Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste
    [LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier is het 23 beneden en in de slaapkamers, lang leve airco deze dagen
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial
    Mijn dieselke heeft 420pk aan nog geen 2500rpm Beat that naft! - |) ][ |V| ][
    [/url]

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Door die idiote regelneukerij moet je ook die natuurlijke regulator (bodem) afsluiten met isolatie. Je moet dan mss meer stoken in de winter, maar nu heb ik beneden enkel nog maar een betonplaat en is het daar eigenlijk aangenaam vertoeven. Momenteel een graad of 22.
    Ik hou mijn hart alvast voor als de vloerisolatie er ligt, ik vrees dat ik ook niets anders zal kunnen dan een airco aan te schaffen voor dagen zoals vandaag. Sowieso komt er een groot schaduwdoek voor over terras en om ook de zon uit het groot schuifraam te houden.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    145 jaar oud huis met 60cm dikke masieve buitenmuren en relatief kleine ramen. Overdag de rolluiken dicht aan de zuidkant. 't Is hier nu 19 graden in de slaapkamer aan de noordkant en 22 in de living aan de zuidkant. De tijd van het jaar dat ik nieuwbouw-eigenaars kan uitlachen.

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    lol ik ben vandaag een test aant draaien van mijn oplossing 2 pag's terug.

Woonkamer is 27°

Slaapkamer (duplex, onder het dak) was 29,8° - airco een uur laten draaien -> temp gezakt naar 25,6°. Airco afgezet, na een half uur al aant stijgen naar 27,2°. FML

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    lol ik ben vandaag een test aant draaien van mijn oplossing 2 pag's terug.

Woonkamer is 27°

Slaapkamer (duplex, onder het dak) was 29,8° - airco een uur laten draaien -> temp gezakt naar 25,6°. Airco afgezet, na een half uur al aant stijgen naar 27,2°. FML
    Dat heb ik op de slaapkamers ook hoor als het zo warm is. Bij deze temperaturen draait de airco op de slaapkamers de hele nacht.
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial
    [/url]

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [LRRP] Bekijk bericht
    Dat heb ik op de slaapkamers ook hoor als het zo warm is. Bij deze temperaturen draait de airco op de slaapkamers de hele nacht.
    Ja maar gij hebt echt een vaste airco. Ik zit met mobiele airco. Probeert ma es te slape met da ding op -.-

Mijn vriendin probeert nu te slapen omdat ze morgevroeg moet werken. Ik zie dat tegen 3u de buitentemp zakt naar 24°. Over een uurke de temp nog es checke op de slaapkamer ^^

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Ja maar gij hebt echt een vaste airco. Ik zit met mobiele airco. Probeert ma es te slape met da ding op -.-

Mijn vriendin probeert nu te slapen omdat ze morgevroeg moet werken. Ik zie dat tegen 3u de buitentemp zakt naar 24°. Over een uurke de temp nog es checke op de slaapkamer ^^
    Eenmaal mijn slaapkaper op temperatuur is, hoor je de binnenunit amper blazen. Mss eens prijs vragen voor vaste airco, is normaal ook een pak energiezuiniger...
    [/url]

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [LRRP] Bekijk bericht
    Eenmaal mijn slaapkaper op temperatuur is, hoor je de binnenunit amper blazen. Mss eens prijs vragen voor vaste airco, is normaal ook een pak energiezuiniger...
    Idd lijkt me de enige mogelijkheid nog om te bekijken.

Temp al gestegen terug naar 28°. Gelukkig zitten we rustig aan de achterkant. Voorlopig beste oplossing voor ons nu snachts is het raam wagenwijd openzetten.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Temp op onze slaapkamer is 34 graden nu, velux open en beneden deur voor de tocht.
    Onze slaapkamer is onder het dak en natuurlijk dikke isolatie.

Wij liggen nu beneden in de woonkamer op de matras ( 27.5 graden )
    Onze ramen kunnen niet open in de woonkamer zijn vaste ramen ook geen verlucht gaten.

Enkel onze achterdeur kan open en het keuken raampje.
    Vandaag gemaild naar huisbazin dat ze mag zien voor ander raam of een koker dat open en dicht kan voor te verluchten.

Enige dat wij kunnen doen voor af te koelen is water spuiten op ons en de ventilator op volle stand op ons laten blazen.
    Vriendin slaapt nu even goed door, hoop dat ze nog uurtje kan uithouden voor ze wakker wordt.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    145 jaar oud huis met 60cm dikke masieve buitenmuren en relatief kleine ramen. Overdag de rolluiken dicht aan de zuidkant. 't Is hier nu 19 graden in de slaapkamer aan de noordkant en 22 in de living aan de zuidkant. De tijd van het jaar dat ik nieuwbouw-eigenaars kan uitlachen.
    Heb je daar dan geen last van?

Als ik op het werk de airco instel op 22 graden is het gewoon te koud en al zeker als ik mijn vrije tijd kledij draag, is toch niet echt aangenaam. Vandaag op het werk heb ik de airco op 25 graden gezet en zit ik met dicht schoensel en lange broek met t-shirt aan en is dan aan aangenaam temperatuur.
    In privé loop ik met dit weer rond in korte broek en t-shirt en loop ik meestal op mijn blote voeten (tenzij ik uit huis ga, dan doe ik uiteraard schoensel aan).

Nuja liever 22 graden dan sommige 28-30 graden, zoals hierboven

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht

Als ik op het werk de airco instel op 22 graden is het gewoon te koud en al zeker als ik mijn vrije tijd kledij draag, is toch niet echt aangenaam. Vandaag op het werk heb ik de airco op 25 graden gezet en zit ik met dicht schoensel en lange broek met t-shirt aan en is dan aan aangenaam temperatuur.
    In privé loop ik met dit weer rond in korte broek en t-shirt en loop ik meestal op mijn blote voeten (tenzij ik uit huis ga, dan doe ik uiteraard schoensel aan).

22 graden 'natuurlijk' (dus niet door airco) is toch best aangenaam?

In de winter zet ik de verwarming hier ook op 21.5 graden..

Vraag me alleen af hoe het zit met condens/vocht in zo een huis?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb gene losse thermometer, maar met de draagbare airco is alles goed te doen. Slapen met dat ding vind ik ook geen probleem, oke das wat luid maar zo eentoning gezoem vind ik nog fijn.

-TC-'s schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Heb gene losse thermometer, maar met de draagbare airco is alles goed te doen. Slapen met dat ding vind ik ook geen probleem, oke das wat luid maar zo eentoning gezoem vind ik nog fijn.
    Idem, wel oordoppen moeten insteken maar dan gaat dat perfect

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht

Winter en zomer kun je ook niet echt vergelijken hé. U lichaam ervaart die temperaturen anders.
    Als ik in de winter de temperatuur op 23 graden zet, dan zweet ik mij te pletter. Terwijl nu 23 graden lekker fris aanvoelt.

Verschil is inderdaad wel dat met die airco de luchtvochtigheid daalt, dus die 22 graden zal ook wel anders aanvoelen bij de airco, als bij hem? (maar wilt dan wel zeggen dat er wat vocht bij hem binnen zit) Eergisteren had mijn voorganger die op 23 graden gezet, ik voelde mij toen zelfs niet goed? Daarmee stel ik die nu in op 25 graden. (ik ga af en toe ook eens naar buiten, maar over het algemeen blijf ik binnen).
    Paar maanden terug had ik een info folder voor bij hitte golven gelezen, dat ze aanraden de airco in te stellen op 24-26 graden. Eigenlijk raden ze aan temperatuur verschil met binnen en buiten niet meer als 12 graden te laten verschillen. (tenzij de temperaturen zoals nu zijn.) Temperatuur van 25 graden wordt daar dan aangenomen als zijnde een goede richtlijn.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 25 juli 2019 om 16:34

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht

Goh, als je binnenkomt is het even fris, maar niet onaangenaam als je de hele dag stond te bakken. Na een uurtje binnen merk je niet meer dat het veel scheelt hoor, als je buiten komt dan weer wel.
    't Is vandaag wel een graad gestegen, maar het is dan ook 42° buiten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht

Luchtvochtigheid zit goed momenteel, maar als je zoals de vorige eigenaars nooit een raam openzet wordt het wel snel vochtig. Wij zetten zodra de verwarming niet meer nodig is alles open (buiten nu natuurlijk).

Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten