iTrader
    0

Toekenning adres: wanneer gebeurt dit?

Hallo,

Ik heb eerder dit jaar met mijn vriendin een bouwgrond gekocht binnen een nieuwe verkaveling. Als alles goed gaat, wordt onze bouwaanvraag volgende maand ingediend.

Ik vroeg mij eigenlijk af wanneer een adres officieel wordt toegekend? In de akte van de grond staat enkel maar een straat vermeld en perceelnummer. Als ik inlog via MyMinfin, dan staat er ook enkel een perceelnummer.

Het probleem is dat er in het huis ook een praktijkruimte voor mijn zelfstandige activiteit moet komen en ik zou het adres moeten opnemen in een notariële akte voor de vennootschap in het laatste kwartaal van dit jaar om het huis te erkennen als "vestigingseenheid". Maar ik vrees dat dat nog niet gaat, als het adres niet is toegekend? Ik heb alvast de gemeente gebeld, maar nog geen duidelijk antwoord gekregen.

Groeten,
    B.

iTrader
    13 (100%)
    Dat kan voor de start van de bouw. Je moet daarvoor bij de dienst bevolking zijn op de gemeente.

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo,

Ik heb eerder dit jaar met mijn vriendin een bouwgrond gekocht binnen een nieuwe verkaveling. Als alles goed gaat, wordt onze bouwaanvraag volgende maand ingediend.

Ik vroeg mij eigenlijk af wanneer een adres officieel wordt toegekend? In de akte van de grond staat enkel maar een straat vermeld en perceelnummer. Als ik inlog via MyMinfin, dan staat er ook enkel een perceelnummer.

Het probleem is dat er in het huis ook een praktijkruimte voor mijn zelfstandige activiteit moet komen en ik zou het adres moeten opnemen in een notariële akte voor de vennootschap in het laatste kwartaal van dit jaar om het huis te erkennen als "vestigingseenheid". Maar ik vrees dat dat nog niet gaat, als het adres niet is toegekend? Ik heb alvast de gemeente gebeld, maar nog geen duidelijk antwoord gekregen.

Groeten,
    B.
    Van zodra uw bouwvergunning is afgeleverd, staat daar uw huisnummer ook op.
    Normaal kan de dienst omgeving u dat ook al wel vroeger zeggen.
    Tevens krijg je ook bij uw bouwvergunning een "attest van huisnummer".
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

iTrader
    0
    Dank voor de reacties!

Ik heb ondertussen meer duidelijkheid gekregen van boekhouder, gemeente en notaris.

Een adres wordt volgens de gemeente idd pas echt toegekend bij het indienen en goedkeuren van een bouwaanvraag. Ze hadden wel een huisnummer al toegekend in het dossier van de verkaveling die het "waarschijnlijk" ging worden voor ons perceel met 95% zekerheid, maar is nog niet echt toegekend.

En volgens de boekhouder moet je een "vestigingseenheid" helemaal niet in een notariële akte laten zetten, dat kan gewoon via "MyEnterprise" (een tool van de overheid à la Tax-on-web, maar dan voor vennootschappen).

Regels voor berichten