Pagina 2 van 2 Eerste 12
    MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warrick Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja dat denk ik ook. En een nieuw kopen voor het oud verkocht is.. het is mogelijk maar toch. Dan moet ge ook alle reg. kosten volledig betalen en daarna deels recupereren.

Als ik wist wat ik nu weet had ik een ouder en dus ook groter (jaren 60-70) huis gekocht en dan beetje per beetje gerenoveerd. Ons huis is van quasi 2000, sprak me wel aan en was 0 werk aan (op wat schilderen na).
    Wij hebben een in ons achterhoofd. Ook een heel verbetering maar met een vochtprobleem... moet eens iemand vinden die daar een offerte op kan plakken.

Das momenteel de enigste optie wat nog over is. Tenzij de verkoop van dat halfopen niet doorgaat.

Warrick's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Nog mensen die fan zijn van gelijkvloerse woning ('bungalow-klinkt zo Centerparcs )

Zelf opgegroeid in een woning zonder verdieping. Echt zalig. Maar meerderheid van de huizen lijkt me met verdieping. Moest het toch verhuizen worden (ooit) ga ik toch proberen.

Nu merkt ge de kleine naar boven en onder dragen, andere zaken (stofzuiger, kleding, ....) Gelijkvloers is echt chill. Dan zwijg ik nog over trappen met een verstuikte enkel ofzo

Qua privacy is het met verdiep beter dan bezoek niet per ongeluk in de slaapkamers terecht komen als ze verkeerde deur open doen haha.
    "Ideas are worthless unless we act on them"

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Ik heb al gemerkt dat ge voor die prijzen beter verbouwt.

In die prijsklasse is het al uitzonderlijk als ge iets vindt dat geen werk meer nodig heeft.

Laatst gaan kijken naar een halfopen huis (345000) dat voor mij een serieuze verbetering was. Koppel na ons bood direct vraagprijs. Met een huis dat je nog moet verkopen, heb je altijd een achterstand.
    Ligt aan het geld dat je hebt toch...
    Wij blijven ondertussen naar huizen kijken. Eentje gevonden (400k), alles beneden, met een groot atelier in de hof (staat nu een autolift), maar voorzien om er een 2de woonst van te maken.

We kunnen nu wel zo 250k op tafel leggen maar zouden ook een overbruggingskrediet van 200k moeten hebben bovenop de huidige openstaande 180k. Uiteindelijke hypotheek zou 100k worden ongeveer.

Daartegenover staat dat we mijn huis zouden kunnen afbetalen en dan nog verbouwen zonder hypotheek. Maar het ander is zoveel groter, met mogelijkheden om de kinderen tijdelijk in de tuin te laten wonen met hun partner als ze groter zijn...

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warrick Bekijk bericht
    Nog mensen die fan zijn van gelijkvloerse woning ('bungalow-klinkt zo Centerparcs ������)

.
    Ik ben daar zelf de voorbije maanden ook wat naar opzoek geweest. Maar zoals je zegt is de keuze vrij beperkt.

Mijn ouders gebruiken eigenlijk enkel maar de gelijksvloer (is 1 slaapkamer met badkamer op gelijksvloer) en 1ste verdiep en afgewerkte zolder werd amper gebruikt, sinds wij (de kinderen) er niet meer wonen.
    Dus waren ze ook aan het zien naar iets nieuws en dan liefst een klein stuk grond en niet al teveel bewoonbaar oppervlakte. Mij leek dan een klein bungalow met een klein stukje grond ideaal, maar niks hier in de omstreken gevonden.

Uiteindelijk hebben ze nu dan toch gekozen om hun huis te verkopen en een kleine nieuwbouw te zetten (hebben al voor getekend). Met het geld van het huis zouden ze nu al het volledig nieuwbouw kunnen betalen + extra budget voor luxere afwerking. Alles is ineens nieuw en met de standaarden van vandaag. Geld om het huidig woning dan te verbouwen, sparen ze dan uit.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 25 september 2019 om 17:34

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Ligt aan het geld dat je hebt toch...
    Wij blijven ondertussen naar huizen kijken. Eentje gevonden (400k), alles beneden, met een groot atelier in de hof (staat nu een autolift), maar voorzien om er een 2de woonst van te maken.

We kunnen nu wel zo 250k op tafel leggen maar zouden ook een overbruggingskrediet van 200k moeten hebben bovenop de huidige openstaande 180k. Uiteindelijke hypotheek zou 100k worden ongeveer.

Daartegenover staat dat we mijn huis zouden kunnen afbetalen en dan nog verbouwen zonder hypotheek. Maar het ander is zoveel groter, met mogelijkheden om de kinderen tijdelijk in de tuin te laten wonen met hun partner als ze groter zijn...
    Als ik naar huizen van 400k kon kijken, was het probleem inderdaad opgelost. Maar ik wens geen verdubbeling van mijn maandelijkse aflossing.

Als ik wist dat we 100k overhielden van de verkoop van ons huidig huis. Zou ik het misschien wel riskeren. Weten we jammer genoeg niet. Kunnen ze het nog aan de juiste prijs schatten. Krijgen is een ander.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Tags for this Thread

Regels voor berichten