Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste
    Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dus Roundup gebruiken is crimineel en smerig, maar as er iemand een vergunning heeft en exact hetzelfde spuit dan is het ok?
    We beseffen daarnaast allemaal dat alle Roundup producten nu vrij zijn van glyfosaat ?
    Crimineel en smerig heb ik niet gezegd, maar ik zou nooit in m'n eigen tuin waar m'n kinderen spelen bewust dergelijke zooi gaan gebruiken. En dan heb ik het over glyfosaat, want doe nu niet alsof ge naar glyfosaatvrije Roundup refereerde
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Tis trouwens volledig verboden toch?
    https://fytoweb.be/nl/nieuws/rechtze...-voor-amateurs
    De verkoop en het gebruik van de volgende herbiciden zijn vanaf 6 oktober 2018 verboden, en dit voor zowel het professionele als het niet-professionele gebruik:
    Vervolgens 80x glyfosaat.

Ik vraag mij af of een boer of tuinaannemer wettelijk wel glyfosaat (van een ander merk dan?) bij u mag komen spuiten.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Tis trouwens volledig verboden toch?
    https://fytoweb.be/nl/nieuws/rechtze...-voor-amateurs

Vervolgens 80x glyfosaat.

Ik vraag mij af of een boer of tuinaannemer wettelijk wel glyfosaat (van een ander merk dan?) bij u mag komen spuiten.
    Landbouwers en tuiniers mogen het nog gebruiken (ook voor gebruik bij particulieren), misschien dat het een lijst van producten is die bedoeld is voor particulieren. Al vermoed ik dat tuiniers vaak dezelfde verpakkingen kopen.

Distels zijn enorm moeilijk om vanaf te raken, er is een reden waarom distels het enige soort onkruid zijn waarvan de wet je verplicht om het te bestrijden voordat het een te groot probleem wordt.
    Laatst gewijzigd door beryl; 29 april 2019 om 00:26

iTrader
    0
    Tri-but spuiten, gewoon vol gelaat masker opzetten met filter. Als particulier niet verkrijgbaar, maar wel via via en hopen dat wind van je huis weg waait.

Ik had paardenstaart/kattenstaart zoals ze zeggen, 1 keer spuiten en weg. Wel een haagplantje dood gegaan door per ongeluk er op te spuiten, het gras is er echter niet door beschadigd. Zelf groener door geworden...

iTrader
    0
    Even nagekeken en wij hebben Bofix gebruikt. Weet wel niet of dit nog verkrijgbaar is want was toen voor particulieren maar in beperkte hoeveelheid te krijgen.
    Hebben via de buurman (boer) een grotere hoeveelheid kunnen aankopen omdat we meer dan 1 hectare moeste besproeien.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Bedankt voor de info allemaal!

In Nederland kan je er nog wel aangeraken zo te zien (niet alle merken meer, maar nog wel een paar - wie zoekt die vindt). In principe mogen ze het niet aan Belgen verkopen, maar daar blijkt geen controle op te zijn.
    Swoit als ik nog een busje onkruidverdelger op de kop wil tikken zal ik dan snel nog moeten bestellen vooraleer de laatste websites en winkels die ze verkopen weg zijn.

Dat is toch dik klote. Ik kan toch moeilijk elke dag een uur of 2 distels liggen uittrekken? Want dat groeit zo snel dat ik letterlijk zo lang bezig ga zijn. Anders groeien er 2 nieuwe distels voor elke distel die ik uit de grond trek!

Er zijn ook wel van die onkruidstekers. Misschien moet ik er mij zo ééntje aanschaffen.
    Koop u een deftig paar handschoenen en een onkruidsteker zodat ge altijd de hele wortel mee hebt. Distels zijn ook 2 jarige planten. Wat nu niet in bloem uitschiet, zijt ge binnen 2 jaar vanaf.

En met deftige handschoenen bedoel ik dat ge niet die overpriced plastic bucht van de horta of de gamma moet kopen. Ik draag altijd dit paar:
    https://proforto.be/blaklader-2239-g...RoC97gQAvD_BwE
    Wat duur omdat ik last heb van contactallergie met zo goed als ieder merk, zelfs gevoerde, maar die zijn allround perfect. Ik gebruik die voor steenpuin, beton, en ook doornen van distels en braamstruiken gaan niet door dat hertenleer. Niet te warm voor in de zomer en toch genoeg tactiele flexibiliteit.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Ik heb vandaag dit ding gekocht: Gardena 3517 onkruidsteker.

Kunt ge zo rechtstaand onkruid mee uitboren vooral met van die penwortels. Bijna al het onkruid dat in mijn hof staan hebben van die penwortels. Je trekt daar soms een penwortel uit van wel 25cm. Dus ja normaal dat daar weinig tegen opgewassen is. Daarna wel het zand er wat af doen want er blijft wel een putje achter. Toch al een uur bezig geweest en een emmer vol van die dingen. Dit lijkt me het enige wat tot nu toe echt werkt en waar je direct resultaat mee ziet.

Dus ja het advies van Moonblade is bij mij wel goed uitgedraaid.

Ik dacht eerst dat het distels waren omdat ik geen bloemen zie, maar misschien is het toch soort paardebloem want die hebben penwortels.
    Daar zijn ook geen stekels aan. Bij distels werkt die truuk misschien niet als die geen penwortels hebben.

Laatst gewijzigd door Dieter85; 4 mei 2019 om 22:11

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Dat is idd paardenbloem
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Weet er iemand een goeie meststof voor onkruid en die tegen warm weer kan.
    Is voor mijn sier gazon. Vorig jaar was het een ramp. Vol met onkruid en mijn gras was zo geel als iets pfft

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Ik heb vandaag dit ding gekocht: Gardena 3517 onkruidsteker.

Kunt ge zo rechtstaand onkruid mee uitboren vooral met van die penwortels. Bijna al het onkruid dat in mijn hof staan hebben van die penwortels. Je trekt daar soms een penwortel uit van wel 25cm. Dus ja normaal dat daar weinig tegen opgewassen is. Daarna wel het zand er wat af doen want er blijft wel een putje achter. Toch al een uur bezig geweest en een emmer vol van die dingen. Dit lijkt me het enige wat tot nu toe echt werkt en waar je direct resultaat mee ziet.

Dus ja het advies van Moonblade is bij mij wel goed uitgedraaid.

Ik dacht eerst dat het distels waren omdat ik geen bloemen zie, maar misschien is het toch soort paardebloem want die hebben penwortels.
    Daar zijn ook geen stekels aan. Bij distels werkt die truuk misschien niet als die geen penwortels hebben.

Aangezien dat het om paardenbloemen gaat toch nog even vermelden dat als je daar vanaf wil geraken, uitsteken het enige is dat je kan doen.
    Paardenbloemen zijn namelijk blijvende planten. Zelfs als in de winter alles boven de grond afsterft zal die wortelpen in april gewoon terug uitschieten. Door uw gras regelmatig af te maaien en de verspreiding van zaden tegen te gaan, onderhoud je ook alleen maar de status quo.

Belangrijk is dus dat je de diepe wortelpen in zijn geheel uitsteekt. 100% kunt ge het echter nooit tegengaan. Die aden komen van overal.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Glyfosaat kunde perfect nog op ebay.co.uk bestellen hoor. Zoals bv:

https://www.ebay.co.uk/itm/Doff-Glyp...item1cbe0a6029

Kgebruik het zelf niet, maar tis belachelijk hoe gemakkelijk dat 'verbod' te omzeilen is. En wie gaat het zeggen da gij da gebruikt hebt?

iTrader
    0
    Ieder verbod valt te omzeilen.
    Roundup is niet iets dat ge moet laten voor ander moet laten. Ge moet dat voor u eigen doen. Als ge echt zo weinig met uw gezin en huisdieren inzit dat ge carcinogene stoffen op uw terras wilt rondspuiten dan is dat maar op eigen risico. Hetzelfde voor asbestplaten.

Onlangs nog op ne BBQ geweest bij iemand die dat ook spoot. Viel er een stuk vlees en brood op zijn glyfosaat terras, zat em dat ook nog op te eten ...

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Ik gebruik dat ook zelden/nooit bij mij thuis.
    Heb 2 kleine kindjes en heb ook liever dat ze niet in een gazon moeten rollen die vol sproeistoffen zit..

Terras doe ik met een brander en gazon frequent maaien scheelt al veel tegen onkruid.

Ik heb al die licenties, maar ga ze zelf niet verlengen omdat het mij dermate weinig boeit om dat nog veel te gebruiken

Natuurlijk, of het allemaal ZO veel uit maakt...jan met de pet sproeit misschien wat minder, maar als de boeren/professionelen 100m verder een paar hectare aan het sproeien zijn.. vrij frequent zelf, dan maakt dat imo niet zoveel uit.
    Zal allemaal nog wel verstrengen, licentie behouden zal moeilijker zijn, je zal meer moeten specifiëren (klant gegevens, oppervlakte, frequentie,..)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Ieder verbod valt te omzeilen.
    Roundup is niet iets dat ge moet laten voor ander moet laten. Ge moet dat voor u eigen doen. Als ge echt zo weinig met uw gezin en huisdieren inzit dat ge carcinogene stoffen op uw terras wilt rondspuiten dan is dat maar op eigen risico. Hetzelfde voor asbestplaten.

Onlangs nog op ne BBQ geweest bij iemand die dat ook spoot. Viel er een stuk vlees en brood op zijn glyfosaat terras, zat em dat ook nog op te eten ...
    Men zet glyfosaat onder de categorie "probably carcinogenic", net zoals rood vlees, hete dranken en het beroep kapper. Ik denk dat het vooral in de dosis zit die ge opneemt. Als gij elke dag daarmee moet omgaan en ge neemt geen voorzorgsmaatregelen, tja natuurlijk da ge op den duur iets gaat krijgen. Kanker krijgt ge ook niet op 123, daar zit meestal een ontwikkelingsproces van 10-20 jaar achter.

Net zoals uw kans om kanker te krijgen ultralaag is als ge nu 1x per jaar een sigaar rookt, of 1x per maand rood vlees eet, als ge ne paar keer per jaar glyfosaat spuit op uw terras gaat da echt het verschil niet maken. En glyfosaat breekt tamelijk snel af in de bodem en op het oppervlak van de plant (paar uur). Uw vriend heeft wss meer kankerrisico gekregen van dat stuk BBQ vlees dat hij at en dat glas bier dat hij dronk dan van dat glyfosaat. Ik noem dat hypocrisie want iedereen verwacht verse groenten en fruit op hun tafel maar kan niet inzien dat dat op grote schaal moet gedaan worden, en daar zijn zijn stoffen zoals glyfosaat voor nodig. Maar dan drinken ze wel een pintje bij hun rood vlees, en die groenten op hun bord hebben 0,000000001mg glyfosaat erin.

Twordt opgeklopt door de media en door moneygrab lawsuits in Amerika. Stelt u voor moest iedereen beginnen alcoholproducenten aanklagen omdat alcohol ook kankerverwekkend is (en nog veel meer dan glyfosaat). Of iedereen gaat de boeren aanklagen omdat rood vlees carcinogeen is. Of omdat de kapper haarspray op uw kop gespoten heeft en ge hebt da ingeademd. Of omdat er auto's buiten rondrijden die diesel uitstoten en gij ademt da in.
    Laatst gewijzigd door whirlpool123; 12 juni 2019 om 12:58

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Men zet glyfosaat onder de categorie "probably carcinogenic", net zoals rood vlees, hete dranken en het beroep kapper. Ik denk dat het vooral in de dosis zit die ge opneemt. Als gij elke dag daarmee moet omgaan en ge neemt geen voorzorgsmaatregelen, tja natuurlijk da ge op den duur iets gaat krijgen. Kanker krijgt ge ook niet op 123, daar zit meestal een ontwikkelingsproces van 10-20 jaar achter.

Net zoals uw kans om kanker te krijgen ultralaag is als ge nu 1x per jaar een sigaar rookt, of 1x per maand rood vlees eet, als ge ne paar keer per jaar glyfosaat spuit op uw terras gaat da echt het verschil niet maken. En glyfosaat breekt tamelijk snel af in de bodem en op het oppervlak van de plant (paar uur). Uw vriend heeft wss meer kankerrisico gekregen van dat stuk BBQ vlees dat hij at en dat glas bier dat hij dronk dan van dat glyfosaat. Ik noem dat hypocrisie want iedereen verwacht verse groenten en fruit op hun tafel maar kan niet inzien dat dat op grote schaal moet gedaan worden, en daar zijn zijn stoffen zoals glyfosaat voor nodig. Maar dan drinken ze wel een pintje bij hun rood vlees, en die groenten op hun bord hebben 0,000000001mg glyfosaat erin.

Twordt opgeklopt door de media en door moneygrab lawsuits in Amerika. Stelt u voor moest iedereen beginnen alcoholproducenten aanklagen omdat alcohol ook kankerverwekkend is (en nog veel meer dan glyfosaat). Of iedereen gaat de boeren aanklagen omdat rood vlees carcinogeen is. Of omdat de kapper haarspray op uw kop gespoten heeft en ge hebt da ingeademd. Of omdat er auto's buiten rondrijden die diesel uitstoten en gij ademt da in.
    Dat zeiden ze 20 jaar geleden ja. Nu blijkt dat de reden dat glyfosaat zo'n wondermiddel is, net is omdat die stof en zijn afbraakproduct AMPA zo persistent aanwezig blijven in de bodem. Uiteindelijk is uit recentere studies gebleken dat die stof véél minder goed afbreekbaar dan eerst gesteld werd wat er voor zorgt dat het risico op contaminatie zo hoog is. Flashback naar DDT uit de jaren ’70. Ook dat steekt nog altijd in de bodem.
    Het rood vlees en de alcohol die ge benut, die verlaten uw lichaam terug waarmee ook uw blootstelling aan die stoffen stopt maar die glyfosaat blijft nog jaren in uwe gazon hangen. Dus matigen in glyfosaat is vrij nutteloos. Ge hebt zelfs met maar 1 keer per jaar spuiten een permanente blootstelling aan de stof.

Ander groot verschil is natuurlijk dat verhit eten en drank voedingsmiddelen zijn terwijl glyfosaat niet meer dan een ‘gemaks’middel is. Als ik 4 keer per jaar mijn grind schoffel is het onkruid ook weg.

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten