Pagina 3 van 3 Eerste 123

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat zeiden ze 20 jaar geleden ja. Nu blijkt dat de reden dat glyfosaat zo'n wondermiddel is, net is omdat die stof en zijn afbraakproduct AMPA zo persistent aanwezig blijven in de bodem. Uiteindelijk is uit recentere studies gebleken dat die stof véél minder goed afbreekbaar dan eerst gesteld werd wat er voor zorgt dat het risico op contaminatie zo hoog is. Flashback naar DDT uit de jaren ’70. Ook dat steekt nog altijd in de bodem.
    Het rood vlees en de alcohol die ge benut, die verlaten uw lichaam terug waarmee ook uw blootstelling aan die stoffen stopt maar die glyfosaat blijft nog jaren in uwe gazon hangen. Dus matigen in glyfosaat is vrij nutteloos. Ge hebt zelfs met maar 1 keer per jaar spuiten een permanente blootstelling aan de stof.

Ander groot verschil is natuurlijk dat verhit eten en drank voedingsmiddelen zijn terwijl glyfosaat niet meer dan een ‘gemaks’middel is. Als ik 4 keer per jaar mijn grind schoffel is het onkruid ook weg.
    Dat uw kinderen in dat gras spelen, dat is een andere zaak. Zou ik ook niet doen. Ik heb glyfosaat dan ook nog nooit gebruikt en zal het nooit gebruiken. Hier trekken we dat gewoon uit, en hier en daar een beetje onkruid stoort mij helemaal niet.
    Wat ik wou duidelijk maken is dat ik het overdreven vindt dat men zo moeilijk doet over een stof dat in bijna alle groenten en fruit zit en een miniem kankerrisico heeft, maar dan klaagt men wel niet over de miljoenen auto's die buiten rondrijden en de lucht verzieken. Wat zal er eerder kanker veroorzaken, die 0,00000001mg glyfosaat die ge binnenwerkt als ge groenten eet of die benzinelucht die ge inademt als ge aan het tankstation staat te tanken? Of het stuk rood vlees dat ge om de 2 dagen eet. Of de parfum die ge inademt als ge ne keer naar een feestje gaat. Of het wierrookstokje dat ge opsteekt om 's avonds te relaxen. Dan zou men eigenlijk al het voorgaande ook moeten verbannen "just to be safe".

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Ik heb hier ook enorm veel distels, vorig jaar geen enkel probleem mee gehad.
    Ga nu proberen om ze een voor een uit te halen.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

Selderijstok's schermafbeelding
    iTrader
    245 (99%)
    Hier ook hetzelfde liedje, enorm veel distels in het gras dit jaar. Sproeien doe ik niet meer.
    Eens je ronde doen met de gardena stekker en ze zijn weg, maar ik ben al snel 3u bezig...

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Echt veel je gras maaien kan ook helpen. Hiermee bedoel ik 2-3 keer per week.

Omdat de plant nooit volgroeid geraakt zal ze uiteindelijk sterven, terwijl je gras hier goed tegen kan. Dit geldt ook voor andere soorten onkruid trouwens.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben van mijn distels vanaf. Ik heb er nu geen meer staan Inderdaad urenlang uitsteken en uitsteken en nogmaals uitsteken en gras kort maaien.

Het staat hier nu wel vol met paardenbloemen en madeliefjes. Maar dat vind ik minder erg, die planten hebben geen stekels en zijn goed voor de bijtjes

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ik ben van mijn distels vanaf. Ik heb er nu geen meer staan Inderdaad urenlang uitsteken en uitsteken en nogmaals uitsteken en gras kort maaien.

Het staat hier nu wel vol met paardenbloemen en madeliefjes. Maar dat vind ik minder erg, die planten hebben geen stekels en zijn goed voor de bijtjes
    Het is niet omdat je ze op dit moment net kan zien dat ze weg zijn eh
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    heb dit jaar ook veel last van distels en ook veel ander onkruid. Ik heb dan maar besloten om het huis te verkopen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Trouwens, het beste middel tegen onkruid zou kokend water zijn. Dood onmiddelijk alle planten en zaden. Ik heb het nu eens geprobeerd met het vocht van de gekookte pasta en patatten.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Schummi88's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pardal capoeira Bekijk bericht
    heb dit jaar ook veel last van distels en ook veel ander onkruid. Ik heb dan maar besloten om het huis te verkopen
    , hier ook last van distels maar ik rij mijn gras genoeg af en één van de dagen steek ik ze uit.
    FIRST YOU BUY IT, THEN YOU TUNE IT, THEN YOU RACE IT, THEN YOU RACE IT EVEN HARDER

YOU ARE WHAT YOU RACE

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten