Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een schrijnwerkerskeuken is iets voor binnen 10-15j. We zijn naar verschillende gaan kijken maar voor 10k btw in hadden we nergens het schrijnwerk naar ons goesting. Die kwaliteit was zonder twijfel merkbaar beter, maar de prijs was er ook wel naar.
    Allez jom, 700K aan een nieuwbouw geven en daarin geen budget om een schrijnwerker een maatkeuken te laten maken?

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrc Bekijk bericht
    De enige goeie KVIK gevonden en nog miserie gehad achteraf (je eigen woorden)... Ik snap ook niet dat je zegt van 5 maanden je huiswerk te doen om dan nog alles op voorhand te betalen. Zéker als je weet dat KVIK aparte filialen zijn. Dat had dus evengoed failliet kunnen gaan en jouw keukengeld mee kunnen nemen... Dan heb je je huiswerk toch niet goed gedaan of je trok je er geen zak van aan

Wil je een goede keuken: zoek je een goede schrijnwerker met ervaring daarin en laat die dat maken. Koop de toestellen zelf en laat ze plaatsen door die schrijnwerker. Je gaat op het einde van de rit zeker niet meer betaald hebben maar je hebt wel een kwalitatieve keuken die alleen kan scheuren omdat ze keukens van dsm/dovy/ixina te hard heeft uitgelachen met hun belabberde kwaliteit.

Maar ja, de schoonpa hier heeft gewerkt bij van die keukenschuiffirma's die kent de donkere geheimen wel iets beter dan de doorsnee klant natuurlijk.
    Ik kende een 5-tal recent tevreden klanten van het filiaal waarover ik sprak. Vandaar.
    Uiteindelijk is alles wel in orde gekomen ondanks alles betaald was.

We hebben niet allemaal het geluk om uw schoonpapa te hebben hé.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij moesten ook 30 procent bij bestelling betalen, 60% bij levering en 10 na plaatsing en oplevering.

Het was ook met een bang hart dat ik alles heb betaald. Uiteindelijk betaal je al een fiks bedrag zonder iets gezien te hebben.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Allez jom, 700K aan een nieuwbouw geven en daarin geen budget om een schrijnwerker een maatkeuken te laten maken?
    Ik heb niet tussen Brussel en leuven gebouwd dus ik zat niet aan 700k

Hetgeen ons aanstond in maatwerk kwam op 38k zonder toestellen, dat geef ik nu liever aan terras/oprit/airco/gevelafwerking in hout.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Nu ben ik wel vergeten zeggen dat ik toch wel een deel achtergehouden heb. 10%. Aan de telefoon zeiden ze mij dat ze dan de keuken niet konden komen leveren. Ik heb hen gezegd ok, dan moet ik hem niet meer hebben en toegesmeten. Kwartier later terug opgebeld om te zeggen dat 10% toch ok was. Dat was mijn redding toen er problemen waren.
    Als zij voet bij stuk hielden, had je 90% betaald voor een keuken die je niet hebt..
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    was bij ons ook zo, was wel een heel gedoe, maar alles was betaald en achteraf hebben ze nog 3-4 keer moeten terugkomen, was geplaatst door een zelfstandig plaatser die duidelijk geen waterpas kon gebruiken,...
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat wij 10% bij bestelling 30% voor levering en de laatste 60 na dat ze geplaatst was.

Ik heb ook wel redelijk moeilijk gedaan hierover want ze wilden het ook doen zoals de meeste hier zeggen met 30-60-10 maar ik heb hen gezegd dat ik niet betaal voor iets dat ik niet heb.

Uiteindelijk al een geluk want er waren redelijk wat issues met de afwerking waardoor ze wel genoodzaakt waren om toch iemand op tijd te sturen omdat ze anders hun geld niet gingen zien.

Keuken is echt mooi maar ik heb sterk men twijfels dat als ik nog maar 10% open had staan op dat bedrag dat ze zo snel gingen helpen.

Kheb ook redelijk veel berichten van hen gehad van "Kan je het eindfactuur betalen nu we een technieker gaan sturen op datum x" elke keer ook geantwoord dat het pas betaald ging worden als het af was
    --Because I can--

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilSwordfish Bekijk bericht
    Uiteindelijk al een geluk want er waren redelijk wat issues met de afwerking waardoor ze wel genoodzaakt waren om toch iemand op tijd te sturen omdat ze anders hun geld niet gingen zien.

Keuken is echt mooi maar ik heb sterk men twijfels dat als ik nog maar 10% open had staan op dat bedrag dat ze zo snel gingen helpen.
    Gohja, zoals ik hierboven ergens ook al zei: bij ons waren er ook nog een aantal zaken op te merken. Zelfs de ganse spoelbak laten vervangen + enkele kastfronten (zevental) wegens imperfecties. Dat is zonder ook maar 1 piep op ultrakorte termijn gedaan. En wij hadden al 100% betaald hoor.

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Koopt een keuken bij een deftige zaak en dan moet ge geen toonzaal gaan trashen.

Snap eigenlijk de commotie niet. Dat zijn dingen die in de voorwaarden staan + elke normale mens vraagt daar toch naar bij ondertekening vd aankoop?
    Ik heb voor keuken, dak, en ramen de betalingsvoorwaarden laten aanpassen. Daar deed geen enkele firma moeilijk over.

Ge moet goed zot zijn om bij bedrijven als kvik alles op voorhand te betalen.
    Dus u vraagt telkens gewoon een betaling na afloop van werken en zij gaan daar meteen akkoord mee? Just curious...

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    @Desolation, ge moogt komen kijken naar mijn KVIK keuken hoor. Dat zijn geen kartonnen ruggen in de kasten. De spaanplaten zijn dezelfde dikte als Dovy en DSM. Mijn lades breder dan ne meter trekken zeker niet schuin. Ik heb wel 2 ovens boven elkaar.
    Verschil tussen Ikea - Dovy - DSM - KVIK - Eggo - Ixina, is minimaal. Zo heeft mijn moeder een keuken van DSM, overpriced tot en met. Klapdeurtje kapot na 2 maanden, die zien ook niemand meer terug. 't Is overal wat.

Ik heb 5 maanden m'n huiswerk gedaan hierover. KVIK had (afgaande op reviews op internet) de slechtste reputatie. Maar je moet weten dat ieder filiaal apart zelfstandig uitgebaat wordt. De enige KVIK waar men positief over was, was diegene dicht in de buurt. Die werken ook met eigen plaatsers, in plaats van onderaannemers.

Ik heb overigens door op het forum mee te lezen, veel geleerd over de marges. Zo heb ik van 19k voor mijn keuken, kunnen afdingen naar 11k. Toestellen worden verkocht aan dubbele van de prijs. Ik heb 2 maanden blijven onderhandelen over de prijs. Toen we vast zaten stelde ik als laatste voor om de diepvries (1600 euro) eruit te laten, ik ging hem zelf kopen en zij moesten hem voor dezelfde prijs plaatsen. Ze gingen akkoord. Heb die splinternieuw voor 800 euro kunnen kopen.

Draai het of keer het. Maar met keukens wordt enorm veel geld verdient. En je hebt overal wel cowboys, ook bij zelfstandigen die enkel keukens zetten.
    Hoe begin je dan aan zo'n onderhandeling? Ik kan me inbeelden dat er bij grotere ketens niet veel speling op de prijs zit aangezien ze voor iedereen hetzelfde moeten doen?
    Moet mezelf nog kunnen aanpassen naar dit afdingen gezien we niet in zo'n cultuur leven

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Dus u vraagt telkens gewoon een betaling na afloop van werken en zij gaan daar meteen akkoord mee? Just curious...
    Ik heb nie alles achteraf betaald e

Mijn keuken en dak heb ik 1.5 geleden besteld.
    Normaal 30% voorschot bij ondertekening(1.5j geleden) en dan een bepaald % net voor plaatsing en nog een stukje (meestal 10%) na plaatsing.

Ik heb gezegd dat ik geen voorschotten ga betalen omdat ik toen nog geen lening had, ik geen geld ga betalen voor lucht en ik ze wel een deftige voorschot betaal de week voor de werken/plaatsing.

Daar hebben die nooit echt moeilijk over gedaan. Waren ook wel deftige firma's en die zullen aan ons project/budget ook wel door gehad hebben dat we geen armoeizaaiers zijn.

Dak heb ik 50% week voor werken betaald, keuken 30% betaald en komen ze eerstdaags plaatsen.

Kameraad van mij had 30% voorschot betaald aan een jeugdvriend (dakwerker), die kerel is met een hoop geld van vele mensen met de noorderzon verdwenen.

Collega van mij had 7000 euro voorschot betaald voor hun ramen. Firma (bekende firma) is 3 maand later failliet gegaan...
    Als ge zo 2 verhalen hoort net voor ge begint te bouwen let ge op uw centen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Hoe begin je dan aan zo'n onderhandeling? Ik kan me inbeelden dat er bij grotere ketens niet veel speling op de prijs zit aangezien ze voor iedereen hetzelfde moeten doen?
    Moet mezelf nog kunnen aanpassen naar dit afdingen gezien we niet in zo'n cultuur leven
    Die hebben immense marges hoor.
    Ooit offerte gehad van kvik Genk. Een half uur later (omdat ik het te duur vond)konden ze er nog 20% vanaf doen met een actie die de maand erna begon. Nog een kwartier later kwam verkoper af met actie black friday die 2 maanden later zou zijn, wat 30% korting zou zijn.
    Op 1 uur tijd zijn die zelf (zonder mijn vraag), gezakt met 30%
    Laatst gewijzigd door nokeyboard; 7 januari 2020 om 21:17

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet betalen als er iets niet duidelijk is. Laat je ingebreke stellen. En dat moeten ze het maar motiveren. Ze zullen zich haasten om er een strafbeding of een schadebeding op te plakken. Ik zou dan factuur betalen maar zonder schadebeding uiteraard. Er is geen advocatenkantoor gaat dagvaarden voor enkel de schadebeding of strafbeding en laat staan dat de rechtbank zal toekennen. Geldt ook voor andere facturen en gebeurt dikwijls in de partij. Je hebt dan wel een gemotiveerde uitleg.

FlameDB's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier ook een kvik keuken en moesten ook alles betalen voor levering. Na telefoontje mocht ik kleine 10% achteraf betalen dacht ik. Heb die na de plaatsing dan ook betaald.

Het was nieuwbouw en het water was nog niet aangesloten bij de plaatsing dus kon men nog niet testen op lekkages. Heb toen toch het restbedrag betaald.

Toen het water was aangesloten zag ik direct dat er een lekje zat. Die mannen zijn dat op dezelfde dag ("s avonds) komen fixen. In totaal drie keer aanspraak moeten maken op after-sales en altijd snel en vlot geholpen. Het ligt inderdaad sterk aan met welk filiaal je te maken hebt... ( Franchising ). Over de kwaliteit van de materialen gelijk ook echt niet te klagen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Staat overal zo in de kleine lettertjes denk ik. Bij ons was dit toch het geval.
    Net eens gebeld met de discussie hier te lezen.

Hebben reeds 10% betaald bij het tekenen (om recht te hebben op lopende promo)
    Bij start productie betalen we nog eens 20% (om aan 30% voorschot te komen)
    Bij levering 60%
    Na installatie en eventuele aanpassingen, retouches, ... de laatste 10%

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier 50% toen hij de werken begon en 50% na aflevering. Was wel een kleine zelfstandige.

Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten