iTrader
    0

Verwijderen paneeltjes zijkant huis

Dag iedereen

In januari starten wij met onze nieuwbouwwoning. We bouwen een halfopen bebouwing en het huis waartegen we bouwen heeft kleine zwarte panelen over de gehele zijkant van het huis. Ik heb me laten vertellen dat dit tegen vocht is. Ik mag hier helaas geen afbeeldingen toevoegen dus ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

De huidige eigenaar heeft het huis zo gekocht. Deze panelen moeten nu verwijderd worden voordat we kunnen starten aan onze bouw. Mijn vraag is nu wie verantwoordelijk is voor het verwijderen hiervan. Is het gangbaar dat mijn buurman de kosten hiervoor op zich neemt of is dit iets wat wij zelf moeten regelen. Het lijkt me ook best vervelend om al meteen aan te moeten kloppen met een factuur bij de toekomstige buren. Hoe wordt zoiets meestal opgelost?

Alvast bedankt voor de informatie.

Mvg

Kleinmanneke

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Wie dat moet doen weet ik niet, maar vergewis u er eerst van dat het geen asbesthoudende panelen zijn. Ik heb geen idee wat je bedoelt natuurlijk, het kunnen even goed leien zijn. Vergewis u er ook van of je tegen zijn gevel wel mag bouwen. 't Is te zeggen, of je niet eerst zijn gevel de helft moet overkopen. Kan zijn dat dit niet in de akte zat.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    0
    Even gepolst bij mijn familie door foto's te sturen en het blijken inderdaad gevel leien te zijn. Nu rest de vraag nog wie deze moet verwijderen.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Iets dergelijks? Dan is het praktisch zeker asbest.

How do you like them apples.
    Mobile Vikings - Gebruik je verbruikspagina op de website om een geblokkeerd nummer te achterhalen.

iTrader
    0
    Het is veel zwarter en ziet er veel nieuwer uit. Als je "gevellei pinnen" intypt in google, lijkt het heel sterk op de eerste foto met de pinnen inclusief. Enkel zijn de onze zwarter en matter.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kleinmanneke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is veel zwarter en ziet er veel nieuwer uit. Als je "gevellei pinnen" intypt in google, lijkt het heel sterk op de eerste foto met de pinnen inclusief. Enkel zijn de onze zwarter en matter.
    Ieder's Google is subtiel verschillend aan de hand van wat hun AI over je weet maar als je zegt dat het er nieuw uit ziet is de kans op asbest wel minder. Hier in de straat staat ook een huis met dergelijke leien en dat was nieuwbouw van over 5 jaar geleden.
    How do you like them apples.
    Mobile Vikings - Gebruik je verbruikspagina op de website om een geblokkeerd nummer te achterhalen.

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    In de praktijk zijn er zeer veel verwerkers die leien per definitie onder asbest klasseren. Dus vraag best eerst even na voor je ze afvoert.

Hier in de buurt bijna allemaal. Heb dat zelf al gehad met leien die getest werden en vrij van asbest. Pech... Valt toch onder asbest, we nemen geen risico's.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    is het een gemeenschappelijke muur? Dan is het de buur die die moet wegdoen.

Is het een gemene muur die nog niet gemeenschappelijk gemaakt is? Dan moet hij die weg doen en jij de muurovername betalen

is het een eigen muur? Dan mag jij er niet tegen bouwen (zonder de muur eventueel over te nemen), je mag wel er een eigen muur naast zetten. Geen idee wie die tegels dan weg moet doen.

dit is de theorie, voor zover ik weet.

In de praktijk: laat die, als het geen asbest is, zelf wegdoen en betaal zelf de kost. Spreek (op papier) dan wel af dat je er kosteloos amg tegen bouwen. Dan heeft niemand kosten aan jouw bouwplannen en start je met "een goeie lei" met de buren
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Volledig akkoord met JPV zijn post.

Verwijder zelf 1 lei, als er een A achterop staat betekend dit asbestvrij.
    Alle verwerkers zullen dit aanvaarden als asbest of dit er nu inzit of niet.
    Want als verwerking komen asbestvrije leien terecht bij het mengpuin. En geen enkele verwerker wil daar stukken lei tussen zien!
    Don't be a worrier, be a warrior!

iTrader
    0
    Bedankt voor de feedback. We hebben reeds een staal genomen en dit wordt morgen getest door een vriend die bij een bouwbedrijf werkt (gratis)������

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kleinmanneke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je "gevellei pinnen" intypt in google, lijkt het heel sterk op de eerste foto met de pinnen inclusief.
    De zoekterm is gekaapt door dit topic (ook gecheckt met een anonieme vpn)

PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: mijnscore & frequency trainer

Regels voor berichten