Pagina 1 van 5 12345 Laatste
    TheCeet's schermafbeelding
    iTrader
    0

Tips binnentemperatuur laten zakken

Door het warme weer deze handige topic om jullie ervaringen te delen.

Zeg eens hoe jullie jullie huis afkoelen?
    Airco, ramen open, ventilatiesysteem overdag uit en snachts stand harder zetten...

Onze vliegenramen zijn in bestelling dus tot dan mag ik de ramen niet openen (van de vriendin des huizes) omdat anders de muggen en ‘vieze beesten’ binnen komen doe het toch als ze het niet ziet

Huidige temperatuur binnen: 27.4
    PS Vita - 320GB Fat PS3 - 2TB PS4 Pro
    Trophies
    Next game(s): Need For Speed Heat - The Last of Us 2
    Macbook Pro Retina 15" (late 2013) ~ Windows 10 Desktop ~ Iphone 11 Pro
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb een HOB (kant van de buur is noord). Zijn ook geen bomen in de buurt bij mij (schaduw).
    Mijn ouders wonen in een bosrijk omgeving (heel hun huis staat in de schaduw van de bomen, daar is het binnen 20,5°C zag ik vandaag, zijn zondagavond op verlof vertrokken)

Bij mij staat de ventilatie overdag in de laagste stand (was nog aan het twijfelen, om deze uit te schakelen (D-systeem)**), s'nachts zet ik die terug normaal. Elke raam is voorzien van screens en deze volgen de zon. Voor de rest zorg ik er steeds voor dat ik alles toe laat.
    Vrijdag was het 21,5°C, vandaag is het 23,2°C binnen.

Moest het echt te warm worden, dan was ik van plan om op eerste verdiep in mijn bureau (voorkant ) de raam open te zetten en zo via de gang naar de fitness (achterkant), heel de nacht te laten trekken, zodat de warme lucht eruit gaat + muren/vloer ook laat afkoelen. Via de gang kan de frisse lucht dan ook naar gelijks vloer gaan. Of eens heel de avond ventilatie systeem op hoogste stand zetten.
    Momenteel nog niet kunnen testen, omdat het binnen voorlopig frisser blijft, dus laat ik alles nog toe.

**Ventilatie schakel ik niet uit omdat, ik eens aan het zoeken was om via mijn ventialtie te koelen. En ik kreeg steeds te lezen dat het debiet te laag was om u huis deftig te kunnen koelen, om deftig te koelen moet je een hoger debiet halen. Dus om u huis op te warmen via lucht, zal u debiet ook hoger moeten liggen en zal dat in laagste stand niet veel uitmaken. Als je die afzet, dan zal het nog wel beter zijn uiteraard. Maar dan heb ik schrik, dat de warmte naar boven gaat kruipen (slaapkamers), terwijl ik nu ervaar door het ventilatiesysteem de warmte niet stijgt, omdat er nu een flow is en elk verdiep is in ballans.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 25 juni 2019 om 02:33

iTrader
    10 (100%)
    Overdag alles dicht en gordijnen ook toe. Vanaf dat het donker is ramen open.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Ventilator aan als we thuis zijn, rolluiken dicht op de zuidkant, ramen open zodra de buitentemperatuur lager ligt dan de binnentemperatuur, voor het slapengaan met een nat washandje over de kleine en dat door de lucht laten opdrogen.

S morgens alles open om de warmte uit huis te jagen. Toch elke ochtend tussen 5u en 6u wakker dus voordeur en achterdeur open zodat de volledige benedenverdieping kan "luchten" "

Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mobiele airco in de living + rolluiken dicht, 's nachts raam wagenwijd open + anti-muggenstekker
    __________________________________________________ _
    In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik overweeg toch sterk om een mobiele airco aan te kopen.
    3 maanden geleden op Coolblue: standaard model voor € 280. Vorige week stond die aan € 350.
    Nu is alles uitverkocht.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bompaization Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mobiele airco in de living + rolluiken dicht, 's nachts raam wagenwijd open + anti-muggenstekker
    Werkt die anti-muggenstekker als je je raam open zet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Werkt die anti-muggenstekker als je je raam open zet?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja. Allez, bij mij toch, misschien in een kamer waar er veel ventilatie is minder.
    In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

iTrader
    32 (94%)
    Vorig jaar mobiele airco gekocht en nu terug van stal gehaald, ideaal. Ik werk veel van thuis, overdag zet ik die airco in mijn bureau met de slang door het raam, tegen het vliegenraam, krijg dus ook nog verse lucht naar binnen. 's avonds, een uurtje voor het slapen gaan, sleur ik dienen bak naar onze slaapkamer en laat ik die daar een uurtje draaien totdat de kamer echt koud is, vervolgens alle deuren toe, raam op een kiertje (met muggenraam) en dutten maar. Lastige is uiteraard die slang die eraan hangt, die moet je wel altijd ergens kwijt, en om de muggen niet binnen te laten laat ik die door het muggenraam naar buiten blazen. Ook handig meegenomen zijn de fitness mogelijkheden, elke dag dienen bak 2x de trap op en af

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    enige nadeel van die mobiele airco is de condensafvoer. gisteravond op onze slaapkamer aangezet en 's morgens was de 10l emmer aant overlopen :')
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

sypro9000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    De lucht is momenteel dan ook belachelijk vochtig. Maar dat is dan ook het grootste voordeel van een airco. De gevoels temperatuur zakt enorm. Moet wel leuk zijn, om zien. Bij vaste afvoeren heb je daar geen beeld bij.
    PC||Antec P182 4x Noctua NF-P12 :: Asus P7P55D LE :: i7 860 @ 4.0 (20x200 Vcore 1.35v IMC 1.40v Scythe Mugen II) :: 4x2gig Corsair Dominator @ 1600 (8-8-8-20 1.6v) :: Asus 5870 @ 930/1250 :: 40gig Bootdisk SSD 500gig workdisk :: Roccat Kave :: Roccat Kone :: Logitech G19

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    enige nadeel van die mobiele airco is de condensafvoer. gisteravond op onze slaapkamer aangezet en 's morgens was de 10l emmer aant overlopen :')
    En het lawaai... misschien dat het bij nieuwere modellen wat minder is, maar als die koeling aanspringt dat maakt een enorm lawijt bij mij.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Overdag alles dicht, vanaf de buiten temp lager is dan binnen temp zetten we alles open.

Ramen en achterdeur, voor een fris windje door het huis te laten lopen.
    Ventilator plaatsen aan het raam die naar buiten blaast, zuigt de warmte uit je kamer.
    Beste is een raam aan de overkant ook open en ventilator voor plaatsen die de koude lucht naar binnen blaast. Dan komt er koude binnen en komt dat briesje in je kamer en de ventilator zuigt de warmte eruit.
    Zelfde principe als een pc te koelen.

Vandaar onze achterdeur is dicht bij onze trap en kom je meteen in de slaapkamer.
    Je voelt die trok zo door de kamer en koelt goed af.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Overdag gordijnen dicht, ‘s avonds de achtergevel (schuifraam en deur) open.
    Boven ook op twee tegenoverliggende kamers de ramen open en evt. zet ik de deur naar boven ook open voor wat trek.

‘S morgens ben ik al op om 6u30 en dan zet ik alles open tot 8u.

Het was zaterdag 24 graden binnen, per dag is er 1 graad bijgekomen dus dat valt nog mee.
    Nu zit ik op 26 graden maar het voelt wel iets frisser aan.
    Mijn achtergevel is zuidgericht dus 1 graad opwarming/dag vind ik dan goed meevallen.

Volgend jaar eens kijken voor een zonnescherm aan de achtergevel, zal ook al schelen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Veel goesting om m'n dakpannen wit te lakken
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Pagina 1 van 5 12345 Laatste

Regels voor berichten