Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

Discussie: Rokende onderbuur

Zemirof's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom plaats je geen koolstoffilters in je ventilatiesysteem of achter die roosters?

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Water naar beneden zwieren telkens als ze staat te roken...ge doet nameliijk ook zelf wat ge wilt vanop uw eigen stuk.

Mss valt hun euro dan.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is het u eigen appartement of wordt het gehuurd?
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zemirof Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom plaats je geen koolstoffilters in je ventilatiesysteem of achter die roosters?
    Hoe ga je een koolstoffilter in ventilatieroosters steken?
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

Elosopardo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Water naar beneden zwieren telkens als ze staat te roken...ge doet nameliijk ook zelf wat ge wilt vanop uw eigen stuk.

Mss valt hun euro dan.
    Haha ja lijkt me wel grappig, maar dan zou ik me al verlagen tot hun niveau...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Is het u eigen appartement of wordt het gehuurd?
    Eigen appartement. Dat van hem ook trouwens.
    Visca Barça

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Schakel eens de wijkagent in als neutrale derde partij om te kijken of er een compromis kan gemaakt worden?
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    32 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elosopardo Bekijk bericht
    OHeb hem ook gevraagd wat mij moeten doen als hij bbqt en heel ons appartement hangt vol zwarte rook ...
    Ik vind het moeilijk om met zo iemand een gesprek aan te gaan dus het gesprek was hierna ook gewoon voorbij...
    Moest jij tegen mij komen zeggen dat ik niet mag BBQ'en in mijn eigen hof omdat u ventilatie niet optimaal geplaatst is, zou het gesprek ook rap gedaan zijn hoor

Ff serieus, kun je gewoon geen buis laten plaatsen aan dat rooster dat naar boven richt en zo aanzuigt? Lijkt me dat die dan al meer verse lucht gaat aanzuigen.

Ik woon op den boerenbuiten, eergisteren hebben ze mest liggen smijten in het veld naast & achter ons, en ja, binnen bij ons stinkt het nu een paar dagen naar stront, maar dat hoort er bij, je kan niet op elke moment van de dag 100% zuivere lucht hebben, of misschien in nieuw-zeeland ofzo? Nu samengevat, lijkt me inderdaad een lastige situatie als dit bijna elke dag is, en aangezien ze niet voor rede vatbaar zijn, zou ik gewoon zelf het probleem proberen op te lossen zoals de luchtaanvoer verplaatsen d.m.v. een buis (naar boven gericht of naar het dak).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elosopardo Bekijk bericht
    Echter toen ik hem erover heb aangesproken waren de frustraties veel minder groot. Dit was ook omdat de vriendin er toen ook maar sporadisch langskwam.
    ...
    Alleen zit mevrouw nog altijd leuk in haar stoeltje recht onder ons raam te roken
    Hebt ge haar er ondertussen al eens over aangesproken? Zoals al meermaals hier voorgesteld/gevraagd is...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    Moest jij tegen mij komen zeggen dat ik niet mag BBQ'en in mijn eigen hof omdat u ventilatie niet optimaal geplaatst is, zou het gesprek ook rap gedaan zijn hoor

Ff serieus, kun je gewoon geen buis laten plaatsen aan dat rooster dat naar boven richt en zo aanzuigt? Lijkt me dat die dan al meer verse lucht gaat aanzuigen.

Ik woon op den boerenbuiten, eergisteren hebben ze mest liggen smijten in het veld naast & achter ons, en ja, binnen bij ons stinkt het nu een paar dagen naar stront, maar dat hoort er bij, je kan niet op elke moment van de dag 100% zuivere lucht hebben, of misschien in nieuw-zeeland ofzo? Nu samengevat, lijkt me inderdaad een lastige situatie als dit bijna elke dag is, en aangezien ze niet voor rede vatbaar zijn, zou ik gewoon zelf het probleem proberen op te lossen zoals de luchtaanvoer verplaatsen d.m.v. een buis (naar boven gericht of naar het dak).
    Voila, de essentie. Stel je eens in de plaats van de onderbuur? Je doet een BBQ in de tuin, komt hij klagen. Rookt sigaretten op het terras, komt hij klagen. Ambetante situatie voor u, maar zoek vooral eens voor een eigen oplossing ipv. het gedrag van uw buurman te willen veranderen omdat uw installatie niet optimaal is geplaatst.

Wij hadden hier in't begin ook irritante huurders die elke vrijdag- of zaterdagavond al kwamen klagen wegens te luid, te veel gepraat, muziek te luid, maar dat was dan wel om 20 uur terwijl we gewoon tv zaten te kijken of muziek opzetten als we koken. In't begin ga je daar nog in mee, maar dat stopt wel vrij snel als die voor het minste beginnen te zagen omdat ze als verzuurde azijnpissers door het leven gaan. Niet dat ik de TS zo wil noemen voor alle duidelijkheid.

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier moet toch meer aan de hand zijn dan enkel ergernis over dat roken?

Normale situatie:
    "Hey buurman, seg 'k heb beetje een ambetant vraagje. De laatsten tijd staat uw madam regelmatig op het terras te roken. Blijkbaar stelt die zich recht onder ons ventilatiesysteem en komt al die rook recht ons slaapkamer binnen. Zou gij dat erg vinden om haar te vragen van wat meer naar den andere kant te gaan staan?"
    "Ahja, dat wist ik niet. 'k Zal het haar zeggen."

Dat is blijkbaar niet het geval. Dus ofwel is de vraag minder vriendelijk gesteld, ofwel is er al andere wrevel aanwezig. Normale mensen gaan toch niet doelbewust ruzie met hun buren uitlokken, voor iets dat opgelost is met 2 stappen opzij te gaan staan?
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    111 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet iedereen is een normale mens. Zelf een buur gehad die het leuk vond om vuurwerk af te steken in de gang. Was een junk die rechtstreeks uit het gevang kwam.
    PSN: rscaboy_belgium

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Idd, onze buur is er ene die te lui is om te werken en daardoor zuur loopt door een combinatie van te weinig geld en te veel tijd. Kunt daar geen normaal gesprek mee voeren en alles is iedereen anders zijn schuld.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rscaboy Bekijk bericht
    Niet iedereen is een normale mens. Zelf een buur gehad die het leuk vond om vuurwerk af te steken in de gang. Was een junk die rechtstreeks uit het gevang kwam.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Idd, onze buur is er ene die te lui is om te werken en daardoor zuur loopt door een combinatie van te weinig geld en te veel tijd. Kunt daar geen normaal gesprek mee voeren en alles is iedereen anders zijn schuld.
    Awel, maar dan is er toch meer aan de hand....

Als ge al niet meer normaal kunt communiceren over dat er rook in uw ventilatie vliegt, dan lijkt mij dat het probleem ruimer moet zijn dan gewoon dat ene feitje.
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guazala Bekijk bericht
    Awel, maar dan is er toch meer aan de hand....

Als ge al niet meer normaal kunt communiceren over dat er rook in uw ventilatie vliegt, dan lijkt mij dat het probleem ruimer moet zijn dan gewoon dat ene feitje.
    Jij gaat ervan dat iedereen van goeie wil is. Ofwel ben je dan naief ofwel heb je tot nu toe chance gehad in het leven.
    Waar we nu wonen, 1 van de geburen al direct van de eerste dag ambetant doen over vanalles en nog wat. Met de rest van de buurt geen enkele last. Wij hebben tegen iedereen ons hetzelfde gedragen. Aan wat ligt dat dan?
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten