Pagina 2 van 2 Eerste 12
    StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    221 (100%)
    Er zijn nog banken die 0 inbreng accepteren ook. Ze zeggen al jaren dat je X inbreng moet hebben. 2 keer een lening van 200.000+ afgesloten met 0 inbreng.
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Board game collectie: StanTem

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Die 2% van de VMSW is eigenlijk totaal niet concurrentieel met andere banken. Ik heb ook een VMSW lening maar van 7 jaar geleden waardoor mijn lening onder de 1% ligt (exact weet ik niet). Ik zou ZEKER ook bij banken langs gaan, dan zit je ook niet vast aan de VMSW voorwaarden.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Vas Legaz's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is een hoop papierwerk en een belangrijke voorwaarde die ik niet meteen in jouw bericht kan afleiden : je moet 10k eur noodzakelijke renovaties uitvoeren, die zij komen verifiëren. Echter kan je inderdaad 100% lenen (6 jaar geleden kon ik zelfs extra bijlenen voor renovaties ... )
    Goedkoop lenen bij het Vlaams Woningfonds
    Ik zie hier niets staan over verplichte renovaties, enkel letterlijk "lening voor aankoop van woning eventueel met renovatiewerken. Vermoedelijk zijn de regels anders dan wanneer jij de lening afsloot?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StanTem Bekijk bericht
    Er zijn nog banken die 0 inbreng accepteren ook. Ze zeggen al jaren dat je X inbreng moet hebben. 2 keer een lening van 200.000+ afgesloten met 0 inbreng.
    Ik stuur je even een pm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Die 2% van de VMSW is eigenlijk totaal niet concurrentieel met andere banken. Ik heb ook een VMSW lening maar van 7 jaar geleden waardoor mijn lening onder de 1% ligt (exact weet ik niet). Ik zou ZEKER ook bij banken langs gaan, dan zit je ook niet vast aan de VMSW voorwaarden.
    Op zich zijn die voorwaarden geen probleem in mijn geval, maar hoe lager de % ligt hoe beter uiteraard.

Iemand nog een idee welke banken er iets flexibeler zijn, of welke dat zéker niet zonder eigen inbreng gaan uitlenen?

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Aah is dat een andere instantie dan?
    Hier kom ik nog steeds op quasi dezelfde voorwaarden uit als toen ik die lening afsloot.

https://www.vmsw.be/Home/Ik-ben-particulier/Lenen

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vas Legaz Bekijk bericht
    Op zich zijn die voorwaarden geen probleem in mijn geval, maar hoe lager de % ligt hoe beter uiteraard.

Iemand nog een idee welke banken er iets flexibeler zijn, of welke dat zéker niet zonder eigen inbreng gaan uitlenen?
    Ik heb het vooral over de voorwaarden waaraan je je moet houden zo lang je lening loopt. Je mag niet zomaar verkopen bv.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    4 (100%)
    Aah is dat een andere instantie dan?
    Hier kom ik nog steeds op quasi dezelfde voorwaarden uit als toen ik die lening afsloot.

https://www.vmsw.be/Home/Ik-ben-particulier/Lenen
    https://www.vmsw.be/Home/Ik-ben-part...r-kunt-u-lenen
    2de bulletpoint daar, er staat toch "om een woning te kopen" ?
    Er zijn inderdaad 2 instanties, maar deze halen de leningen uit hetzelfde budget van de overheid. Waarom er in zo'n klein land 2 instanties moeten zijn die hetzelfde doen, no idea...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Ik heb het vooral over de voorwaarden waaraan je je moet houden zo lang je lening loopt. Je mag niet zomaar verkopen bv.
    Dat wist ik niet, ik ga hier vanavond eens naar informeren. Op de websites vind ik er bitter weinig over. Op juridisch forum wel enkele gevallen van mensen die willen verkopen, bij sociale woningen kopen ze terug aan aankoopprijs en bij gewone woningen is er een vergoeding te betalen en moet je heel het bedrag in 1x terugbetalen. Lijkt me dus best mee te vallen qua verkoopvoorwaarden?

iTrader
    70 (100%)
    En blokje eronder staan de 'verplichtingen', waarbij eerste punt is :
    "U leent verplicht voor de noodzakelijke werken"

Nuja, het zal zo zijn: ofwel is woning in orde (=leefbaar) volgens de normen van VMSW en valt de verplichting weg. Ofwel stellen ze vast dat er werken 'noodzakelijk' zijn en ben je verplicht ook bij te lenen ...

iTrader
    4 (100%)
    En blokje eronder staan de 'verplichtingen', waarbij eerste punt is :
    "U leent verplicht voor de noodzakelijke werken"

Nuja, het zal zo zijn: ofwel is woning in orde (=leefbaar) volgens de normen van VMSW en valt de verplichting weg. Ofwel stellen ze vast dat er werken 'noodzakelijk' zijn en ben je verplicht ook bij te lenen ...
    Inderdaad zo interpreteer ik het ook :-)

iTrader
    4 (100%)
    Samenvatting van mijn bezoek aan Vlaams Woningfonds: het maximum krediet dat ik kon krijgen was oké, ondanks dat mijn gemiddelde loon (van afgelopen 6 maand) een stuk lager lag doordat ik betaalde verlofdagen moest terugbetalen.
    Helaas kan je de notariskosten enkel bijlenen als de schatter beslist dat een pand bijvoorbeeld 200k waard is, en de vraagprijs 185k is. Dan is er 15k overschot en wordt dit (meestal) toegestaan.
    Aangezien ik iets in Antwerpen wil kopen, zeiden ze me dat deze situatie zelden of nooit zou voorkomen. Conclusie is dus dat ik nog wat zal moeten sparen vooraleer ik bij hen kan gaan aankloppen. Maar dan is de kans heel groot dat er banken een aantrekkelijker aanbod kunnen doen.

iTrader
    70 (100%)
    Ik heb echt mijn twijfels of je bij de banken meer kans zult maken. Maar goed, laat ons hopen van wel

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten