Pagina 3 van 3 Eerste 123
    Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik volg u ja, toen ik prijs vroeg voor een screen voor onze achtergevel van 4m breed en 7m hoog viel ik redelijk achterover van de prijs :')

We hebben ook actieve koeling overwogen via de vloerverwarming, maar dan moesten we geothermisch werken en de meerprijs daarvan was echt hallucinant (is hier ijzerzandsteen, de boring kostte meer als heel onze installatie nu).
    Boring kostte 8k euro. Die prijs haalde ik met vers hil aan efficiëntie er niet uit.

Allez dat klopt niet. Na 50 jaar en meerdere geothermisch installaties. Grootste voordeel was dat je kleiner kon dimensioneren.

Maar jaarlijks geschat elektriciteitsverbruik voor verwarmen was slechter voor geothermisch optie. Niet veel, 100kwh maar toch frappant.

Maar nadeel bleef dat je koelde via de vloer en er dus risico was op condensatie op de vloer. Wat niet ideaal is.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Boring kostte 8k euro. Die prijs haalde ik met vers hil aan efficiëntie er niet uit.

Allez dat klopt niet. Na 50 jaar en meerdere geothermisch installaties. Grootste voordeel was dat je kleiner kon dimensioneren.

Maar jaarlijks geschat elektriciteitsverbruik voor verwarmen was slechter voor geothermisch optie. Niet veel, 100kwh maar toch frappant.

Maar nadeel bleef dat je koelde via de vloer en er dus risico was op condensatie op de vloer. Wat niet ideaal is.
    Tenzij je parket hebt dan droogt die niet uit

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Tenzij je parket hebt dan droogt die niet uit
    Ook niet als je uw vloerverwarming te hard opzet

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    die vloerkoeling is ook totaal niet te vergelijken met een lucht-lucht oplossing. als het écht warm is krijgt ge dat nooit gecompenseerd.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    die vloerkoeling is ook totaal niet te vergelijken met een lucht-lucht oplossing. als het écht warm is krijgt ge dat nooit gecompenseerd.
    Idem vloerkoeling haalt 2-3°c van de buitentemp af. Luchtkoeling heb ik 35° buiten gehad en binnen was het 23...

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    allez goed, dat is geothermisch/passief he. ik heb geinformeerd over actieve koeling met onze lucht/water en dat zou wel goed werken op voorwaarde dat ge het niet eerst schandalig warm laat worden, want dan duurt het even voor dat die heeft bijgebeend. enig nadeel is dat het natuurlijk veel verbruikt, want ge moet heel uw huis actief koelen ipv enkel de kamers die ge wilt (zoals met lucht/lucht)
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

sypro9000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Een geothermische warmtepomp grond/water aangesloten op inbouw ventilo convectoren in passieve koel modus is ook een leuke.
    Met de juiste sturing kan de warmtepomp in actieve koel modus gaan. Bijvoorbeeld na een fuckup door het ramen te laten open staan op een warme zomerdag.
    Afgezien van dat kun je op die manier met een minimale hoeveelheid aan energie je woning/kamers binnen de reden houden.
    Dan heb je enkel je warmtepomp circulatie pomp draaiende, je pomp groep en ventilo fans.
    PC||Antec P182 4x Noctua NF-P12 :: Asus P7P55D LE :: i7 860 @ 4.0 (20x200 Vcore 1.35v IMC 1.40v Scythe Mugen II) :: 4x2gig Corsair Dominator @ 1600 (8-8-8-20 1.6v) :: Asus 5870 @ 930/1250 :: 40gig Bootdisk SSD 500gig workdisk :: Roccat Kave :: Roccat Kone :: Logitech G19

Tomek's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Hoeveel verbruik je ongeveer per jaar voor te koelen?
    Vorige zomer niet als maatstaf te gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
    AllRound Dj www.djtomek.be

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten