Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

Discussie: Rokende onderbuur

Elosopardo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Rokende onderbuur

Sinds een paar maanden heeft onze onderbuur een nieuwe vriendin. Allemaal goed en wel, maar het is één van het rokende type.
    Hij verplicht haar buiten te gaan roken, aangezien hij zelf niet-roker is (meer dan terecht ook).
    Helaas bevindt zijn terras zich onder onze ramen waar de roosters zitten van de ventilatie type c (aanzuiging van "verse" buitenlucht) met als gevolg dat zelfs als de ramen dicht zijn er binnen de minuut een vieze rookgeur in ons appartement hangt.
    De roosters sluiten vind ik stom, want dan heeft de ventilatie geen enkel nut meer en daarbovenop sluiten die nog eens onvolledig af waardoor je nog steeds de rook kunt ruiken.
    Wij als niet-rokers zijn dit echt beu (degoutant) en hebben hem daarover aangesproken.
    Helaas is onze onderbuur een marginaal eerste klas: "Ik doen in mijnen hof wa ik wil". Dusjah aan dat gesprek hebben we ook niet veel gehad.
    Nu vroeg ik me af of we stappen kunnen ondernemen om haar te verplichten elders te gaan roken. Vind het een beetje hypocriet dat hij geen rookgeur wilt in huis, maar dat het bij ons stinkt naar de rook geen enkel probleem is.
    Visca Barça

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    111 (98%)
    Ik denk dat je brute pech hebt. Hij doet in zijn tuin inderdaad wat hij wil en roken lijkt me nu niet onmiddellijk buitensporige overlast.
    PSN: rscaboy_belgium

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    klopt. Irritant, maar niet onwettelijk. Tenzij ze het express daar zouden doen om je te pesten, maar daar zie ik hier geen reden voor om dat aan te nemen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Elosopardo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik vrees er ook voor. Het punt is dat we er zelf niets aan kunnen doen.
    Het enige wat we kunnen doen is alles volledig sluiten (rooster en raam) en dat helpt wel wat, maar als we in de living of de keuken zitten dan ruiken we het meestal te laat en stinkt het echt mega hard in de slaapkamers. Laat staan dat als ik ooit een kind krijg, ik hem of haar in de stank moet laten slapen (+ meer kans op wiegendood etc).
    Ik zat al te denken aan een soort van rookdetectors te plaatsten in de slaapkamers die een geluidssignaal geven zodra ze rook detecteren, zodat we op tijd de ramen en roosters kunnen sluiten. Maar ik weet niet of zo'n gevoelige rookdetectoren wel bestaan...

@ JPV Neenee zeker niet om te pesten, zo erg is het niet.
    Visca Barça

iTrader
    1 (100%)
    Eens mee gaan praten om te zien of ze een paar meter verder wil staan? Over het algmeen hebben ze wel wat begrip voor zo'n situaties hoor

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Eens mee gaan praten om te zien of ze een paar meter verder wil staan? Over het algmeen hebben ze wel wat begrip voor zo'n situaties hoor
    Er staat toch in de openingspost dat de onderbuur heeft gezegd 'dat hij doet wat hij wil in zijne hof'

Wat uiteraard een marginale reactie is. Ik zou daar zeker rekening mee houden.

Trouwens iets heel erg vervelend zoiets. Zou daar bijna voor willen verhuizen. Maar eerst zou ik proberen hun relatie te saboteren zodat de vriendin verhuisd
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Als je zijn bericht zou lezen dan zou je weten dat hij dat al gedaan heeft zonder succes, dat is net het hele probleem.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Als je zijn bericht zou lezen dan zou je weten dat hij dat al gedaan heeft zonder succes, dat is net het hele probleem.
    Als ik z'n posts hier lees vrees ik dat hij het op een slechte manier heeft overgebracht.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Als ik z'n posts hier lees vrees ik dat hij het op een slechte manier heeft overgebracht.
    Geen idee hoe je dat zou kunnen afleiden uit zijn berichten hier, maar goed, dat lost het probleem nog steeds niet op. Hoe je zoiets ook "brengt", als je geen marginaal bent dan hou je daar rekening mee.

iTrader
    3 (100%)
    Geen idee hoe je dat zou kunnen afleiden uit zijn berichten hier, maar goed, dat lost het probleem nog steeds niet op. Hoe je zoiets ook "brengt", als je geen marginaal bent dan hou je daar rekening mee.
    Er zit een zekere frustratie in z'n post. Die kan natuurlijk ook komen omdat z'n buur niet wilde luisteren maar mijn ervaring is dat de meeste wel begrip hebben voor zulke situaties. Zeker omdat hij zelf vraagt aan z'n vriendin om buiten te gaan roken.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Komaan, het passief-agressief gedrag tegenover rokers druipt eraf in de posts.

@TS: Probeer eens te praten met de vriendin van uw onderbuur i.p.v. uw onderbuur zelf. Allez, ik snap niet waarom je dit niet van in't begin gedaan hebt...

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Komaan, het passief-agressief gedrag tegenover rokers druipt eraf in de posts.
    Dat wil toch helemaal niet zeggen dat hij niet vriendelijk kan praten met die man?

Jullie gaan er vanuit dat hij daar als een gefrustreerde tekeer is gegaan enkel en alleen omdat hij niks moet weten van sigarettenrook. Als er al frustratie in dat bericht zit dan is het een veel logischer verklaring dat die frustratie er gekomen is na die reactie van de buurman tijdens het gesprek.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    @TS: Probeer eens te praten met de vriendin van uw onderbuur i.p.v. uw onderbuur zelf. Allez, ik snap niet waarom je dit niet van in't begin gedaan hebt...
    Dat denk ik er ook van. Gewoon op het moment zelf eens vriendelijk goeiedag zeggen en uitleggen dat het recht in jouw ventilatierooster vliegt, en dat het veel beter zou zijn als ze haar verplaatst. Daar kan een normaal persoon weinig tegen hebben.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Tgoh ja, is het echt een marginaal of is dat de conclusie van de TS omdat hij z'n zin niet gekregen heeft. Het is redelijk duidelijk dat er frustratie is dus het is maar de vraag hoe dat gesprek gegaan is. Er is namelijk een groot verschil tussen:

"Hey, seg uw vriendin rookt in de tuin eh? Wij hebben daar jammer genoeg wat last van met onze ventilatie, zou ze het misschien erg vinden om enkele meters verder in de tuin te gaan staan wanneer het niet regent? Dan zuigt onze ventilatie die rooklucht niet naar binnen"

en

"We hebben last van uw vriendin haar gerook, doe er wat aan want ik ben die stank in m'n appartement kotsbeu."

En ik heb ergens het gevoel dat het eerder het 2de dan het eerste gaat geweest zijn.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Tgoh ja, is het echt een marginaal of is dat de conclusie van de TS omdat hij z'n zin niet gekregen heeft. Het is redelijk duidelijk dat er frustratie is dus het is maar de vraag hoe dat gesprek gegaan is. Er is namelijk een groot verschil tussen:

"Hey, seg uw vriendin rookt in de tuin eh? Wij hebben daar jammer genoeg wat last van met onze ventilatie, zou ze het misschien erg vinden om enkele meters verder in de tuin te gaan staan wanneer het niet regent? Dan zuigt onze ventilatie die rooklucht niet naar binnen"

en

"We hebben last van uw vriendin haar gerook, doe er wat aan want ik ben die stank in m'n appartement kotsbeu."

En ik heb ergens het gevoel dat het eerder het 2de dan het eerste gaat geweest zijn.
    Zelfs al zou het dat 2de scenario zijn, wat ook maar een assumptie is, dan is dat nog altijd een marginaal ja.

Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

Regels voor berichten