Pagina 5 van 6 Eerste 123456 Laatste

Discussie: Rokende onderbuur

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Jij gaat ervan dat iedereen van goeie wil is. Ofwel ben je dan naief ofwel heb je tot nu toe chance gehad in het leven.
    Waar we nu wonen, 1 van de geburen al direct van de eerste dag ambetant doen over vanalles en nog wat. Met de rest van de buurt geen enkele last. Wij hebben tegen iedereen ons hetzelfde gedragen. Aan wat ligt dat dan?
    Aan't feit dat uw buur nen ambetante mens is? Wat een ruimer probleem is dan: mijn buur rookt?

Ik bedoel dus dat als ge over zoiets een ruzie krijgt met uw buren dat het probleem ruimer is dan dat ene puntje. Dan gaan er nog wel dingen spelen en is dat een druppel die de emmer doet overlopen.

Ik kan me niet voorstellen dat ge goeie buren zijt, die nooit problemen hebben met elkaar en dat dan ene van de 2 zegt: "neen, ik ga geen meter meer naar links staan als dat uw leven beter maakt."
    Ofwel hebt ge dan een ambetante buur en gaat die dat ook op andere vlakken zijn. Ofwel zaagt gij mss wat te veel, waardoor die zich van al uw gezever niets meer aantrekt.

En dat wil dan ook zeggen dat er geen simpele oplossing meer is, want de relatie is al verzuurd. Dus ff met die mens praten gaat dat dan niet zomaar oplossen.

Hoe 'iedereen' "er is waarschijnlijk meer aan de hand" leest als "lastige buren bestaan niet" is mij een compleet raadsel hoor....
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Elosopardo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Hmmm inspiratie. Zal eens zien of ik er zo eentje online ergens vind

Wat betreft de BBQ (en ook het roken): ik ben er volledig mee eens dat iemand mag doen in zijn eigen tuin wat hij wilt. BBQ'en is meestal wel iets dat je plant, dus daar kan je toch eventjes waarschuwen als je begint zodat wij alles kunnen afsluiten.
    Ik heb mijn BBQ ook zo gepositioneerd zodat mijn buren er zo weinig mogelijk last van hebben...
    Langs de andere kant: het moest jullie appartement eens zijn dat vol met rook hangt, als je thuis komt.

En wat als je nu zit met kleine kinderen of zelfs baby's? Zouden jullie die in zo'n kamer laten slapen?

Alleszins ik denk dat ik het eens ga bespreken met de syndicus. NIET om haar te doen stoppen met roken of hem niet te laten bbq'en, maar eens om te zien of de plaatsing van de ventilatie niet als een fout kan worden gezien bij het bouwen.

Btw: Wij hebben over het algemeen weinig contact met onze buren dus zeggen dat we vrienden zijn is er wel wat over, maar buiten het roken hebben we eigenlijk nog geen grote issues gehad hoor....
    Daarnaast zal het probleem wel afnemen eenmaal het schooljaar terug begint (hij is leerkracht).
    Visca Barça

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan tegenwoordig ook wel BBQ'en zonder veel rook/as hinder, gebruik kokosbriketten en steek die aan met een verwarmingselement ipv een oud paar schoenen.

Maar ik begrijp OP wel, het is een gigantisch maatschappelijk probleem. In woonwijken gaan we steeds dichter op elkaar wonen, maar in tegenstelling tot "in de stad" verwarmen ons nog altijd met houtkachels, spelen vuurke stook om een ritje naar het containerpark te besparen (als onze "naaste" buren weg zijn), hebben 3 keer in de week BBQ in de zomer en verwarmen we ons terras met terrasverwarmers (lekker gezellig niet)

Tegelijkertijd is ventilatie voor nieuwbouw (en renovaties) al jarenlang "verplicht"(terecht), dus gelijk wat er in de lucht hangt van rook krijgen je buren direct binnen.
    Dat is niet louter wat geurhinder, was het dat maar...
    Volgens een studie van de VMM is huishoudelijke verbranding de nummer één oorzaak van "fijn stof", het is de nummer één oorzaak van kankerverwekkende PAK's, nummer één oorzaak van dioxines in de lucht.
    Dat zijn dan nog algemene meetwaarden, de concentraties binnenshuis als je het "ruikt" zijn nog eens een factor 100 hoger...

Direct gerelateerd aan hart en vaatziekten en kanker.
    dus nee, het wordt misschien eens tijd dat we dat niet meer normaal gaan vinden?

Er wordt zoveel "gejankt" over de stoute "industrie" of over het "transport" terwijl dat al decennia niet meer de hoofdoorzaak is van luchtvervuiling.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hij doet op zijn eigendom wat hij wil. En terecht.

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Beetje kort door de bocht he...
    Ik moet hier ook savonds mijn surroundinstallatie zachter zetten en terecht ook! In een appartement wonen is wat geven en nemen he
    Visca Barça

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guazala Bekijk bericht
    Awel, maar dan is er toch meer aan de hand....

Als ge al niet meer normaal kunt communiceren over dat er rook in uw ventilatie vliegt, dan lijkt mij dat het probleem ruimer moet zijn dan gewoon dat ene feitje.
    Goh hier hoort ge van alle buren hetzelfde verhaal hoor. "Ge kunt daar niet mee praten". "Alles naar zijn zin of tis ambras".
    Iedereen kan goed met elkaar overweg, met uitzondering van 1 persoon. Hij gedraagt zich ook steeds zeer afstandelijk en dat verergert het natuurlijk alleen.
    Het is nu al tot een punt gekomen dat quasi alle buren het contact mijden om geen conflicten te moeten hebben. Hij doet ook gewoon constant zijn goesting en wordt kwaad als iemand wijst op de overlast die ze er van hebben. In zijn hoofd is "iedereen tegen hem" en is de hele wereld nen ambrasmaker.

Sommige mensen kunnen gewoon niet functioneren in een samen-leving. Die zouden prima kunnen aarden als kluizenaar ver in de het bos, of in een afgelegen huizeke in het gat van de ardennen. Maar niet naast iemand anders.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hij moet maar eens een wietplantage zetten op zijn eigendom. Zien of hij nog altijd mag doen wat hij wil

SideShow's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elosopardo Bekijk bericht
    Helaas is onze onderbuur een marginaal eerste klas: "Ik doen in mijnen hof wa ik wil".
    Typisch antwoord. Met idioten en marginalen kan je inderdaad geen zinnig gesprek hebben of verwachten dat je iets kan bereiken.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lekkr genuanceerd weer. Hebt ge ook de rest van de topic gelezen?

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beetje kort door de bocht he...
    Ik moet hier ook savonds mijn surroundinstallatie zachter zetten en terecht ook! In een appartement wonen is wat geven en nemen he
    Met als grote verschil dat geluidsoverlast/nachtlawaai opgenomen is gemeentelijk politiereglement en/of GAS-reglement + nachtlawaai zelfs in de wet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Lekkr genuanceerd weer. Hebt ge ook de rest van de topic gelezen?
    Heeft de TS dit al gedaan en ondertussen effectief met de onderbuur zijn vriendin gesproken? Want we krijgen van de TS natuurlijk ook een mooi ongenuanceerd en éénzijdig verhaal waar hij nog niet eens met de persoon die voor de overlast zorgt gesproken heeft...

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Daarnaast zal het probleem wel afnemen eenmaal het schooljaar terug begint (hij is leerkracht).
    En dat moet dus de jeugd opleren.

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Met als grote verschil dat geluidsoverlast/nachtlawaai opgenomen is gemeentelijk politiereglement en/of GAS-reglement + nachtlawaai zelfs in de wet.
    Heeft de TS dit al gedaan en ondertussen effectief met de onderbuur zijn vriendin gesproken? Want we krijgen van de TS natuurlijk ook een mooi ongenuanceerd en éénzijdig verhaal waar hij nog niet eens met de persoon die voor de overlast zorgt gesproken heeft...
    Ik niet, maar mn vriendin ondertussen wel. Er kwam blijkbaar niet veel uit, buiten dat ze niet binnen mag roken van haar partner en dat ze toch moeilijk elke keer moet gaan wandelen als ze wil roken (wat voor alle duidelijkheid ook niet hoeft he)... Ze was wel al wat begripvoller dan de onderbuur zelf voor zover dat het iets uitmaakt.

Ach ja we laten nu alle ramen en roosters volledig dicht en heb ik de ventilatie onder het wettelijk minimum gezet met als gevolg hogere co2 niveaus en "slechte" luchtkwaliteit volgens ons metertje hier (voor zover dat betrouwbaar is), maar alles is beter dan die vieze rooklucht.

Ondertussen hebben we sinds kort airco laten plaatsen, hopelijk kunnen we zo een betere luchtcirculatie krijgen via de andere ramen...
    Laatst gewijzigd door Elosopardo; 12 augustus 2019 om 21:55
    Visca Barça

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik niet, maar mn vriendin ondertussen wel. Er kwam blijkbaar niet veel uit, buiten dat ze niet binnen mag roken van haar partner en dat ze toch moeilijk elke keer moet gaan wandelen als ze wil roken (wat voor alle duidelijkheid ook niet hoeft he)... Ze was wel al wat begripvoller dan de onderbuur zelf voor zover dat het iets uitmaakt.

Ach ja we laten nu alle ramen en roosters volledig dicht en heb ik de ventilatie onder het wettelijk minimum gezet met als gevolg hogere co2 niveaus en "slechte" luchtkwaliteit volgens ons metertje hier (voor zover dat betrouwbaar is), maar alles is beter dan die vieze rooklucht.

Ondertussen hebben we sinds kort airco laten plaatsen, hopelijk kunnen we zo een betere luchtcirculatie krijgen via de andere ramen...
    Ik geloof dat het hier al eens gezegd is, maar is het niet mogelijk om koolstoffilters te plaatsen in de aanzuiging van de ventilatie?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    En dat moet dus de jeugd opleren.
    Het onderwijs is al jaaaaren om zeep se.
    Hoeveel mislukte leerkrachten zonder motivatie dat er tegenwoordig rondlopen...

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ik geloof dat het hier al eens gezegd is, maar is het niet mogelijk om koolstoffilters te plaatsen in de aanzuiging van de ventilatie?
    In die roosters aan het raam is daarvoor geen plaats voorzien en ik zou niet weten waar anders ze te hangen achter de roosters binnen lijkt me heel onpraktisch. Buiten aan de gevel iets zetten mag niet want de gevel is van iedereen en daarvoor heeft onze geliefde onderbuur al serieus zitten zagen op de algemene vergadering ivm een of andere klein kabeltje van een andere buur ^^

Heb geen ervaring wat betreft zijn kwaliteit van lesgeven, maar heb toch enkele bedenkingen als ik hoor en zie in wat voor toestand die soms thuiskomt in het midden vd nacht op een doordeweekse werkdag ik zou misschien moeten gaan klagen over die geluidshinder gezien ik met dat roken niets kan aanvangen
    Visca Barça

Pagina 5 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten