niet af. Bleek ook in hun voorwaarden te staan.
    Achteraf was er miserie. Na veel discussie hebben ze toch alles komen oplossen, gelukkig. Want als ze hun geld hebben, gaan ze niet meer staan springen om nog zaken op te lossen.

Edit: wel moet ik zeggen dat zo'n zaken een keerzijde heeft ook. Het gaat om veel geld en ik zou echt wel ver gaan indien ze het vertikken om het in orde te brengen. Een verkoper opwachten aan hun winkel of showroom trashen incl. Als zij het lef hebben om mij zoveel geld af te snoepen en de afspraken niet te respecteren, heb ik ook lef. Zo simpel is het.

Edit 2: Maar zo ver ben je natuurlijk niet. Haha. Alles komt goed.
    Koopt een keuken bij een deftige zaak en dan moet ge geen toonzaal gaan trashen.

Snap eigenlijk de commotie niet. Dat zijn dingen die in de voorwaarden staan + elke normale mens vraagt daar toch naar bij ondertekening vd aankoop?
    Ik heb voor keuken, dak, en ramen de betalingsvoorwaarden laten aanpassen. Daar deed geen enkele firma moeilijk over.

Ge moet goed zot zijn om bij bedrijven als kvik alles op voorhand te betalen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pa5cal Bekijk bericht
    Tijdje geleden heb ik een gesprek gehad met iemand die keukens afleverde voor een middelgroot bedrijf. Hij vertelde dat vooraf betalen wel gebruikelijk is. De chauffeur die de keuken komt leveren kan deze namelijk niet direct plaatsen. Daar heeft het bedrijf ander personeel voor in dienst die wel verstand heeft van het plaatsen van een keuken.

Wel kan je altijd terugvallen op garantie van het bedrijf, mocht je problemen krijgen na het plaatsen. Je kan inderdaad wel de algemene voorwaarden erbij houden, maar ik zou dan ook het garantiebeleid van het bedrijf ernaast houden. Dan weet je zeker waar je terecht kan, mocht je eventueel lekkages krijgen.

Is inderdaad wel heel naïef. Ik dacht ook zo, VOOR onze verbouwingen. Ik heb er nu toch een totaal andere kijk op. Geld achterhouden = problemen worden opgelost.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Koopt een keuken bij een deftige zaak en dan moet ge geen toonzaal gaan trashen.

Snap eigenlijk de commotie niet. Dat zijn dingen die in de voorwaarden staan + elke normale mens vraagt daar toch naar bij ondertekening vd aankoop?
    Ik heb voor keuken, dak, en ramen de betalingsvoorwaarden laten aanpassen. Daar deed geen enkele firma moeilijk over.

Ge moet goed zot zijn om bij bedrijven als kvik alles op voorhand te betalen.
    Zever. Ik heb heel veel rondvraag gedaan. Zelfs bij firma's als Dovy, DSM,... waren mensen zeker niet content en moesten soms maanden wachten vooraleer men het kwam oplossen.
    'Een deftige zaak' zal u het dubbele aanrekenen voor krak dezelfde materialen. 't Is dan dat.

Nu ben ik wel vergeten zeggen dat ik toch wel een deel achtergehouden heb. 10%. Aan de telefoon zeiden ze mij dat ze dan de keuken niet konden komen leveren. Ik heb hen gezegd ok, dan moet ik hem niet meer hebben en toegesmeten. Kwartier later terug opgebeld om te zeggen dat 10% toch ok was. Dat was mijn redding toen er problemen waren.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik associeer kvik toch echt allesbehalve met deftige materialen hoor..
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Amaai, u zo laten gijzelen, ge moet goed zot zijn
    Een klein voorschot kunnen ze krijgen (zal al zeker geen 30% zijn) en de rest wordt betaald nadat er geleverd/geplaatst is. Als een keukenzaak dat financieel niet kan/wil voorschieten, dan doe ik er geen zaken mee. Als je weet wat een cowboywereld van faissementen dat is, je zou zot zijn om daar 90% op voorhand aan te betalen.

Geen enkele andere sector werkt zo. Ga je je ruwbouw voor 90% betalen voordat er één steen gemetst is ? Betaal je de electrieker voordat die nog maar 1 stopcontact geslepen heeft ? Krijg je je loon aan het begin van een maand nog voordat je een dag gewerkt hebt ?
    Tuurlijk niet, facturen, die dienen om geleverde prestaties te dekken. Ik ben geen bank die zo'n amateuristische keukenboer zijn cashflow problemen moet oplossen.
    Control your life through insanity
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ik associeer kvik toch echt allesbehalve met deftige materialen hoor..
    Wij hebben alle bekende keukenboeren gedaan. Wat overigens zeer vermoeiend is.
    't Is overal spaanplaat. Enkel uw fronten en werkblad zijn te kiezen.

En dan nog zie je overal dezelfde materialen voor werkbladen en fronten.
    Beslagmateriaal bij KVIK is Blum, wat ook zeker niet slecht is.

Waarom associeer je KVIK met allesbehalve deftige materialen? 't Is niet omdat nen DSM of Dovy 3x de prijs rekent, dat die spaanplaat daarom sterker is hoor.

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten