Pagina 1 van 3 123 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Welke home bewakingscamera

Heeft er iemand ervargin met homsecurity?

Het zit zo, binnenkort gaan we naar een nieuwbouw. Homesecurity zit niet in de initiële constructie.
    Heb zelf online gekeken en blijkbaar is een NEST of ARLO camera vrij goede home / DIY kwaliteit.

Ben geen super handige harry, maar een gaatje boren & een kabel doorsteken zal nog wel lukken

Is dit een aanrader of hebben jullie betere ervaringen?

Thanks

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou nooit iets zoals Nest nemen want daar moet je een abonnement bij betalen.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb inderdaad de abo formules gezien. Bijna iedere fabrikant verplicht dit als je wat langere opslag & live notificaties wenst. Behalve Arlo, maar de camera's worden met een magneet geplaatst, dus lijkt me weinig veilige.
    Andere merken kunnen natuurlijk ook interessant zijn

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://www.ui.com/unifi-video/unifi-nvr/

voor thuis applicaties is dat redelijk simpel in gebruik en goed genoeg. Software is gratis en kan in principe op een gewone PC geïnstalleerd worden.
    Als je iets minder wilt kloten en gewoon in uw rack een toestel wil zetten waarop je de camera's verbindt dan is dat het gemakkelijkste met die NVR.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://www.ui.com/unifi-video/unifi-nvr/

voor thuis applicaties is dat redelijk simpel in gebruik en goed genoeg. Software is gratis en kan in principe op een gewone PC geïnstalleerd worden.
    Als je iets minder wilt kloten en gewoon in uw rack een toestel wil zetten waarop je de camera's verbindt dan is dat het gemakkelijkste met die NVR.
    Voor een thuisgebruiker is dit geen slechte oplossing maar even bij vermelden dat je naast de NVR ook nog een switch met power over ethernet nodig hebt. De processor in die NVR is van 2013 en dat in combinatie met een enkele hard schijf aan 5400 rpm gaat wel niet het allervlotste systeem zijn als je actief met die videobeelden wil bezig zijn.

Maar is het om een keer of twee per jaar een beeld te moeten controleren dan is dit prima. Ubiquiti maakt goede producten!

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Voor een thuisgebruiker is dit geen slechte oplossing maar even bij vermelden dat je naast de NVR ook nog een switch met power over ethernet nodig hebt. De processor in die NVR is van 2013 en dat in combinatie met een enkele hard schijf aan 5400 rpm gaat wel niet het allervlotste systeem zijn als je actief met die videobeelden wil bezig zijn.

Maar is het om een keer of twee per jaar een beeld te moeten controleren dan is dit prima. Ubiquiti maakt goede producten!
    Klopt, POE - maar tegenwoordig zijn de meeste camera's dit.
    Mja, hoe actief ga je bezig zijn met die beelden als thuisgebruiker? Ik ging er ook vanuit dat we hier geen 20 camera's gaan zetten. Een 4 - 6 tal en dan is die processor nog meer dan voldoende voor het huis/tuin en keuken gebruik. Wil je zwaarder gaan, kun je nog altijd met een PC werken die je gebruikt voor de rekenkracht. Maar leek mij voor de gewone gebruiker er gewoon over . Ook zijn er al redelijk wat die gewoon via het wifi netwerk geconnecteerd zijn. Al is dat niet echt "veilig". En ben ik er niet echt een voorstander van... noch van beelden over smartphones heen te sturen...

Voor iets zwaardere thuisgebruiker : https://www.ui.com/unifi-routing/unifi-xg-server/ met volgende processor : https://ark.intel.com/content/www/us...-2-40-ghz.html Iets recenter, maar natuurlijk ook al weer van 2015... maar zoals gezegd voor de gewone thuisgebruiker meer als goed genoeg...

Tomek's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eufy cam

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
    AllRound Dj www.djtomek.be

GvR's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb al meer dan een jaar een paar Arlo camera's en ben er wel tevreden van. Die binnen zet ik gewoon op de kast (of ophangen met magneet) en die buiten boor je in de muur. Kabels trekken was een beetje moeilijk bij mij dus Arlo was een goede oplossing. Ook geen abonnementskosten..

Eufy is gelijkaardig, wel geen ervaring mee.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tegenwoordig dragen de inbrekers toch maskers? Met de beelden ben je eigenlijk niet zoveel vind ik. Een alarm is misschien beter.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Her voordeel van een Arlo is dat je inderdaad 7 dagen cloud hebt.
    Hebben die ook versies die je buiten in de muur kan boren? Heb die precies niet gezien.

Bij mij zou het puur voor buiten gebruik zijn.

Ze hebben idd een masker aan. Maar er zit meestal ook een alarm functie op de camera’s. En zelfs al zijn ze onherkenbaar, dit kan belangrijk zijn voor een verzekeringskwestie en indien ze komen verkennen weet je het ook al

Ivm de bovenstaande producten en software, probeer dit vandaag ff door te lezen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Tegenwoordig dragen de inbrekers toch maskers? Met de beelden ben je eigenlijk niet zoveel vind ik. Een alarm is misschien beter.
    Alarm kost enorm veel (tel maar 300eur per jaar?). Daar heb je je hele camera systeem bijna voor.

Met een goeie setup krijg je dan notificaties wanneer er beweging is, en kan je dus zelf ingrijpen indien nodig. En idd zoals G-master zegt, bij een verzekeringskwestie of bij een eerste verkenning helpt zoiets beter dan een standaard alarm.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Inderdaad. Het feit dat je live notificaties krijgt is voor mij een belangrijk pluspunt.

Heb een Ring cam gezien ook. Die hebben een ingebouwde spot.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hoe dan ook nooit iets gebruiken dat zaken upload naar 'de cloud'.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    32 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb camera systemen gezet maar zal het bij mij thuis zelf niet plaatsen. Notificaties handig? Tot het regent, of een verstraler van een wagen in beeld komt, allemaal notificaties tot je ze zo beu bent dat je het systeem afzet. En ja, je kan de gevoeligheid aanpassen, en zelf bepaalde stukken van het beeld selecteren waar die geen detectie moet doen, maar feilloos is het zeker niet.

Een inbreker schrik je niet af met camera's maar met een hoop lawaai en licht, een alarm dus. Duur? Ik heb zelf mijn alarm gebouwd voor nog geen 500€, zonder abo's of dergelijke. Gewoon enkele bewegingsdetectoren binnen, op batterij, draadloos via het zwave protocol, gestuurd via Domoticz dat op een NUC draait, done.. Alarm gaat af, alle lichten springen aan, ik krijg notificatie, mijn overbuur krijgt notificatie (en ik bij hem), ideaal. Ik heb een PoE switch hangen en alles is voorzien voor camera's, maar na 5 jaar zie ik er nog steeds het nut niet van in.

De systemen die ik bij vrienden geïnstalleerd heb zijn op basis van Synology. Een Synology NAS met surveillance station op. Standaard 2 camera's gratis aan te sluiten. Zowat alle merken en modellen zijn ondersteund. Iedereen is er toch zeer tevreden van, maar of ze het echt gebruiken eens de nieuwigheid er vanaf is ..
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Hoe dan ook nooit iets gebruiken dat zaken upload naar 'de cloud'.
    Slechte ervaring?

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten