Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste
    Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En hoe vaak heb jij dit al weten gebeuren?

Ik kan u huizen laten zien waar ik een rat nog niet zou binnensteken, en toch wonen daar nog vrolijk mensen in.

TS heeft wel een punt dat we op vlak van woningen een voorbeeld aan Nederland kunnen nemen. Zij snappen heel goed dat ons systeem van de pot gerukt is.
    Neen, het Nederlands systeem is van de pot gerukt.

Niemand anders dan ikzelf dient te bepalen hoe ik mijn woning behandel.
    Of gaan we ons overheidsbestel nog wat extra inflateren met een woonverzorgingsambtenaartje...

Laat het ja.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht

Of gaan we ons overheidsbestel nog wat extra inflateren met een woonverzorgingsambtenaartje...

Laat het ja.
    Van de pot gerukt? Allesbehalve zelfs.

Nu doe je ook niet wat je wilt. Het is gewoon niet strict genoeg, dat is het probleem. Nu heb je een wildgroei en iedereen doet maar op.

Laat ons enerzijds blij zijn dat er veel projectwijken zijn, dat is al een stap in de goeie richting.

En woningverzorgingsambentaar? Als mensen nu gewoon eens gezond verstand zouden gebruiken dan is dat allemaal niet nodig.

Onrechtstreeks geven onverzorgde huizen een gevoel van verpaupering en onveiligheid. En dat wil je net vermijden.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Hou ook meer van de Belgische laissez faire houding dan van de benepen Protestantse kleinburgerlijke mentaliteit. Ja dat levert gelijkvormige wijken op.
    Mijn persoonlijke ervaring is dat er achter de keurige Nederlandse voorgevels en -tuintjes er gemiddeld een lagere woonkwaliteit schuilgaat dan in Vlaanderen. Het zal natuurlijk moeilijk zijn om dat anekdotische niveau te overstijgen.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Hou ook meer van de Belgische laissez faire houding dan van de benepen Protestantse kleinburgerlijke mentaliteit. Ja dat levert gelijkvormige wijken op.
    Mijn persoonlijke ervaring is dat er achter de keurige Nederlandse voorgevels en -tuintjes er gemiddeld een lagere woonkwaliteit schuilgaat dan in Vlaanderen. Het zal natuurlijk moeilijk zijn om dat anekdotische niveau te overstijgen.

Waarom zou dat kleinburgerlijk zijn?

En ik snap ook niet goed waar je die lagere woonkwaliteit vandaan haalt. Dat is toch gewoon op niks gebaseerd?

Ik zal het zelfs sterker zeggen omdat de Nederlander net minder bombastisch bouwt en meer de focus legt op dat alles er is, en alles netjes aanwezig is, is hun woonkwaliteit net beter. In vlaanderen is het de mode om een oud huis te kopen en de 40 jaar dat je erin woont het nooit af is. Of een nieuwbouw zetten, het moet groot zijn natuurlijk. Maar die zolder afwerken, die tweede badkamer, die mooi armaturen, die kinderkamer. Dat werken we pas af als er terug geld is. We starten met een goedkoop keukentje en als er geld is zetten we een mooie keuken. Die badkamer doen we eerst basic, en als er geld is upgraden we die wel.

Wat natuurlijk een meerjarenplan is. En je dus de eerste 15 jaar wel in een groot huis woont. Waar niks af is, en wat er is basic of niet uw volle goesting is.
    Laatst gewijzigd door MrKend54l; 26 augustus 2019 om 00:23
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Vooral niet van de norm afwijken, dat is volgens mij de essentie van kleinburgerlijk. Nu, ik drukte het misschien wat overdreven negatief uit, maar dit cultuurverschil tussen Vlaanderen en Nederland lijkt me toch niet bepaald controversieel.

En zoals ik dus zei, is dit gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen (en daarmee niet anders dan andere geposte inzichten hier?). Nederlandse huizen zijn sowieso gevoelig kleiner en mij lijkt het dat er minder aandacht is voor het afwerkingsniveau van bvb keuken en badkamer. Kan aan de selectiviteit van mijn ervaringen liggen natuurlijk.
    Ook is er in Nederland veel meer (sociale) huur en (opnieuw mijn indruk) lijken mensen wat minder bezig met het bouwen of verwerven van hun droomwoning. Een dertien in een dozijn nieuwbouwwoning in een Vinex wijk is al heel mooi, niet te gek doen.

SwaffelBaffel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht

Laat het ja.
    Als jij je woning laat verkrotten geeft dat de hele buurt een marginale indruk.

Buitenlanders vinden de Nederlande wijken ook mooier en moderner dan de Belgische, die ze beschrijven als vieze oostblokwijken.

Nederlanders vinden de prestige van hun land belangrijk, daar kunnen wij nog veel van leren.

Ze staan op alle internationale lijstjes hoger dan wij, uit internationaal onderzoek scoren zelfs hun onderwijs en gezondheidszorg beter(google maar). Ik vind hun ambitie en orderlijkheid toch benijdenswaardig.
    Bij dezen

SwaffelBaffel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Ja, als een huis ECHT verkrot is dan kan het onbewoonbaar worden verklaard. Die huizen op die foto zijn gewoon oud en vuil, dat wil nog niet zeggen dat ze verkrot zijn.
    In Nederland zijn ze daar strenger in, dat is voor hen verkrotting.

En de huizen hebben ook wel een paar beschadigingen.
    Bij dezen

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SwaffelBaffel Bekijk bericht
    Als jij je woning laat verkrotten geeft dat de hele buurt een marginale indruk.

Buitenlanders vinden de Nederlande wijken ook mooier en moderner dan de Belgische, die ze beschrijven als vieze oostblokwijken.

Nederlanders vinden de prestige van hun land belangrijk, daar kunnen wij nog veel van leren.

Ze staan op alle internationale lijstjes hoger dan wij, uit internationaal onderzoek scoren zelfs hun onderwijs en gezondheidszorg beter(google maar). Ik vind hun ambitie en orderlijkheid toch benijdenswaardig.
    Nee, google jij maar en zet hier welke indices je daarvoor raadpleegt.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Al de bullshit uit dit topic als het ware Nederland superieur is aan Belgie op alle gebied, kan naar de vuilbak verwezen worden met 1 zin
    In België wonen ruim 111 duizend Nederlanders. Dat zijn er drie keer zoveel als andersom: in Nederland wonen 36 duizend Belgen.
    Dus voor elke Belg dat naar Nederland verhuisd om daar te gaan klagen over Belgie, verhuizen er 3 Nederlanders naar hier.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Vooral niet van de norm afwijken, dat is volgens mij de essentie van kleinburgerlijk. Nu, ik drukte het misschien wat overdreven negatief uit, maar dit cultuurverschil tussen Vlaanderen en Nederland lijkt me toch niet bepaald controversieel.

En zoals ik dus zei, is dit gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen (en daarmee niet anders dan andere geposte inzichten hier?). Nederlandse huizen zijn sowieso gevoelig kleiner en mij lijkt het dat er minder aandacht is voor het afwerkingsniveau van bvb keuken en badkamer. Kan aan de selectiviteit van mijn ervaringen liggen natuurlijk.
    Ook is er in Nederland veel meer (sociale) huur en (opnieuw mijn indruk) lijken mensen wat minder bezig met het bouwen of verwerven van hun droomwoning. Een dertien in een dozijn nieuwbouwwoning in een Vinex wijk is al heel mooi, niet te gek doen.

Dan reikt uw ervaring toch niet heel ver. Niet afwijken van de norm, dat is volgens mij toch niet de beschrijving van een Nederlander.

Dat de huizen over het algemeen kleiner zijn is deels waar ja. Maar dat is zeker en vast niet altijd zo. Je hebt ook zeer grote verkavelingen met gewoon grote huizen. De gigantische hoven dat ga je daar minder snel vinden, dat klopt wel.

In Nederland draait de bouw net op volle toeren. Er wordt volop ingezet op nieuwbouwwoningen en veel minder op verbouwen. Dat er minder op afwerking wordt gespendeerd is ook op niks gebaseerd. Ooit als eens in een badkamer of keukenwinkel in nederland geweest?

Ik zou zelfs sterker zeggen. Een Nederlander is net meer ijdel. En spendeert net meer aandacht aan uiterlijk vertoon. Dat vertaalt zich in kledij tot wagens tot woningen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Al de bullshit uit dit topic als het ware Nederland superieur is aan Belgie op alle gebied, kan naar de vuilbak verwezen worden met 1 zin

Dus voor elke Belg dat naar Nederland verhuisd om daar te gaan klagen over Belgie, verhuizen er 3 Nederlanders naar hier.
    Je weet toch dat de migratie van Nederlanders vooral te danken is aan hun vermogensbelasting? En dat ze dus zuiver verhuisd zijn om deze reden, niet omdat ze België zo een knap land vinden. Getuigd ook het feit dat ze vooral in grensgemeenten wonen en vooral de chiquere huizen en wijken bezetten.

iTrader
    0

Je weet toch dat de migratie van Nederlanders vooral te danken is aan hun vermogensbelasting? En dat ze dus zuiver verhuisd zijn om deze reden, niet omdat ze België zo een knap land vinden. Getuigd ook het feit dat ze vooral in grensgemeenten wonen en vooral de chiquere huizen en wijken bezetten.
    Nee dat weet ik niet? Bron voor al dat?

https://www.standaard.be/cnt/dmf09012008_039

De belangrijkste motieven om in België te gaan wonen zijn volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek de goedkope woningen en relatievorming. Bovendien gaan Nederlanders op zoek naar rust en ruimte in vooral de Ardennen en het Duitstalige deel van België. Ook Brussel, Antwerpen en de kuststreek staan bij de favoriete vestigingsplaatsen van de Nederlanders.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Nee dat weet ik niet? Bron voor al dat?

https://www.standaard.be/cnt/dmf09012008_039
    Doe nu niet flauw eh. Dat is niks nieuw of wereldschokkend.

https://www.volkskrant.nl/cs-b782b171

https://www.demorgen.be/nieuws/brass...zijn~b3ef3572/

https://m.gva.be/cnt/dmf20161104_025...-het-antwerpse

Het is gewoon een feit dat de rand van België volzit met nederbelgen. Allemaal mensen met een bepaald Kapitaal die het belastingsmodel van hun thuisland willen ontduiken.

Dat er ook enkele naar de Ardennen of de kust verhuizen, of gewoon een buitenverblijf hebben, voor de rust kan allemaal goed zijn. Maar bij geen enkele bron die jij geeft staat er iets van emigreren van Schellebelle of Oppuurs omdat ze de streek, het eten of de cultuur zo grandioos vinden. Simpel gezegd omdat er geen enkele nederbelg dat vindt.

Daarbij die goedkopere woningen dat mag je ook al schrappen. Sinds 2008 zijn de prijzen hier gestegen en daar gedaald. Wat dan ook weer de massale uittocht van Belgen naar Nederland verklaard.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Doe nu niet flauw eh. Dat is niks nieuw of wereldschokkend.

https://www.volkskrant.nl/cs-b782b171

https://www.demorgen.be/nieuws/brass...zijn~b3ef3572/

https://m.gva.be/cnt/dmf20161104_025...-het-antwerpse

Het is gewoon een feit dat de rand van België volzit met nederbelgen. Allemaal mensen met een bepaald Kapitaal die het belastingsmodel van hun thuisland willen ontduiken.

Dat er ook enkele naar de Ardennen of de kust verhuizen, of gewoon een buitenverblijf hebben, voor de rust kan allemaal goed zijn. Maar bij geen enkele bron die jij geeft staat er iets van emigreren van Schellebelle of Oppuurs omdat ze de streek, het eten of de cultuur zo grandioos vinden. Simpel gezegd omdat er geen enkele nederbelg dat vindt.

Daarbij die goedkopere woningen dat mag je ook al schrappen. Sinds 2008 zijn de prijzen hier gestegen en daar gedaald. Wat dan ook weer de massale uittocht van Belgen naar Nederland verklaard.
    Ik zou eerder zeggen dat het verschil zo klein is dat mensen met genoeg kapitaal gewoon verhuizen omdat het financieel beter uitkomt, terwijl ze voor de rest hun leven ongestoord kunnen verder zetten. Uiteraard gaan die mensen niet komen voor de cultuur. Het is niet alsof een Antwerpenaar naar de Westhoek verhuist voor de cultuur, dat zal eerder voor praktische zaken zijn. Net zoals redelijk wat mensen in België werken maar in bv. Zeeland wonen wegens praktischer. Moest het in één van die landen werkelijk slechter zijn zou je dat maar in één richting zien.

Als ik Nederlanders zou vergelijken door te veralgemenen zou ik ze toch soberder inschatten op veel vlakken, wat ook spoort met een oorspronkelijk Protestants/Calvinistische cultuur in vergelijking met onze Katholieke achtergrond.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Ik vind het in België ook zeer goed meevallen. Dat niet iedereen zijn huis of tuin even goed onderhoudt, en dat het vooral bij huurhuizen wel eens de spuigaten kan uitlopen dat valt niet te ontkennen. Wat je hier wel meer ziet is dat de combinatie van huizen uit verschillende tijdperken nogal een 'rommelige' indruk geeft. Zo een grote verouderde gelijkvloerse villa uit de jaren 70, naast een typisch huis uit de jaren 90 met bleke baksteen, en daarnaast dan een blok in de witte crepi, terwijl daarnaast een pastorijwoning in aanbouw is, ....

De afwerkingsgraad ligt in België trouwens ook vrij hoog, enkel in Nederland, Duitsland en Oostenrijk heb ik dit al gemerkt in Frankrijk heb je nogal snel 'bricolage'.
    Vrij hoog?

Wat jij beschrijft zie je ook in nieuwbouwwijken. Ik woon in een wijk met in een straat heel mooie onderhouden villa's, duidelijk mensen die voldoende inkomen hebben om zo'n woningen ook te onderhouden. In een aanliggende straat liggen allemaal HOB's in verschillende stijlen, sommige in een spuuglelijk karakterloos ontwerp. De ene heeft zijn tuin niet klaar, de andere heeft nog geen crêpi. Nog eentje moet nog aan zijn voegwerk beginnen en dat terwijl die dingen daar al minstens 5 jaar bewoond zijn. En dan vergeet ik nog de onbebouwde grond ertussen met aan een zijde snelbouwstenen, waar de de distels 2m hoog groeien en dan daartussen de achtergebleven rotte boerderij uit 1820 waarvan de muren 20 graden overhellen en men op een of andere manier geen raad mee weet.

Zit gewoon in onze aard. Wij zijn geen cultuur van visonairs die met plannen op de proppen komen hoe het land er nu 20/50 jaar in de toekomst wel uit zou moeten zien, maar individualistische bricoleurs die iets fixen als we het geld hebben en de tijd er rijp voor is. Wijlen Dehaene was hiervan een schoolvoorbeeld...."Problemen moeten worden opgelost als ze zich stellen" zei de man altijd. Die cultuur zie je terug in hoe wij huizen bouwen, ons beroep uitoefenen, en ook hoe onze politici het land leiden. Het ergste van alles is dat velen dat best OK vinden.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Tuurlijk liever individualiteit dan eenheidsworst. Zeker in iets dat zo een groot onderdeel is van uw leven.

Opnieuw, hoe ik mijn bezit gebruik daar dient iemand anders zich niet mee te moeien. Iemand anders dan ik moet dat niet aantrekkelijk of goed vinden.

Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten