Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste
    sypro9000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Hij bedoeld waarschijnlijk, bebouwde oppervlakte. Bij een nieuwbouw is dat meer van tel voor de prijs.

150m2 bebouwd is bijvoorbeeld een typische belgische alleenstaande woning. Dat noemen we in huidige tijden al een dikke villa.
    PC||Antec P182 4x Noctua NF-P12 :: Asus P7P55D LE :: i7 860 @ 4.0 (20x200 Vcore 1.35v IMC 1.40v Scythe Mugen II) :: 4x2gig Corsair Dominator @ 1600 (8-8-8-20 1.6v) :: Asus 5870 @ 930/1250 :: 40gig Bootdisk SSD 500gig workdisk :: Roccat Kave :: Roccat Kone :: Logitech G19

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sypro9000 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hij bedoeld waarschijnlijk, bebouwde oppervlakte. Bij een nieuwbouw is dat meer van tel voor de prijs.

150m2 bebouwd is bijvoorbeeld een typische belgische alleenstaande woning. Dat noemen we in huidige tijden al een dikke villa.
    Daarvoor heeft hij t geld niet... hij zegt toch iets kleins van een 80m2. Bij mij in de straat heeft een alleenstaande jongeman ook een huisje van 85m2 gezet.

En 150m2 bebouwd = dikke villa
    Say what
    How much can you know about yourself if you've never been in a fight?

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Een architect kan ook iets ontwerpen waar er op een later tijdstip gemakkelijk kan bijgebouwd worden, eventueel via houtskeletbouw. Bv, plaats je de woning wat uit het center van het perceel en kan je later eventueel ernaast een garage met een extra kamer of 2 erboven bijbouwen. Je laat dan op het eerste op het einde van de gang een raam maken tot op de vloer, dan moet je later enkel dat raam eruit halen maar zit de opening er al.
    Een veranda aanbouwen kan je ook nog doen.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    0
    Er wordt hier nog niet gesproken over grond, heeft hij dit al of dient dit ook nog gekocht te worden?
    Bijkomende kosten :21%btw
    Omgevingswerken: of wil hij lijk velen in een nieuwbouw wonen, maar een pad maken van paletten naar de voordeur? En een oprit uit steenpuin.
    Alle bijkomende kosten

55K,ik had 70k tope gespaard en kocht alleen een kloek villatje met bewoonbare opp van ruim 180m2 en grond van 600m2 voor 210K, die ik licht opfriste. Ik moest zelf niet dromen van een nieuwbouw. Ik denk dat dat weggelegd is voor tweeverdieners met een grote eigen inbreng of mensen die zich voor de rest dingen willen ontzeggen of mensen die veel krijgen van thuis, of tevreden zijn met een goedkoop afgewerkt sibomat/bostoen/ matexi huis. Maar een kloeke traditionele woning met hoge afwerkingsgraad en degelijke materialen die na 15 jaar nog stand houden, met je 55K heb je net genoeg voor de garage en een klein tuinhuisje.

Mijn raad, ben je handig :koop een vrijstaand huisje dat niemand wilt en renoveer zelf, eventueel kan je zelf daar zo een containerwoning zetten (als single why not) nadien kan je nog altijd iets nieuw neerpoten. Durf tot 100K onder de vraagprijs bieden, durf de woning die je wenst te kopen volledig af te kraken. Alle truken zijn goed om aan een zo laag mogelijke prijs te kopen!

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Daarvoor heeft hij t geld niet... hij zegt toch iets kleins van een 80m2. Bij mij in de straat heeft een alleenstaande jongeman ook een huisje van 85m2 gezet.

En 150m2 bebouwd = dikke villa
    Say what
    Bebouwd is grondopp he, zonder de verdiepingen. Wij hebben 106m² bebouwd maar wel 230m² bewoonbaar.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Bebouwd is grondopp he, zonder de verdiepingen. Wij hebben 106m² bebouwd maar wel 230m² bewoonbaar.
    Dat had ik wel door ja
    Ik heb 149.50 m2 grondopp bebouwd, maar dat is echt geen dikke villa zoals hij beweert. Maar ja wat is een villa?
    Volgens immosites zijn woningen van 200 m2 bewoonbare opp ook al villa's, terwijl dat imo toch gewoon de gemiddelde opp is voor alleenstaande woningen.
    Laatst gewijzigd door nokeyboard; 24 mei 2019 om 07:44

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    150 bebouwd, met verdieping en zadeldak op, das 400+ bewoonbaar. Dat noem ik al een stevige villa.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    150 bebouwd, met verdieping en zadeldak op, das 400+ bewoonbaar. Dat noem ik al een stevige villa.
    Ik heb geen zadeldak (modern huis na verbouwing)
    Ons verdiep is gewoon: 2 (grotere) slaapkamers, slaapkamer met dressing, wc , badkamer en dan nog een kamer waar alle installaties (cv ketel, ventilatieunit enzo) inkomt.
    In totaal is het huis 260m2 bewonbare opp dacht ik. (Kelder niet meegeteld)

Is iets groter dan gemiddeld,maar zeker geen (dikke) villa.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Dat had ik wel door ja
    Ik heb 149.50 m2 grondopp bebouwd, maar dat is echt geen dikke villa zoals hij beweert. Maar ja wat is een villa?
    Volgens immosites zijn woningen van 200 m2 bewoonbare opp ook al villa's, terwijl dat imo toch gewoon de gemiddelde opp is voor alleenstaande woningen.
    Nieuwbouwwoningen zitten nu rond 100m² bewoonbare oppervlakte. En nieuwbouw is toch meestal alleenstaand of half-openbebouwing. Ik denk dat je iets te optimistisch bent over je mss toekomstige woning

Ik heb geen zadeldak (modern huis na verbouwing)
    Ons verdiep is gewoon: 2 (grotere) slaapkamers, slaapkamer met dressing, wc , badkamer en dan nog een kamer waar alle installaties (cv ketel, ventilatieunit enzo) inkomt.
    In totaal is het huis 260m2 bewonbare opp dacht ik. (Kelder niet meegeteld)

Is iets groter dan gemiddeld,maar zeker geen (dikke) villa.
    het verschil: hier heb je het over een modern huis na verbouwing. Stel nooit nieuwbouw gelijk met verbouwingen.

Onze woning is ook >200m² bewoonbare oppervlakte, maar ook een oudere woning. Nieuw levert door duurdere prijzen/m² en dikkere muren (isolatie) sowieso kleinere woningen op.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Nieuwbouwwoningen zitten nu rond 100m² bewoonbare oppervlakte. En nieuwbouw is toch meestal alleenstaand of half-openbebouwing. Ik denk dat je iets te optimistisch bent over je mss toekomstige woning

het verschil: hier heb je het over een modern huis na verbouwing. Stel nooit nieuwbouw gelijk met verbouwingen.

Onze woning is ook >200m² bewoonbare oppervlakte, maar ook een oudere woning. Nieuw levert door duurdere prijzen/m² en dikkere muren (isolatie) sowieso kleinere woningen op.
    Ik heb ook alles plat gegooid behalve een paar muurtjes om 6% btw te krijgen.
    Dus alles is ook 'nieuw' behalve op een paar stenen na.

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Persoonlijk zou ik eigenlijk kijken voor een bouwgrond en dan nog een paar jaar huren.

Of een woning kopen die te renoveren is.

Maar ikzelf zou ook nooit zo klein willen wonen dusja.

Als alleenstaande is het moeilijker, niet onmogelijk maar je gaat heel veel banken mogen afgaan
    --Because I can--

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilSwordfish Bekijk bericht
    Persoonlijk zou ik eigenlijk kijken voor een bouwgrond en dan nog een paar jaar huren.

Of een woning kopen die te renoveren is.

Maar ikzelf zou ook nooit zo klein willen wonen dusja.

Als alleenstaande is het moeilijker, niet onmogelijk maar je gaat heel veel banken mogen afgaan
    Hoe zie je dat haalbaar, bouwgrond minstens 100000 euro, hoewel ik betwijfel of je nog iets vindt voor dat geld.

Huur minstens 600euro.

Recent krediet van 45k laten simuleren op 15 jaar zou op 276 per maand komen, dus van zijn 1850 schiet er geen 1000 meer over om van te leven, hoe gaat er dan nog gespaard worden voor een bouw?

Ik spreek dan nog niet van alle bijkomende kosten...

iTrader
    4 (100%)
    Koop rap een nieuwbouwappartement, voor 200k heb je wel iets deftigs

Sent from my iPhone using Tapatalk

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Koop rap een nieuwbouwappartement, voor 200k heb je wel iets deftigs

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ik weet dat je er veel mee bezig bent dus: 200k incl btw en kosten? over wat spreken we dan een studio ofzo of zijn woonunits goedkoper in grote blokken. Als ik appartement te koop zie staan nieuwbouw is dit gemakkelijk 300k excl voor mss 100 à 120m² afhankelijk van locatie (en dan spreek ik zeker niet over de toplocaties)

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Dat had ik wel door ja
    150m² is een villa, is dit nu omdat je in luxewijk woont of valse bescheidenheid doet er niet toe maar 150m² grondopp is een villa. De SOD's verkopen vandaag woningen met 50 à 60m² grondopp! soms zelf met plat dak op verdieping dus 120m² totale woonopp!! (+ mss 18m² carport om correct te vergelijken woningen die garage inpandig hebben).

Ik heb ook alles plat gegooid behalve een paar muurtjes om 6% btw te krijgen.
    Dus alles is ook 'nieuw' behalve op een paar stenen na.
    ik heb u dit al minstens 1maal zien posten. Ik trek het mij niet aan maar ik wil maar meegeven: pas op met wat je typt. Tenzij je in één van de 10 steden woont met 6% herbouw (maar dan weet ik niet of paar muren nog zouden moeten blijven staan, gewoon direct alles plat meestal..) is de BTW regel dat de draagstructuur voldoende moet behouden blijven + max 49% uitbreiden.
    Sommige aannemers/architecten nemen het minder nauw maar ik heb het meegemaakt op werf waar BTW controle was en de bouwheer van 6% naar 21% is gegaan, los van beloftes van bouwteam

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten