Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste
    nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is inderdaad wel heel naïef. Ik dacht ook zo, VOOR onze verbouwingen. Ik heb er nu toch een totaal andere kijk op. Geld achterhouden = problemen worden opgelost.

Zever. Ik heb heel veel rondvraag gedaan. Zelfs bij firma's als Dovy, DSM,... waren mensen zeker niet content en moesten soms maanden wachten vooraleer men het kwam oplossen.
    'Een deftige zaak' zal u het dubbele aanrekenen voor krak dezelfde materialen. 't Is dan dat.

Nu ben ik wel vergeten zeggen dat ik toch wel een deel achtergehouden heb. 10%. Aan de telefoon zeiden ze mij dat ze dan de keuken niet konden komen leveren. Ik heb hen gezegd ok, dan moet ik hem niet meer hebben en toegesmeten. Kwartier later terug opgebeld om te zeggen dat 10% toch ok was. Dat was mijn redding toen er problemen waren.
    Dovy en dsm zijn gewoon duurdere keukenboeren, zijn daarom geen goeie firma's...

Bij kvik kwam ik op 15k euro excl btw voor keuken. Niks op maat en alles met plinten van 25cm afkasten omdat ze niks premade hebben met onze afmetingen .
    Bij een bekende zelfstandige keukenfirma uit onze buurt kwam ik na onderhandelen op 20k uit.
    Alles op maat, betere materialen en duurdere toestellen.
    Moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht dat dat zeker 30k ging kosten toen ik onze keuken in de showroom zag staan.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wij hebben alle bekende keukenboeren gedaan. Wat overigens zeer vermoeiend is.
    't Is overal spaanplaat. Enkel uw fronten en werkblad zijn te kiezen.

En dan nog zie je overal dezelfde materialen voor werkbladen en fronten.
    Beslagmateriaal bij KVIK is Blum, wat ook zeker niet slecht is.

Waarom associeer je KVIK met allesbehalve deftige materialen? 't Is niet omdat nen DSM of Dovy 3x de prijs rekent, dat die spaanplaat daarom sterker is hoor.
    Heb niet gezegd dat DSM of Dovy daarom zo top is, dat weet ik niet. Ben ooit voor een offerte bij Kvik geweest en daar begonnen ze al te zagen dat ik 2 toestellen boven mekaar wou. Iets met de draagkracht van de gebruikte materialen of weet ik veel.

Dan trek ik mijn conclusies al hé.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik betaal ook voorhand max 20% ofzo.
    Mijn schoonzus is zo al 90% van de kost van de ramen kwijt geraakt, wegens failliet van de ramenboer. 20k gewoon weg en dat kan je wel missen.
    Als je nu ziet hoe zelfs zeer grote bedrijven zoals thomas cook van de ene op de andere dag mensen in de miserie zetten, dan zou ik dat zeker niet vergokken met 10-20k.

Bij XL keukens wilde ze ook dat we op voorhand zouden betalen, want staat zo in de voorwaarden. Dan maar opgestaan en tegen dat we bijna aan de deur waren, was het plots geen probleem meer.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wij hebben ook besteld bij DSM, is allemaal perfect verlopen.
    Die 100% is ook enkel voor zelfplaatsing, omdat voor hun de werken aflopen bij aflevering. Als je kiest inclusief plaatsing is er nog een restbedrag na het opleveren.

Als je het verschil tussen Ikea/Kvik (eigenlijk acht ik Kvik nog lager dan Ikea) en bv DSM of Dovy niet ziet dan scheelt er toch iets hoor.
    Achterplaten van DSM zijn massieve platen zoals de rest van de kast (8mm), bij Kvik is dat zo een gelakt kartonneke van een paar mm. Kvik kan geen maatwerk, enkel standaardmodules. Ik wou 2 ovens van 60cm boven mekaar en dat konden ze niet leveren. De planken van Kvik zijn dan ook geen 2cm zoals bij DSM.
    Kvik gebruikt misschien Blum, maar de absoluut goedkoopste modellen en ze schroeven het op pure rommel. Een schuif van 1.20m kon ge bijna 10cm uit den haak trekken omdat ze geen sterkte had.
    Als ge dan ziet wat een keuken kost bij Kvik dan snap ik niet dat mensen daar kopen. Wij waren gaan zien naar zo een Mano, dat was op het einde van de rit de volle 600 EUR goedkoper dan bij DSM.

Laat er ook geen geheimen over zijn he: DSM komt van bij Ballerina Kuchen in Duitsland. Een van dé grootste keukenbouwers die er bestaan.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kvik is wel nog beter dan Ikea hoor.

En ballerina keukens vind je hier in België bij veel keukenleveranciers. Dat zijn goeie keukens, maar zeker geen 'high end'.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Dovy en dsm zijn gewoon duurdere keukenboeren, zijn daarom geen goeie firma's...

Bij kvik kwam ik op 15k euro excl btw voor keuken. Niks op maat en alles met plinten van 25cm afkasten omdat ze niks premade hebben met onze afmetingen .
    Bij een bekende zelfstandige keukenfirma uit onze buurt kwam ik na onderhandelen op 20k uit.
    Alles op maat, betere materialen en duurdere toestellen.
    Moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht dat dat zeker 30k ging kosten toen ik onze keuken in de showroom zag staan.
    Tjah, het is nog eens 5k (30%) erbij he. Als je daar niet moet over nadenken is het gemakkelijk. Ook bij goedkope bouwers mag je service verwachten.

Onze nieuwe keuken heeft uiteindelijk 16.5k gekost, bij een bekendere keukenwinkel. Na heel wat research ben ik toch overtuigd dat de materialen deftig zijn en ze wel een 25j zal meegaan. We hadden er ook één van 20-25k kunnen kopen maar ik spendeer op dit moment het budget wel ergens anders. Toestellen is ook zoiets waar ge zo zot in kunt gaan als ge wilt maar of het dat allemaal waard is..

Naar keukenwinkels gaan is één van de vermoeiende dingen die er zijn. Na een 3-tal had ik het echt gehad.
    Laatst gewijzigd door Cerv.Be; 25 september 2019 om 09:49
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Wij hebben ook besteld bij DSM, is allemaal perfect verlopen.
    Die 100% is ook enkel voor zelfplaatsing, omdat voor hun de werken aflopen bij aflevering. Als je kiest inclusief plaatsing is er nog een restbedrag na het opleveren.

Als je het verschil tussen Ikea/Kvik (eigenlijk acht ik Kvik nog lager dan Ikea) en bv DSM of Dovy niet ziet dan scheelt er toch iets hoor.
    Achterplaten van DSM zijn massieve platen zoals de rest van de kast (8mm), bij Kvik is dat zo een gelakt kartonneke van een paar mm. Kvik kan geen maatwerk, enkel standaardmodules. Ik wou 2 ovens van 60cm boven mekaar en dat konden ze niet leveren. De planken van Kvik zijn dan ook geen 2cm zoals bij DSM.
    Kvik gebruikt misschien Blum, maar de absoluut goedkoopste modellen en ze schroeven het op pure rommel. Een schuif van 1.20m kon ge bijna 10cm uit den haak trekken omdat ze geen sterkte had.
    Als ge dan ziet wat een keuken kost bij Kvik dan snap ik niet dat mensen daar kopen. Wij waren gaan zien naar zo een Mano, dat was op het einde van de rit de volle 600 EUR goedkoper dan bij DSM.

Laat er ook geen geheimen over zijn he: DSM komt van bij Ballerina Kuchen in Duitsland. Een van dé grootste keukenbouwers die er bestaan.
    Dat is ook maar enkel bij de duurste reeks bij DSM, onze keuken zal ook maar een 3mm achterwandje hebben.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn Ikea keuken van 6.5k (geplaatst) ziet er nochtans super uit.
    Ook over de dienst na verkoop geen klagen gehad.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    @Desolation, ge moogt komen kijken naar mijn KVIK keuken hoor. Dat zijn geen kartonnen ruggen in de kasten. De spaanplaten zijn dezelfde dikte als Dovy en DSM. Mijn lades breder dan ne meter trekken zeker niet schuin. Ik heb wel 2 ovens boven elkaar.
    Verschil tussen Ikea - Dovy - DSM - KVIK - Eggo - Ixina, is minimaal. Zo heeft mijn moeder een keuken van DSM, overpriced tot en met. Klapdeurtje kapot na 2 maanden, die zien ook niemand meer terug. 't Is overal wat.

Ik heb 5 maanden m'n huiswerk gedaan hierover. KVIK had (afgaande op reviews op internet) de slechtste reputatie. Maar je moet weten dat ieder filiaal apart zelfstandig uitgebaat wordt. De enige KVIK waar men positief over was, was diegene dicht in de buurt. Die werken ook met eigen plaatsers, in plaats van onderaannemers.

Ik heb overigens door op het forum mee te lezen, veel geleerd over de marges. Zo heb ik van 19k voor mijn keuken, kunnen afdingen naar 11k. Toestellen worden verkocht aan dubbele van de prijs. Ik heb 2 maanden blijven onderhandelen over de prijs. Toen we vast zaten stelde ik als laatste voor om de diepvries (1600 euro) eruit te laten, ik ging hem zelf kopen en zij moesten hem voor dezelfde prijs plaatsen. Ze gingen akkoord. Heb die splinternieuw voor 800 euro kunnen kopen.

Draai het of keer het. Maar met keukens wordt enorm veel geld verdient. En je hebt overal wel cowboys, ook bij zelfstandigen die enkel keukens zetten.
    Don't think you are, know you are...

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    @Desolation, ge moogt komen kijken naar mijn KVIK keuken hoor. Dat zijn geen kartonnen ruggen in de kasten. De spaanplaten zijn dezelfde dikte als Dovy en DSM. Mijn lades breder dan ne meter trekken zeker niet schuin. Ik heb wel 2 ovens boven elkaar.
    Verschil tussen Ikea - Dovy - DSM - KVIK - Eggo - Ixina, is minimaal. Zo heeft mijn moeder een keuken van DSM, overpriced tot en met. Klapdeurtje kapot na 2 maanden, die zien ook niemand meer terug. 't Is overal wat.

Ik heb 5 maanden m'n huiswerk gedaan hierover. KVIK had (afgaande op reviews op internet) de slechtste reputatie. Maar je moet weten dat ieder filiaal apart zelfstandig uitgebaat wordt. De enige KVIK waar men positief over was, was diegene dicht in de buurt. Die werken ook met eigen plaatsers, in plaats van onderaannemers.

Ik heb overigens door op het forum mee te lezen, veel geleerd over de marges. Zo heb ik van 19k voor mijn keuken, kunnen afdingen naar 11k. Toestellen worden verkocht aan dubbele van de prijs. Ik heb 2 maanden blijven onderhandelen over de prijs. Toen we vast zaten stelde ik als laatste voor om de diepvries (1600 euro) eruit te laten, ik ging hem zelf kopen en zij moesten hem voor dezelfde prijs plaatsen. Ze gingen akkoord. Heb die splinternieuw voor 800 euro kunnen kopen.

Draai het of keer het. Maar met keukens wordt enorm veel geld verdient. En je hebt overal wel cowboys, ook bij zelfstandigen die enkel keukens zetten.
    De enige goeie KVIK gevonden en nog miserie gehad achteraf (je eigen woorden)... Ik snap ook niet dat je zegt van 5 maanden je huiswerk te doen om dan nog alles op voorhand te betalen. Zéker als je weet dat KVIK aparte filialen zijn. Dat had dus evengoed failliet kunnen gaan en jouw keukengeld mee kunnen nemen... Dan heb je je huiswerk toch niet goed gedaan of je trok je er geen zak van aan

Wil je een goede keuken: zoek je een goede schrijnwerker met ervaring daarin en laat die dat maken. Koop de toestellen zelf en laat ze plaatsen door die schrijnwerker. Je gaat op het einde van de rit zeker niet meer betaald hebben maar je hebt wel een kwalitatieve keuken die alleen kan scheuren omdat ze keukens van dsm/dovy/ixina te hard heeft uitgelachen met hun belabberde kwaliteit.

Maar ja, de schoonpa hier heeft gewerkt bij van die keukenschuiffirma's die kent de donkere geheimen wel iets beter dan de doorsnee klant natuurlijk.
    Control your life through insanity

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Een schrijnwerkerskeuken is iets voor binnen 10-15j. We zijn naar verschillende gaan kijken maar voor 10k btw in hadden we nergens het schrijnwerk naar ons goesting. Die kwaliteit was zonder twijfel merkbaar beter, maar de prijs was er ook wel naar.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

1_KD's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hebben ook een keuken van Ikea sinds 2 jaar en ik was daar tot een paar maand geleden heel tevreden van maar we hebben nu toch een reeks mankementen.
    - de afzuigkap werkt niet meer voldoende waardoor er condens in uw potten lekt
    - de oven heeft een eigen wil gekregen waardoor hij zichzelf naar 150° zet
    - de lak van het frontpaneel van de vaatwasser begint bovenaan te barsten door de stoom
    - bij een ander paneel waar een handdoek hing beginnen blaasjes op te staan, nochtans is die handdoek nooit echt nat

Dus we gaan binnenkort de dienst na verkoop eens testen.

Los daarvan zou ik ook nooit op voorhand de volledige som betalen omdat je dan niets meer achter de hand hebt.
    Laatst gewijzigd door 1_KD; 27 september 2019 om 13:34

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb nu 2,5 jaar mijn Ikea keuken.

Enige probleem dat ik heb gehad is dat mijn keukentablet waterschade begon te krijgen.
    Ze hebben dit na een foto te krijgen meteen laten vervangen.
    Probleem was dat ze mij nooit hebben laten weten dat ik het hout moest behandelen.
    Heb dat zelf aan de installateurs gevraagd.

Toen ze het kwamen vervangen heeft die kerel wederom gezegd dat dat niet moest
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier staat er al meer dan 8 jaar een Ikea-keuken.
    Eigenlijk heel content van.
    Nergens beschadigingen of iets dergelijks.

Meteen na plaatsing hadden we wel wat problemen met onze inductiekookplaat, firma van de kookplaat is een aantal keren terug gekomen tot het gemaakt was.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1_KD Bekijk bericht
    Wij hebben ook een keuken van Ikea sinds 2 jaar en ik was daar tot een paar maand geleden heel tevreden van maar we hebben nu toch een reeks mankementen.
    - de afzuigkap werkt niet meer voldoende waardoor er condens in uw potten lekt
    - de oven heeft een eigen wil gekregen waardoor hij zichzelf naar 150° zet
    - de lak van het frontpaneel van de vaatwasser begint bovenaan te barsten door de stoom
    - bij een ander paneel waar een handdoek hing beginnen blaasjes op te staan, nochtans is die handdoek nooit echt nat

Dus we gaan binnenkort de dienst na verkoop eens testen.

Los daarvan zou ik ook nooit op voorhand de volledige som betalen omdat je dan niets meer achter de hand hebt.
    De dienst na verkoop van Ikea is perfect.
    Als uw beschadigd frontje niet te krijgen is, dan krijg je gewoon allemaal nieuwe frontjes...

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten