Pagina 1 van 2 12 Laatste
    Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Volgorde werken nieuwbouw

Ik heb een nieuwbouw casco gekocht, en zit een beetje vast met de volgorde. Er ligt nog geen vloer, keuken, muren zijn niet geschilderd

Starten met schilderen zou eenvoudig zijn, ik mag smossen overal want er ligt nog geen vloer
    Toch zie je bij alle andere mensen dat ze eerst vloeren en dan pas schilderen "omdat je de muren anders vuil maakt"
    Kan je eerst schilderen en dan pas vloeren?

Ik wil keramisch parket leggen. Dat kost wel wat, dus liefst nog onnodig onder de keukenkasten en kookeiland. Leg je eerst de vloer en dan de keuken of omgekeerd?
    Als je niet wil vloeren onder het kookeiland, hoe werk je dat dan af?
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een nieuwbouw casco gekocht, en zit een beetje vast met de volgorde. Er ligt nog geen vloer, keuken, muren zijn niet geschilderd

Starten met schilderen zou eenvoudig zijn, ik mag smossen overal want er ligt nog geen vloer
    Toch zie je bij alle andere mensen dat ze eerst vloeren en dan pas schilderen "omdat je de muren anders vuil maakt"
    Kan je eerst schilderen en dan pas vloeren?

Ik wil keramisch parket leggen. Dat kost wel wat, dus liefst nog onnodig onder de keukenkasten en kookeiland. Leg je eerst de vloer en dan de keuken of omgekeerd?
    Als je niet wil vloeren onder het kookeiland, hoe werk je dat dan af?
    Zelfde situatie gehad hier. Eerst schuren en verven om de reden die je zelf zei nl ge moet naar niks kijken heb dan gewoon gevloerd over hele keukenoppervlak en daar is alles op bevestigd. Wij hebben een serieuze keuken en zoveel m2 verliest ge toch ni met volledig te tegelen onder uw keuken.
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15
    USA Roadtrips blog :: click here

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat gaat ja uw keuken gewoon zetten op de chappe. Maar zou het niet doen, zo duur is die tegel toch niet?

Schilderen doe je normaal als laatste omdat die werkmannen wel eens ergens tegen botsen en dan zit je meteen met een kap in uw muur dat je moet bijwerken

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alles vloeren. Als je anders ooit uw keuken wilt veranderen en dat heeft een andere vorm. Dan zit je met problemen. Want je gaat waarschijnlijk niet meer zelfde tegel kunnen vastkrijgen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    niet alleen dat, als ge kuist en er loopt wat vocht onder uw kasten of ge smost tijdens het koken trekt dat anders allemaal de chape in. gewoon alles toe vloeren.

eerst vloeren, dan keuken zetten / plinten plakken, dan schilderen, dan plinten afkitten
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    niet alleen dat, als ge kuist en er loopt wat vocht onder uw kasten of ge smost tijdens het koken trekt dat anders allemaal de chape in. gewoon alles toe vloeren.

eerst vloeren, dan keuken zetten / plinten plakken, dan schilderen, dan plinten afkitten
    Uw plinten afkitten doe je met overschilderbare kit. Het lijkt me dan toch dat je die best eerst afkit en dan schildert?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    is het soms ook niet beter om een jaar te wachten met schilderen? of hebben ze mij dit wijsgemaakt? Iets dat woning zich moet "zetten"

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pardal capoeira Bekijk bericht
    is het soms ook niet beter om een jaar te wachten met schilderen? of hebben ze mij dit wijsgemaakt? Iets dat woning zich moet "zetten"
    Dat heb ik gedaan.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Dat heb ik gedaan.
    Ik heb na 3 jaar nog steeds niet geschilderd. Wel een wit gekleurde primer op de muren gezet.
    Ik heb wet zettings barsten, dus maar goed dat ik nog niet geschilderd heb.

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Uw plinten afkitten doe je met overschilderbare kit. Het lijkt me dan toch dat je die best eerst afkit en dan schildert?
    waarom zou je dat doen? Ik heb mijn muren geschilderd in RAL9003 en ik heb kit gebruikt in RAL9003.
    Ik heb voor mijn opstaande plintvoegen en de voeg met de tegel MAPEI MAPESIL gekocht in zilvergrijs en beige en ik heb mijn vloeg gevoegd in Ultracolor Plus in dezelfde kleur

Overschilderbare kit allemaal goed en wel, maar ik ga mij echt niet bezig houden met die plinten kaarsrecht af te plakken hoor. Wij hebben zelfs eerst geschilderd en dan onze plinten geplakt/afgekit. Wij hebben 1 zettingsbarst in het plafond maar die valt amper op. Een leeg huis schilderen is zoveel makkelijker dan een bemeubeld huis. Wij hebben goed verlucht en een bouwdroger gebruikt en dat ging perfect

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    waarom zou je dat doen? Ik heb mijn muren geschilderd in RAL9003 en ik heb kit gebruikt in RAL9003.
    Ik heb voor mijn opstaande plintvoegen en de voeg met de tegel MAPEI MAPESIL gekocht in zilvergrijs en beige en ik heb mijn vloeg gevoegd in Ultracolor Plus in dezelfde kleur

Overschilderbare kit allemaal goed en wel, maar ik ga mij echt niet bezig houden met die plinten kaarsrecht af te plakken hoor. Wij hebben zelfs eerst geschilderd en dan onze plinten geplakt/afgekit. Wij hebben 1 zettingsbarst in het plafond maar die valt amper op. Een leeg huis schilderen is zoveel makkelijker dan een bemeubeld huis. Wij hebben goed verlucht en een bouwdroger gebruikt en dat ging perfect
    Ik heb gewoon geverfd tot op plint en met vochtige doek die plint afgewreven.
    Ging perfect. Maar geen kit wel voegsel gebruikt destijds.

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Keukenmeubel -> zie opmerking vocht. Kan je met goedkoper materiaal werken onder de kasten, ja, maar regel maar eens dat je nulpas tussen de 2 materialen mooi uitkomt en tenzij als DHZ'r de extra uren aan snijwerk extra en wa is het allemaal. Kortom sop is de kolen niet waard vermoedelijk.

Schilderverhaal.. Primer ok, finaal verven eerste jaar zou ik toch nooit doen. Haarscheurtjes van zetting na verven worden zichtbaar, eerst woning wat zetten en 1 verfrol later is haarscheur weer weg.. Betegelde plinten worden bovenaan opgevoegd dus dit kan wel wat vuil afgeven op de muur, das is ook een reden dat dit meestal eerst gebeurd + in een normale flow staat het plakwerk nog te nat als de plinten wel al gezet kunnen worden. De uitzonderingen hierboven bevestigen de regel en kunnen ook perfect

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lijkt mij een rare manier van werken, uw muren gaan er na het vloeren en plinten zetten niet meer zo mooi uitzien. Dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen met putjes opvullen en te herschilderen.

En zijn de muren eigenlijk wel droog genoeg om te kunnen schilderen?

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Schilderen is altijd beter om te wachten. Niet gewoon voor het "zetten" maar vooraleer uw pleister gans droog is, daar gaat ook redelijk wat tijd over.

Wij gaan waarschijnlijk ook gewoon een primer doen en dan pas de muren correct doen.

Dus volgorde

Vloer -> keuken -> primer -> schilderen (jaar nadien)
    --Because I can--

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    als ge het voor het drogen doet moogt ge ook niet primeren he. of ge moet met een volledig ademende primer schilderen, maar dat is echt pakken duurder

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten