iTrader
    4 (100%)

Dilemma nieuwbouw of recente woning kopen

Dag mensen,

Ik zit met een enorm dilemma en zou graag eens horen wat jullie zouden doen in mijn plaats. Ik twijfel tussen het kopen van een degelijk huis uit 2015 of een nieuwbouw plaatsen. Misschien weten jullie raad

Optie a: Een woning van 2015 met een laag EPC. Goede ligging, mooie woning. Hier en daar wel enkele gebreken. Mooie tuin en we zouden er graag wonen. Het nadeel hier is dat het huis op zich iets te klein is. Van mij mocht het gerust nog een meter breder zijn over de volledige lengte. In de toekomst zouden we dan eventueel nog uitbreiden. Want voor sommige zaken is er te weinig ruimte en ik ben een enorme fan van ingebouwde kasten, wat bij deze woning ontbreekt, ook is er nauwelijks ruimte voor. Qua materiaalkeuze voor deze woning weten we dus niet of het goede of mindere goede kwaliteit is.

Optie b: SOD; goedkope bouwgrond. Grotere grond. prima ligging, iets minder aangenaam dan bij optie a, maar zeker doenbaar. De woning kunnen we perfect indelen zoals we zelf willen en de optimale grote nemen zoals we die wensen. Qua budget zal deze woning uiteindelijk rond de 50.000 euro meer kosten dan optie a(ALLE kosten inbegrepen)

Graag jullie mening?
    Qua budget kunnen we beiden aan (en eigenlijk ook meer, we willen gewoon niet alles in onze woning stoppen omdat we graag van het leven genieten).

iTrader
    0
    Voor 50k extra, 25k per persoon, zou ik altijd bouwen. Als de huizen u om het even zijn toch.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Alleen gaat die 50k 99,99% kans niet kloppen maar zal dat meer worden
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Alleen gaat die 50k 99,99% kans niet kloppen maar zal dat meer worden
    Da was ook mijn gedacht . Ge moet al veel ervaring hebben met zo'n zaken om u budget echt correct te hebben.

StarSeeker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nieuwbouw is ook een veeeeeel langer proces, echter het is echt wel de enige manier om alles helemaal naar uw smaak te hebben.
    En als ge zelf alles wat deftig opvolgt hebt ge wel veel meer zekerheid dat alles correct is.
    Luck > Skill

Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bij een SOD mag je gerust 10% extra bijtellen bij de standaardprijs (als het lastenboek uitgebreid genoeg is) om alles wat naar wens te hebben. Vergeet ook niet dat een tuin aanleggen/tuinafsluiting/... ook nog veel geld kost. Hoe dan ook, als het kan, zou ik altijd voor nieuwbouw gaan. Alles naar eigen wens en de laatste nieuwe technieken, overal voldoende stopcontacten/netwerkaansluiting/...
    Ik ben Silvio niet.
    http://twitch.tv/GroozL
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Waarom zou ge met SOD werken? Als het 50k extra is met SOD, dan kunde dat zo halveren door zelf wat moeite te doen
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    SOD is ook veel erop of eronder heb ik al gemerkt. We hebben heel veel mensen aangesproken die SOD gebouwd hebben.

Je kan veel sjans hebben, maar meestal is het dikke pech met die firmas.

Persoonlijk, na zelf gebouwd te hebben en eindelijk erin te wonen. Zou ik het nooit meer doen en als ik terug in de tijd zou kunnen gaan zou ik mezelf zeggen gewoon iets te kopen.

Je budget klopt sowieso niet. Alles duurt veel langer, er zijn 1001 dingen die je zult vergeten en om de vijf botte "Ah fuck da's excl BTW da die manne rekene"

Me uw 50k extra, ben je er belange niet.
    --Because I can--

Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilSwordfish Bekijk bericht
    SOD is ook veel erop of eronder heb ik al gemerkt. We hebben heel veel mensen aangesproken die SOD gebouwd hebben.

Je kan veel sjans hebben, maar meestal is het dikke pech met die firmas.

Persoonlijk, na zelf gebouwd te hebben en eindelijk erin te wonen. Zou ik het nooit meer doen en als ik terug in de tijd zou kunnen gaan zou ik mezelf zeggen gewoon iets te kopen.

Je budget klopt sowieso niet. Alles duurt veel langer, er zijn 1001 dingen die je zult vergeten en om de vijf botte "Ah fuck da's excl BTW da die manne rekene"

Me uw 50k extra, ben je er belange niet.
    Kan zijn dat ik dan veel chance heb gehad, maar het is natuurlijk maar mijn enige ervaring met SOD. En die is gewoon super. Als ik nu achteraf merk hoe lastig het is om vakmannen tot bij mij te krijgen voor bv. tuinafsluiting of oprit aan te leggen etc. dan ben ik alleen maar blij dat ik het met SOD gedaan heb, en niet zelf achter iedereen hun gat heb moeten zitten lopen.

Die 50k hangt er sterk vanaf wat je wil hé. Ik heb het hier zowat gevolgd en ik weet dat jij een ruim, modern huis hebt met allerlei nieuwe technieken en snufjes. Voor mezelf was dat allemaal niet nodig, ik wou gewoon een degelijk, simpel huis. En dan vallen die budgetten nog best mee. Wij waren ook al vaak naar recentere bestaande woningen gaan kijken, en wij hebben nu uiteindelijk ook maar iets van een 50k meer betaald dan wat ze voor het laatste huis dat we zijn gaan bekijken vroegen. En wat we nu hebben is vrij vergelijkbaar met dat bestaand huis. Alleen dat we nu alles naar onze eigen smaak hebben, en voldoende priezen en netwerk aansluitingen (hij had er bv. boven op de kamers geen enkele liggen "want Wifi").
    Ik ben Silvio niet.
    http://twitch.tv/GroozL

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Proto Bekijk bericht
    Kan zijn dat ik dan veel chance heb gehad, maar het is natuurlijk maar mijn enige ervaring met SOD. En die is gewoon super. Als ik nu achteraf merk hoe lastig het is om vakmannen tot bij mij te krijgen voor bv. tuinafsluiting of oprit aan te leggen etc. dan ben ik alleen maar blij dat ik het met SOD gedaan heb, en niet zelf achter iedereen hun gat heb moeten zitten lopen.

Die 50k hangt er sterk vanaf wat je wil hé. Ik heb het hier zowat gevolgd en ik weet dat jij een ruim, modern huis hebt met allerlei nieuwe technieken en snufjes. Voor mezelf was dat allemaal niet nodig, ik wou gewoon een degelijk, simpel huis. En dan vallen die budgetten nog best mee. Wij waren ook al vaak naar recentere bestaande woningen gaan kijken, en wij hebben nu uiteindelijk ook maar iets van een 50k meer betaald dan wat ze voor het laatste huis dat we zijn gaan bekijken vroegen. En wat we nu hebben is vrij vergelijkbaar met dat bestaand huis. Alleen dat we nu alles naar onze eigen smaak hebben, en voldoende priezen en netwerk aansluitingen (hij had er bv. boven op de kamers geen enkele liggen "want Wifi").
    Ja het hangt natuurlijk veel af welke firma je gebruikt voor die SOD, en er zijn er veeeeel meer slechte dan dat er goede zijn. Hoewel bepaalde namen altijd wel tevoorschijn komen als het gaat over slechte ervaringen.

Maar zelfs daar is er een gigantisch verschil gewoon door de onderaannemers die gebruikt worden.

Neem bvb Blavier, hier vlakbij heeft iemand met hen gebouwd, echt super slecht. Maar, ni normaal hoe slecht. Riool die in de kelder lekte, leidingen die niet goed aangesloten waren, vloer die scheef gedaan was etc etc

Maar iemand paar km verder heeft dan nog niets tegen gekomen.
    --Because I can--

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Blavier, Compere etc. zijn nu ook niet de SOD's die ik zou vertrouwen. Die hun super scherpe prijzen zijn al genoeg om bij mij argwaan te wekken.
    Belangrijk is gewoon om goeie research te doen op voorhand om het kaf van het koren te scheiden.
    PSN: Shaddix-be

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Compère zijn zelfs pure gangsters. Die hun basisprijzen is de verdieping een veredeld dak. Dat is kroonlijsthoogste 4,5m oid, daar kan zelfs ne kabouter niet rondlopen.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Regels voor berichten