Pagina 3 van 6 Eerste 123456 Laatste

Discussie: Rokende onderbuur

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat dacht ik inderdaad ook, maar blijkbaar is dat niet van toepassing als dat op uwen eigen grond is en/of het niet op de juiste manier gevraagd is.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Da's gelijk als ik kameraden op bezoek heb 's avonds buiten en we zijn pinten aan het drinken.

'mag ik ergens in uwe tuin pissen'

'ja maar ga dan rechtsachter op de mesthoop, links hebben we namelijk buren'

= Ge houdt toch automatisch rekening met de mensen die rondom u wonen?
    Oh, de ironie

Als ge 'savonds pinten zit te drinken met uw maten onder het raam van de TS, zou die ook klagen. Want die wilt de ramen/ventilatieroosters kunnen openzetten wanneer hij wilt en wilt dan niet gestoord worden door uw gepraat! Hou toch eens automatisch rekening met de mensen die rondom u wonen!

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Toch ook typisch dat er iemand met een vraag komt en dat er weer commentaar op de vraagsteller moet komen. Ben nog aan't wachten tot hij de onverdraagzame is.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Toch ook typisch dat er iemand met een vraag komt en dat er weer commentaar op de vraagsteller moet komen. Ben nog aan't wachten tot hij de onverdraagzame is.
    Tja, als hij nog niet eens met de rokende persoon gesproken heeft, en dan dingen vraagt zoals:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elosopardo Bekijk bericht
    Nu vroeg ik me af of we stappen kunnen ondernemen om haar te verplichten elders te gaan roken.
    Ja, dan kom je wel een beetje onverdraagzaam over...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Oh, de ironie

Als ge 'savonds pinten zit te drinken met uw maten onder het raam van de TS, zou die ook klagen. Want die wilt de ramen/ventilatieroosters kunnen openzetten wanneer hij wilt en wilt dan niet gestoord worden door uw gepraat! Hou toch eens automatisch rekening met de mensen die rondom u wonen!
    Ja zo kunt ge het natuurlijk altijd draaien en keren. In mijn voorbeeld is mijn terras zelfs aan de andere kant van het huis, zo een 30 meter verder. Dus laat je vervelende smilie maar achter wege hoor, het is al erg genoeg dat de topic weer op deze manier moet uitdraaien. Classic 9lives.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Was dan ook geen aanval op uw situatie, was gewoon om aan te tonen dat je nooit altijd goed kunt doen voor iedereen of met alles/iedereen rekening kunt houden.

Het feit is en blijft dat hij eerder eens met de rokende persoon moet praten, voor hetzelfde geld heeft die er geen probleem mee om elders te roken. Maar dan moet je daarvoor nog niet komen vragen of je ze kan verplichten elders te roken (wat trouwens niet mogelijk is, is hier al gezegd).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ja zo kunt ge het natuurlijk altijd draaien en keren. In mijn voorbeeld is mijn terras zelfs aan de andere kant van het huis, zo een 30 meter verder. Dus laat je vervelende smilie maar achter wege hoor, het is al erg genoeg dat de topic weer op deze manier moet uitdraaien. Classic 9lives.
    Ik probeer in de mate van het mogelijke rekening te houden met buren etc. Maar "buiten gaan roken" is daar eigenlijk al een vorm van. Ik kan mij best inbeelden dat dat irritant is voor de TS, maar echt veel opties heeft die roker dan natuurlijk ook niet. De kans is ook vrij groot dat het terras de enige plek is die nog iets of wat droog is om te staan.

Wij hebben ook last van een groep honden achter ons huis, maar het gaat niet in mij opkomen om manieren te zoeken om ze te verplichten om die honden binnen te houden.

En ik denk inderdaad dat die rokende mens eens vriendelijk aanspreken vanuit dat raam, véél meer effect zal hebben dan een verdiep lager te gaan aanbellen om te klagen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik probeer in de mate van het mogelijke rekening te houden met buren etc. Maar "buiten gaan roken" is daar eigenlijk al een vorm van. Ik kan mij best inbeelden dat dat irritant is voor de TS, maar echt veel opties heeft die roker dan natuurlijk ook niet. De kans is ook vrij groot dat het terras de enige plek is die nog iets of wat droog is om te staan.

Wij hebben ook last van een groep honden achter ons huis, maar het gaat niet in mij opkomen om manieren te zoeken om ze te verplichten om die honden binnen te houden.

En ik denk inderdaad dat die rokende mens eens vriendelijk aanspreken vanuit dat raam, véél meer effect zal hebben dan een verdiep lager te gaan aanbellen om te klagen.
    Als dat terrasje een scheet groot is dan is dat inderdaad gewoon pech en 1 van de nadelen van op een appartement te wonen. Indien er 10 andere plaatsjes zijn waar je de 'overlast' kan vermijden dan zou daar rekening mee gehouden moeten worden imo.

Alles hangt er vanaf hoe de reële situatie is en inderdaad, op welke manier werd die onderbuur aangesproken..
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht

Maar buiten gaan roken is toch net het tegenovergestelde van rekening houden met de buren? Tenzij je anders in de gemeenschappelijke hal zou gaan roken hebben u buren er geen last van dat jij binnen rookt. Het is daarom ook redelijk hypocriet om u bezoek naar buiten te sturen om te gaan roken want hij wilt die last van al die rook niet hebben, maar dat diezelfde rook dan bij de buren naar binnen vliegt daar heeft hij geen enkel probleem mee. We kennen de specifieke situatie niet maar sowieso is er daar, behalve het terras, ook nog ergens de plaats waar je het appartement binnengaat, daar kan hij zijn bezoek ook naartoe sturen om via daar even buiten te gaan staan om te roken. Het aan de roker zelf vragen is een optie als dat op één of andere manier mogelijk is, maar het zou toch veel logischer zijn dat die buur zijn eigen bezoek zelf naar de juiste plaats stuurt als ze willen roken. Nu gaat het over de vriendin maar daar komen misschien ook vriendin, familie, ... langs die ook roken. Moet de TS dat dan elke keer aan iedereen gaan vragen?

En die honden, als die dag en nacht buiten zouden moeten blijven en die blaffen ook dag en nacht waardoor jij niet kan slapen, ga je dan ook is niet langs die buren gaan om daar over te praten? Dat lijkt hier precies alsof sommigen bang hebben om te praten met hun buren. Voor hetzelfde geld weten die mensen niet eens dat ze voor overlast zorgen en is het al voldoende om daar is gewoon iets van te zeggen. Als er hier een probleem is dan gaan wij ook gewoon is langs.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Maar buiten gaan roken is toch net het tegenovergestelde van rekening houden met de buren? Tenzij je anders in de gemeenschappelijke hal zou gaan roken hebben u buren er geen last van dat jij binnen rookt. Het is daarom ook redelijk hypocriet om u bezoek naar buiten te sturen om te gaan roken want hij wilt die last van al die rook niet hebben, maar dat diezelfde rook dan bij de buren naar binnen vliegt daar heeft hij geen enkel probleem mee. We kennen de specifieke situatie niet maar sowieso is er daar, behalve het terras, ook nog ergens de plaats waar je het appartement binnengaat, daar kan hij zijn bezoek ook naartoe sturen om via daar even buiten te gaan staan om te roken. Het aan de roker zelf vragen is een optie als dat op één of andere manier mogelijk is, maar het zou toch veel logischer zijn dat die buur zijn eigen bezoek zelf naar de juiste plaats stuurt als ze willen roken. Nu gaat het over de vriendin maar daar komen misschien ook vriendin, familie, ... langs die ook roken. Moet de TS dat dan elke keer aan iedereen gaan vragen?
    Kom hé, ook een beetje realistisch zijn. We kennen de details van de situatie niet, maar afgaand op de openingspost heeft de onderbuur een eigen tuin/terras onder het raam van de TS. Hieruit kunnen we afleiden dat dit een buitenruimte is die rechtstreeks aan zijn appartement grenst.
    Als je mensen naar de straat stuurt, hebben ze waarschijnlijk 2 sleutels nodig; want de meeste appartementsgebouwen hebben een gedeelde deur voor de traphal en dan nog eens de voordeur van zijn appartement zelf. En dan nog, aan de straatkant zullen andere bewoners van het gebouw ook ramen hebben waar je dan onder staat

En i.v.m. uw binnen roken: ik ben al in genoeg appartementen geweest waar de sigarettenrook via gemeenschappelijke delen in andere appartementen kwam. Al gezien via de traphal, maar ook via bepaalde technische schachten. Een vriendin van mij moest bv continu de ventilator van haar badkamer aanzetten want die kwamen allemaal in dezelfde koker, en de rook kwam dus ook in die schacht terecht als 1 van de buren binnen aan het roken was. Zelfs na een terugslagklep te installeren kwam het nog steeds binnen.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kom hé, ook een beetje realistisch zijn. We kennen de details van de situatie niet, maar afgaand op de openingspost heeft de onderbuur een eigen tuin/terras onder het raam van de TS. Hieruit kunnen we afleiden dat dit een buitenruimte is die rechtstreeks aan zijn appartement grenst.
    Als je mensen naar de straat stuurt, hebben ze waarschijnlijk 2 sleutels nodig; want de meeste appartementsgebouwen hebben een gedeelde deur voor de traphal en dan nog eens de voordeur van zijn appartement zelf. En dan nog, aan de straatkant zullen andere bewoners van het gebouw ook ramen hebben waar je dan onder staat

En i.v.m. uw binnen roken: ik ben al in genoeg appartementen geweest waar de sigarettenrook via gemeenschappelijke delen in andere appartementen kwam. Al gezien via de traphal, maar ook via bepaalde technische schachten. Een vriendin van mij moest bv continu de ventilator van haar badkamer aanzetten want die kwamen allemaal in dezelfde koker, en de rook kwam dus ook in die schacht terecht als 1 van de buren binnen aan het roken was. Zelfs na een terugslagklep te installeren kwam het nog steeds binnen.
    Het was nu niet echt de bedoeling om over de praktische kant te gaan discussiëren. We kennen die situatie niet dus we kunnen hier alles gaan inbeelden... Je moet een deur trouwens niet per se sluiten, je kan die ook op een kier laten staan en dan heb je geen sleutels nodig. Maar soit, de praktische kant is niet belangrijk, het ging erom dat er sowieso minstens 2 opties zijn waar hij zijn bezoek naartoe kan sturen. En als er effectief een tuin is en niet enkel een klein terras dan is dat zelfs niet nodig, dan kan hij gewoon vragen om een paar meter verder te gaan staan en het probleem is ook al opgelost.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tja, als hij nog niet eens met de rokende persoon gesproken heeft, en dan dingen vraagt zoals:

Ja, dan kom je wel een beetje onverdraagzaam over...
    Hij heeft er al mee gesproken hé.
    En ja, ik snap het wel: die buur stuurt zijn vrouw naar buiten omdat em geen rook wilt in zijn appartement. Dat een ander er dan last van heeft, trekt die zich ni aan.
    TS vraagt of ze ook met hem rekening willen houden en ze antwoorden botweg nee. Dan is het toch logisch dat TS eens komt vragen of hij een eventuele stok achter de deur heeft; een stok die hij niet persé moet gebruiken, hij kan ook in gesprek gaan en laten merken dat hij stevig in z'n schoenen staat. Maar nee, laten we direct uitgaan dat hij zelf ne moeilijke en boertige mens is.

Ik vraag me echt af wie in dit topic zich zo maar bij de situatie zou neerleggen.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Hij heeft er al mee gesproken hé.
    Euh, nee...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elosopardo Bekijk bericht
    Sinds een paar maanden heeft onze onderbuur een nieuwe vriendin. Allemaal goed en wel, maar het is één van het rokende type.
    Hij verplicht haar buiten te gaan roken, aangezien hij zelf niet-roker is (meer dan terecht ook).
    ...
    Wij als niet-rokers zijn dit echt beu (degoutant) en hebben hem daarover aangesproken.

Flow's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik voel dat het tijd is voor een reactie van de TS

Elosopardo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Rokende onderbuur

Ok amai wat een hoeveelheid reacties zeg.

Een paar verduidelijkingen zijn op hier wel op hun plaats denk ik.

Ik begin er inderdaad wel gefrustreerd over te worden, dat geef ik zeker toe. Echter toen ik hem erover heb aangesproken waren de frustraties veel minder groot. Dit was ook omdat de vriendin er toen ook maar sporadisch langskwam. Het gesprek verliep volgens mij normaal. Alleen is het zo’n type dat alles weglacht in de zin van ik doe in mijen hof wa ik wil. Heb hem ook gevraagd wat mij moeten doen als hij bbqt en heel ons appartement hangt vol zwarte rook (bijna gebeurd in het verleden): “ Ja dan gade opnieuw moeten verven he”. Ik vind het moeilijk om met zo iemand een gesprek aan te gaan dus het gesprek was hierna ook gewoon voorbij...

Zijn terras is even breed als onze achtergevel waar de slaapkamer ramen zijn. De ramen staan wel aan zijn linkerkant, dus wat meer naar rechts gaan staan is heel goed mogelijk. Alleen zit mevrouw nog altijd leuk in haar stoeltje recht onder ons raam te roken... Zijn tuin en terras zijn misschien niet groot, maar wel groter dan de vierkante meter onder mijn raam ^^

Net was het 27° binnen en we zagen haar wagentje niet staan dus ramen open. Helaas was ze dus toch bij hem. Weer een walm rook in ons appartement. Leuk is anders hoor. Als je al geen half uur je raam kan openzetten om te verluchten. De kleren die over mijn stoel hingen, roken ook al subtiel naar de rook...

N.B. We hebben de ventilatie al op het minimum gezet (onder het wettelijk minimum) om erger te vermijden.
    Visca Barça

Pagina 3 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten