Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    0
    Wij doen de muren zelf. Schilderklaar maken + plafonds laten we over aan de professional

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tin_Cricket Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    5k lijkt mij de te verwachten prijs.

Ik schilder zelf, maar op voorwaarde dat er deftige verf is.
    Ah voila. Koop gewoon deftige verf en geen brol van de gamma voor belangrijke kamers. Dat je uw berging in Gamma verf doet maakt niet uit. Schilderen is geen plezant werk, maar €5K uitgeven ook niet.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Garage zelf gedaan met verf uit hubo (volgens test-aankoop prijs/kwaliteit het beste), slaapkamers en deuren ook zelf gedaan (maar met verf van de schilder uit speciaalzaak) en de rest laten doen

Alles samen was 2k maar die mens was goedkoop (vriend van schoonpa, schuren heb ik ook met zijn machine gedaan ging pak sneller )

Wel 1 laag in master bedroom opnieuw moeten doen want ze hadden 1 pot slecht gemengd
    En deuren ben ik niet zo tevreden van maarja

iTrader
    0
    gaatjes vullen met plamuur
    muren wassen
    alles afplakken met van die goeie afplaktape
    primen
    2 lagen verven met goeie gamma verf (wat hierboven gezegd wordt is niet waar, die gamma superieur verf is de beste prijs/kwaliteit verf die ge kunt krijgen)
    verfspullen bij de action halen

moeilijk is dat toch niet? Heb zo heel mijn huis geverfd, en ziet er prima uit. En ik heb voor een huis van rond de 200 m² ongeveer 1200 euro aan verf/primer/verfspullen betaald. Ok, het kost wat werk maar gewoon LOL als ge dat uitbesteed als gewone werkmens.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    muren wassen
    primen
    2 lagen verven met goeie gamma verf (wat hierboven gezegd wordt is niet waar, die gamma superieur verf is de beste prijs/kwaliteit verf die ge kunt krijgen)

moeilijk is dat toch niet? Heb zo heel mijn huis geverfd, en ziet er prima uit. En ik heb voor een huis van rond de 200 m² ongeveer 1200 euro aan verf/primer/verfspullen betaald. Ok, het kost wat werk maar gewoon LOL als ge dat uitbesteed als gewone werkmens.
    https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1560280363087

Je vergeet bovendien 1 ding: schuren.
    En dat doe je na primer!

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Ik heb echt moeite om die test te geloven hoor. Levis is verf die ik al meermaals heb gebruikt en nog NOOIT in 1 keer dekkend was, maar echt nog nooit. Die is ook vrij lopend in de pot.
    Sikkens en Trimetal daarentegen die zijn zo dik dat ge ze met minstens 1l water op een grote pot moet verdunnen, beide met 1 laag dekkend.
    Naast dekking is Trimetal de meest onderhoudsvriendelijke verf die ik al gebruikt heb, extreem goed afwasbaar.

Die heel goedkope rollers werken idd prima, maar laten verdomd makkelijk vezels achter wat op geen hol trekt. Ik denk dat wij voor een roller van een fatsoenlijk merk een 4-5 EUR hebben betaald bij Thiry. Die heel goedkope hun beugel trekt eveneens op geen ballen, dat plooit super makkelijker en dan is het moeilijk om gelijkmatig te dekken
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Hier alles geverfd met Ralston. Wat mij wel cava leek prijs/kwaliteit.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    mijn schoonouders hebben een verfwinkel en schilderen zelf bij klanten. gebruiken uitsluitend sigma/histoir. al de rest is brol in hun ogen de sigma die je in de gamma kunt kopen is trouwens niet dezelfde als die in de specialzaak. is een goedkopere variant die uiteraard ook goedkoper geprijsd is..

en overpriced... dat valt mee hoor. als je ziet dat de agenda bij hun voor de komende 2 jaar volledig vol zit en ze zelf klanten hebben die 100Km verder zitten. moet toch zijn dat dat vakmanschap het waard is boven het geprutst van de doe het zelfers.

al genoeg klanten gehad die verf komen kopen, u vies bekijken omdat kwaliteitsverf "te duur is " en dan maar verf gaan kopen in de hubo/gamma. na 3 maand staan ze er terug omdat het begint af te bladeren of verkleuren.

Dan heb je het ander type dat eig niet veel ervaring heeft met verven, wel de goeie verf koopt, maar de kosten van de werken zelf te duur vinden en het zelf proberen. die staan ook meestal op korte termijn terug omdat ze niet goed geschuurd hebben, niet goed de muren hebben afgewassen, of de muur niet proper effen is. als uw plamuur werk niet 100% effen is zit je ook vaak met problemen achteraf, en dat is iets dat je niet ziet als je niet in de stiel zit. Vaak steken die idioten het dan ook op de verf terwijl de fout 100%bij hun werkwijze lag.

Ik ben zelf ICTER en vroeg mij ook af waarom dat allemaal nodig was toen ze bezig waren in ons huis... behalve de soms meters lange vlekken verse plamuur op de muur zag je dat niet dat het ergens een halve mm dikker of dunner mocht.

Je kan zeggen dat het een grote commerce is, maar mijn schoonvader stond niet voor niks gratis 2/3 van de tijd voor te bereiden op de echte verfwerken. heeft 3 weken gratis komen werken aan een huis van 170m².

die voorbereiding en kwaliteit van de gebruikte materialen is dus het verschil tussen offerte van 3k en eentje van 20k.
    Laatst gewijzigd door zaj; 13 juni 2019 om 12:03

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wij schilderden altijd met Levis van de Gamma tot we eens heel aardig gevaren hebben.

Onlangs serieus veel moeten schilderen en hebben we verf van Sigma genomen. Een heel stuk duurder, maar geeft een wereld van verschil. Nooit schilder ik nog met van die goedkopen brol.

Edit: @TS, misschien eens nagaan welke verf het meeste status uitstraalt na schilderen.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    muren wassen
    primen

hoeveel uren heb je er ingestoken feitelijk? en als je die uren optelt met de verfkosten, hoeveel heb je dan echt uitgespaard?

iTrader
    0
    ik heb de offerte eens opgegraven in mijn mailbox, dateert van 3 jaar geleden al.

Prix HTVA
    Travaux de peinture intérieur :
    Cuisine , salon , 2 chambres , salle de bain , wc , halle d'entrée .
    Protection des sols
    Préparation des plafonds et des murs par un ponçage complet
    Réparation divers dans le plafonnage
    Finition des plafonds de deux couches de peinture mat
    Finition des murs de deux couches de peinture mural
    Cuisine et salle de bain : finition de deux chouches de peinture haute résistance a l'humidité
    et lavable . 2.863,00 €
    Prix main d'œuvre et marchandises

hoeveel BTW moet ik daar dan bijtellen? of moet ik afleiden uit die offerte dat hij openstaat voor het "zonder factuur" te doen? allé ja waarom zou ge er anders het totaalbedrag niet bijzetten?

iTrader
    0
    als ik dat voor ~3k helemaal professioneel kan laten doen dan zal ik toch niet twijfelen. ik veronderstel dat aangezien die offerte 3 jaar oud is het iets meer zal worden dan wat daar toen opstond, maar toch niet enorm veel meer

edit: heb hem even gebeld, hij zegt dat de prijs min of meer hetzelfde zal blijven misschien hooguit 150 euro extra, en bereid zonder factuur te werken

allé hup het komt in orde dan, en ik moet daar dan verder mijn kop niet over breken en zitten prutsen en vloeken
    Laatst gewijzigd door user159; 14 juni 2019 om 10:01

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door user159 Bekijk bericht
    hoeveel uren heb je er ingestoken feitelijk? en als je die uren optelt met de verfkosten, hoeveel heb je dan echt uitgespaard?

Wat maakt dat nu een hol uit
    Al zit ik er 100 uur aan, zal ik nog altijd dat geld uitgespaard hebben dat ik anders aan een schilder moest geven. En tis nie alsof ik tijdens die uren dat ik niet schilder zou betaald zijn, dus wat gij aanhaalt slaat eigenlijk nergens op.

iTrader
    0
    Wat maakt dat nu een hol uit
    Al zit ik er 100 uur aan, zal ik nog altijd dat geld uitgespaard hebben dat ik anders aan een schilder moest geven. En tis nie alsof ik tijdens die uren dat ik niet schilder zou betaald zijn, dus wat gij aanhaalt slaat eigenlijk nergens op.
    wel ge zou dat kunnen laten doen terwijl ge zelf aan het werken zijt he

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door user159 Bekijk bericht
    wel ge zou dat kunnen laten doen terwijl ge zelf aan het werken zijt he
    De enorme voldoening dat je krijgt door het zélf te doen, is niet in geld uit te drukken, maar mag je zeker niet vergeten in rekening te brengen.

Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten