Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste
    Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Het hangt er vanaf wat je wilt bereiken natuurlijk. Met camera's heb je beelden en heb je ook het voordeel dat je zelf kan meevolgen en zien of er ook effectief iets aan de hand is vooraleer je ingrijpt. En omdat camera's niet afschrikken heb je ook de kans om de politie te verwittigen en (mogelijks) de daders te pakken, als je ze afschrikt dan heb je die kans niet.

iTrader
    0
    Ik zou niet-ITers eerder aanbevelen om beelden wel up te loaden naar de cloud. Alleen al omwille van de security. Je wil niet weten hoeveel poorten er open staan naar camera's bij mensen thuis, die al minstens 6 maand geen firmware updates meer gehad hebben, of met een belachelijk simpel wachtwoord, die deel uitmaken van een botnet. Zullen ook behoorlijk dure camera's worden als ze goede interne storage nodig hebben en video live moeten kunnen transposen om te streamen naar 4G.

Verder als je de storage wil gaan zetten op toestellen als een synologie dan heb je als bijkomende effort nog eens bekabeling, stroomverbruik, aanschafkost, geluidsniveau, configuratiekost, schijven die moeten vervangen worden om de zoveel tijd... En daar moet je kennelijk ook nog extra gaan betalen als je meer dan 2 camera's wil. En dan loop je nog de kans dat die inbreker de schijven uit uw synology haalt of het toestel zelf steelt, daar sta je dan zonder beelden. Ook nog eens in een beveiligde kast zetten dan?

En zo overdreven duur is simpele cloud storage nu ook weer niet.
    Bij L-link zijn de prijzen:
    0 euro om 3 camera's 1 dag bij te houden
    25 euro om 1 jaar 3 camera's 7 dagen bij te houden
    50 euro om 1 jaar 5 camera's 14 dagen bij te houden
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 26 augustus 2019 om 09:18

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer buurtcamera's de intrede doen bij ons. Automatische voertuig- en nummerplaatsherkenning. Nextdoor zal misschien eerst wat meer moeten aanslaan?

https://m.youtube.com/watch?v=xN6Bia50f10

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The-G-Master Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Slechte ervaring?
    Nee gewoon common sense. Het is de grootste reden waarom ik tot nu toe weg gebleven ben van een hoop van die home automation/security zaken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Ik zou niet-ITers eerder aanbevelen om beelden wel up te loaden naar de cloud. Alleen al omwille van de security. Je wil niet weten hoeveel poorten er open staan naar camera's bij mensen thuis, die al minstens 6 maand geen firmware updates meer gehad hebben, of met een belachelijk simpel wachtwoord, die deel uitmaken van een botnet. Zullen ook behoorlijk dure camera's worden als ze goede interne storage nodig hebben en video live moeten kunnen transposen om te streamen naar 4G.

Verder als je de storage wil gaan zetten op toestellen als een synologie dan heb je als bijkomende effort nog eens bekabeling, stroomverbruik, aanschafkost, geluidsniveau, configuratiekost, schijven die moeten vervangen worden om de zoveel tijd... En daar moet je kennelijk ook nog extra gaan betalen als je meer dan 2 camera's wil. En dan loop je nog de kans dat die inbreker de schijven uit uw synology haalt of het toestel zelf steelt, daar sta je dan zonder beelden. Ook nog eens in een beveiligde kast zetten dan?

En zo overdreven duur is simpele cloud storage nu ook weer niet.
    Bij L-link zijn de prijzen:
    0 euro om 3 camera's 1 dag bij te houden
    25 euro om 1 jaar 3 camera's 7 dagen bij te houden
    50 euro om 1 jaar 5 camera's 14 dagen bij te houden
    Ik zou een niet IT'er aanraden om iemand te betalen om het goed in elkaar te steken zonder te vertrouwen op een externe storage waar je geen controle over hebt. Zet uw synology bij uw ouders, vriend, etc gebruik een vpn om naar daar te syncen ofzoiets. Ik sync nu we lalles naar de cloud.. maar dat is omdat ik de cloud zelf beheer hier op het werk, dus dat telt niet
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Nee gewoon common sense. Het is de grootste reden waarom ik tot nu toe weg gebleven ben van een hoop van die home automation/security zaken.
    Dat je automatisatie liever niet via de cloud wil dat kan ik begrijpen. Het is immers bijzonder vervelend als je jouw thermostaat niet kan aanpassen of je garagepoort niet kan open doen omdat de servers niet werken, maar bij beveiliging zijn de gevolgen van een andere aard. Er wordt dan niets opgenomen, ook vervelend maar toch minder vervelend.
    Privacy kan je grotendeels opvangen doordat je betaalt voor je abonnement dus ze hebben niet zoveel incitament om je beelden nog eens door te verkopen, maar het kan natuurlijk.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer buurtcamera's de intrede doen bij ons. Automatische voertuig- en nummerplaatsherkenning. Nextdoor zal misschien eerst wat meer moeten aanslaan?

https://m.youtube.com/watch?v=xN6Bia50f10
    Kans lijkt mij klein. Privacywetgeving is redelijk strikt.

En nut van die toeters en bellen op de oprit of zo is klein. Want als ik ergens zou inbreken parkeer ik mij niet op iemand zijne oprit.

Content Analyse werkt zelfs op professioneel niveau niet goed. Idem met gezichtsherkenning en dergelijke is de bij mijn weten foutenmarge hoog.

Men gebruikt dan ook meestal meerdere technieken dan enkel content analyse om de efficiëntie te verhogen.
    Ps: cloud en privacywetgeving is nog een leuke...

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Dat je automatisatie liever niet via de cloud wil dat kan ik begrijpen. Het is immers bijzonder vervelend als je jouw thermostaat niet kan aanpassen of je garagepoort niet kan open doen omdat de servers niet werken, maar bij beveiliging zijn de gevolgen van een andere aard. Er wordt dan niets opgenomen, ook vervelend maar toch minder vervelend.
    Privacy kan je grotendeels opvangen doordat je betaalt voor je abonnement dus ze hebben niet zoveel incitament om je beelden nog eens door te verkopen, maar het kan natuurlijk.
    Ik denk niet dat men het zou doorverkopen, dat men het gebruikt voor machine learning is wel een reële optie. Het lijkt me veel waarschijnlijker dat zo een service gehacked wordt en dat men al die beelden gewoon online smijt. Het is nu niet dat een vpn niet gehacked kan worden, maar men heeft veel minder reden om achter u specifiek te zitten dan om te proberen zo een grote service in verlegenheid te brengen. Dus daarom, zelf lokaal opslaan en dan syncen naar een eigen 2de locatie.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Kans lijkt mij klein. Privacywetgeving is redelijk strikt.

En nut van die toeters en bellen op de oprit of zo is klein. Want als ik ergens zou inbreken parkeer ik mij niet op iemand zijne oprit.

Content Analyse werkt zelfs op professioneel niveau niet goed. Idem met gezichtsherkenning en dergelijke is de bij mijn weten foutenmarge hoog.

Men gebruikt dan ook meestal meerdere technieken dan enkel content analyse om de efficiëntie te verhogen.
    Ps: cloud en privacywetgeving is nog een leuke...
    De wetgeving holt altijd de realiteit achterna, dat is niks nieuws. Het komt hoor, de vraag is alleen maar hoe lang het nog gaat duren. Gezichtsherkenning is niet echt waar het om draait hier, je wil gewoon weten waar een bepaalde persoon allemaal geweest is. De kans dat je in een wijk twee verschillende personen verkeerd herkent is vrij klein aangezien de variatie groot zal zijn.

iTrader
    0
    Ik zou een niet IT'er aanraden om iemand te betalen om het goed in elkaar te steken zonder te vertrouwen op een externe storage waar je geen controle over hebt. Zet uw synology bij uw ouders, vriend, etc gebruik een vpn om naar daar te syncen ofzoiets.
    Dat gaat wel heel ver he, een IT-er betalen om een eigen cloud op externe locatie op te zetten, via VPN tunnels, om toch maar niet afhankelijk te zijn van de cloud.
    Als uw VPN een dagske uitvalt omdat de router van uw ouders herstart is en de tunnel niet vanzelf terug kwam, of uw dynDNS niet goed werkt of uw VPN daar te traag op reageert, is uw beeld ook weg he. Of zou ge de data al op 2 locaties gaan zetten met 2 synologys in sync etc? Crazy. Waarom toch al die angst voor de cloud, zwaar overdreven hoor.

En als het echt om veel geld gaat, dan huurt ge een professioneel camera firma in. En die gaan geen VPN bouwen naar uw vrienden of ouders. Ook cloud of lokale server in beveiligde kast.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 26 augustus 2019 om 10:29

iTrader
    1 (100%)
    Dat gaat wel heel ver he, een IT-er betalen om een eigen cloud op externe locatie op te zetten, via VPN tunnels, om toch maar niet afhankelijk te zijn van de cloud.
    Als uw VPN een dagske uitvalt omdat de router van uw ouders herstart is en de tunnel niet vanzelf terug kwam, of uw dynDNS niet goed werkt of uw VPN daar te traag op reageert, is uw beeld ook weg he. Waarom toch al die angst voor de cloud, zwaar overdreven hoor.

En als het echt om veel geld gaat, dan huurt ge een professioneel camera firma in. En guess what, die gaan uw beelden ook in de cloud zetten. Maar wel voor 10x de prijs.
    'eigen cloud' een synology bakje dat ergens in de garage staat ofzo En weerom het is geen kwestie van 'de cloud' niet vertrouwen. Het is gewoon een feit dat een hack op een grote bekende service veel waarschijnlijker is dan een doelgerichte hack op u of mij. Zeker met beelden uit mijn huis zou ik daar iets voorzichtiger mee zijn.

(en professionele klanten hebben SLA's enzo )

iTrader
    0
    Het feit dat de beelden x aantal dagen in de cloud blijven stoort me niet. In tegendeel, ben regelmatig op verplaatsing en of op vakantie. Dus dit geeft me tijd om te consulteren en heb overal toegang tot deze beelden.

Een eigen cloud opzetten is technisch een stapje te ver voor mij vrees k.

De camera’s zullen buiten hangen. Dus zelfs in het ergste geval (hack van provider) hebben ze geen beelden en of info van waardevolle spullen binnenshuis. Een dergelijke hack lijkt me vrij onwaarschijnlijk (mogelijk natuurlijk, maar alles is mogelijk)

In het ergste geval zien ze mevrouw en mezelf een tourke doen in de tuin ...

iTrader
    0
    Ben zelf voorstander vanuit een veiligheidsperspectief.

Privacygewijs is dit een zeer heikel punt. Ben zelf geen voorstander van gezichtsherkenning zoals in Hong Kong en later een puntensysteem hieraan verbonden

iTrader
    0
    Het is gewoon een feit dat een hack op een grote bekende service veel waarschijnlijker is dan een doelgerichte hack op u of mij. Zeker met beelden uit mijn huis zou ik daar iets voorzichtiger mee zijn.
    Niet akkoord ... met zo'n attitude moet je ook geen gmail, exchangeonline, onedrive, icloud, of zelfs bank... gebruiken.
    Dan blijft er nog weinig over.

Ik zou zelfs zeggen de kans dat uw synology crasht of ineens niet meer marcheert na de zoveelste firmware update, uw schijven gecrasht zijn, is groter dan de kans dat zo'n cloud provider juist gehackt wordt op het moment dat jij beelden nodig had, en al uw beelden gewist zijn.

En als het u te doen is om privacy, ja camera's bij u thuis binnen hangen zou ik dan zoieso afraden, hack of niet.
    Camera's hang je buiten. Niet boven uw slaapkamerbed : )

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Niet akkoord ... met zo'n attitude moet je ook geen gmail, exchangeonline, onedrive, icloud, of zelfs bank... gebruiken.
    Dan blijft er nog weinig over.
    Jullie hebben beiden gelijk vanuit een ander perspectief.

Heb je zelf verstand van zaken dan bouw je je eigen NVR oplossing helemaal zelf en dan heb je totale controle. Als je verstandig omspringt met je netwerkconfiguratie kan je jezelf gemakkelijk toegang verschaffen tot dat systeem van buitenaf. Je data blijft mooi binnenhuis.

Alleen, dat is geen haalbare kaart voor een modale gebruiker. Je kan van een doorsnee gebruiker niet verwachten dat hij zijn eigen NVR systeem gaat bouwen laat staan onderhouden en troubleshooten. Wat voor jou en mij een leuke hobby is is voor anderman een verloren weekend (of meer!). Dan is een eenvoudige cloud-oplossing veel gemakkelijker.

De cloud (wat betekent dat nog tegenwoordig) heeft een plaats binnen het gamma aan oplossingen. En soms is die inderdaad de betere manier voor de modale gebruiker. Dat moeten we als puristen ook durven inzien.

edit: we spreken nu over een bewakingssysteem maar dit gaat eigenlijk op voor alles wat met domotica te maken heeft.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Alleen, dat is geen haalbare kaart voor een modale gebruiker. Je kan van een doorsnee gebruiker niet verwachten dat hij zijn eigen NVR systeem gaat bouwen laat staan onderhouden en troubleshooten. Wat voor jou en mij een leuke hobby is is voor anderman een verloren weekend (of meer!). Dan is een eenvoudige cloud-oplossing veel gemakkelijker.
    Zal inderdaad te lang duren voor ik dit onder de knie heb. Daarintegen ben ik wel akkoord met jullie dat het veiliger is om je eigen systeem uit te bouwen, mits de nodige kennis.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een Nest IQ Cam Outdoor of naar een RING Cam.
    De verhuis is nog niet voor direct, kan nog rustig bijleren ondertussen

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten